​Viața la țară, varianta 2.0. Cererea pentru case de închiriat aflate la țară s-a dublat în august. Mii de corporatiști care lucrează de acasă preferă liniștea unui sat gălăgiei din marile orașe

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2020, 6:14 Economie | Finanţe & Bănci


Cererea pentru case de inchiriat la tara a explodat in august
Foto: Pixabay
​Într-o seară de august, Adriana T., analist de risc în centrala unei bănci din București și George, soțul ei, s-au așezat în livingul apartamentului lor din sectorul 1 cu o hartă detaliată a localităților din jurul Capitalei. Voiau să renunțe la apartamentul central pe care îl ocupau cu chirie și să-și caute ceva mai ieftin la 30-40 de kilometri de Capitală. Și Adriana și George lucrau deja remote iar apropierea de locul de muncă nu mai era defel o prioritate. În plus, cele două camere pe care le aveau îi încurca mult din cauza conferințelor online de serviciu care se lăsau cu tonuri ridicate care se auzeau dintr-o cameră în alta. Ca Adriana și George sunt mii de bucureșteni, brașoveni și clujeni, potrivit datelor furnizate HotNews.ro de către imobiliare.ro.






Potrivit unor acte adiționale la contractele de muncă, atât Adriana cât și George nu vor reveni fizic la birou mai devreme de vara viitoare. Acum ei dau circa 750 de euro pe lună, iar o ditamai casa cu curte într-un sat nu departe de București pe care o găsiseră în urmă cu două săptămâni la o chirie 300 de euro/lună deja era dată. Așa că s-au uitat spre alte oferte.

”Noi i-am și forțat puțin mâna proprietarului, recunosc. I-am cerut o reducere a chiriei profitând de pandemie, dar el nici n-a vrut să audă. Nici măcar 10 euro nu a vrut să scadă. Așa că l-am anunțat că renunțăm și îi punem cheile apartamentului în brațe, să-și caute el clienții”, spune Adriana.

Potrivit datelor furnizate de Dorel Niță, Head of Research Analizeimobiliare.ro și Andreea Popa, Sales Manager la aceaași companie, cererea de case de închiriat în zonele periurbane din Ilfov aproape că s-a dublat din februarie 2020 până în august. La apartamentele de închiriat aflate în zona periurbană cererea a crescut cu ”doar” 50%.

În cazul zonelor periurbane din Brașov, creșterea cererii de case de închiriat este de peste 100%, în vreme ce la Cluj, cererea de case pentru închiriat aflate înafara municipiilor a crescut tot cu 100%.




Singura teamă a celor doi este că nu se vor obișnui prea ușor cu viața la țară. Avem și apă curentă și internet, dar confortul este mult diferit față de ceea ce aveam în București. Pe de altă parte una e să stai la bloc între mii de decibeli de la mașinile din stradă sau de la asfaltările de campanie și cu totul altceva altceva e să-mi pun biroul sub vișinii din curte și să lucrez liniștită, mai spune Adriana. Asta ca să nu mai spun de economiile pe care le facem cu chiria și cu celelalte cheltuieli privind timpul liber. În București mai ieșeam seara la câte o terasă dar la țară nu doar că nu prea ai unde ieși, dar prefer să stau pe băncuța din curte și să privesc cerul. N-am mai stat să privesc stelele din facultate, mai spune râzând Adriana.




„Culmea e că părinții noștri stau tot la casă cu curte în județul vecin. Dar nicio secundă nu ne-a trecut prin cap să ne mutăm la ei. Sunt altă generație, n-ar înțelege de ce muncim câte 10-12 ore pe zi. Și decât să ne certăm pe tot felul de nimicuri am preferat să închiriem noi ceva al nostru. Vorba unui coleg american: acasă este acolo unde te conectezi la wi-fi și îți pui seara un pahar de vin înainte de cină. Nu contează dacă asta se întâmplă la bloc în centrul unei capitale europene sau într-un sat, la o casă cu fântâna în curte”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





14976 vizualizari

  • +19 (41 voturi)    
    hmm... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 7:37)

    adrian_rolland [utilizator]

