- Societatea este decapitalizată, la sfârșitul lunii iunie 2020 înregistrând capitaluri proprii negative
- Eximbank: valoarea companiei în acest moment este negativă
- Compania este încadrată în categoria de performanță financiară D (grila cuprinde categorii de la A la E, A reprezentând cea mai bună categorie
- Emiterea scrisorii de garantie la acest moment prezintă un risc major de executare și de nerecuperare a sumelor platite de stat, prin Ministerul Finanțelor Publice, în contul ajutorului de stat acordat
- Aeronavele aflate în proprietatea Blue Air Aviation sunt gajate la 30 iunie 2020 în favoarea Air Lease Corporation și în favoarea ANAF
- Motoare montate pe alte aeronave, aeronave achiziționate fără motoare și care au motoare de pe altă aeronavă sau nu au motoare montate
Comisioane:
• comision de acordare de 0,75%
• comision de 2% pentru rambursarea anticipată a împrumutului din alt credit/credite si comision de 0% pentru rambursarea anticipată a împrumutului din surse proprii
• comision de analiză pentru modificarea condițiilor inițiale de 0,2% cu o valoare de minimum 100 euro.
• Pentru asumarea riscului de garantare a împrumutului în procent de 100%, inclusiv a dobânzilor și comisioanelor, societatea Blue Air Aviation – S.A. va plăti Ministerului Finanțelor Publice, în calitate de Garant, un comision la fondul de risc de 2 % pe an aplicat la soldul împrumutului garantat, în rate semianuale consecutive pe toată perioada împrumutului de 6 ani.
Potrivit datelor publicate de MFP:
• Societatea este decapitalizată, la sfârșitul lunii iunie 2020 înregistrând capitaluri proprii negative (496,9 milioane lei/iunie 2020, 373 milioane lei/2019, -446 milioane lei/2018),
• Gradul de îndatorare al societății este extrem de ridicat și prezintă un trend ascendent (164,2%/2018, 166,2%/2019, 200,13%/06.2020), datoriile totale ale firmei fiind de cca 2x>Total pasive; deși a înregistrat o ușoară diminuare în 2020 (-15%), nivelul datoriilor față de furnizori se menține extrem de ridicat (355,1 milioane lei/06.20202);
• Lichiditatea este subunitară pe toată perioada analizată; fluxurile de numerar negative generate de impactul epidemiei au afectat capacitatea companiei de a asigura lichiditățile necesare achitării drepturilor salariale, a datoriilor către furnizori și celor față de bugetul statului;
Concluzia Eximbank este că „valoarea companiei în acest moment este negativă”.
Urmare a analizei economico-financiare compania este încadrată în categoria de performanță financiară D (grila cuprinde categorii de la A la E, A reprezentând cea mai bună categorie), în baza situațiilor financiare încheiate la 31 decembrie 2019.
Conform notei de fundamentare, emiterea scrisorii de garantie la acest moment prezintă un risc major de executare și de nerecuperare a sumelor platite de stat, prin Ministerul Finanțelor Publice, în contul ajutorului de stat acordat.
Pentru acoperirea cel puțin a valorii împrumutului, dobânzilor și comisioanelor, compania are obligația constituirii garanțiilor, respectiv teren cu pădure, aeronave, pachete de acțiuni ale Blue Air Aviation, Airline Invest și Blue Air Technic.
Conform Raportului de evaluare rezultă că evaluarea a avut la bază o serie de ipoteze speciale, cu impact semnificativ asupra concluziei evaluării, și anume:
• bunurile sunt tranzacționabile și neafectate de sarcini sau ipoteci;
• valoarea de piață a terenului cu pădure reflectă situația existentă și nu un teren construibil, întrucât PUZ sector 1 este în dezbatere, existând un grad ridicat de incertitudine privind aprobarea acestuia;
• evaluarea acțiunilor Blue Air Aviation S.A. a fost realizată în ipoteza specială că societatea Blue Air Aviation S.A. va beneficia de acordarea ajutorului de stat (împrumut garantat) de 300.775.000 lei, pe o perioadă de 6 ani și că va beneficia de infuzia de capital previzionată în Oferta de concordat preventiv, în cuantum de 20.000.000 Euro în anul financiar 2021 și 30.000.000 Euro în anul financiar 2022. Evaluarea acțiunilor s-a bazat pe ipoteza conform căreia societatea Blue Air Aviation S.A. va continua să își desfășoare activitatea conform principiului “continuării activității” (“going concern”) pentru o perioadă nedefinită, având la baza previziunile financiare din oferta de concordat preventiv.
• evaluarea aeronavelor s-a realizat în ipoteza în care acestea sunt în configurația inițială, având montate motoarele cu care au fost achiziționate. În fapt aeronavele aflate în proprietatea Blue Air Aviation SA sunt gajate la 30.06.2020 în favoarea Air Lease Corporation și în favoarea ANAF.
dar sa nu puneti politic managerii!!!
dar daca e companie privata e bine, ca noi practicam socialismul pentru bogati, doar pierderile le socializam cu sarakii
Eu de la Lufthansa - companie mai serioasa am recuperat cu greu 2 bilete din 5 si numai dupa ce i-am dat in judecata, bineanteles, comisionul pt servicii a fost 50 % din pretul biletelor. Pt celelalte 3 cica nu s-a pronuntat inca justitia, iar daca se va pronunta firma care se ocupa lejer poate sa-si opreasca banii, eu nu am nici un control.
Apropo s-a finalizat procesul cu insolventa Direct A. instanta ia iertat de toate datoriile, iar daca nu esti de acord si vrei sa faci apel, se poate in 5 zile...doar ca au trimis deciziile ...peste o luna (asta da justitie). Pt cine nu stie cum e cu insolventa, odata intrati in ins nu mai ai ce sa le faci, Casa de insolventa Transilvania care a gestionat insolventa Direct A. te ajuta, dar daca au un comision gras de castigat, daca nu cand ii suni te roaga ca orice solicitare s-o faci prin email, iar la email nu raspund niciodata. Iordache o sa scoata banii din firma, dupa care pa. De data asta e o teapa data intregii tari, pt ca noi toti vom plati datoria. E mult mai ieftin sa faci o companie noua de la zero...