Cunoașterea clientelei sau enervarea ei? Primul vice al BNR, Florin Georgescu le-a cerut băncilor să nu mai dea vina pe BNR când le cer clienților să-și actualizeze datele și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari

de DP     HotNews.ro
Vineri, 19 februarie 2021, 6:31 Economie | Finanţe & Bănci


Cunoasterea clientelei sau enervarea ei
Foto: Pixabay
Întrebări mult prea curioase ale bancherilor, amenințări cu blocarea conturilor, iar în final aruncatul vinei pe Banca Națională- așa înțeleg unele bănci să aplice Directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului. Clienții, oripilați de întrebările la care au fost obligați să răspundă, s-au plâns nu de puține ori la BNR. Iar în urmă cu câteva zile Banca Centrală a trimis tuturor băncilor o Notă semnată de primul viceguvernator Florin Georgescu în care acesta le cere celor din bănci să nu mai dea vina aiurea pe BNR, să aibă o atitudine mai amiabilă cu clienții și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari. Vezi în text ce spun unii clienți ai băncilor și cum arată normele interne ale unei bănci privind cunoașterea clientelei.

Ce spun clienții:
  • ”Ne-am prezentat în toamna trecută la bancă pentru a ni se actualiza datele firmei. Cu un drum, urma să le actualizăm și pe cele pe persoană fizică. Am completat formularele și a doua zi, surpriză: ne-au fost blocate conturile. Am cerut explicații și ni s-a spus că a fost o întârziere în procesarea internă a datelor și că oricum ne-au trimis din vară un email în care ne anunțau că trebuie să ne actualizăm datele. Nu există acel pretins email”, spune A.M., unul dintre clienți.
  • ”Am fost să-mi actualizez datele firmei, iar fata de la ghișeu m-a întrebat dacă sunt asociatul unic al firmei. I-am confirmat, așa cum arată și documentele depuse la deschiderea de cont pe persoana juridică. M-a întrebat apoi de unde îmi obțin veniturile pe persoană fizică. Am întrebat dacă sunt la bancă sau la Fisc, că nu era clar după ce întrebări primeam. Fata mi-a răspuns că BNR a dat o directivă prin care îi obligă să ceară aceste date de la clienți și că doar aplică ce solicită Banca Națională. I-am spus funcționarului că poate să vadă foarte bine și singur de unde îmi obțin veniturile întrucât contul personal e tot la ei. Să-și deschidă frumos computerul și să se uite de unde mi se virează banii”, spune C.L., clienta unei bănci din top 5.
  • ”M-au întrebat câți bani estimez că voi câștiga în 2021 pe persoană fizică, eu fiind acolo ca să-mi actualizez datele firmei. I-am spus că fiind jucătoare la Loto, estimez că voi câștiga un milion de euro, dar că nu e foarte sigur. Mi-a spus să nu glumesc cu așa ceva, că e vorba de o Directivă a BNR și că sunt obligată să le răspund!”, spune și B.T., care are o firmă mică în domeniul confecțiilor.

Sesizările clienților sunt multe, o parte dintre ei adresându-se și Direcției de Supraveghere din Banca Națională, pentru clarificări. Zilele trecute, Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul BNR a trimis tuturor băncilor o Notă, consultată de HotNews.ro, redactată în termeni duri, prin care le cere acestora să nu mai arunce vina pe Banca Națională și mai ales, să-și considere clienții parteneri, nu teroriști financiari. Să facă dovada unei atitudini mai maleabile cu clienții pentru că astfel ar avea toate părțile de câștigat.

Din discuțiile purtate de HotNews cu bancherii comerciali, Nota lui Florin Georgescu și-a produs efectul. ”Ca urmare a Notei d-lui Prim-viceguvernator ne-am instruit colegii să fie mult mai atenți cu clienții. Au existat câteva cazuri în care poate cei de la ghișee au pus întrebări pe un ton considerat de client neprietenos sau care ar fi putut fi interpretat drept un interes care excede Directiva europeană, dar am luat urgent măsuri ca asemenea incidente să nu se mai repete”, spune CEO-ul unei bănci locale pentru HotNews.

Context:
Directiva europeană privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului a apărut ca urmare a mecanismelor sofisticate de spălare a banilor. HotNews a scris despre un asemenea caz cu legături în România. Băncile trebuie prin urmare să își cunoască mai bine clienții, spun autoritățile europene.