    O sa le treaca rapid hipstareala la prima ninsoare. Atunci vor afla ca trebuiesc taiate lemne pentru caldura, la magazinul din colt nu se gasesc goji si germeni de grau, zapada trebuie data la lopata de catre ei + 2 masini sa se poata deplasa pina la primul supermarket aflat la oras.
    • +2 (16 voturi)    
      :)))) (Miercuri, 30 septembrie 2020, 9:16)

      StH [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Bravo!!
      • +10 (22 voturi)    
        ... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:44)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui StH

        mda, pt ca dupa mintea romanului dacic, corporatistii sunt doar niste hipsteri neputinciosi supraplatiti de niste miliardari straini care dupa o viata de agoniseala s-au gandit sa-si sparga banii pe salariile talambilor de corporatisti romani care, nu-i asa, nu stiu sa bata un cui sau sa faca un ou ochi.
        • -2 (18 voturi)    
          nup (Miercuri, 30 septembrie 2020, 11:12)

          StH [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          ....o adnatura de trantori cu telul in viata sa stea comod la birou sa dea ordine in rongleza si considerand ca efortul fizic este doar pt tractoare daca nu este contorizat de un pedometru consultat de un antrenor personal
        • +1 (7 voturi)    
          pai prietene (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:59)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          ce treaba are Dacia,e masina ta preferata?sau,cine stie esti ironic la adrea istoriei tale?
          hmmm autoironia e un semn de inteligenta,insa legaturile pe care le faci,ma lasa cu curiu in drum.
          revenim,am pretini,cativa,corporatisti d'astia,cum le zici matale,isi caina singuri suferintele si isi recunosc statutul de sclav(unii)
          unii au plecat de bunavoie de pe plantatie,acuzand probleme psiho.altii si-au bagat picerele-n ei de bani si au firmulita lor.
          majoritatea corpo din RO sunt provinciali(cu mentalitatea aferenta)pt care banu-i imparat(mai jos ai cateva exemple) si chiar ''uita'' sa bata un cui sau sa taie lemne
          deci sa-i vezi pe astia inapoi la tata vacii e chiar reconfortant.poate uita de ''head'' si ''sales manager'' si cumpara pe caietul scris cu creionul chimic.

          ref la articol:puneti nene P-ul ala mare si negru sa stie tot vulgul cine face bani din ''statistici''.si incercati cu sinonime romanesti,lasati romgleza.
    • +7 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 30 septembrie 2020, 9:26)

      [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

    • +10 (18 voturi)    
      Buna dimineata! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 9:37)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Multumesc mult pentru confirmare.
      In prima clipa simtisem INVIDIE pentu cei doi: din 17 martie, eu lucrez o saptamana la servici, una remote, dar nevasta lucreaza NUMAI de acasa.

      "cele două camere pe care le aveau îi încurca mult din cauza conferințelor online de serviciu care se lăsau cu tonuri ridicate" -si mai sunt si alte probleme, inclusiv faptul ca din cauza pandemiei, anul acesta nu am plecat din Bcuresti, si nici macar in parc nu am mai fpst decat o data!

      Nu ar fi fabulos sa ai gradina cu flori si pomi linga casa, in locul stramtului apartament de la etajul 7 al blocului comunist???

      "la prima ninsoare. Atunci vor afla ca trebuiesc taiate lemne pentru caldura, zapada trebuie data la lopata de catre ei "

