Guvernul intenționează să includă salariații plătiți din fondurile publice în Registrul electronic naţional de evidenţă al Forței de Muncă angajate din România, potrivit unui proiect al Ministerului Muncii. Potrivit notei de fundamentare, Registrul va cuprinde întreg personalul plătit din fonduri publice: atât personalul contractual, funcționarii publici, cât și personalul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi personalul din cadrul regiilor autonome și al companiilor la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat.

Violeta AlexandruFoto: Facebook/ Violeta Alexandru

Vezi aici proiectul integral.

Categoriile de personal avute în vedere își pot desfășura activitate prin: a) contractul individual de muncă; b) contractul de mandat; c) contractul de management; d) contractul de activitate sportivă; e) convenţie individuală de muncă prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare; f) decizie/ordin de numire în funcție, raport de serviciu sau în baza actului de numire, se mai arată în document.

Violeta Alexandru, ministrul muncii, a anunțase încă din aprilie că a început un demers de „înrolare” a tuturor angajaților plătiți de stat în REVISAL, anunțând în acest sens că va fi nevoie și de modificarea unor legi. Ea a exemplificat câți angajați apar acum în Registrul General de Evidență a Salariaților și a spus că trebuie incluși toți cei care sunt plătiți de stat. Anunțul venea în contextul în care ministrul declarase anterior că nu știe câți angajați din sectorul public vor fi afectaţi de somajul tehnic, pentru că nu există o bază de date care să centralizeze toți angajații de la stat.