Procedura este așa: fiecare bancă își face un set de norme interne pe care le trimite spre aprobare la Banca Centrală. BNR se uită peste ele și dacă aceste norme respectă standardele minime de conformare cu Directiva europeană, le avizează. BNR nu dictează niciunei bănci cum să arate acele norme, acestea fiind decizii interne ale bancherilor comerciali.

Cum arată normele interne ale unei bănci de top pe această temă:

”Lista cu activitatile si ocupatiile considerate a prezenta un risc sporit de spalare a banilor
  • Activitatile Societatilor Bancare si alte altor societati de servicii financiare nereglementate corespunzator
  • Activitati ale societatilor comerciale cu amanuntul de obiecte de arta si antichitati
  • Activitati industriale si comerciale cu amanuntul de pietre si metale pretioase
  • Activitati ale Organizatiilor de caritate care nu au o reputatie internationala, regionala sau locala
  • Cazinouri, cluburi de noapte si alte activitati de divertisment
  • Activitati ale Societatilor de Constructii, alte intreprinderi mari si organizatii, care furnizeaza produse si/sau servicii guvernelor, agentiilor guvernamentale sau fortelor armate
  • Organizatii implicate in finantarea partidelor politice sau fortelor armate
  • Persoane care detin o functie publica importanta pe plan local (oras sau judet)
Măsuri speciale adoptate pentru prevenirea finanțării terorismului
  • întreg personalul Băncii are obligația de a manifesta o atitudine de vigilență cu ocazia deschiderii conturilor si a acceptării operațiunilor dispuse de clienți;
  • obligația consultării listelor persoanelor suspecte de terorism la deschiderea conturilor, transferurilor externe si a operațiunilor de valori semnificative;
  • conducerea entităților trebuie să instituie măsuri care să permită personalului său să procedeze la examinarea atentă a oricărei liste oficiale care conține numele persoanelor sau a organizațiilor suspectate de terorism sau alte organizații teroriste;
În situația identificării unei persoane fizice si/sau juridice suspectate de activități teroriste, este obligatoriu de parcurs următoarele etape:

a) pentru persoanele care figurează pe liste se va proceda astfel: - trebuie informate imediat în scris (email) conducerea băncii și Direcția Conformitate, cu datele de identificare si activele deținute în conturi;
  • se vor bloca provizoriu conturile persoanei în cauză si produsele sau serviciile atasate acestora, fiind interzis orice transfer, prin orice modalitate;
  • fondurile sau resursele economice deținute de aceste persoane, entități sau grupuri, direct sau indirect, sub orice formă ar fi acestea, nu vor fi utilizate de acestea sau alte persoane, entități sau grupuri;
  • unitatea Băncii întocmeste un Raport de Tranzacții Suspecte care trebuie transmis imediat la Directia Conformitate în vederea sesizării potrivit legii a autoritățiilor competente;
b) pentru persoanele care nu figurează efectiv pe liste dar din activitățile de monitorizare ale clientului rezultă că acestea au legături economice, comerciale sau financiare cu persoane suspecte de activități de terorism sau vizate de sancțiuni financiare, unitatea Băncii va proceda similar cu situația de mai sus”, se arată în document.












Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





37809 vizualizari

  • +44 (48 voturi)    
    ... (Vineri, 19 februarie 2021, 7:08)

    cartograful [utilizator]

    mda, in fiecare idiot frustrat e un mic politzai inchipuit. Li s-a urcat la cap prostia cu "de ce te temi daca n-ai nimic de ascuns?"
    Confirm ca in ultima vreme am avut parte de intrebari mult mai indiscrete si atitudine mai marlaneasca la banci (si romanesti si multinationale) decat la Fisc, la Evidenta Populatiei (care tine de Politie) sau Primarie. Au reusit performanta sa se comporte mai urat cu clientii decat o fac angajatii statului. Foarte binevenita interventia BNR.
  • +35 (41 voturi)    
    uneori primesc ceea ce merita (Vineri, 19 februarie 2021, 7:28)

    keres [utilizator]

    imi aduc aminte de o banca care l-a intrebat pe un client ce are de gand sa faca cu banii si acesta a raspuns ca vrea sa se duca in Olanda sa faca sex cu prostituate si sa fumeze marijuana :)
    • +5 (13 voturi)    
      Absolut legal (Vineri, 19 februarie 2021, 9:57)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui keres

      si idiot in acelasi timp.