      Multumesc mult pentru reality check!
      Stiu bine cum este la casa de la curte, unde aveam incalzire proprie.
      Iarna, masinile stateau sub husa (oricum era benzina putina) iar pe strada curata Primaria, dar zapada trebuia indepartata de pe acoperis, in curte trebuiau facute poteci, nu doar pina la poarta, ci la magazii, si trebuia sa deszapezesc lungul trotuar in forma de L - casa fiind pe colt, viscolul troienea zapada la noi!
    • +11 (21 voturi)    
      agree (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:04)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      si eu zic ca nu tine mult moda asta sau multi vor realiza ca nu e pentru ei. La noi la tara nu e ca in vest, nu sunt conditiile de acolo. Depinde enorm ce vecini ai, poti nimeri pe unii care o tin in muzica non stop, care au vite, grajd, iti fac numai mizerii daca indraznesti sa le faci observatii. Drumurile pot fi sau nu asfaltate, daca nu... e praf, daca da... nu sunt deszapezite, sunt multe lucruri care nu se potrivesc. E frumos sa te uiti la stele, nu zic nu.
      • +4 (8 voturi)    
        Si tie iti multumesc! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:32)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        Imi spunea cineva de "zgomot permanent de manele", mi s-a parut ca exagereza, dar tu spui ca asa este ...
    • +4 (6 voturi)    
      nu fi invidios (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:36)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      zona metropolitana e pentru bastani, asta se stie, taie aia lemne si ranesc in grajd la oi?
    • +7 (15 voturi)    
      zău? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 11:16)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      ești conștient că sunt o grămadă de comune în care s-a băgat gaz, nu? Și chiar și dacă nu stai în una cu gaz, există centrale pe lemne complet automatizate, iar lemnele mai nou ți se livrează sparte. Știu că era greu rău la țară când ai fugit tu de muncă ”la oraș”, dar stai liniștit, n-am inventat noi apa caldă - există o proporție foarte mare de oameni care locuiesc în mediul rural și în occident. Sigur, există unele lucruri pe care ești nevoit să le faci la casă pe care în general ți le face primăria la oraș - ah, stai, hahahaha!!! Am uitat unde sunt, AR TREBUI să le facă, dar de fapt nu ți le face nimeni decât cu o săptămână înainte de alegeri:)))

      Cât despre dat la lopată zăpada, lasă-mă să râd - în afară de faptul că nu mai suntem în 1950 cu 12m de zăpadă și de faptul că te costă sub 1000 de lei o mașinuță de deszăpezit (ce să faci, ninge și-n alte țări și nici ei nu dau zăpada la lopată) - scuze, tu îți parchezi mașina în metrou, sau cum faci când ninge și trebuie să intri/ieși din parcare?

      Jur că țărănușii ăștia importați la oraș sunt cele mai mari putori și au cele mai mari fițe de orășean în realitate.
  • +6 (20 voturi)    
    Buricul pamantului (Miercuri, 30 septembrie 2020, 7:54)

    StH [utilizator]

    2% din forta de munca din piata se poate numi "corporatisti"....De restul ce ne puteti spune?
    • +2 (14 voturi)    
      nimic (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:57)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui StH

      autorul articolului e din bula celor care reduc romanii la corpora-tristi
    • +2 (4 voturi)    
      Era vorba (Joi, 1 octombrie 2020, 0:36)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui StH

      Era vorba de cei care au inceput sa lucreze de acasa, ne mai fiind nevoie sa locuiasca aproape de angajator! Cei care lucreaza in service-uri auto, hipermarketuri, taximetrie, constructii, etc... nu isi pot face meseria printr-un calculator! De asta nu s-a referit la toata lumea!
      Ar fi putut sa includa si unii bugetari care fac umbra unor birouri si nu isi arata fata acra publicului, dar aia au deja toti vile in oras!
  • +8 (18 voturi)    
    Prostii ca sa umplem pagina (Miercuri, 30 septembrie 2020, 9:17)

    CetateanC [utilizator]

    Costurile de intretinere ale unei case pe pamant, fie ea si la tara sunt mult mai mari decat ale unui apartament. E valabil si pentru o casa cu dimensiunile unui apartament de bloc. Ca sa inchiriezi o casa pe deplin functionala la preturi derizorii gen 300 EUR - este impotriva oricarei logici economice. Chiria ar trebui sa acopere cheltuielie de intretinere cu casa de peste an (reparat o fatada, reparat un gard, o alee etc.- astea nu le face nici primaria nici la pausal intreg blocul), degradarea mobilierului etc. si sa iti raman si ceva putin extra, sa amortizezi din investitii. Inchirierea este un business nu binefacere. Sunt multi habarnisti care de cand a aparut aceasta tendinta cu lucratul remote - baga numai texte cu case pe pamant la tara si ce chestie ieftina e. Casa pe pamant nu e ieftina daca vrei confort si conditii. Ba e mult mai scumpa decat un apartament comunist. Drept urmare si chiriile vor fi mult mai mari.
    • +3 (9 voturi)    
      corect (Miercuri, 30 septembrie 2020, 11:31)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      300 euro casa la tara tre sa fie ori o casa batraneasca, in care ai de lucru/reparat, ori o casa intr-un sat foarte izolat, unde adio confort si utilitati! Casa buna in jurul Bucurestiului e mult mai scump. Iar de intretinere nu mai spun, daca esti pe lemne ai de cheltuit, s-au scumpit enorm in ultima vreme.
  • +1 (17 voturi)    
    lol (Miercuri, 30 septembrie 2020, 9:31)

