Salariul minim în 2021 va fi 2.300 lei. Înseamnă 1.386 lei "în mână"

de F.B.     HotNews.ro
Luni, 28 decembrie 2020, 12:52 Economie | Finanţe & Bănci


Guvernul Citu
Foto: Guvern
Guvernul are în vedere creșterea salariului minim brut pe țară garantat în plată pentru anul 2021 cu un nivel care să depășească rata inflației, respectiv cu 70 de lei brut, de la 2.230 de lei la 2.300 de lei brut/lunar, se arată într-o postare a Guvernului. Potrivit acestuia, Hotărârea va fi adoptată în ședința Guvernului din 30 decembrie 2020.

Asta înseamnă că, anul viitor, cineva plătit cu salariul minim pe economie va primi, în mână, 1.386 lei, în loc de 1.346 lei, cum e în prezent.

Potrivit Guvernului, acest nivel a fost stabilit în contextul în care reprezentanții sindicatelor au solicitat creșterea salariului minim pe economie la 2.400 de lei/lunar, iar cei ai patronatelor au solicitat înghețarea salariului minim pe economie la nivelul actual, cel puțin pentru primele luni ale anului viitor, argumentând situațiile dificile cu care se confruntă anumite sectoare economice.

"Totodată, prim-ministrul, ministrul Muncii și reprezentanții partenerilor sociali au agreat încheierea, în prima jumătate a anului viitor, a unui Acord tripartit prin care să fie stabilit un mecanism de creștere a salariului minim brut pe economie pentru următorii patru ani, astfel încât să fie asigurată stabilitatea și predictibilitatea evoluției acestui indicator salarial", mai arată Guvernul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





43240 vizualizari

  • -1 (41 voturi)    
    multumim! (Luni, 28 decembrie 2020, 12:58)

    cucuveauamov [utilizator]

    suntem recunoscatori partidelor de la guvernare, e un salariu decent din care sa traiesti confortabil in Romania educata
    • +1 (35 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 28 decembrie 2020, 13:33)

      [anonim] i-a raspuns lui cucuveauamov

      • 0 (0 voturi)    
        Salariul minim în 2021 va fi 2.300 lei. Înseamnă 1 (Joi, 7 ianuarie 2021, 17:31)

        Emilis [utilizator] i-a raspuns lui

        Corect, Rusia are salariul minim pe economie diferențiat pe regiuni, ceea ce înseamnă că cel mai mare salriu din Rusia, este doar în câteva orașe mari, acolo fiind de 112 EURO (în restul Rusiei salriul minim este extrem de mic). În România acesta a fost de 276 EURO, plus bonuri de masă și alte bonusuri. În prezent România a ajuns chiar de 500 EURO, iar Rusia are doar de 163 EORO. În viitor, diferența dintre România și Rusia devine tot mai mare, întrucât nivelul de trai din Rusia este într-o continuă prăbușire, unele regiuni ale Rusiei fiint subnutrite sau chiar în foamete și criză.
    • +13 (31 voturi)    
      hehe (Luni, 28 decembrie 2020, 14:01)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Salariul MINIM in Romania e echivalentul a aproape 43.000 de ruble.
      Cu salariul de pe 3-4 luni iti iei o garsoniera in centru la voi in Omsk, nu te mai da asa fitos.
      Inca iti raman bani si de o galetusa de votca.
    • -1 (17 voturi)    
      Cucuveaua roz (Luni, 28 decembrie 2020, 14:04)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Tu multumesti dar firmele care nu au activitate sau redusa drastic cum iti plateste tie salariul ?
  • +14 (30 voturi)    
    Intr-o tara normala (Luni, 28 decembrie 2020, 12:59)

    Redactia HotNews [utilizator]

