Președintele INS: În noiembrie și decembrie 2020 s-au înregistrat cele mai multe decese de la al Doilea Război Mondial încoace

de DP     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2021, 10:36 Economie | Finanţe & Bănci


Numarul deceselor a explodat in noiembrie
Foto: Pixabay
”În 2020 a avut loc o creștere explozivă a numărului de decese în raport cu 2019, excedentul fiind de peste 36.000. În noiembrie și decembrie 2020 s-au înregistrat unele din cele mai mari valori lunare de la al Doilea Război Mondial încoace”, a spus marți Tudorel Andrei, președintele Institutului Național de Statistică în cadrul unei conferințe online. Un alt lucru de semnalat, a mai adăugat șeful Statisticii, este că în noiembrie 2020 s-a înregistrat una dintre cele mai mari diferențe dintre numărul de decese și cel al nașterilor din România. Numărul deceselor a fost de peste 36.000 iar nașterile au depășit cu puțin 16.000. Acesta e un factor foarte important care va duce în scurt timp la diminuarea populației rezidente a țării, a precizat Andrei.

Potrivit acestuia, creșterile cele mai mari ale cauzelor care au dus la deces le avem la bolile aparatului respirator. În 2020, acestea s-au dublat față de 2019. Datele pe România trebuie judecate în context european, pentru a nu avea o imagine deformată a ceea ce s-a întâmplat în evoluția demografică, a mai spus șeful INS.





Potrivit datelor INS, recent publicată, numărul deceselor înregistrate în luna decembrie 2020 a fost de 36116 (19377 bărbați și 16739 femei), cu 1347 decese (661 bărbați și 686 femei) mai multe decât în luna noiembrie 2020. Numărul deceselor copiilor cu vârstă sub 1 an, înregistrate în luna decembrie 2020, a fost de 85 copii, în creştere cu 1 faţă de luna noiembrie 2020.

Numărul deceselor din primele 11 luni ale anului trecut a fost mai mare cu peste 23.000 de persoane față de perioada similară din anul anterior, arată datele transmise joi de Institutul Național de Statistică. Începând din luna iunie 2020, în fiecare lună numărul deceselor a fost mai ridicat decât în 2019. Iar în noiembrie 2020, diferența a fost foarte mare. Practic, numărul deceselor înregistrate în luna noiembrie 2020 a fost de 34.769 de români, față de puțin peste 20.000 în noiembrie 2019.

E drept, trebuie să ținem cont de faptul că înregistrările statistice ale fenomenelor demografice înregistrează un decalaj de la o lună la alta, din cauza faptului că există fenomene demografice produse în ultimele 4-5 zile ale lunii curente, care se înregistrează preponderent în luna următoare. De asemenea, fenomenul de mortalitate înregistrează o evoluție sezonieră, fiind mai accentuat în lunile de iarnă și înregistrând cele mai mici valori în lunile iulie, august, septembrie.

În luna noiembrie 2020, peste două treimi din totalul numărului de decese s-a înregistrat pentru persoanele cu vârstă de cel puţin 70 ani (14950 decese, reprezentând 43,0% din total, s-au înregistrat la persoanele în vârstă de 80 ani şi peste, iar 9026 decese, reprezentând 26,0%, la persoanele de 70-79 ani) şi 6490 decese (18,7%) la persoanele în vârstă de 60-69 ani. Firesc, la polul opus, cele mai puţine decese au fost înregistrate la grupele de vârstă 5-19 ani (48 decese), 0-4 ani (95 decese) și 20-29 ani (104 decese).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





22321 vizualizari

  • +17 (57 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 10:43)

    [anonim]

    • -4 (22 voturi)    
      ai dreptate, dar (Marţi, 16 februarie 2021, 12:16)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui

      ai dreptate dar nu e doar de la covid. Populatie romaniei e inbatranita, vezi ce e ala "spor natural"... numarul deceselor o sa tot creasca de la an la an.
    • 0 (32 voturi)    
      Și nu numai (Marţi, 16 februarie 2021, 12:33)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui

      Au murit și de alte boli pentru că nu s-au mai dus pe la medici pentru consultații de teamă să nu se aleagă cu COVID.
      Apoi, medicii suprasolicitați de COVID au dat chix în alte chestii. A fost unul care avea probleme că se sufocă și i-au preluat secreții pentru test PCR și l-au trimis acasă, în izolare. Iar la scurt timp după ce a ajuns acasă a murit de infarct.
    • -11 (15 voturi)    
      covid există și e extrem de nasol (Marţi, 16 februarie 2021, 12:34)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui

      dar per total au murit mai puțini oameni. Asta pricepi???
      • 0 (2 voturi)    
        Covid este o boală banală - la fel ca gripa (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:29)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui hdd

        omenii mor, pentru că celelalte afecțiuni sau stări morbide se accentuează.
    • -3 (23 voturi)    
      Medicii avertizau ca lipsa sistemului de sanatate (Marţi, 16 februarie 2021, 13:48)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui

      din starea de urgenta, va face victime. Dar a fost repede aruncat subt presul de rigoare.
      1300 zice INS ca au fost pe o luna poate doua in plus.
      Dar tot nu bate cu cifra oficiala de 19000 decese Covid dupa un an.
      Ca de imparti 19000 de decese Covid la 12 si da ca in fiecare luna ar fi murit 1500, evident in exces de la medie.
      Deci excesul nu bate cu totalul si da cu mult prost.
      Mai tinem starea asta mult?
      • -2 (8 voturi)    
        M-am incurcat in cifre. (Marţi, 16 februarie 2021, 13:59)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        In fine. Astept un total pe 2020.
      • 0 (0 voturi)    
        15767 decese de pacienți cu Covid (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:34)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Acesta este totalul pe 2020.
        Procentul de decese raportat la cazuri clinice (mortalitatea raportată la cazuri înregistrate) ar fi 2.49% - de peste 2 ori MAI MIC decât procentul deceselor pacienților cu gripă în 2018.
        Probabil că mortalitatea (raportată la număr total infectări) este undeva la 0.3-0.4%.
    • -3 (17 voturi)    
      Victime colaterale (Marţi, 16 februarie 2021, 14:35)

      Pacientul_2020 [utilizator] i-a raspuns lui

      Astea sunt în special victime colatreale Covid. Și vor contiuna să fie tot mai multe chiar și anii următori după ce se va termina pandemia.
      Problema este că avem spitale cu unele secții goale cu personal medical în standby care nu internează bolnavi cronici și cu situații critice. Vă spun în cunoștiință de cauză.
      Mulți au fost afectați de Covid, mulți au murit de Covid, dar mult mai multe vor fi victimele colatrerale pentru că unii se cc pe ei de frica Covid ... sau le convine acestă situație.
    • +3 (3 voturi)    
      Sa fim seriosi! (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:21)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui

      Pedeseristii sunt convinis in continuarea ca nu exista pandemie, nu exista Covid, toate aceste decese atribuite virusului sunt fake.
      Adica persoanele respective au murit de tot felul de alte cauze, dar au primit bani de la doctori ca sa declare ca "tataie a murit de covrig"!
      Iar medicii primesc banii acestia de la UE.
      Care i-a primit de la Bil Gheiț, care vrea să creeze panică pentru a face obligatoriu vaccinul său, cu cipurile 5G de control!
      Doamna Senator a zic clar asta, de nenumărate ori!
  • +16 (52 voturi)    
    Efectele pandemiei (Marţi, 16 februarie 2021, 10:43)

    nisetru [utilizator]

    Aia despre care idiotii ziceau ca e mai banala ca o gripa...
    • -9 (23 voturi)    
      nu e o banală gripă, e o gripă nasoală (Marţi, 16 februarie 2021, 12:35)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui nisetru

      dar per total au murit mai _PUȚINI_ oameni, asta înțelegi?!?
      • +6 (6 voturi)    
        Orbule! (Marţi, 16 februarie 2021, 14:04)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui hdd