    toxx [utilizator]

    10-12 ore ? da' unde lucrati fratilor, la capsuni ? apropo, acasa e acolo unde ai familia, nu wifi si vin rosu, madam....
    • +4 (8 voturi)    
      La banca! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:38)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Nevasta si la servici lucra mai mult de opt ore, dar de cand cu lucrul de la distanta, are progam - evident ca nu non-stop - de la 9 dimnieata pina dupa ora 22!!
  • +8 (14 voturi)    
    nu uitati de manele!!! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 10:35)

    danke7777 [utilizator]

    Fiti siguri ca va plac manalele la volum maxim inainte sa va mutati la sat undeva ca altfel se lasa cu tristete...
    • +7 (7 voturi)    
      Ce-i drept (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:55)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui danke7777

      Langa porc la bloc (vorba Parazitilor) nicio sansa sa auzi manele. Doar la tzara :)))
    • +4 (6 voturi)    
      Exista doape pt urechi (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:35)

      D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui danke7777

      Solutie hilara, dar practica: luati de la mag de bricolaj doape antifonice. Eu le tin la indemana pentru momentele cand chiar nu vreau sa ii mai aud pe tarani cu muzica lor de idioti, sau vorbind tare , injurand, animalele lor mugind, guitand, latrand.
      Legea s-a modificat si permite sa fie amendati pentru galagie 192/2019.
      Intr-adevar, e mult mai bine in aer liber, in natura, decat inchis intr-o camera de bloc.
      Pacat ca natura e plina de tarani idioti, Romania are cei mai multi tarani din UE, cea mai insemnata populatie rurala, de aici si inapoierea tarii noastre.
      Dar nu renuntati, faceti-le in necaz.
      Eu sper ca aceasta coronacriza sa mai distruga macar o parte din taranii si taranismul din Romania.
  • +6 (8 voturi)    
    asumare decizii (Miercuri, 30 septembrie 2020, 11:09)

    iv_2015 [utilizator]

    viata la casa are frumusetea ei la fel cum viata la bloc are partile ei bune. de aceea o casa sau un apartament intr-o zona "peri-urbana" unde sunt toate conditiile - incluzand scoala pt copii (nu cu toaleta in curte), apa, gaz, etc - costa mai mult.

    insa cheltuielile la casa sunt mari, gradina costa de intretinut, gazul iarna costa de 2-3 ori c tla un apartament (depinde de izolare), orice reparatie la casa costa si e fie inclusa in chirie (deci mareste pretul chiriei) fie o face locatarul - plus ca apar tot felul de cheltuieli neprevazute: de ex anul acesta cand a plouat mai tare dintr-un foc s-a ars pompa de la canalizare si cea de la gazon - deci impreuna peste 1000 euro - si nu se poate fara nici una daca vrei sa nu arda soarele gazonul si sa folosesti baia :).

    apoi pomii trebuie ingrijiti, stropiti, etc - gazonul la fel, trebuie masina de tuns, se mai duce un aspersor, mai o cartita, mai pui un rasad, mai iei una alta de joaca pt copii in gradina, mai o zugraveala, mai o vopsea, mai un gard de inlocuit, mai de curatat un burlan, etc etc, masina, congelator sa nu te fatzai toata ziua la magazin, etc etc

    casa inseamna confort ceea ce inseamna costuri.
    la o casa mai mare unde nu te deranjeaza altii mai ales cand ploua si toata lumea e online - iar costa.