      Hai cu decentralizarea, hai cu crypto!

      Sa le taiem trompa la lipitori.
      • +4 (4 voturi)    
        Da, clar, nu se spala bani in Crypto (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 10:44)

        xolv [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        arme, droguri,....
  • +25 (29 voturi)    
    A fost odată... (Vineri, 19 februarie 2021, 8:00)

    Jolly Roger [utilizator]

    Pe vremuri trebuia sa ai materie cenușie activă sa ajungi sa lucrezi într-o banca.
    Amu parca toate țațele care nu se pot face manichiuriste ajung la ghișeu!
    Să nu mai spun că tot ce trebuie să știe una din astea e sa completeze corect datele în calculator. Și când ajungi sa fii pus pe drumuri că n-o pus bifa unde trebuie sau n-o trimis mailul la timp sau la ce departament trebuia in centrală...Arggggh!!!
    • -5 (19 voturi)    
      gresit (Vineri, 19 februarie 2021, 9:56)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Nu e vina angajatilor ca nu sunt pregatiti de catre angajator.

      E mai degraba vina consumatorului ca ii place sa fie abuzat - daca e sa dam vina pe public.
      • +8 (8 voturi)    
        Pe bune? (Vineri, 19 februarie 2021, 14:27)

        mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        "E mai degraba vina consumatorului ca ii place sa fie abuzat - daca e sa dam vina pe public."

        Cunosc o persoana in virsta de 87 de ani care este terorizata de functionara BCR cu telefoane zilnice in care o ameninta cu blocarea contului daca nu se prezinta la banca sa isi actualizeze datele personale. Care date personale nu s-au schimbat de foarte multi ani.
        Directiva europeana are scopuri clare, dar functionarii bancilor condusi de niste capete obtuze dau cu barda in clientii care au facut greseala de a-si incredinta banii bancii, functionari platiti din comisioanele incasate de la clienti.
        • +5 (7 voturi)    
          Partial (Vineri, 19 februarie 2021, 16:50)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

          Am avut, am si o sa mai am "razboaie" in scris cu retardatii din backoffice inclusiv, ca sa nu spun in special, middle management. Foarte multa lume mi-a spus ca "de ce stau sa pierd timpul si nu le dau dracului ce vor" si ca ei nu ar pierde timpul, chiar daca au dreptate si pot dovedi asta.
        • +6 (6 voturi)    
          ASTA E FOARTE ADEVĂRAT (Vineri, 19 februarie 2021, 18:16)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

          Pensionarii de ce trebuie să-și actualizeze datele, dacă au ACELEAȘI documente până în 2100?
          La ei în caz că au dubii că mai trăiesc, se pot da telefoane, pot face o deplasare la domiciliul pensionarului, pot da mai multe împuterniciri copiilor pensionarului, pt a ridica cardul, pt a ridica pinul.
  • +21 (21 voturi)    
    Păi (Vineri, 19 februarie 2021, 8:19)

    IoneI [utilizator]

    clienți au suficienți așa că își permit.

    Secționată, gândirea băncilor:

    ”Noi suntem banca, tu esti fraierul de pe stradă care vine la noi. Fără NOI TU nu ai avea nimic. Ai fi omul străzii. No home, no car, no life. Ti le putem lua inapoi oricand. Te putem amenința ori de câte ori VREM NOI.”

    ”O semnătură vă rugăm, că avem noi grijă!”

    Oricum ar fi privite, lucrurile nu vor fi niciodată în favoarea clientului, din pacate. Dar hei, nu ați vrea să aveți de-a face cu un IFN, nu-i așa?
    • -6 (10 voturi)    
      Si nu au dreptate? (Vineri, 19 februarie 2021, 10:44)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui IoneI

      La firma, din 2004 ne da salariul pe card.

      De cand cu pandemia, mai toate platile: intretinerea, ENEL si RDS, impozite locale, ANAF, ect, etc, le fac online.
      Fara contui la banci si carduri, as ajunge si eu omul strazii! Da, si la bloc din martieanul trecut adminul vrea numai plat online, daca nu am cont, nu pot sa platesc ...
      • +3 (3 voturi)    
        Spaima bancilor (Vineri, 19 februarie 2021, 14:41)

        Calin02 [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

        Finntechurile. Revolut.
        Ii lasa muritori de foame.
        • 0 (2 voturi)    
          Poftim? (Vineri, 19 februarie 2021, 19:03)

          Votant Ilici [utilizator] i-a raspuns lui Calin02

          Cum asta?
          Nu, Revoliut nu folosesc, dar de cativa ani fac plati prin Paypal.
          Functioneza, insa TREBUIE sa ai un card bancar ca sa poti sa il foloseti!