        Scrie că în 2020 au murit cu 36000 mai MULȚI decât în 2019!
    • -9 (25 voturi)    
      Aha, si ce vrei sa faci? (Marţi, 16 februarie 2021, 13:11)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui nisetru

      Sa stai in casa un an? Si asa, ca fapt divers, ai idee cati au murit din cauza Masurilor luate? Sau cati au fost declarati Fals drept morti de la Covid??? Plus ca daca compari 2019 cu 2020, cifrele is pe dos. Mai folositi-va creierul, ooops de unde daca nu-i?!!!
      • +3 (9 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:11)

        [anonim] i-a raspuns lui Fu Leng

    • +16 (26 voturi)    
      Efectele pandemiei sunt de doua feluri... (Marţi, 16 februarie 2021, 13:22)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui nisetru

      - Directe - cei care mor ca urmare a infectarii cu COVID. Nu are sens sa mai discutam daca exista sau nu COVID, evident exista si sunt oameni care mor din cauza lui.
      - Indirecte - cei care mor ca urmare a restrictionarii accesului la servicii medicale. Nu are sens sa discutam daca sunt bolnavi cronici care mor din aceasta cauza, evident exista.
      S-a procedat bine ca s-a restrictionat accesul la servicii medicale? Asta intr-adevar merita discutat...
      • +1 (9 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:01)

        [anonim] i-a raspuns lui IoPaNet

        • -3 (7 voturi)    
          Avertismentul medicilor este ca cronicii (Marţi, 16 februarie 2021, 16:05)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui

          si cei care ar fi fost diagnosticati cu boli grave in perioada celor 3 luni, nu au avut acces. Dupa au ajuns la urma de sistem de sanatate ce a mai fost si li s-a pus diagnosticul/tratamentul prea tarziu. Practic este o intarziere a tratamentului ce le creste morbiditatea. Astea se vad destul de des la bolile sistemului circulator, preinfarct netratat urmat de infarct cu sanse mici de supravietuire. Sau boala cronica neurmarita medical ce evolueaza fara a se ajusta tratamentul.
        • 0 (0 voturi)    
          Durează un timp din momentul în care pacienții (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:42)

          hsl [utilizator] i-a raspuns lui

          nu au acces la tratamente și momentul în care se instalează decesul în organism.
          Momentul în care fenomen începe să devină o tendință în statistică mai-iunie 2020 (cu un moment de atenționare în aprilie), deci foarte aproape de momentul martie.
      • +6 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:53)

        [anonim] i-a raspuns lui IoPaNet

        • +3 (7 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 15:52)

          [anonim] i-a raspuns lui

          • +2 (2 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 16:34)

            [anonim] i-a raspuns lui

        • -2 (4 voturi)    
          Nu este lasat nimeni sa moara ... (Marţi, 16 februarie 2021, 15:58)

          JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui

          Depinde de cat de gol e plicul ...
        • -2 (4 voturi)    
          Daca in aprilie strigau Lupu! In noiembrie .... (Marţi, 16 februarie 2021, 16:09)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui

          Iti mai amintesti cum deplangeau medicii, sau presa pe medici ca spitalele erau pline "ca la razboi" in aprilie-mai? Ca apoi sa vedem ca batea vantul prin ele. Ca apoi sa vina cel putin triplarea cazurilor in toamna si ei sa strige degeaba.
          • +3 (3 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 16:17)

            [anonim] i-a raspuns lui Lok

            • -2 (2 voturi)    
              Erau pline spitalele atunci? (Miercuri, 17 februarie 2021, 8:18)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui

              Cum spuneau? Dar acuma sunt pline?
              • 0 (0 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 10:37)

                [anonim] i-a raspuns lui Lok

          • 0 (0 voturi)    
            Medicilor care mințeau în apr că sunt spitalele (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:49)

            hsl [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            pline ar trebui să li se ridice licențele - fără excepție și fără să conteze că sistemul simte o lipsă de personal medical - pentru că au încălcat principiile profesiei.
            La fel tuturor medicilor care au întreținut cu ieșirile lor starea de confuzie a populației și teroarea din cadrul societății.
            • 0 (0 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:34)

              [anonim] i-a raspuns lui hsl

              • 0 (0 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:43)

                [anonim] i-a raspuns lui

      • +1 (1 vot)    
        CORECT! (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:25)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Corect observat, și da, este POSIBIL ca măsurile luate să fi fost fie tardive, fie exagerate.
        Merită discutat!

