BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în prima jumătate a acestui an, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în prima jumătate a anului trecut, când au fost nevoiți să constituie un provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe, arată datele financiare publicate vineri.

Sergiu Manea , CEO BCRFoto: Hotnews

”Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online. Am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială”, spune Sergiu Manea, CEO-ul BCR.

Rezumat :

  • Circa 38.000 de cereri de amânare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice, din care 15.500 mai sunt încă active, majoritatea selectând opțiunea BCR de 3 luni
  • Companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă au fost susținute în primul semestru prin amânări de rate, credite noi, credite prin programul IMM Invest sau prelungiri ale liniilor de credit

  • George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019
  • 14.000 de credite acordate 100% digital, 28% din numărul total de credite de nevoi personale
  • Portofoliul total de credite nete acordate a crescut cu 7,3% an pe an la data de 30 iunie 2020, susținut atât de segmentul retail, cât si de corporate
  • Stocul de finanțări acordate sectorului IMM în creștere cu 9% an pe an la 30 iunie 2020
  • BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

“Principala noastră prioritate, până acum, în 2020, a fost să asigurăm echipei și clienților noștri condițiile optime de siguranță și sănătate, prin toate mijloacele necesare. În prima jumătate a anului, am devenit mai puternici, mai uniți și mai hotărâți decât am fost vreodată. Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online.

Pentru a veni în sprijinul clienților, am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială. Credem că avem oportunitatea de a crește, în ciuda volatilității vremurilor actuale, atât timp cât clienții sunt informați în mod corect, complet și corespunzător. Prin măsurile luate pentru susținerea creditării companiilor și prin soluțiile de amânare a plăților, am asistat și sprijinit companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă. Rămânem deschiși pentru business, iar obiectivul nostru este să fim, în continuare, un partener financiar de încredere, pe termen lung, pentru toți clienții noștri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Măsuri luate în contextul Covid-19

• Circa 38.000 de cereri de amânare a ratelor pentru persoane fizice au fost implementate, din care 15.500 de cereri mai sunt încă active, două treimi selectând opțiunea BCR de amânare pentru trei luni. Peste 3.000 cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George.

• În prezent, amânările la plata creditelor reprezintă 7% din portofoliul total de credite persoane fizice, respectiv 12% din portofoliul total de credite acordate companiilor nefinanciare.

• Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 14.000 de la începutul anului, reprezentând 28% din creditele noi de nevoi personale.

• 85% din colegii din sediile centrale lucrează de acasă, în timp ce colegii din rețeaua de retail sunt prezenți în schimburi 50%-50%, păstrând toate sucursalele deschise.

• Măsuri de siguranță pentru angajați și clienți: au fost achiziționate peste 310.000 de măști, 800.000 de mănuși, 1.800 de panouri de protecție din plexiglas, 20.000 de litri de dezinfectanți și 30.500 de sticle de alcool sanitar.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 3,7 miliarde de lei în S1 2020 în principal datorită creditelor ipotecare. Vânzările de credite de nevoi personale au scăzut cu 9,3% an pe an, influențate în T2 2020 de consumul scăzut și incertitudinile crescute în contextul pandemiei. Vânzările de credite ipotecare au crescut cu 25% an pe an în S1 2020 mai ales datorită creșterii produsului ipotecar standard. Creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 24% an pe an în S1 2020.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite corporate noi în valoare de 3,2 miliarde de lei în S1 2020. Stocul de finanțări acordate sectorului IMM (incl. prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 9% an pe an, atingând valoarea de 6,3 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) la data de 30 iunie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi și pe dezvoltarea sectorului de leasing. Finanțarea Sectorului Public a crescut cu 16,1% an pe an. Segmentul de Real Estate a crescut puternic cu 20,9% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul proiectelor de birouri și spații comerciale finanțate în ultimul an.

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019. Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% în S1 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019. De asemenea, a fost înregistată o creștere de peste 150% la accesarea de produse bancare în mediul digital, cel mai mare apetit fiind pentru contul George 100% online, care a ajuns la o pondere de 52% din totalul conturilor curente deschise în 2020.

Platforma online Casa Mea App, care gestionează fluxul de documente pentru creditele ipotecare standard, a fost deja utilizată pentru 44% din creditele ipotecare nou acordate.

Programul Școala de Bani a ajuns în primul semestru la circa 13.000 de adulți și copii, fiind organizate sesiuni online de educație financiară și ateliere pentru copii.

Platforma de educație antreprenorială Școala de Business (www.bcrscoaladebusiness.ro) a ajuns la peste 7.500 de utilizatori și a lansat un nou modul cu sfaturi utile pentru finanțare, ce cuprinde informații despre cum pot IMM-urile și microîntreprinderile să își optimizeze capitalul de lucru și să identifice oportunitățile de investiții.

Acceleratorul BCR-INNOVX a selectat în prima jumătate a anului 44 de start-up-uri din tehnologie din Iași, Cluj și București în programele de incubare dedicate grupelor Start-ups, cu cifre de afaceri între 100.000 și un milion de euro, și Grinders, cu cifre de afaceri de până în 100.000 de euro. Dintre acestea, 30 de start-up-uri au intrat în programul de accelerare, care durează șase săptămâni.

  • Venitul net din dobânzi a crescut cu 7,0%, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate.
  • Venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3%, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.
  • Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,3%, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai reduse.
  • Raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 47,3% în S1 2020, față de 51,4% în S1 2019.
  • Depozitele de la clienți au crescut cu 3,1% până la 59.555,9 milioane de lei (12.305,7 milioane de euro) la data de 30 iunie 2020 de la 57.791,8 milioane de lei (12.082,8 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2019, susținute de creșterea depozitelor în retail (+5,1% față de decembrie 2019).