          Altfel cum, cum poti sa "bagi" lei sau Euro lichizi direct in contul Paypal???
  • +19 (19 voturi)    
    Alpha Bank (Vineri, 19 februarie 2021, 8:30)

    Brutus2 [utilizator]

    ii cere unui client de-al meu toate facturile emise, contractele si balantele in fiecare luna. I-am intrebat daca vor sa se reorienteze, sa-i faca ei contabilitatea. Aceeasi poveste: ne cere BNR. Sa vad ce or zice acum, dupa ce nenea Georgescu le-a aratat degetu' cel mai lung de la mana.... Cert este ca nu doar ca exagereaza, depasesc limita bunului simt! Si de aceea, nu doar ca nu ii recomand, dar ii sfatuiesc pe toti sa evite aceasta institutie
  • +15 (17 voturi)    
    Cunoasterea clientelei? (Vineri, 19 februarie 2021, 8:45)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Mai degraba necunoasterea clientelei!
    Exista neîncredere de ambele parti si foarte rar de poate vorbi de un parteneriat intre banca si client.

    Pe de o parte selectia personalului care lucreaza cu clientul fața in fața suferă.
    Suferă pentru ca tinerele angajate sunt selectate după criterii obscure: influenta, pile, relatii si rar prin recrutare.
    De cele mai multe ori selecția cv se face pompieristic iar cel care trebuie sa aleaga o face in cateva minute de cele mai multe ori intuitiv.
    Restul cv sunt aruncate la cos.
    Vinovați sunt Directorii de resurse umane care isi deleagă competențele unor persoane nepregătite in a selecta!
    Iar in cazul unor bănci cu o rețea mare de unitati interviul are loc video iar angajatorul printr-un Director din Centrala a băncii pune o intrebare, doua potențialului angajat legată de cv si cam atat cu selectia.
    Selectia cam atat e : placi sau nu placi la interviu.
    Nu pune pret Nimeni pe studii, ce fel de facultate, ce pregatire ai dobândit sau experienta acumulată.
    Si de aceea pătrund in banca tot felul de persoane care trântesc relația cu clientul!
    Si oricare client observa lipsa de experienta a reprezentantului băncii.
    Si faptul ca este mutat ca un colet de la un salariat la altul e o problema!
    Nu creste increderea in banca daca clientul cu datele, cu conturile sale este plimbat de la un salariat la altul.
    Ce încredere are clientul in banca cand banca il trateaza ca o marfa oarecare?
    Azi vine o păsărică la ghișeu sa-l intre e ceva, maine o alta păsărică care reia interogatoriu cam asta e atmosfera la banca .
    Astea cu circulara BNR care cere bancilor sa aplice bla.bla sunt o poezie!
    Care recitita nu mai are niciun efect.
    Păstrând proporțiile nici la ei selectia personalului nu e prea diferită!
    Revenind la selectia personalului in banci care nu va performa niciodata pentru ca se aplica dogmatic mai pot spune ca sunt clienti care încearcă sa lucreze cu mai multe banci.
    Cam degeaba!
    • +8 (10 voturi)    
      Si mai o observatie (Vineri, 19 februarie 2021, 11:43)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Securistii si milițienii încearcă si de multe ori reusesc sa-si angajeze rubedeniile in sistemul bancar.

      Inainte de '89 militienii isi angajau nevestele coafeze la banca!

      Mentalitatea se păstrează!
      Insa acum e si mai păguboasă.
      Si au pus nevestele Directori la cadre!
      • +1 (1 vot)    
        din pacate in centrala (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 2:01)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        cu oamenii de la ghiseu te mai intelegi
        Le-am trimis documente doveditoare, dar pana la mers in sucursala pe pandemie nu am primit banii MEI. De parca declaratia pe proprie raspundere are mare valoare.
      • +1 (1 vot)    
        acoperirea adevaratilor infractori (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 2:03)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

        probabil de aia se fac controale catre un gigel care incaseaza 1000 euro din cripto, ca sa poate declara ca au verificat si sa scape un smecher cu 1 milion din surse dubioase.
  • -22 (22 voturi)    
    mda (Vineri, 19 februarie 2021, 8:57)

    codyrocco [utilizator]