    toti politicienii ar trebui sa fie platiti cu salariul minim pe economie.
    • -2 (18 voturi)    
      hmm (Luni, 28 decembrie 2020, 13:41)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      ...asta este o maxima prostie venita dintr-o frustrare de inteles. Cu cat politicienii au salarii mai mici cu atat vor lua spaga mai usor si mai in detrimentul Romaniei. Deasemenea, numai cei instariti vor avea acces la politica, caci nimeni nu se uita la cineva cu pantalonii rupti in fund si mirosind a ceapa prajita (nici chiar cei care miros deja a ceapa prajita).
      Cred ca ar fi preferabil ca politicienii sa primeasca salarii suficient de mari cat sa isi poata intretina familia la standarde foarte bune, iar noi sa fim multumiti de prestatia lor. Ca exemplu, in Germania parlamentarii au 10000eur si sunt scutiti de taxe, si in restul tarilor civilizate deasemenea au un salar decent.
      De la sentimentul ca liderii au prea mult si se infrupta din munca poporului s-a nascut revolutia bolsevica si stim cu totii unde s-a ajuns ...poate ca unii vor sa o repete fara sa stie, dar nu cred ca va iesi mai bine. Deci poate ar fi mai bine daca ne-am gandi mai mult inainte de a emite solutii ieftine.
      • +3 (11 voturi)    
        spaga (Luni, 28 decembrie 2020, 14:27)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        1. "Cred ca ar fi preferabil ca politicienii sa primeasca salarii suficient de mari cat sa isi poata intretina familia la standarde foarte bune,"
        Oare? Parerea mea este ca, cu cat sunt mai sus pe scara ierarhica( deci mai bine platiti), cu atat sunt mai "interesanti" pentru cei ce dau spaga.
        2. N-am prea auzit de personaje care, luand spaga pana la 5.000 Ron salariu, la 5.500 Ron au zis:stop, acum am de-ajuns! Am auzit insa de oameni care n-au luat spaga nici la 2.000 Ron. Chestie de educatie!
      • +7 (9 voturi)    
        Serios? (Luni, 28 decembrie 2020, 15:49)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Ti se pare ca desi au sporuri peste sporuri si salarii imense tot nu fura? Cu ce era diferit daca aveau 2000 de lei sau 20000 de lei? De furat vor fura si daca vor primi 1000000 euro lunar.

        Coruptia si spaga nu are legatura cu lipsa banilor, ci e ca o boala. Nu se pot abtine sa fure cat mai mult. Daca li se ofer spaga 1 milion euro, vor cere 5. Daca li se ofera 5 vor cere 10. Nu au nevoie, dar, de ce sa nu ceara daca li se ofera?!

        Cu alte cuvinte argumentul tau e incorect. Cine fura va fura indiferent cati bani are.
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru a compensa din spaga? (Luni, 28 decembrie 2020, 14:13)

      Mike72 [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      Ca apoi sa fie tentati sa ia spaga cu plasele ca pe vremuri?
  • +2 (22 voturi)    
    salariul sub 5000 NET ar trebui sa fie neimpozitat (Luni, 28 decembrie 2020, 13:27)

    Gryphus [utilizator]

    in Anglia de exemplu salariul NU se impoziteaza pana la 11.000 lire.

    in Romania sunt multi SCLAVI pe salariul minim folositi ca...maturatori de strazi de catre mafia gunoaielor care baga milioane de euro anual in buzunare si platesc cu maruntis angajatii
    • +5 (11 voturi)    
      E fezabil prin impozitarea progresiva (Luni, 28 decembrie 2020, 13:55)

      John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Ce ai omis sa spui in propunerea ta este ca in UK impozitarea este progresiva. Doar printr-o grila puternic progresiva s-ar putea sustine in Romania impozite 0 pe salariile mici. Altfel, e populism desantat sa ceri impozite 0 pe salariile mici fara impozitare progresiva, pentru ca ar genera o gaura imensa la buget, in conditiile in care educatia si sanatatea sunt deja cronic subfinantate, cele mai subfinantate sisteme din Europa (vezi cifre oficiale Eurostat).
      • -1 (11 voturi)    
        hehehe, "grila progresiva" de impozitare.... (Luni, 28 decembrie 2020, 15:43)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

        hehehe, "grila progresiva" de impozitare a veniturilor e un concept de tara civilizata; nu se aplica coloniilor africane sau de tip african, precum Romania.
        Populatia talibanizata a acestor tari nu intelege nici de ce, nici cum, nici scopul acestei impozitari progresive...nu-i de mirare ca Basescu a avut atat de mult succes. Sustinatorii lui mononeuronali au devenit, in buna parte, #rezisti prin PNL sau USRi.
    • +8 (12 voturi)    
      Nu numai maturatorii (Luni, 28 decembrie 2020, 14:03)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      au in Romania salariul minim!Sunt mii de firme care platesc la sclavi acest salariu de mizerie(poate mai dau la negru ceva).Si cand te gandesti ca guvernoiu se asteapta sa vina tinerii in tara.Cu politica asta a ciolanului,nici in 1000 ani nu se rezolva nimic in RO.In Anglia si Germania se vorbeste de salariul anual,in USA de salariul pe ora.Toti cei cu salarii mici(sub 2000 lei net) se vor intreba peste ani de ce au pensia mica.
      • 0 (2 voturi)    
        si in Anglia e salariul MINIM pe ora 7 lire (Luni, 28 decembrie 2020, 14:59)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        si totul pt ca bugetarii SPECIALI (urmasii teropristilor din 1989) sa mai primeasca o prima de anul nou
        • +3 (3 voturi)    
          Tu nu auzi ma, (Luni, 28 decembrie 2020, 17:12)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          In Anglia si Germania se negociaza salariul anual: 60000 euro,100000 euro,etc.Ti-a raspuns cineva aici ca 11000 lire este suma anuala primita/negociata si fiind mica nu se impoziteaza.Cum ai dat-o pe tema bugetarilor romani?
    • +9 (9 voturi)    
      impozitare pana in 11 000 de lire (Luni, 28 decembrie 2020, 14:23)

