Articol actualizat

Buget 2021/ Biserica va primi peste 760 milioane lei de la SGG prin trei programe

de F.B.     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2021, 16:01 Economie | Finanţe & Bănci


Patriarhul Daniel
Foto: basilica.ro
Secretariatul General al Guvernului (SGG) va oferi bani Bisericii prin trei programe în 2021, suma cumulată fiind de puțin peste 760 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2021. De precizat că bugetul total al SGG va fi mai mare cu 5% față de cel de anul trecut, respectiv de 1,98 miliarde lei.

Cele trei programe prin care primește Biserica bani


1. Sprijin financiar pentru salarizarea personalului de cult, acordat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte

Suma alocată va fi de 749,2 milioane lei, fiind mai mare cu 2,36% comparativ cu cea de anul trecut.

Conform documentului, "programul este destinat cultelor recunoscute potrivit legii pentru sprijinirea salarizarii clerului din țară, cât și pentru sprijinirea Bisericii Ortodoxe Romane din afara granițelor, care desfășoară activități deosebite in vederea menținerii identității lingvistice, culturale si religioase a romanilor din afara granițelor, în special activități adresate tinerilor, dar si a personalului neclerical trimis sa deservească așezămintele din strainatate ale Bisericii Ortodoxe Romane, cat si a celui neclerical din judetele Covasna si Harghita."


2. Alocații bugetare pentru salarizarea personalului din învățământul teologic

Se vor acorda 8,83 milioane lei, cu 33% mai mult decât în 2020.

"Programul este destinat cultelor recunoscute potrivit legii pentru sprijinirea salarizarii personalului neclerical angajat în unitatile si institutiile de invatamant teologic autorizate si acreditate potrivit legii."


3. Lăcașuri de cult

Suma alocată de la buget este de 28 milioane lei, dar este mai mică cu 88,7% decât în 2020.

"Programul este destinat susținerii cultelor religioase recunoscute din Romania pentru restaurarea si conservarea lăcașurilor de cult care sunt monumente istorice si a bunurilor din patrimoniul cultural national mobil aparținând cultelor religioase recunoscute din Romania, pentru completarea fondurilor proprii necesare întreținerii si funcționarii unităților de cult cu venituri mici sau fără venituri,pentru amenajarea si întreținerea muzeelor cultural religioase, pentru construirea și repararea lăcașurilor de cult, pentru achiziționarea de imobile necesare desfășurării activitatii unităților de cult si de asistenta sociala susținute de acestea,pentru sprijinirea activităților de asistenta sociala organizate de cultele religioase in spitale, centre de plasament, cămine pentru batrani si alte forme de asistenta,pentru susținerea unor actiuni cu caracter intern si internațional realizate de cultele religioase din Romania."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



.*.


5272 vizualizari

  • -14 (28 voturi)    
    Tuturor "cultelor recunoscute de stat" (Vineri, 12 februarie 2021, 16:05)

    cinevatus [utilizator]

    Banii sunt acordati tuturor cultelor recunoscute de stat nu doar Bisericii Ortodoxe Romane.

    Ar fi necesara aceasta precizare domnilor jurnalisti de doi bani. Cel putin in primul paragraf.
    • +16 (16 voturi)    
      Vezi PRIORITATILE "recunoscute de stat" (Vineri, 12 februarie 2021, 18:41)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      1. Ministerul Sanatatii va primi cu 11,2% mai putin decat in 2020.

      https://bit.ly/2MYZOnf

      2. Biserica va primi cu 2,36% mai mult decat in 2020.

      Cu o astfel de mentalitate, pe care avem surpriza (?) sa o regasim chiar si la guvernanti "reformisti", nu este de mirare faptul ca Romania se afla in coada clasamentelor UE la toate capitolele importante pentru bunastarea unei natiuni. Acesta este si motivul pentru care Romania conduce detasat doar clasamentul tarilor din care au emigrat cei mai multi cetateni.
    • +8 (8 voturi)    
      Vezi PRIORITATILE "recunoscute de stat" (Vineri, 12 februarie 2021, 20:53)

      CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      1. Ministerul Sanatatii va primi cu 11,2% mai putin decat in 2020.

