Francois Bloch, CEO BRD: Am aplicat suspendat ratele pentru 40.000 de persoane. Majoritatea și-au reluat plățile în mod normal. Ce schimbări ar putea apărea pe piața bancară în următorii 5 ani

de DP     HotNews.ro
Duminică, 14 februarie 2021, 8:50 Economie | Finanţe & Bănci


Francois Bloch, CEO al BRD-GSG
Foto: Mihai Barbu / Revista Regard
”În total, am implementat moratorii de plată pentru 40.000 de persoane, sprijinindu-le în această perioadă dificilă. Începând din luna martie a anului trecut, am acordat perioade de amânare la plată -soluția proprie și soluția publică, reglementată prin OUG”, spune CEO-ul BRD-GSG, Francois Bloch, într-o discuție cu HotNews.ro. Bloch spune că nu e atât de îngrijorat de faptul că oamenii n-o să-și mai poată plăti ratele, pe cât îl îngrijorează evoluția economiei. ”Nu ne așteptăm decât la o creștere marginală a creditelor neperformante în urma moratoriilor. Imensa majoritate a clienților care au beneficiat de ele și-au reluat plățile în mod normal. Deci nu acesta este principalul motiv de preocupare, ci evoluția economiei. Bankingul este despre asumarea unor riscuri calculate, și nu este anormal să vedem o creștere a riscului de credit, dată fiind severitatea crizei”, spune acesta.

Dacă un client ”gâfâie”, dar nu are restanțe și se încadrează în celelalte condiții, i se va aproba intrarea în moratoriu


În opinia lui Bloch, multe lucruri vor depinde de evoluția economiei și, desigur, de evoluția situației sanitare. ”Din câte vedem, economia este într-o situație mai bună decât am anticipat. Într-un scenariu favorabil, care merge spre normalizare, anticipăm o creștere economică moderată, ceea ce va influența în mod pozitiv creditarea. De altfel, nevoia de locuințe noi, moderne și mai bune este încă departe de a fi satisfăcută în România. Această nevoie, alături de programele de creditare precum Noua Casă, dar și cu ofertele proprii ale băncilor, este capabilă să poarte creditarea de pe segmentul ipotecar spre un nivel superior celui înregistrat anul trecut”, consideră CEO-ul BRD.

Întrebat ce se întâmplă dacă un client ”gâfâia” deja la plata ratelor înainte de izbucnirea pandemiei, iar odată publicat moratoriul a solicitat suspendarea lor i se va mai aproba solicitarea, Francois Bloch ne-a spus: ”Așa cum știți, există condiții clare pentru încadrarea în moratoriu. Dacă un client ”gâfâie”, dar nu are restanțe, și se încadrează și în celelalte condiții, i se va aproba intrarea în moratoriu. Moratoriul li se adresează tocmai clienților care au sau prevăd că vor avea dificultăți temporare la rambursarea creditelor, în cazul în care un anume risc -în special cel de șomaj- se materializează. Dar dacă vorbim despre clienți care au deja restanțe sau sunt în default deja la momentul solicitării, ei nu se încadrează în condițiile legale ale moratoriului, iar cazul lor trebuie tratat individual. Există soluții multiple (reeșalonare, rescadențare, conversie, de exemplu), pe care de altfel le-am aplicat mereu în cursul normal al businessului, și care pot produce rezultate bune” . În opinia sa, banca are tot interesul să-și ajute clienții și îi invită pe toți cei care dificultăți pe care le-ați descris să contacteze banca pentru a putea discuta soluțiile cele mai potrivite pentru fiecare situație specifică.

”Pe termen mediu, nu prevăd înlocuirea pe scară largă a personalului cu inteligența artificială”


CEO-ul BRD spune că până acum au fost cazuri de clienți cu mai multe credite luate de la bancă care au solicitat amânarea doar pentru un credit, așa cum alți clienți au cerut pentru cele două împrumuturi pe care le aveau.

Apariția bruscă a pandemiei și răspândirea ei rapidă a dus la o re-gândire a relației băncilor cu clienții- atât pe zona persoanelor fizice cât și a companiilor. Trecerea de la bankingul tradițional la cel preponderent digital a avut loc într-un interval foarte scurt de timp, iar mulți dintre angajații băncilor și-au văzut joburile amenințate. Bloch e însă optimist. ”Pe termen mediu, nu prevăd schimbări radicale ale modelului de operare care să presupună înlocuirea pe scară largă a personalului cu inteligența artificială. Cele două vor coexista. Am implementat un program cuprinzător de formare și dobândire de noi abilități, accesibil tuturor angajaților noștri, astfel încât să-și poată dezvolta competențele și să capete abilitățile necesare pentru a se putea adapta transformărilor care se întâmplă nu doar în bănci, ci la nivelul întregii societăți. Regândirea fluxurilor și digitalizarea multora dintre ele (este de menționat că volumul cel mai important de muncă în digitalizare privește fluxurile interne, care nu sunt vizibile pentru client) au avut două obiective : păstrarea continuității businessului și protecția personalului. Este clar că multe dintre evoluții nu ar fi avut loc, în absența acestei crize sanitare, decât mai târziu. Pentru moment, modelul băncilor universale nu presupune o digitalizare totală, care ar fi de altfel și greu de realizat, ci o regândire sau realocare a rolurilor angajaților”, consideră acesta.