        Dar negaționiștii nu critică doar activitatea Guvernului (care merită criticat!) ci existența virusului, susțin că nu este reală pandemia!
  • -9 (63 voturi)    
    pai (Marţi, 16 februarie 2021, 10:52)

    cucuveauamov [utilizator]

    sa le multumim celor care au isterizat planeta din pricina unei viroze si i-au impiedicat pe oameni sa-si vada de celelalte boli
    • +7 (17 voturi)    
      ? (Marţi, 16 februarie 2021, 12:36)

      cetateana [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Si cei cu celelalte boli mor doar in noiembrie si decembrie cand, coincidenta, a fost si valul de covid? Spitalele au functionat la fel tot anul. De ce nu au murit in septembrie?
      • -1 (9 voturi)    
        Raspund eu (Marţi, 16 februarie 2021, 16:34)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui cetateana

        Fiind mai multe cazuri COVID, au fost blocate si mai multe spitale si au devenit spitale-suport. Panica transmisa la televiziuni a fost in crestere, deci evident ca a crescut si numarul deceselor in randul celor non-COVID.
      • 0 (0 voturi)    
        Exces mortalitate septembrie: 3300 (Miercuri, 17 februarie 2021, 11:57)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui cetateana

        decedați cu covid 1200.
        Exces de mortalitate pacienți care nu au avut covid: 2100.
        Procent din total decedați sep 2020: 9.75%.
  • -15 (57 voturi)    
    cel mai clar exemplu (Marţi, 16 februarie 2021, 11:28)

    hdd [utilizator]

    că se minte cu cifrele în față:
    da, în noiembrie decembrie au murit cei mai mulți români

    DAR

    per total, în 2020, pandemie! criză! groază! șoc! etc. au murit 237.000 oameni
    iar
    în 2019 au murit 260.000 oameni.

    WTF?!?!!

    Pandemie, șoc, groază, era ciuma bubonică când mureau 1/3 din infectați, nu 0.2% ca la covid.
    Nu mai încerc să conving pe nimeni, e clar că o să apară cei care țipă că "sunt morgile pline", că se fac "gropi comune" și "nu mai fac față spitalele".
    Asta în condițiile în care știm cu toții că foarte mulți români au avut covid ȘI NU AU MAI DECLARAT NICĂIERI. Au mers pe burta, nici măcar test nu au făcut...
    Eu știu cel puțin 5 familii unde un membru s-a testat, pozitiv, dar niciunul din ceilalți membri nu
    s-a mai testat dar a avut simptome. _Nimeni_ nu a ajuns la spital.

    Vorbeam cu cineva înainte de revelion și îmi povestea că ei fac mare petrecere la unul în cort.
    "- Și nu vă e frică de covid?
    - Păi noi am avut toți.
    - Cum toți?
    - Da, la noi tot cartierul a avut."

    Asta e realitatea.
    "Presa liberă" bate apa'n piuă.
    Nimeni nu face un reportaj real, o investigație pe această temă. E "tabu".

    Încă o dată: pandemie: 237k, normal:260k.
    Vorbim de morminte.
    Astea nu se discută.

    De ce a intrat acolo, asta n-o s-o lămurim niciodată, dacă el avea diabet ultimul stagiu și a făcut covid și tu zici "a murit de covid", atunci treci "boli ale aparatului respirator".

    Încă o dată, depinde de cum privești problema.
    Știrea putea să fie și asta:
    "În 2020, în plină pandemie, au murit mai puțini oameni decât în 2019".