    Suntem in Romania, pana la urma - tara unde lumea numara banii, cand ii ridica de la bancomat, tara in care multi gandesc cum pot lua bani imprumut fara sa-i mai dea inapoi.... Paranoia bancara e pe deplin motivata.
  • +9 (9 voturi)    
    Procedurile in Romania (Vineri, 19 februarie 2021, 9:11)

    ivanmihai [utilizator]

    Toti au aceasta manie de a-si face proceduri in relatiile exterioare. Normal trebuie sa aibe numai proceduri interne sau in relatie cu entitati echivalente, ca de aia exista ISO. Procedura cu cei care sunt clienti se cheama bunul simt si deviza "clientul nostru stapanul nostru" pe care bancile au uitat-o de mult. Statul roman a uitat si el ca exista in slujba cetateanului iar in loc sa-l apere lasa liber la toti care vin sa suga de aici. Ar trebui si noi sa ne facem proceduri. Prima ar fi sa evite bancile straine si sa faca din CAR-uri micile banci care sa ne serveasca. Pentru asta statul trebuie simt civic romanesc si ca statul sa aiba conturile numai la CEC si Trezorerie lucru care acum nu se intampla. Poate ghiciti motivele. Daca se vrea se poate gasi solutia. Oricum BNR doarme de doi ani in galosi.
    • +2 (2 voturi)    
      CEC :)))) (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 3:56)

      Noriega [utilizator] i-a raspuns lui ivanmihai

      Rareori mi-a fost dat sa gasesc incompetenti mai mari decat angajatii de la CEC. Horror!
      • +1 (1 vot)    
        CEC (Luni, 22 februarie 2021, 14:03)

        ivanmihai [utilizator] i-a raspuns lui Noriega

        Asa este. Motivul se stie. Cei buni sunt la ceilalti. dar lucrul acesta este datorat diferentelor salariale. In momentul in care fluxul financiar al statului se va muta la CEC se va putea evita si acest handicap astfel incat persoanele incompetente or sa dispara. Daca se vrea.
  • -2 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 februarie 2021, 9:14)

    [anonim]

  • +19 (21 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 februarie 2021, 9:15)

    [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      ing (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 7:05)

      mr. no comment [utilizator] i-a raspuns lui

      Eu cu sotia suntem de 2 ani in Germania, iar sotia a primit solicitarea de a-si actualiza datele, a incercat sa o faca online pana s-a lovit de intrebarea idioata, care ii este numarul de inregistrare fiscala din Germania, ca sa verifice aia de unde ii vin ei banii, moment in care a zis mai bine sa ii inchida aia contul decat sa le dea date confidentiale din Germania. Atat timp cat eu muncesc legal, nu e treba bancii din Ro ce inregistrare fiscala am eu in DE, nu iti convine baga-ti contul acolo unde nu rasare soarele.
  • +25 (25 voturi)    
    BCR (Vineri, 19 februarie 2021, 9:24)

    Alfabetix [utilizator]

    a blocat cardurile active de pensie ale bunicilor de 80 de ani ca nu si-au actualizat datele!
    Buncii au carti de identitate care expira in
    2078 si nu au schimbat domiciliul in ultimii
    50 de ani.
    • +11 (13 voturi)    
      Cunoastem (Vineri, 19 februarie 2021, 10:01)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      refuza deblocarea conturilor unei persoane care nu se poate deplasa si nici comunica caci nu accepta documentul notarizat de access la orice tranzactie pe conturi a sotiei lui.

      Persoana lezata are peste 80 de ani, umbla acum la avocati si e nevoita sa faca trecere sub tutela, absolut nerealista in cazul de fata.

      Un sistem chior, daca nu orb, dar e si expresia gradului slab de respectare a drepturilor consumatorului, lucru diferit in UK sau SAU.

      Hai cu crypto, hai cu decentralizarea!
    • +5 (7 voturi)    
      Multumesc! (Vineri, 19 februarie 2021, 10:48)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Am ajuns si "bunic"!

