Noua taxa auto va creste pentru toate tipurile de masini, chiar daca se va schimba formula de calcul
"Potrivit noii formule de calcul, taxa pentru euro 4 va creste proportional cu valoarea emisiilor de dioxid de carbon si va scadea pentru masinile mai vechi. In acest fel se respecta principiul agreat de autoritatile romane cu Comisia Europeana, potrivit caruia taxa pentru poluarea auto trebuie sa fie aplicata in functie de durata de viata a masinii", au declarat pentru Hotnews.ro surse guvernamentale.
Potrivit acestora, pentru masinile euro 3, euro 2, euro 1 si non-euro desi forumula de calcul ramane cea prezentata in proiectul de ordonanta al Ministerului Economiei si Finantelor, valoarea taxei va creste invers proportional cu standardul euro atribuit motorului. "Ultima propunere a Romaniei, care asteapta acordul Comisiei Europene, presupune o noua modificare a unei variabile. Este vorba de o crestere a valorii taxei in functie de standardul euro; adica pentru o masina non-euro sa se plateasca mai mult decat este prevazut in actualul proiect de ordonanta", au afirmat sursele citate.
Proiectul propus de guvern in ianuarie are la baza principiul poluarii pe durata de viata a masinii. Astfel, o masina euro 4 din 2001, cu capacitate de 1.600 cmc, are un coeficient de reducere a taxei de 49%, in timp ce pentru acelasi tip de masina din 2007 coeficientul de reducere este de 21%. Ca urmare, pentru masina veche de sapte ani s-ar plati o taxa de 408 euro, iar pentru cea de un an de 632 euro.
Guvernul a trimis la sfarsitul saptaminii trecute la Bruxelles principiile pe care se va baza noua formula de calcul a taxei auto. Taxa auto va fi modificata prin introducerea unui nou criteriu in grila de taxare, respectiv cantitatea de emisii de dioxid de carbon pe kilometru pentru masinile euro 4.
In noiembrie, Comisia a decis sa inainteze cu procedura, trecand la a doua etapa a acesteia. In ianuarie, guvernul a facut publica o noua varianta a taxei, pe care a obtinut si acordul informal al Comisiei. Ulterior, UDMR, partenerul de guvernare al PNL, a cerut noi discutii asupra taxei considerand ca aceasta ar trebui sa fie reformulata.
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007 si este prevazuta de Codul Fiscal. In varianta din ianuarie 2008, guvernul a propus eliminarea taxei din Codul Fiscal, redenumirea acesteia ca taxa pe poluarea autovehicule si incasarea ei la Fondul de Mediu. In schimb, nivelul taxei pentru masinile noi a fost majorat de pana la trei ori, prin aceasta varianta

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Am intrat pe criterii politice in UE (ca doar nu corespundeam niciunui crietriu), ... tot pe criterii politice ne si sanctioneaza.
Adica mai negociem, ce daca ati incalcat tratatul ....
Unde este procesul de la Curtea Europeana de Justitie!?!?
taxa,ei nu fac decat ca o schimba.Daca ar fi inspre bine nimic de zis,dar ei ne arata puterea muschilori si goliciunea mentala de care sufera.
Mai de graba cred ca este numai o joaca meschina,de-a trece vremea.
Dar pe nervii altora.
Nu mai inteleg nimic si cred ca este bine asa.
de fapt ne cred atat de prosi incat isi permit orice.
nu le este frica de absolut nimic.
am intrat in u.e. degeaba.
toti sunt numai mafioti.
nu au facut nimic pentru amarasteni.
sa-mi arate domnul tariceanu ce a facut pentru noi de cand este la putere.
Daca are acest curaj, sa se raporteze la puterea de cumparare a romanului, de la data la care se va raporta.
Cat despre taxa, constient fiind ca i se apropie sfarsitul, va gasi tot felul de tertipuri sa amane o decizie care sa-l dezavantajeze pe el si pe acolitii sai. Si asta pe spinarea noastra.
Masa (adica mama lui) pe gheata de NENOROCIT.
Deci trebuie taxat si el!
PS: Daca se introduce o astfel de taxa, solicit oficil MdeF o cota parte, nu accept sa-si asume propunerea mes for free
Luati masini acum repede ... cam asta e strategia
Oricat de dus cu pluta (sau cu cantatul la pian) ar fi Vosganian, eu pana acum crezusem ca NU se poate sa existe o varianta mai tampita pentru taxa aia, decat cele de pana acum! Ei, uite, m-am convins ca gresesc - se POATE!