      Horley [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      11 ooo de Lire pe an,suma cu care supravietuiesti in Uk,nu traiesti,asta trebuie spus.Dupa care esti impozitat cu 13 % si urca destul de repede la 20%...impozitul este progresiv,poti plati 25-27% fara sa ai un salariu prea mare(in jur de 2000 lire net).Important este ca o parte din banii platiti se duc in fondul de pensii ,nu se evapora pur si simplu.
      De fapt problema nici nu este cat ai salariu ,ci cata putere de cumparare au banii pe care ii castigi.In anii'90 cu totii eram milionari in lei.
      Lira are forta,de asta e viata buna in Anglia,cu toata pandemia .Marea prostie aici sunt "benefits"-urile,tot felul de ajutoare tampite si date fara nicio noima,pentru toata lumea,nu doar pentru englezi.
      Ramane de vazut cu Brexitu.....
  • +3 (21 voturi)    
    Pai da (Luni, 28 decembrie 2020, 13:50)

    John Popescu [utilizator]

    Dup-aia se intreaba "de ce voteaza oamenii cu PSD?". Toata ziua sunt cu anticoruptia in gura si cu cat de necorupti sunt ei, insa nu au nicio preocupare pentru ameliorarea vietii celor 80% din angajati care castiga mai putin de 3000 lei net. Unica lor preocupare este clientela de partid, ciolanarii de partid si eventual in cel mai bun caz mici atentii pentru cei 10-20% din electorat care reprezinta publicul lor tinta (middle-classeul din marile orase).
    • +4 (10 voturi)    
      understatementul 80%<3000 net... (Luni, 28 decembrie 2020, 14:01)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      ...prietene, 55-60% din salariati presteaza pe salar minim de mizerie din titlul articolului, asta e drama adevarata a Ro anului 2021.
      • +1 (9 voturi)    
        Pai si eu ce am zis? (Luni, 28 decembrie 2020, 14:21)

        John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Categoria < 3000 ii include si pe cei cu 1300 net. Generalizand, am spus ca politicienii de dreapta nu au absolut nicio preocupare pentru politici adresate marii majoritati a salariatilor (care au sub 3000 net), pentru ca in mintea lor rolul statului este sa sustina clientela de partid, membrii de partid si in cel mai bun caz 10-20% din middle class sa zicem. Politicianul de dreapta e incapabil sa gandeasca altfel decat in logica "trickle down economics", care s-a dovedit falimentara si pe care nu o mai ia nimeni in serios in afara.
    • -5 (19 voturi)    
      Votantul PSD nu prea intelege economia (Luni, 28 decembrie 2020, 14:11)

      Mike72 [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      E foarte usor sa maresti salarii din pix de la Guvern cand nu tu le platesti in buna parte. Marirea salariului minim tre operata atent. Altfel, risti pierderea unor locuri de munca si scumpirea produselor si serviciilor. Cheia sunt investitiile publice facute cu cap nu maririle din pix.
      • +4 (12 voturi)    
        cate locuri de munca s-au pierdut din 2012? (Luni, 28 decembrie 2020, 14:17)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Mike72

        vezi evolutia salariului minim si a locurilor de munca pentru 2012-2019.
      • +6 (12 voturi)    
        Poti sa le maresti din stilou (Luni, 28 decembrie 2020, 14:19)

        John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui Mike72

        Spre exemplu miliardele de euro sifonate catre clientela de partid prin PNDL sunt sifonate din pix sau din creion sau cum? Din marker?

        Ajutoarele de stat pentru marile magazine din malluri gen Zara H&M au fost date din pix sau de unde? Era o prioritate nationala sa sustinem de la buget pe Zara si Massimo Dutti?

        Amnistiile fiscale prin care sunt rasplatiti cu milioane de euro marii sponsori de partid au fost date cumva altfel decat din pix?