    la o casa mai maricica cu gradina in zona periurbana a timisoarei cu tot ce trebuie in apropiere intretinerea lunara se duce lejer la un 500-700 euro pe luna - aici punand tot si excluzand ratele (pentru cei care mai au de platit si rate). e prea mult ? gazul costa cam 500 euro pe doua luni iarna la o casa izolata, pe gard am platit anul acesta aproape 10.000 euro si suntem acoperiti vreo 5 ani

    mai puneti si o rata de vreo 1000 euro.
    plus restul cheltuielilor (mancare, haine, etc).

    la o familie de 4 persoane - mergem cu cheltuieli lunare de 2000 euro minim. si se duc spre 3000 euro. da, in romania in zona ok langa un oras mare cu tot ce iti trebuie in apropiere.

    la bloc: 50% cheltuieli insa si 25% confort!
    • +1 (3 voturi)    
      Sigur... (Joi, 1 octombrie 2020, 1:03)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui iv_2015

      Hai frate! 10.000 de euro pe un gard care tine doar 5 ani! Mai zici si "500 de euro la gaz pe doua luni"... 1: e prea mult! ar trebui sa ai o casa de cel putin 200 mp si complet neizolata! 2: faptul ca arunci suma de 500 de euro, dar pe doua luni... arata ca incerci din adins sa umfli costurile! altfel ai fi spus 250/luna! 3: gazele o sa se ieftineasca in anii ce vin datorita cresterii puternice a productiei de gaze din lume... Romania a chiar ramas cu 60% din gaze in depozite iarna asta!
      Si faza ca incluzi si jucariile copiilor, doar ca au legatura cu gradina, e de-a dreptul hilara! Dar pune si florile nevestei, un caine si o pisica si toate tratamentele si hrana aferenta, umbreluta si mobilier de plastic, o sperietoare de ciori si orice altceva ce nu ai cumpara la bloc!
      P.S.
      Si rata de 1.000 de euro este exagerata, pt ca vorbim de case la tara, nu case de 250.000 in oras! chiar si daca acele case la tara sunt noi, ele nu ajung atat de scumpe! Costa 400 euro sa contractezi o firma sa iti construiasca o casa, per metru patrat construit!
      • 0 (2 voturi)    
        Depinde (Joi, 1 octombrie 2020, 20:07)

        iv_2015 [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        Eu nu am exagerat costurile.
        Gardul a fost de 30x2+40 deci 100 ml din care 70 ml am recuperat temelia veche și am pus plase și vopsit. Cât despre cât tine o vopsea pe un gard de lemn sau fier (nu aluminiu) - mai caută info la meseriasi. Și de revopsit costa !

        Plantele soției: și alea costa ... mai ales când ai 10 ari de grădina cu plante, gazon.

        Casa mea e adevărat ca e mai mare (330 mp) însă pe noi la cheie ne-a dus la 700 euro/mp in afara de mobila și amenajare grădina, cu 400 faci casa la “developeri” și apoi plângi când ploua. Și mai e și arhitect, acte, avize, intabulări.

        1000 euro pe luna ... o casa duplex la noi in zona e la 140-150.000 cu ceva teren (400mp). Doar dobânda la 6.5 % cât e Acu te duce la 800 pe luna ... dar mai e și capital și asigurări.

        Legat de cheltuieli ... fiecare cum gândește : jucării de copii nu sunt alea de le tragi de ața ci o căsuța de grădina, un leagăn, nisip sa stea copiii acolo.

        Da noi cheltuim 2-3000 pe luna însă la peste 120.000 pe an net doar venitul meu (al soției e mai variabil însă suntem amândoi freelancers) și nu mai avem rate ... ba dimpotrivă încercam sa capitalizam diferența in diverse portofolii.

        Din experiența văd oameni care se aventurează la casa fără sa aibă acoperitoare plapuma ... și apoi se plâng ca nu au bani de vacanța, jucării copii sau mai rău ... ajung sa piardă tot.