    În schimb, avem titluri panicarde, cu cel de-al doilea război mondial, că na. Se vinde.
    • +9 (15 voturi)    
      Tu minți! (Marţi, 16 februarie 2021, 12:22)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Decese 2019 au fost 237k și nu 260k, iar în 2020 au fost 260k și nu 237k cum minți tu cu cifrele în față.
      Ori ești mincinos, ori analfabet funcțional...
      • +2 (2 voturi)    
        260k si 296k (Marţi, 16 februarie 2021, 14:03)

        Erwin [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

        le-ai incurcat. In 2019 au fost 260k (259.700 mai exact). Dar in 2020 au fost aproape 297k.
        Aproape 37.000 mai mult.
    • +14 (16 voturi)    
      De unde ati scos datele astea? (Marţi, 16 februarie 2021, 12:28)

      Sevraj [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      In articol se spune clar: "numărul deceselor din primele 11 luni ale anului trecut a fost mai mare cu peste 23.000". Daca la asta adaugam si luna decembrie, cu un plus de 10-15 mii se vede ca sunt mai multi morti cu vreo 40 mii in 2020 fata de 2019.
      Vedeti ca in cel mai fericit caz (cand nu sunteti rau-intentionat) ati incurcat anii si e ca in "Doua loturi", vita-vercea...
    • -5 (19 voturi)    
      Complet de acord! (Marţi, 16 februarie 2021, 12:55)

      Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Ca si tine, am renuntat sa ma incerc sa conving pe cineva ca toata pandemia a fost o exagerare. Cine crede trasnaia cu bolile aparatului respirator ori refuza realitatea ori trebuie internat in sectii speciale.

      Cei mai multi dintre oameni au murit pentru ca au fost speriati de autoritati cu pandemia lu' peste prajit si le-a fost teama mai mearga sa se trateze de bolile de care sufereau. Chiar a fost un articol zilele trecute in care chiar medicii ii incurajau pe bolnavii de cancer sa-si continue tratamentele - va dati seama? Aici s-a ajuns din cauza isteriei guvernului si statului!

      Lasati-o mai moale cu statisticile astea si nu mai stresati inutil populatia!
      • -1 (5 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:10)

        [anonim] i-a raspuns lui Lukkian

    • +11 (13 voturi)    
      mai numara odata. (Marţi, 16 februarie 2021, 13:06)

      Boa [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      citeste prima fraza de la inceputul articolului ca in 2020 au murit cu peste 36000 de oameni mai multi decat in 2019.
      "În 2020 a avut loc o creștere explozivă a numărului de decese în raport cu 2019, excedentul fiind de peste 36.000"


      Ai uitat sa aduni niste luni la 2020, probabil ca ultimele 2-3 care au fost si cele mai ucigatoare.
      In 2019 e corect ce spui, au murit aprox 260000 persoane in Romania (mai precis 258711).In schimb in 2020 au murit aprx 295000 de persoane.

      Doi la mana ia in calcul scaderile usoare de decese in 2020 fata de 2019 la alte cauze gen accidente, care foarte probabil ca au scazut si datorita restrictiilor de circulatie impuse de pandemie (graficul cu bare albastre de mai sus).
    • +2 (8 voturi)    
      poti sa scazi (Marţi, 16 februarie 2021, 13:08)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      un numar semnificativ din zecile de mii de morti din accidente rutiere. poti sa scazi un numar mare de accidente de munca. poti sa iei in considerare ca de la an la an populatia tarii scade.
    • +6 (10 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 13:22)

      [anonim] i-a raspuns lui hdd

      • 0 (0 voturi)    
        Acolo sunt prezentate cazurile clinice, nu toate (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:02)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui

        infectările.
        Totalul este, în funcție de zonă, de 8-10 ori mai mare decât al cazurilor clinice (în familia mea extinsă există un singur caz clinic - înregistrat - și 4 identificate acasă - neînregistrate deci).
    • +3 (5 voturi)    
      unii ar trebui intai sa faca 4 clase inainte (Marţi, 16 februarie 2021, 13:56)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      unii ar trebui intai sa faca 4 clase inainte sa comenteze.
      Decese 2018: 264.317
      Decese 2019: 259.721
      Decese 2020: 296.711.
      Cu 36.990 mai mult decat in 2019 si cu 32.394 mai mult decat in 2018.