      https://bit.ly/2MYZOnf

      2. Biserica va primi cu 2,36% mai mult decat in 2020.

      Cu o astfel de mentalitate, pe care avem surpriza (?) sa o regasim chiar si la guvernanti "reformisti", nu este de mirare faptul ca Romania se afla in coada clasamentelor UE la toate capitolele importante pentru bunastarea unei natiuni. Acesta este si motivul pentru care Romania conduce detasat doar clasamentul tarilor din care au emigrat cei mai multi cetateni.
    • +11 (11 voturi)    
      pai si pentru atei ? (Vineri, 12 februarie 2021, 23:58)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      nu se dau bani ? doar pentru sarlatani? ateii din afaragranitelor nu contribuie la mentinerea identitatii de neam si limba ?
      • -5 (7 voturi)    
        Se dau bani pt atei (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 14:56)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Bugetul tarii e format din taxele si impozitele celor declarati credinciosi(99,79%-cf INS), ei fiind cei care platesc si salariile si pensiile speciale ale fostilor comunisti, securisti, tortionari, militieni atei precum si subventiile pt ONG-urile ateiste a caror scop e doar sa improaste cu noroi credinta romanilor.
        • +5 (7 voturi)    
          eu sunt printre cei aia 0,3% atei declarati (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 18:19)

          Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          desi astea sunt cifre de la inceputul perioadei de obscurantism religios, din anii 90, probabil nu mai sunt cifre actuale. Si nu vreau ca sarlatanii care tin Romania in starea actuala de subdezvoltare si de fatalism religios sa fie platiti din banii mei. Sa ajunga tara mea la nivelul statelor dezvoltate luminate, unde ateii , agnosticii sunt majoritatea populatiei (Norvenia, Suedia , Danemarca, Olanda, Franta, Elevtia, etc etc etc), state in care banii se duc spre asezaminte sociale si educatie, cercetare, sanatate, spitale, institute de cercetari... nu spre fantasmagorii si sarlatanism... Nu vreau modelul Rusiei, Poloniei, staleor arabe, Africii si Americii de sud, unde procentul indoctrinatilor habotnici religiosi este de 90%, tari subdezvoltate, fara clasa medie, in care bogatia este polarizata, cu foarte putini saraci si foarte multi saraci. Saraci ignoranti, care asteapta totul de la o divinitate, usor de manipulat de excrocii politici si de sarlatanii gen BOR. Tarile credincioase dominate si manipulate de sarlatanii religiosi, fie crestini, musulmani sua de orice fel. Religia a aparut atunci cand primul PROST l-a intalnit pe primul TICALOS - Voltaire.
          • 0 (4 voturi)    
            Eroare: (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 22:08)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

            !.Cifrele"obscurantiste" apartin INStatistica(2011, nu anii '90). 2.Plateste din banii tai pensiile speciale ale ateilor, ridica din banii tai stadioane ale caror gazon schimbat periodic costa cat o catedrala. 3.Si eu vreau ca tara noastra sa fie dezvoltata precum alte state din lume mult mai religioase decat Romania: SUA, Israel, Irlanda, Polonia, Grecia Portugalia etc. 4. Renumit filozof si scriitor, Voltaire a zbarcit-o in privinta religiei: si-a incercat 'darul' profetiei afirmand ca Biblia si credinta vor fi uitate de omenire in cel mult o suta de ani. Dupa nici 50 de ani casa lui a devenit tipografie de Biblii. 5. Apropo de sarlatani,nu preotii sunt in top-300 miliardari ci securistii atei ai lui Iliescu ca urmare a capitalismului de cumetrie din anii '90.
  • +26 (30 voturi)    
    heh (Vineri, 12 februarie 2021, 16:08)

    Mircea1978 [utilizator]

    insa bani pentru lacasuri de ingrijire a bolnavilor aka spitale sau lacasuri pentru invatare aka scoli evident ca nu sint. Sau macar bani pentru eradicasrea wc-urilor din fundul curtii scolii sa fi dat...
  • +33 (37 voturi)    
    Biserica trebuie protejata (Vineri, 12 februarie 2021, 16:28)

    tudor74 [utilizator]

    Biserica si religia in esenta, trebuie protejate de catre stat prin permiterea in acord cu legea a practicarii ei. Si protejarea celor apartinand unei religii, cat si a celor care nu apartin niciunia, sa nu fie discriminati sau favorizati in baza religiei.

    ATAT!

