Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la serverele Fiscului a fost publicată în Monitorul oficial. Începând cu 1 iulie, până la data de 30 septembrie vor trebui să facă acest lucru contribuabilii mari, iar restul au termen până la 31 ianuarie 2021.

Procedura de legare la ANAF a caselor de marcat electroniceFoto: Monitorul Oficial

Cei care achiziționează aparatele după 1 februarie 2021, au termen de 2 zile lucrătoare pentru conectare.

Excepție fac cei care sunt în zonele unde nu există rețele de comunicații electronice. Aceștia vor trebui să depună o declarație (se găsește în Anexa 2 actului normativ despre care scriem). Termenele sunt la fel ca cele de mai sus: 30 septembrie pentru contribuabilii mari și 31 ianuarie pentru restul.

  • Declarația se va lua de pe site-ul ANAF din secțiunea „Descărcare declarații” și se depune în format PDF cu XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță.

În România ar fi cam 800.000 de case de marcat (conform informațiilor transmise în 2018 de ANAF, din care 700.000 ar fi ale contribuabililor mici), iar un comunicat recent al Ministerului Finanțelor spunea că la finalul lunii ianuarie 2021 vor fi conectate 550.000.