​Angajații vor trebui să învețe continuu, să se adapteze, colaboreze, să aibă abilități de comunicare și să fie creativi. Aceste abilități sunt câteva dintre cele menționate de trei experți în resurse umane în cadrul unei conferințe online organizată de Oxygen Events.

HotNews.roFoto: Hotnews

Diana Vancea, director adjunct Banca Transilvania, ce coordonează departamentul de Resurse umane, referindu-se la calitățile pe care vor trebuie să le posede angajații, a menționat: adaptabilitatea, colaborarea și parteneriatul.

La rândul său Adrian Grecu, manager resurse umane OTP Bank a susținut ce a spus Diana, la care a mai adăugat:

• abilitățile de comunicare. Partea asta de comunicare este extrem de valoroasă atât în ceea ce privește colaborarea cât și partea de „people managment”

• capacitatea de învățare continuă. „E necesar să se actualizeze și să învețe continuu. Să te actualizezi cu tot ceea ce apare și asta te ajută. Face parte din zona de flexibilitate”.

• Inteligența socială (a amintit aici de interacțiune, socializare n.r.)

Sorin Faur, CEO Academia de HR, crede că sunt importante:

• Adaptarea

• Flexibilitatea

• Reziliența

• Creativitatea

„Trebuie să ne adaptăm, să învățăm lucruri noi și continuu. Învățarea este o caracteristică a vieții contemporane. Învățarea continuă va fi necesară. Trebuie să învățăm să fim creativi. Generațiile care vor veni vor munci cot la cot cu roboții, boții, AI-urile. Trebuie să învățăm să ne și adaptăm la acest flux care vine în anii următori. Ca urmare și a pandemiei acest trend a fost accentuat”, a spus el.

În opinia sa, creativitatea va rămâne o abilitate necesară cu care momentan încă ne distingem de inteligențele artificiale, de boți, roboți așa mai departe.

„Astfel putem aduce valoare adăugată. Creativitatea atât în relație cu acest trend digital cât și în relație cu pandemia și nevoie de adaptare”, a precizat el.