      Si nu, surplusul nu este dat de lipsa tratamentului pentru alte boli - in primele 6 luni mortalitatea a fost in limite normale. Daca ar fi fost lipsa de tratament am fi avut fie o distributie uniforma, fie crescatoare, nu o explozie in noiembrie - decembrie 2020.
      • 0 (0 voturi)    
        Numărul de decese crește constant din aprilie (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:06)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

        Ce-o fi fost în aprilie? (îți dau un indiciu: încep să apară efectele carantinei)
  • -4 (58 voturi)    
    Totodata (Marţi, 16 februarie 2021, 11:28)

    sentenced [utilizator]

    S-au nascut si cu 40.000 (!!) de copii mai putin, dovada ca "solutia" pentru combaterea "pandemiei" provoaca mai multe pagube decat "pandemia" in sine.
    Iar excesul de decese de pe anul 2020 cel mai probabil vine de la bolnavii cronici carora li s-au inchis spitalele in nas, chiar daca unii vor sa induca ideea ca excesul ar fi provocat de "pandemie".
    Ganditi-va ca exista cateva milioane de bolnavi in Romania din care cateva sute de mii au nevoie de atentie si ingrijire permanenta, multi din ei au murit in timp ce asteptau 24 de ore sa le vina rezultatele la testul Covid. Cunosc 4 astfel de cazuri, din care 2 au decedat.
    Recent, mama mea si-a fracturat piciorul si a stat doua zile la judetean cu dubla fractura (tibie + peroneu) in asteptarea rezultatului la testul covid (24h pt test + 24h pt ca era ortopedul liber), daca rezultatul era pozitiv o transferau pentru operatie de la BV la Sf. Gheorghe. Un batran ar fi avut sanse mari sa moara intr-un astfel de scenariu care a fost descris si de mama mea (53 de ani) ca fiind de cosmar.
    • +5 (21 voturi)    
      Excesul vine de la Covid (Marţi, 16 februarie 2021, 13:26)

      landromat [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Bolnavii cronici au murit de Covid. Daca nu era lockdown acum aveam sute de mii de morti.
      • +1 (15 voturi)    
        alooo (Marţi, 16 februarie 2021, 14:18)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui landromat

        Lockdown ai avut 2 luni de zile. Du-te in weekend la orice supermarket din orice oras mare sa vezi volumul de clienti (asa a fost toata pandemia, inclusiv in lockdown) si totusi nu ai "sute de mii de morti".
        Ai doar niste amarati care au murit pe holurile spitalelor de boli tratabile in timp ce isi asteptau rezultatele la testele Covid.
    • -3 (19 voturi)    
      Aveti dreptate, (Marţi, 16 februarie 2021, 13:27)

      samka [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      si statisticile o confirma: din excesul de 35.000 de decese pe 2020 comparatv cu 2019, doar 15.000 sunt covid. Pe mine ma ingrijoreaza foarte tare cei 20.000 despre care nu vorbeste nimeni - e enorm, aproape 8% din media deceselor anuale!
      • 0 (10 voturi)    
        . (Marţi, 16 februarie 2021, 14:21)

        zigzag [utilizator] i-a raspuns lui samka

        "Doar 15 000 sunt covid", dar 20 000 "e enorm". Tu esti normal la cap?
  • -14 (32 voturi)    
    Adica au murit peste 250.000 de oameni (Marţi, 16 februarie 2021, 11:34)

    xolv [utilizator]

    cam cat mortalitatea Romaniei intr-un an ?
  • +11 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 11:41)

    [anonim]

  • -3 (43 voturi)    
    Nurnberg (Marţi, 16 februarie 2021, 11:42)