        Deci : fără a economisi degeaba sunt visele :).
        Sănătate !
        • +1 (1 vot)    
          Ba da (Vineri, 2 octombrie 2020, 11:49)

          Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui iv_2015

          le-ai exagerat! Ai dat exemplu situatia in care spui tu ca esti, desi poate fi orice in afara de medie! Ba chiar suna a strainatate, nu Romania! Cum compari factura de gaz la o casa de 330 mp cu una la o casa inchiriata (deci nu fite)?! Pana si gardul ala de 100 de metri, tot iese 100 de euro pe metru si tot e nejustificat de scump!
          In final, nici nu conteaza costurile pe care spui tu ca le ai, pt ca oamenii care castiga 10.000 de euro pe luna in romania se duc la un procentaj de 0.00#%!
          • -1 (1 vot)    
            bine fie cum spui tu ... (Vineri, 2 octombrie 2020, 14:22)

            iv_2015 [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

            ... dar tot nu stai mai ieftin la casa :)

            eu altceva am vrut sa spun - cand te muti la casa costurile cresc din mai multe motive atat din cele derivate din necesitate cat si din cresterea confortului ... al doilea punct depinde de cat iti permiti ...

            e adevarat ca nu sunt eu reprezentativ in ce priveste costurile aici - de aceea am si mentionat ca e vorba de mine si am dat exemple clare insa de exemplu vecinii mei, 2 din ei care s-au mutat mai recent intampina dificultati acum - deoarece loculd e munca a devenit brusc nesigur, au fost obligati sa isi ia liber (neplatit) - nu stiu cat de legal e insa nu au avut alternativa. De ex unul din ei a vandut un duplex in alta parte si a vrut sa faca casa pe parter(cu 850 m2 parcela) - si a ajuns la o rata de 1k/luna dupa ce a terminat banii de la casa, casa inca mai are de lucrat la ea (fatada, curte, garduri, scurgeri) si e greu.

            iar legat de gard te inseli - daca nu lucrezi tu ci pui o echipa sa iti faca fundatie si elevatie si vrei un pic de calitate te costa ... probabil nu ai avut de a face cu asta sau ai lucrat tu. Manopera la noi cel putin costa mult. Si daca 100 euro/ml pare mult - in fata am pus aluminiu si acolo preturile sunt mult mai mari insa si calitatea si aspectul sunt altele - dar astea intra la lux de aceea nu am dat ca si exemplu aici.

            vrei sa uzi gradina ? trebuie apa fara nisip, daca vrei sa o si folosesti si la spalat sau gatit te duci la 90m+ si un foraj de genul costa 130 ron/ML. insa la casa la tara poti lasa iarba, poti stropi cu furtunul si tansitoarea nu automatizat (insa asta e greu la 1000 mp de gazon).

            pe strada sunt vecini cu venituri mult mai mari decat ale mele (>1 milion euro pe an) si nu unul ci mai multi la fel cum sunt oameni din zona medie si totul e super ok intre noi ca si vecini atat timp cat ne respectam (asta vis a vis de manele si altele). Ba chiar pe unii nici nu stii cat castiga pentru ca nu o arata decat daca chiar te intereseaza. si asta e un pas inainte ...
            • +1 (1 vot)    
              _ (Duminică, 4 octombrie 2020, 1:20)

              Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui iv_2015

              Costurile cresc, normal! Dar creste si confortul... depinde de tine cat poti si cat vrei sa te intinzi! Dar a sta la casa nu inseamna ca e prohibitiv sau doar pentru milionari (nu stiu ce rost avea sa aduci asta in discutie... o strada cu milionari si familii cu venituri de 100.000+ euro/an, sigur nu e la tara sau in vre-o comunitate medie!)! Alt fel, cum traiesc 50% din populatia tarii, cei din mediul rural? Asa cum la apartamente ai o plaja de imobile foarte intinsa, intre o garsoniera in Copsa mica (si calamitata ecologic) si ceva penthouse "butic" in Floreasca/Dorobanti... asa poti avea o varietate extinsa si la case!Iar daca te focalizezi mai mult pe compartimentare si functionalitate in loc de suprafata, daca te uiti dupa materiale prin Dedeman si nu in reviste publicate in Dubai, daca nu vrei un teren full-size de golf... chiar iti poti permite si o casa noua!
              P.S.
              Eu vad problema cu locul de munca mai clar... nu iti iei nici casa nici apartament intr-o zona in care nu ai ce face sau ce lucra, sau daca nu stii sigur ca iti poti face meseria online pe termen lung .
    • +1 (3 voturi)    
      O analiza lucida! (Joi, 1 octombrie 2020, 10:21)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui iv_2015