Cum va arăta piața bancară în următorii ani


Întrebat care vor fi schimbările care vor domina piața bancară în următorii ani, Bloch spune: ”Vom vedea, probabil, noi consolidări prin fuziuni-achiziții în sistemul bancar românesc. Digitalizarea va evolua, iar băncile românești – îndrăznesc un pronostic – vor fi la paritate la acest capitol cu băncile din piețele dezvoltate. Procesul de onboarding (intrarea în relație cu banca), dar și creditarea se vor desfășura, într-o proporție destul de semnificativă, la distanță. Băncile din România își vor păstra statutul de campioni regionali. Economisirea se va diversifica, iar fondurile mutuale vor atrage resurse tot mai însemnate. În sfârșit, Open Banking-ul va duce la apariția de noi modele de afaceri, cum ar fi Bank-as-a-Service (prin care băncile oferă acces la platforma lor tehnologică altor jucători) sau Bank-as-a-Platform (care le permite clienților să acceseze produse sau servicii externe prin banca lor obișnuită”.

Cât despre BRD, CEO-ul băncii spune că numărul angajaților va descrește ușor, iar rețeaua va continua procesul de aliniere la piață, tendința fiind de reducere a numărului unităților, direct proporțională cu creșterea gradului de digitalizare a serviciilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



.*.


3793 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    mi se pare ca BRD-ul (Luni, 15 februarie 2021, 8:27)

    ..13 [utilizator]

    este una din bancile care intelege dincolo de cifre ceea ce se intampla cu clientii ei si chiar ii pasa

    Nu as putea spune acelasi lucru despre banca cu management austriac - ghici la care ma refer!
    • +1 (1 vot)    
      Francezii sunt mai zapaciti decat austriecii... (Luni, 15 februarie 2021, 13:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      exista clienti care au incheiat relatia cu banca de ani de zile, si s-au trezit ca nici pana acum banca nu le-a inchis conturile.
    • 0 (0 voturi)    
      hahahaha (Luni, 15 februarie 2021, 15:41)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      ai dreptate cand spui ca ti se pare.
      BRD e o banca ce trebuie sa se reformeze de multa vreme si inca ezita sa o faca.
      E suficient sa vezi cat de mult ii pasa de clientii ei cand te uiti la cum arata sucursalele sale sau si mai clar in bilant la structura de venituri. O sa vezi ca BRD obtine fff multe venituri operationale (adica alea direct din comisioane). Adica cam rupe clientul cu comisioane pt orice fel de operatiuni. Bancile austriece si chiar italienesti sunt mult inaintea francezilor.... dar na, chestiune de perceptie.
  • 0 (0 voturi)    
    In opninia mea, (Luni, 15 februarie 2021, 13:54)

    bancher [utilizator]

    suspendarea ratelor nu este o solutie decat daca chiar nu mai ai bani (ex ptr ca ti-ai pierdut job-ul). Dobanzile curg in continuare, iar suma ratelor se adauga la masa creditului...astfel incat, dupa 6 luni de zile, va puteti trezi ca, in loc de o datorie de 60 000euro catre banca, ai una de 60 000 euro+rata pe 6 luni. La aceasta datorie se aplica rata dobanzii creditului, si acest lucru duce la cresterea ratei lunare.
    Eu nu as amana ratele la banca decat daca nu as mai avea de-adevaratelea din ce plati.
    • 0 (0 voturi)    
      pt ca tu esti responsabil (Luni, 15 februarie 2021, 15:42)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      in schimb cunosc foarte multi oameni care si-au suspendat ratele doar pt ca au putut face asta... nu pt ca aveau nevoie.
  • 0 (0 voturi)    
    hahaha (Luni, 15 februarie 2021, 15:51)

    Hans Metter [utilizator]

    ”Pe termen mediu, nu prevăd înlocuirea pe scară largă a personalului cu inteligența artificială”

    pai voi la BRD inca aveti de dat oameni afara si de inchis sucursale. Aveti un mobile si online banking de toata jena, despre ce inteligenta artificiala vorbiti voi?!.

    Sucursalele si sediul vostru central te duc cu gandul la o institutie a statului din anii 90, nu cu o banca moderna.... Dl. Cercel, dna.Gavrilescu is tot in banca bine merci (dupa toate scandalurile cu creditele date politicienilor)?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by