    Socrate2021 [utilizator]

    In noiembrie si decembrie excesul de mortalitate a fost de 25 000, doar 5000 au murit de covid.
    Pe cand un proces tip nurnberg pentru exterminarea sistematica a celorlalti 20 000 prin privarea de tratamente a cronicilor in stadii avansate in martie - iunie 2020?
    • -7 (15 voturi)    
      nu se poate boss (Marţi, 16 februarie 2021, 12:39)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      e "tabu"

      covid și atât.
    • -4 (18 voturi)    
      Drept la țintă ! (Marţi, 16 februarie 2021, 13:22)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Excelent comentariu.
      Avem acum datele numerice, reci, oficiale, venite chiar din partea statului, care confirmă faptul că „tratamentul a făcut mai mult rău decât boala”. Felicitări guvernului, președintelui și tuturor autorităților locale pentru această „performanță” !
      • +1 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:15)

        [anonim] i-a raspuns lui Tescovin

        • +1 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 16:13)

          [anonim] i-a raspuns lui

        • -2 (6 voturi)    
          Eu văd că pe dvs nu vă duce mintea (Marţi, 16 februarie 2021, 17:42)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui

          ... mai mult decât să jigniți pe alții. Aveți ceva de contra-argumentat ? Sau doar ați intrat pe aici ca să ne arătați că aveți net ?
    • +2 (6 voturi)    
      analfabet functional (Marţi, 16 februarie 2021, 14:55)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Cum se face ca exact cand a inceput valul 2 a crescut si numarul deceselor. Restul anului (mai ales in primavara cand nu primeau deloc pacienti in spita) numarul mortilor a fost mai mic decat in trecut si dintr-o data au murit exact iin noembrie si decembrie si acum numarul mortilor a inceput sa scada urmand curba valului 2 desi conditiile din spiitale nu s-au modificat deloc?
      • -2 (4 voturi)    
        Dvs. ce explicație propuneți ? (Marţi, 16 februarie 2021, 16:31)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Este un adevăr bazat pe cifre oficiale că excesul de mortalitate se datorează 20% covrigului și 80% altor cauze. Explicați-ne dvs, cu liniuță de la capăt și cu intonație, de ce au murit ceilalți 80%. Accidente de trotinetă, epidemie de autocombustie spontană, răpiri extraterestre, „n-au mai avut zile” ?...
      • 0 (0 voturi)    
        Numărul de decedați crește, începând cu aprilie (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:12)

        hsl [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        iar începând cu iunie am avut exces de mortalitate față de 2019 în fiecare lună a lui 2020.
        Mai 2019 a înregistrat o mortalitate ridicată față de normal (a fost an epidemic de gripă), fapt ce a influențat rezultatul statistic pe 2020; dacă mai 2019 ar fi fost o lună normală, am fi avut exces de mortalitate din aprilie până în decembrie 2020.
  • -22 (34 voturi)    
    minciuni (Marţi, 16 februarie 2021, 12:06)

    levierul [utilizator]

    Cine trebuia sa moara, murea oricum. Dumnezeu stie ce a facut. Statisticile nu sunt Dumnezeu!
    • 0 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:04)

      [anonim] i-a raspuns lui levierul

      • -1 (1 vot)    
        Felicitari (Marţi, 16 februarie 2021, 17:08)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui

        Ai fost trolat.
        Eu chiar asta voiam sa vad. Cati sunt care chiar cred in prostiile astea?
  • -6 (42 voturi)    
    pai si de ce va mirati (Marţi, 16 februarie 2021, 12:07)

    ToBeOrNotToBe [utilizator]

    Ce poate sa insemne oare impiedicarea oamenilor bolnavi sa intre in spitale ? Genocid, nu?
  • -1 (21 voturi)    
    Intelligenta sclipitoare la INS (Marţi, 16 februarie 2021, 12:41)

    LicuriciulMare [utilizator]

    "cele mai multe decese de la al Doilea Război Mondial încoace"
    Sunt consternat de declaratiile domnului "presedinte" INS,

    O sa fac si eu una, la fel de adevarata ca a dansului doar ca si mai desteapta.

