Pe site-ul ANAF se află un comunicat de presă cu titlul: „Accesează una dintre facilitățile fiscale și nu vei fi executat silit!”. Acolo se recomandă, printre altele, și apelarea la procedura de eșalonare simplificată introdusă prin OUG 181, ce a fost așteptată de firmele care nu au putut să-și plătească taxele către stat de la instaurarea stării de urgență. Inițial termenul pentru depunerea cererii a fost 15 decembrie (ulterior a fost prelungit până la 31 martie), iar multe firme s-au încadrat în acel termen, ba chiar au primit confirmarea ANAF în privința graficului de eșalonare.

Sediu ANAFFoto: Hotnews

Totuși, în ultima săptămână unele firme s-au trezit cu somații prin care sunt anunțate că s-a început procedura de executare silită, deși sumele menționate de ANAF pe acele documente au fost achitate.

Contribuabilii au reușit să rezolve problema sunând inspectorii, iar aceștia au operat modificările în sistem. Totuși, n-ar fi trebuit să se ajungă aici. ANAF trebuia să fie pregătită ca să nu apară situații de genul acesta.

HotNews.ro a cerut un punct de vedere Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru a înțelege ce se întâmplă, iar răspunsul a fost:

„Având în vedere corespondența primita prin poștă electronică prin care solicitați precizări referitoare la contribuabili pentru care s-au emis somații, chiar dacă pentru aceștia au fost aprobate eșalonări la plată în formă simplificată sau obligațiile fiscale au fost achitate, vă comunicăm faptul că, conducerea ANAF a dispus verificarea aspectelor sesizate, în funcție de care se vor lua măsurile care se impun”.