      "de aceea o casa sau un apartament intr-o zona "peri-urbana" COSTA MAI MULT"

      Poate ca stuctura cheltuielior prezenta de tine nu este optima, si se poate si mai ieftin, dar, dincolo de detalii, ai dreptate, si ai spulberat mitul chiriei modice pentru Adriana și George!
      • +2 (4 voturi)    
        Sa nu uitam ca totusi e reclama (Joi, 1 octombrie 2020, 13:38)

        prkiller [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Astfel de articole sunt intotdeauna, dar intotdeauna sustinute de jucatorii din imobiliare, de obicei aia de la imobiliare.ro, uneori aia de la anuntul.ro.

        Bineinteles ca atunci cand interesul tau este sa vinzi ceva, ii faci reclama pozitiva. Si ce vand astia aici, vor sa plaseze catre piata corporatisti, cu work-from-home (care intamplator au si capacitatea de a cumpara la preturile pe care le promoveaza piata prin intermediul celor de mai sus).

        Chestia e ca practic toti cunoscutii mei au trecut la munca de acasa, si efectiv 0 (zero) au inchiriat casa in afara bucurestiului. Cine avea rude la tara si internet bun acolo, a plecat. Restul stau in oras.

        Si motivul principal nici macar nu e pretul chiriei, ci o suma de:
        1. Efortul mutarii
        2. Capacitatea de a lucra eficient de la noua locatie + confort
        3. Copiii nu se teleporteaza la gradinita si scoala. Sa schimbi gradinita si scoala nu este un lucru pe care il faci cu lejeritate. In anumite zone peri-urbane nu ai optiuni satisfacatoare.
        4. Incertitudini serioase in legatura cu durata lucrului de acasa.

        Si aici la pct. 4 o sa capitalizez. Din toti cei pe care ii cunosc (si vorbesc de oameni care lucreaza in zeci de companii, companii care au in total zeci de mii de angajati care lucreaza de acasa), nimeni nu are programul de lucru de acasa asigurat pana in vara 2021. In general, lumea stie ca o sa lucreze de acasa pana prin ianuarie si 'mai vedem noi atunci'. Pai sa te trezesti prin februarie ca faci naveta de pe cine stie unde nu e fain deloc. Si ca sa fie o durata decenta, intra partea cu pretul chiriei si intretinerii care este mult peste ce au la bloc.
        • +1 (1 vot)    
          Chiar zero??? (Joi, 1 octombrie 2020, 18:58)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui prkiller

          "Bineinteles ca atunci cand interesul tau este sa vinzi ceva, ii faci reclama pozitiva"

          Am inteles asta, si este de asteptat ca reclama sa infrumuseteze realitatea, sa EXAGEREZE fenomenul, dar chiar asa, sa umple de la zero "efectiv 0 (zero) au inchiriat casa in afara bucurestiului." la mai multe mii ("Mii de corporatiști care lucrează de acasă preferă liniștea unui sat ")???

          Noi nu avem copii, scuze, egoist nu m-am gandit la punctul 3, dar punctele 1 si 2 sigur sigur sunt valabile!!!

          Cu punctul 4, sigur, e perfect adevarat, la ora 2 am decis ca nu mai vreau sa lucrez de la birou, am luat laptopul si am venit acasa, dar nu am cerere aprobata, maine o sa fiu absent.
          Iar pe ansablu, sigur, " nimeni nu are programul de lucru de acasa asigurat pana in vara 2021"

          De ce nu ai mentionat explicit si punctul 5???
          " intra partea cu pretul chiriei si intretinerii care este mult peste ce au la bloc"

          Asa este, poti cumpara case la tara IEFTINE, dar trebuie sa investesti serios bani si munca pentu a le face sa ofere conditii decente. sau invers, daca vrei sa te muti la o locuinta decenta, trebuie sa fii gata sa suporti o chirie (si intretinere) de loc neglijabile!!!
  • +5 (7 voturi)    
    Este fabulos (Miercuri, 30 septembrie 2020, 12:59)

    risk_mdm [utilizator]

