Angajații din bănci și din asigurări care lucrează direct cu publicul ar putea fi incluși în categoria persoanelor ce își desfășoară activitatea în cadrul sectoarelor economice vitale avute în vedere în etapa a-II-a de vaccinare, dacă Guvernul va da curs solicitării transmise joi seara de Consiliul Patronatelor Bancare din România, Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci și Patronatul Industriei Asigurărilor din România. Demersul acestora este unul normal, ținând cont că și în SUA, tellerii băncilor și asiguratorii care lucrează direct cu publicul sunt incluși în categoria celor prioritari.

Scrisoarea patronatelor din bănci si asigurariFoto: Hotnews

”Ne adresăm dumneavoastră pe această cale cu privire la Strategia națională de vaccinare împotriva COVID-19, astfel cum a fost aceasta aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 1031/2020, pentru a vă solicita completarea acesteia cu includerea salariaților din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contact direct cu publicul, în categoria persoanelor ce își desfășoară activitatea în cadrul sectoarelor economice vitale avute în vedere în etapa a-II-a de vaccinare”, arată textul scrisorii, consultat de HotNews.ro.

”În cadrul punctului 4 din Strategia de Vaccinare adoptată de Comisia Europeană, sunt propuși pentru a fi vaccinați cu prioritate „angajații care nu se pot distanța social”, angajații din bănci și asigurări aflându-se în această situație. În acest context subliniem faptul că, în conformitate cu prevederile OUG nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea și protecția infrastructurilor critice, societățile bancare și cele de asigurări sunt parte din infrastructura critică națională și este imperativ necesar ca acestea să poată asigura continuitatea prestării serviciilor bancare și de asigurări către populație și companii în condiții optime, cu asigurarea condițiilor adecvate pentru evitarea riscurilor sanitare legate de infectarea cu virusul SARS-CoV-2, ce cauzează boala COVID-19”, mai precizează documentul.

Potrivit textului scrisorii transmise joi seara, ”în cadrul sectorului de activitate activează o serie de companii ce se află în prima linie a acțiunilor de sprijin a populației în perioada de criză, precum (i) instituțiile de credit, care trebuie să asigure buna funcționare a serviciilor bancare, astfel încât populația și companiile să aibă acces la servicii și la resurse financiare în actualul context economic și social, și (ii) societățile de asigurări, care trebuie să poată interveni prompt în constatarea unor daune suferite de către persoanele asigurate și să poată indemniza prompt persoanele asigurate sau terții prejudiciați care au avut neșansa de fi victimele unor evenimente asigurate produse în această perioadă”.