    Bani pt biserici sa ofere cei care apartin religiei respective si frecventeaza acel lacas de cult! Germania are o abordare fair: te declari religios, platesti X% din salariu, bani care sunt virati la biserica/moschee/templu.

    Tara bananiera unde statul de vrea prost si cu frica de zei! Altfel cum se mentinea PSD pe scena politica timp de 30 de ani
    • -17 (21 voturi)    
      'Tara bananiera' (Vineri, 12 februarie 2021, 17:27)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      in care o,21% din populatie se declara(cf INStatistica) ca fiind atee, liber-cugetatoare sau fara niciun dumnezeu, dar care injura cu sarg( la articole-comanda) majoritatea declarata credincioasa in unul din cele 18 culte recunoscute de stat. PSD este urmasul PCR declarat ateu (vezi intaiul liber-cugetator al tarii-Ion Iliescu), n-are nicio legatura cu credinta romanilor de 2 milenii. Bugetul tarii e format din taxele si impozitele romanilor declarati credinciosi, ei fiind cei care platesc si salariile si pensiile speciale ale fostilor comunisti, securisti, militieni atei.
      • 0 (2 voturi)    
        bati campii cu frenezie (Duminică, 14 februarie 2021, 11:00)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        injuratul cu mult sarg apartine majoritatii romanilor ce se declara credinciosi,nu numai ateilor si liber cugetatorilor dupa cum afirmi cu nonsalanta.Ce sa mai spunem de "obiceiurile" de a fura orice si oriunde,dar mai ales oricat fara nicio tresarire de vinovatie, incepand cu jaful din paduri,din fondurile europene,dar si cu lipsa de respect si consideratie pentru Creatie( Natura),cu "bagarea sub pres" a deseurilor si gunoaielor.Fata de toate aceste tare care ne apartin biserica majoritara ar trebui sa isi asume un rol eductiv a comunitatilor pe care le pastoreste,acolo in biserica si sa mai lase din festivismul gaunos si cu sclipici si sa adopte a atitudine onesta si pragmatic-pozitiva.
    • +2 (4 voturi)    
      O stire din apr. 2012 (Vineri, 12 februarie 2021, 19:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Criza din Grecia are un impact puternic asupra Bisericii Ortodoxe din Grecia, ale cărei fonduri de la stat au fost reduse ca urmare a austerităţii

      - stire din 11.01.2021 Biserica Ortodoxă Română se implică în campania de vaccinare, anunță Ministerul Sănătății (Digi 24)

      - stire din 15.01.2021 Cum (nu) susține BOR vaccinarea (DW)

      Or fi fondurile pentru implicare . . .
  • +29 (33 voturi)    
    Incredibil!!! (Vineri, 12 februarie 2021, 16:31)

    dandra [utilizator]

    Cati bani aruncati degeaba, cata opulenta.

    Are acum Daniel bani sa isi ia ultimele modele de masini si sa isi faca niste vile foarte impunatoare.

    Vedeti ca mai jos pe pagina Hotnews, dupa acest articol, sunt niste anunturi umanitare, cu niste copii grav bolnavi care au nevoie urgenta de bani.

    Poate macar in acest an, doneaza Daniel macar niste mii de lei pentru acesti copii care au nevoie de ajutor.

    Nu este Isus printre noi, ca l-as intreba ce parere are despre piosenia si evlavia in valoare de 760 milioane lei.

    Rusine BOR, sunteti niste lipitori care sug inutil bugetul acestei tari, in timp ce mii de copii se culca in fiecare seara flamanzi.
  • +15 (21 voturi)    
    ca sa mai toarne niste clopote (Vineri, 12 februarie 2021, 16:31)

    mmmircea [utilizator]

    cu siva lui Danel pe ele. Asta nu va salva insa BOR-ul de reforma. E clar ca nu mai au bani sa mai intretina structura actuala, ei spera sa mai fie ce-a fost, dar lumea s-a schimbat, iar criza asta sanitara e punctul de inflexiune pentru popime. De-aici incolo, vor lucra doar in restrangere de activitate.
  • +21 (25 voturi)    
    si cica nu sunt bani! (Vineri, 12 februarie 2021, 16:36)

    wasabi [utilizator]

    speachless...
    • +16 (18 voturi)    
      ai dreptate.. (Vineri, 12 februarie 2021, 17:04)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui wasabi

