Românii nu vor să revină la munca față-în-față, ci la calătorii și ieșiri în oraș! De ce le este cel mai dor românilor în pandemie

de DP     HotNews.ro
Marţi, 8 decembrie 2020, 9:48 Economie | Finanţe & Bănci


Planurile si visele tinerilor români
Foto: Pixabay
Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceștia par să fie cei mai preocupați de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat în foarte mică măsură pentru această opțiune de răspuns, arată un studiu publicat marți de Reveal Marketing Research. Doar 11% dintre familiile moderne și 5% dintre familiile tradiționale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică masură internetul pentru astfel de cursuri – doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.

Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viață: de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții cât mai diverse posibil din partea oamenilor. Studiul celor de la Reveal Marketing Research a vrut să afle care sunt activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede.
  • 38% dintre români au declarat că cel mai mult își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători.
  • 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii.
  • 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere.
  • Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job.

Călătoriile și întâlnirile cu cei dragi: activitățile de care le este cel mai dor românilor

Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menționat același lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.

Noua normalitate: telemunca și comenzile online

Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințelor românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație.

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate. O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar masurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus. Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent. Pe de altă parte, observăm și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1989 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    hmm telemunca (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:01)

    Mircea1978 [utilizator]

    Din cite imi amintesc acum citeva saptamini se vehicula ideea prin mass-media ca tele munca sa fie taxata si cei care vor sa lucreze de acasa sa aiba salariile scazute cu 20%.
    Motivul: ca statul pierde din toate taxele asociate muncii la birou-acciele pe benzina necumparata, taxele din sectorul gastro pentru ca omul nu mai maninca in oras, samd
    Prin vest se vorbeste de o taxare mai miloasa, adica de 5%
    • +2 (2 voturi)    
      niste idioti (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:59)

      johnnie.l [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      eventual la bugetarii de lux sa le taie salariile din acest motiv. ce castiga statul din taierea salariilor la privat? doar pierde. aia care vin cu asemenea idei (scaderea salariilor pentru telemunca) sunt idioti de-a dreptul. probabil adepti aur.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by