    Sa ai salariu de Bucuresti si sa-ti cauti fericirea in orice loc din tara asta vrei tu! Ca unii dorest capitala, centru sau periferie, sau altii fix la tara langa cotetul de porci, sunt doar optiuni individuale, si personal iubesc la nebunie libertatea asta de alegere. Sa nu uitam ca nu exista doar alb si negru, ci o sumedenie de tonuri de gri: de exemplu, te poti muta in-trun alt oras, mai linistiti, sau perfieria unui alt oras, nu se pune problema daca ai de ales intre viata in centrul capitalei si viata fara wc in curte :)
  • +2 (4 voturi)    
    Ramaneti la tara! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:48)

    Mihail. [utilizator]

    Bucurestiul e deja arhiplin.
  • +4 (4 voturi)    
    750 euro (Miercuri, 30 septembrie 2020, 22:45)

    JoeTheDow [utilizator]

    chirie? Ce ofera acel apartament de banii astia si unde e si mai ales, chiar trebuie sa stea acolo?
    • +1 (1 vot)    
      Nu e cam mult ? pt 2 camere ?? (Joi, 1 octombrie 2020, 15:42)

      iv_2015 [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

      ...
  • 0 (2 voturi)    
    corporate profile (Joi, 1 octombrie 2020, 15:38)

    iv_2015 [utilizator]

    Cred ca exista o perceptie oarecum gresita despre "corporatisti". Practic un corporatist e cineva care lucreaza intr-o corporatie multinationala si e f bine platit, isi permite orice, etc

    ce inseamna "bine platit" ? 5000 euro net pe luna pe familie ? 10.000 ? 20.000 ?
    este aceasta clasa medie ? upper middle ?
    salariile in IT sunt pe la 3000-5000 euro net/luna pentru cei cat de cat buni si poate trece de 8000-10.000 pentru freelanceri. presupun ca si pe alte domenii freelancerii pot castiga la fel de bine (nu pe toate insa).

    insa totul depinde de cheltuieli si context.

    o casa: poate fi la cucurigu in deal sau la cativa km de centru. poate fi insiruita, duplex, individuala. poate avea 100 mp de gradina sau 1000 mp. etc etc.

    o familie care castiga spre 5000 pe luna se poate gandi la o casa in ceva zona bunicica insa nu neaparat mare/individuala - pentru ca 5000 poate insemna mult insa nu e atat de mult in acest context.

    avem vecini care castiga peste 1 milion euro pe an (atat e publicat in declaratia fiscala a firmei in ce priveste profitul) sau si mai mult. ori ei nu stau in duplex ci au 50 ari de teren - la fel cum cei cu salarii in zona 3000-5000 au case mai mici.

    deci iti permiti atat cat e plapuma.

    ce ma distreaza insa in acest articol - desi e adevarat pot fi scapate anumite aspecte (de ex ca familia respectiva are active in altceva decat imobiliare) - impresia mea e ca isi doresc ceva mai mult decat le permite buzunarul. insa din start presupunerea ca vei face economii mutandu-te acolo - e fie o chestie puerila fie o chestie bazata pe "dorinta" - wishfull thinking. o familie cu copiii isi face calculele mai bine ... probabil ca in povestea frumoasa nu e cazul.

    lipseste o analiza de impact cum bine spunea cineva: scoala, proximitate, oportunitati pe care le pierzi (ex - esti freelancer si trebuie sa te intalnesti cu un client - cum faci).

    in rest - fiecare cum crede
  • 0 (0 voturi)    
    casa cu chirie (Vineri, 2 octombrie 2020, 11:23)

    costelo999 [utilizator]

    am stat la o casa cu chirie, tot ce se strica se repara de catre proprietar cu decont la chiriasi, scoteai prafu din casa si il aduceai inapoi, curtea tot timpul trebuia maturata si era betonata, plus alte cheltuieli mari toate decontate chiriasilor, ca foloseai casa proprietarului, deci una peste alta mai bine la bloc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by