      cand ma gandesc ca au taiat de la SANATATE si dau la biserici...nu-mi vine sa cred.
      • +13 (15 voturi)    
        Sarcasm maxim (Vineri, 12 februarie 2021, 17:40)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Pai guvernul este f ok cu ce face BOR deoarece creste mortalitatea celor varstnici (prin hai la moaste, hai la biserica) si ii salveaza pe ei de problemele cu fondul de pensii, nu?!? Guvernul pluseaza cu cresterea varstei de pensionare poate pe la 70 de ani si gata ... de la birou in cutie la 2 m underground si guvernul e fericit si BOR e dublu fericit ca are buget mai mare si de la guvern si din mai multe inmormantari. NESIMTIRE MAXIMA DE AMBELE PARTI
  • +16 (18 voturi)    
    yupiiiii (Vineri, 12 februarie 2021, 17:06)

    stupidu [utilizator]

    motiv de bucurie, mai da teodosie ala o tura cu caleasca in weekend
  • +16 (18 voturi)    
    tot sa fii shaman (Vineri, 12 februarie 2021, 17:16)

    gica pantalon [utilizator]

    mai ales ortodox, ca iei bani degeaba si ajungi si cu sufletul in rai
  • +12 (14 voturi)    
    Mache primeste? (Vineri, 12 februarie 2021, 17:17)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Cred ca statul roman trebuie sa dea bani la culte după un anumit algoritm.
    Nu stiu cum.
    Dar cei de la culte trebuie sa faca o analiza pertinentă daca Mache cu Merțan si Audi si ceilalti ar trebui sa primească!
    Trebuie o restricție la bani pentru cei care nu respecta regulile impuse de stat!
    In pandemie!
    Adică si salar de la stat si Mertan de la credinciosi dar si ocară la adresa autorităților?
    Acestia nu sunt slujitorii Domnului!
  • +9 (11 voturi)    
    Aici sunt banii dumneavoastra (Vineri, 12 februarie 2021, 17:57)

    TheFreeOne [utilizator]

    .
    • -10 (12 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 12 februarie 2021, 18:38)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Credinciosii celor 18 culte recunoscute(99,79%-cf INS) ar trebui sa-si sustina din propriile taxe si impozite lacasurile de cult iar ateii, liber-cugetatorii si cei fara niciun dumnezeu sa plateasca salariile si pensiile speciale ale ateilor comunisti, securisti si militieni din vechiul si noul regim.
  • +9 (11 voturi)    
    brava ! (Vineri, 12 februarie 2021, 18:32)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    și lui todoxie să-i dați cei mai mulți bani că ăla-și bate joc cel mai tare de voi!
  • +10 (12 voturi)    
    :) (Vineri, 12 februarie 2021, 19:34)

    rei [utilizator]

    hai ca e bine Daniele....mai baga primariile cateva sute de milioane...o sf Parascheva.....doua-trei invieri pe la Constanta si aia e
  • +8 (10 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 12 februarie 2021, 21:00)

    TheFreeOne [utilizator]

    Catedrala aia mare, imensa, acum sta goala (ca altfel s-ar incalca legea), nu-i asa?
    Colos de stanca rece si clopote gigantice cu chipul cioplit al lui ciobotea. Scheletul unui urias sinistru care nu mai are nici un scop. In lipsa pandemiei macar era mausoleul lu' faraonu' dani.

    Ce o sa faceti anul asta cu banii pe care i-ati luat (si pe care o sa-i mai luati) ?
    • +5 (7 voturi)    
      Sfidare la adresa poporului roman (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 6:43)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Isi bat joc, ma mir ca toti popii tac milc in front.
  • +3 (5 voturi)    
    pe de o parte e revoltator (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 4:18)

    clam [utilizator]

    dar pe de alta... cand stai sa te gandesti ca tot boborul vrea botez la copil (ca deh, nu poti lasa copilul sa isi aleaga singur religia cand o fi major, e musai sa-l faci scafandru la o luna), cununie in fata popii (ca deh, nu se poate doar la starea civila, te bate doamne doamne apoi ca traiesti in pacat), slujbe la mormant, sfestanii si toate cele - atunci nu mai e de mirare.sunt servicii care costa, daca e cerere, e si oferta. cati dintre romani ar fi dispusi sa renunte la aceste "servicii" ritualice sau sa le plateasca din propriul buzunar? nu-i asa ca deja sunteti socati de asemenea posibilitati? dar e ok, s-a taiat de la sanatate, sunt bani pt popi. pt spitale tot nu, dar las ca nici nu ne trebuie. ne face popa o slujba frumoasa, se rezolva.
    • +5 (7 voturi)    
      Serviciile de car evorbesti (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 12:55)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui clam