De acum incolo, sunt optimista - ma pot astepta la orice >:
Pe de altă parte, n-am înţeles dacă maşinile DEJA ÎNMATRICULATE vor fi taxate sau nu. Adică, vreau să ştiu dacă voi mai fi nevoit să suport fumul de la basculantele vechi care fac curse între şantierul de lucru şi locul de descărcare a încărcăturii. Sau, la acestea, taxele vor fi mai mici decât la cele noi...
Taxa trebuie sa fie ZERO, deoarece suntem intr-o piata unica, vreau sa ma bucur de avantajul de a fi cetatean european.
Vreau ca daca imi cumpar un aparat foto din Germania pentru ca este mai ieftin, sa nu platesc "taxa pentru prima fotografie in Romania".
Crede-ma, ca PNL si PSD mizeaza pe votul pensionarilor, gandind ca sunt doar cateva mii de romani care sunt afectati de taxa de inmatriculare
Acelasi sinistru personaj anunta ca eliminarea taxei ar insemna pierderea slujbelor pentru 50% din angajatii din industrie, adica circa 250.000 angajati...
Nu trebuie sa stii matematica superioara, insa potrivit lui olteanu, in industria auto lucreaza 500.000 angajati... Conform raportului APIA, in Romania s-au comercializat cam 200.000 autoturisme noi in 2007; asta inseamna ca 500.000 angajati ai industriei au vandut 200.000 autoturisme.
Inseamna ca fiecare autoturism vandut a platit 2.5 salarii lunare (de angajat in sistem) x 12 luni. Pentru un salariu mediu de 1000 RON, fiecare masina cumparata a platit 12.000 RON.
Crede cineva balivernele astea?
Cand nu esti sigur cine iasa la alegeri sponsorizezi toate partidele!
Deci si daca nu-i votam, va fi exactamente la fel!
Voi nu vedeti ca tara ii condusa de Patriciu, Tiriac, Vintu ,etc
Punem pariu ca Patriciu va obtine dupa alegeri rezervoarele mult dorite?
De rahat! Ce naiba, sunt unii care isi dau foc in fata primariilor, de ce nu-s in stare sa faca asta (sau mai mult) in parlament? Poate asa s-ar mai trezi alesii!!!!!
Nu au o reglemtare clara.
Au schimbat principiile de taxare de la o luna la alta.
Se pierde in justie la greu.
Jigodiile PeNaListe chiar nu mai au urma de decenta ?
S-a intamplat in Romania....
Istoria se repeta!
PS
Eu am o mare pb cu memoria: tin minte tot ce s-a intamplat in urma. Si e RAU, F RAU!
In politica la noi, facand o alegorie, s-au intamplat patricide, casatorii in familie, violari de copii, trafic de carne (si nu ma refer la carnati), etc.
POLITICA la noi nu este o CURVA! (cum se spune)
ESTE BUBOIUL CARE PUTE SI LASA DARE IN VIETILE NOASTRE AMARATE!
mie mi se ca este doar un mod de a ataca actualul guvern.
Puteti intinde "coarda" destul de mult, dar aveti grija, ca daca se rupe, poate sa va loveasca tare! Cateodata nici hainele de protectie nu protejeaza destul (cu toate ca le folositi cu mare grija).
(La asta nu sa gandit nici predecesorul vostru - Ceausescu)!
In rest, find un an electoral, asteptam cu nerabdare noile promisiuni.
cu stima:
Omul de Rand
Va pleca Ford de la Craiova!!! Imaginati-va ca 50% din muncitorimea din industria auto va intra in somaj... este vorba de 300.000 romani (adica jumatate din muncitorimea din industria auto).
Haideti sa sustinem industria auto...
Acum ca am facut praf si pulbere industria constructoare de masini agricole (Tractorul Brasov, pentru cei care nu stiu), industria agricola este la pamant, turismul este execrabil dar cu preturi de Riviera Franceza...
Haideti, va rog sa nu dam noxe de euro3 si euro 4 copilasilor nostri... sa n epastram noxele noastre non-euro, ca sunt romanesti...
Va pica brandul Dacia 1300...
Fiti patriotici, si lasati nesupunerea civica...
Votati PNL si PSD sa va reprezinte inca 4 ani in parlament!!! Doar asa vom indeplini cele scrise mai sus!!!