        Sau ne indignam doar la marirea salariului minim pentru ca ideologia de dreapta spune ca de vina sunt aia saraci tot timpu?
    • +1 (3 voturi)    
      Lasa (Luni, 28 decembrie 2020, 16:21)

      martino12 [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      ca vor plange peste patru ani iar pe facebook, chemandu-ne sa aparam democratia si statul de drept.
      Cam asa a fost si dupa alegerile din 2016, uitand cum au dus PSD-ul la 45%, cu dna Dragu care urla ca din gura de sarpe ca nu poate sa mareasca salariul minim. Niste zgarciti, ce sa le ceri...
  • -2 (14 voturi)    
    pai acum am 1413 lei in mana (Luni, 28 decembrie 2020, 14:31)

    MBA [utilizator]

    deci cu marirea propusa, mi se micsoreaza ce voi primi in mana la 1386 lei. Rezulta ca ne cresc putin taxele, asa, pe ascuns. Bine camuflate de ceva frumos, o crester, cica. Guvernul PNL incepe cu dreptul...
    • -2 (8 voturi)    
      Nu, daca ai 1413 iti va creste la 1453 in mana (Luni, 28 decembrie 2020, 15:02)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      iti mai arunca Iohannis 40 RON din marinimia lui
      • +2 (2 voturi)    
        Nu, doar salariul MINIM va crește cu 40 de lei (Luni, 28 decembrie 2020, 17:24)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Citiți cu atenție: „creșterea salariului minim brut”
        Nu se spune nicăieri că TOATE salariile vor crește cu acei 40 de lei net, ci doar cel MINIM. Altfel spus, nu va mai exista salariu minim sub 1386 lei, înțelegeți diferența?
        Toate salariile sub 1386 vor crește până la acea sumă, minimul cu 40 de lei, iar cele mai mari cu mai puțin. Ce depășește 1386 va rămâne pe loc, deci cine are 1413 lei, va rămâne cu acei 1413 lei.
  • 0 (8 voturi)    
    salariu minim (Luni, 28 decembrie 2020, 14:40)

    atc [utilizator]

    "Totodată, prim-ministrul, ministrul Muncii și reprezentanții partenerilor sociali au agreat încheierea, în prima jumătate a anului viitor, a unui Acord tripartit prin care să fie stabilit un mecanism de creștere a salariului minim brut pe economie pentru următorii patru ani, ..."
    Printre putinele masuri logice propuse in ultima vreme ce pot stabiliza bugetul pe aceasta zona. Sa speram ca se si va intampla.
  • -2 (2 voturi)    
    Traim cu demnitate in Europa (Luni, 28 decembrie 2020, 16:02)

    Mihail. [utilizator]

    Cum era de asteptat.
    • 0 (0 voturi)    
      Salariul minim în 2021 va fi 2.300 lei. Înseamnă 1 (Joi, 7 ianuarie 2021, 17:37)

      Emilis [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Corect, fiindcă în țările care au aparținut de fostul spațiu sovietic, fosta URSS, nivelul de trai este total inferior față de cel din România (atât ca PIB/loc, cât și ca salriu minim sau mediu pe economie). Pentru a vedea diferențele postez mai jos o adresă:https://www.facebook.com/lucian.mindruta/posts/10208079102517333
  • -1 (3 voturi)    
    Scade salariul minim, de fapt (Luni, 28 decembrie 2020, 16:13)

    VOX. [utilizator]

    Dar bine macar ca va creste pretul energiei electrice.
  • +2 (2 voturi)    
    PFA/II (Luni, 28 decembrie 2020, 21:24)

    Nu_stiu [utilizator]

    Nu despre asta e vorba cand se stabileste salariul minim. Acum vreo 2 ani PSD-ul l-a marit brusc destul de mult si s-au inchis o gramada de firme, fiindca nu si-au mai permis sa-si plateasca angajatii - carora dintr-un motiv sau altul sau pana una-alta le convenea situatia. Nu te impiedica nimeni sa dau un salariu mare, daca iti permiti.
    Eu am un amarat de PFA din care anul asta am castigat sub salariul minim. La fel am castigat in majoritatea anilor dar macar cand salariul minim era mai mic mi-am putut permite sa platesc contributia la pensii - daca se mareste enorm nu voi mai putea; in 2020 nu am platit-o (am castigat 20000 lei, din care trebuie sa platesc impozit+sanatate iar daca mai plateam si aproape 7000 lei la pensie nu aveam din ce trai). Asa ca mie si unui numar foarte mare de oameni care supravietuiesc din mici afaceri le convine sa fie stabilit un salariu mai mic. In orasul meu nu exista locuri de munca (in afara de cele din domeniul medical si unele tehnice) iar in Bucuresti ar trebui sa platesc chirie si utilitati mai scumpe, ceea ce mi-ar manca cam tot salariul (in domeniile mele de activitate nici nu e stralucit, ca doar nu-s IT-ist), deci nu mi-ar mai ramane nici un ban si nici nu se stie daca mai apuc pensia.
    Era vorba la un moment dat ca cei ce au activitati independente si castiga putin nu mai trebuie sa plateasa impozit - asa mi s-ar parea corect.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by