      Botez, cununie, inmormantare, sfintire, "popa cu botezu", parastas - toate sant contra cost.
      Am fost invitat la zeci de astfel de evenimente.
      NICIODATA nu am auzit ca reprezentantii bisericii sa oficieze aceste evenimente GRATIS (de obicei taiau chitanta de 100 de lei si in realitate luau 500, sa zicem).
      • -5 (7 voturi)    
        Paradox (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 15:04)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

        E amuzant sa citesti cum se vaieta ateii, "iber-cugetatorii, progresisti, neomarxistii si cei fara niciun dumnezeu, cat ii costa pe ei serviciile religioase"inapiate", "primitive", "de ev mediu"...
        • +4 (6 voturi)    
          pe noi, ca societate, ne costa (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 15:48)

          clam [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          pe mine, personal, ma costa doar ale altora. pt ca eu am facut doar cununie civila, copil daca as avea, l-as lasa sa isi aleaga liber religia cand va putea face o alegere constienta, iar inmormantare nu vreau, optez pentru incinerare - asa ca da, ma costa si finantez serviciile pentru voi si de fapt pentru popii care fac bani pe naivitatea voastra. tot popii astia va mai iau apoi si spagi, dupa ce ca sunt platiti pentru serviciile prestate, ca deh, asa e "datina strabuna".
        • +2 (4 voturi)    
          Discutam despre altceva (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 20:25)

          TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

          Si anume, despre faptul ca platesti de 3-4 ori serviciile astea (buget, contributie anuala la biserica, chitanta + spaga).

          Referitor la ce ai zis: nu pot sa generalizez, dar din ceea ce am observat, unii dintre proaspetii casatoriti car eapeleaza la serviciile astea o fac la indemnul socrilor (care le finanteaza evenimentele), sau sa fie "in rand cu lumea". Desi e discutabil, nu cred ca au o dorinta sa fie invadati de biserica, o placere, e mai mult o constrangere (daca intelegi ce vreau sa spun).
          • -1 (3 voturi)    
            Nu pricepi ca (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 22:20)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

            Nimeni si nimic nu te obliga sa platesti taxe si servicii la Biserica iar ateii care sunt indemnati de socrii sa suporte ceremonii religioase, sa fie etichetati direct de odraslele atee(altfel foarte viteze si vocale in spatiul virtual) cu epitetele bine cunoscute din limbajul progresist: "ev mediu", "primitivi". "crestinopati","obscurantisti", "spalati pe creier"etc.
      • +3 (5 voturi)    
        aveti dreptate (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 15:51)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

        e si cu chitanta, si apoi si cu spaga. uitasem, ca mi-am impus sa nu mai merg la asemenea stupizenii, chit ca se supara rudele. si atunci, popii pentru ce iau salarii, daca tu oricum platesti separat serviciile lor?
  • +1 (3 voturi)    
    anul 2021 (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 23:17)

    mbembe [utilizator]

    musk se gandeste la Marte, Bezos ce startup de trilioane sa mai faca, rusii se gandesc cum sa-i faca pe americani, americanii cum sa-i faca pe rusi, iranienii se gandesc cum sa-si faca focoase nucleare, Greta se gandeste deja la flacai... doar BOR se gandeste la banii dun buzunarul statului!
  • +1 (3 voturi)    
    Ceee??????? (Duminică, 14 februarie 2021, 2:05)

    Beer-gummy-bear [utilizator]

    Cam 150 de milioane de euro????
    Cate azile de stat sunt in Romania??? Pai nu sunt! De ce nu foloseste statul acesti bani, impreuna cu pensiile doritorilor, sa plateasca salariile unor angajati in azile care sa aibe grija de batranii din ce in ce mai multi, mai singuri si mai neajutorati! Multi traiesc in conditii din alt secol!
    Rusine bisericilor si statului Roman!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by