    IN NOIEMBRIE SI DECEMBRIE 202 S-AU INREGISTRAT CELE MAI MULTE DECESE DE LA BUREBISTA INCOACE

    how about that? E la fel de adevarata
    Cred ca astia sunt pusi politic, matematica e vraiste, compara acum cu populatia de dupa razboi si alte goange...
  • +8 (10 voturi)    
    cumva de asteptat... (Marţi, 16 februarie 2021, 12:49)

    bogdan1477 [utilizator]

    Arpoximativ +20k morti in plus la afectiuni respiratorii, unde vina principala e a covidului, adica o medie de 55 morti/zi si relativ aproape de cei aproape 20.000 de morti de covid raportati pana acum
    Iar 15.000 in plus au murit de afectiuni cardiace, probabil datorate plusului de sedentarism si plusului de consum de alocool determinat de lockdownurile repetate. Plus frica unora de a merge la spital.
    • -5 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 14:19)

      [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

      • -1 (5 voturi)    
        waaaaw (Marţi, 16 februarie 2021, 15:48)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui

        1. Covid-19 e boala a sistemului circulator?!? Ai si argumente? Sau sa te credem pe cuvant? Trebuie sa recunosc ca e prima oara cand aud asta...
        2. Cum ai dedus tu ca si ceilalti 15-20k tot de covid au murit? I-ai verificat tu pe toti? Pari sa ai foarte putine dileme si foarte multe convingeri, ceea ce nu e neaparat semn de intelepciune...
        3. Eu n-am zis nimic de accesul in spital, desi in mod cert si asta a fost o problema avand in vedere ca foarte multe resurse au fost mutate spre bolnavii covid. Eu am spus de frica de a merge la spital. Imi pot imagina ca un cardiac, stiindu-se vulnerabil la covid, a ezitat mult mai mult sa mearga la spital la analize decat in perioada ante-covid.
        4. Nush de unde ai scos-o pe asta cu speriatul de adevar, dar a pleca de la convingerile proprii si a "indoi" argumentele pana se pliaza pe ele nu e chiar cea mai buna cale de a afla adevarul...
      • -1 (1 vot)    
        Au murit si atunci (Marţi, 16 februarie 2021, 16:41)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui

        Din iunie a inceput excesul de mortalitate, acesta s-a amplificat o data cu venirea toameni si a valului 2.
  • +3 (17 voturi)    
    DIN PACATE... (Marţi, 16 februarie 2021, 13:09)

    Divergent [utilizator]

    ...avem in Romania un procent semnificativ de indivizi atat de lobotomizati, incat poate nici macar in momentul in care vor vedea cadavre urcate cu excavatorul in camioane, nu vor crede!...
  • -5 (13 voturi)    
    Sistemele de sănătate un dezastru (Marţi, 16 februarie 2021, 13:30)

    Koczka [utilizator]

    Așa este. Acest Covor face mai multe victime colaterale, mor multi romani pentru că nu pot beneficia de tratamente uzuale ale unor boli cronice. Nici clinicile private nu compensează aceasta problema, se concentrează mai mult pe activități profitabile cum ar fi analize, consultații, mai puțin pe tratamente și intervenții urgente.
  • -1 (3 voturi)    
    Ca sa fie corecta (Marţi, 16 februarie 2021, 16:34)

    Azra [utilizator]

    Statistica trebuia sa cuprinda si copiii nascuti in strainatate din parinti cetateni romani si care , dupa legea cetateniei romane , dobandesc, la nastere, cetatenia romana.
  • 0 (0 voturi)    
    De-a curmezisul (Joi, 18 februarie 2021, 4:30)

    Setalcott [utilizator]

    Natura vrea sa ne ajute cu iarna demografica, dar noi nu si nu. Ne incapatanam sa omoram copiii - cei nenascuti nu apar in statistici, si sa tinem in viata batranii.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by