      Da, vorbesti demine: ultimul card de identiate imi expira in 2076, din 1988 nu mi-am mai schimbat domiciliul, dar in fiecare an ma cheama la banca, pentu actualizare.
      Cum nu am chiar 80 de ani, pot sa ma deplasez, pin acum nu am "experiementat" ce se intampla daca nu ma conformez ...
  • +11 (11 voturi)    
    BRD (Vineri, 19 februarie 2021, 9:26)

    arkade [utilizator]

    Imi cere sa actualizez datele anual sau chiar mai des. Si ma intreaba ce venit am si alte chestii care in mod normal sunt confidentiale.

    Acum 3 ani am decis sa nu mai actualizez datele la ei si de fiecare data cand ma suna le spun ca pot sa blocheze conturile dar sa imi trimita un email prima data.

    Niciodata nu au blocat nimic pentru ca singurele conturi pe care le am la ei e un credit bancar la care nu am restante. Daca ei blocheaza conturile, eu nu pot plati si aia e.
    • +6 (8 voturi)    
      Bravo! (Vineri, 19 februarie 2021, 9:57)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui arkade

      Buna ideea sa tii deschis un credit!
      Cum sa inchida contul pe care ei primesc banii?
      • +3 (5 voturi)    
        Prostia se plateste! (Vineri, 19 februarie 2021, 10:51)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Prostul sunt eu: nu am facut ncii-o data credite, la banci am contul curent si depozite.
        Normal ca nu imi convine sa le blocheze, asa ca totdeauna trbeuie sa joc dupa cum imi canta banca!!!
        Daca as avea un credit MARE, banca ar fi cea care s-ar ruga de mine ...
  • +11 (11 voturi)    
    Nu vă mai faceți sânge rău! (Vineri, 19 februarie 2021, 9:39)

    Rescator [utilizator]

    Nu se va schimba nimic,suntem fii ploii în fața
    băncilor și a funcționarilor bancari.
    Ca exemplu,am trimis zece E-mailuri pe adresa de contact cu clienții,timp de zece zile,fără niciun răspuns.Solicitam un răspuns la o problemă simplă,
    mai ales că banca a comunicat că preferă să
    lucreze on-line cu clienții.Până și RADIO EREVAN
    ar fi spus:Stimate ascultător nu am primit scrisoarea
    Dumneavoastră.
  • +9 (13 voturi)    
    vaaaiii... au descoperit apa calda (Vineri, 19 februarie 2021, 9:53)

    Nevermind [utilizator]

    Nu mai bine ar citi BNR acel set de norme, pe care-l aproba, si din punct de vedere excedere cadru legal, nu numai bifare minima conditii cadru legal?

    Am primit mail de la Unicredit. Pe langa faimoasa intrebare "ce fac cu banii mei" la unele pozitii/tranzactii, unde le-am spus deja ca voi folosi ca baza minimala explicatii raspunsul pentru transilvania, astia deja sunt campioni in intrebari idioate: cica sa dau "document justificative" pentru tranzactii din contul meu de persoana fizica de la ei, in conturile mele de persoana fizica de la alte banci din Romania. Le-am cerut cadrul legal aplicabil, la nivel de art. si alin., pentru aberatia asta. Inca il astept ca vreau sa vad cum o sa spinuiasca marotele cu legislatia si normele bnr.

    Lucrez la nivel de pj sau pf cu majoritatea bancilor din Romania. Nivelul de prostie entitled este dureros, in special in cazul celor din backoffice. Mai sunt si unii in front pe care nu-i duce capul si sunt patrunsi de importanta "pozitiei" lor cand vorbesc cu tine, dar restul sunt doar la incasare si de la clienti si de la backoffice, din vina celor din urma.
  • +9 (11 voturi)    
    Terorist ca terorist (Vineri, 19 februarie 2021, 10:41)

    Mortaciune ambulanta [utilizator]

    Pe mine ma deranjeza mai mult ca nu mai am acces online la conturuile mele!

    Doar la ING si la BT mai pot sa intru sa vad cat am sau sa fac transferuri.

    La Raifeissen, BCR si BRD numai functioneaza tokenul, se bazeaza exclusiv pe aplicatii ce ruleza pe mobil!
    Nu vreau sa folosesc smarfon, pentu mine calculatorul este desktop sau laptop, nu un dispozitiv mobil!

    De ce sunt nevoit sa ma deplasez fizic la banca, asa cum faceam in 2000?!
    • +8 (8 voturi)    
      Iti dau eu o solutie pt BRD (Vineri, 19 februarie 2021, 11:19)

      arkade [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

      Aplicatia lor pe telefon e pe bani. MyBrd online e pe bani.

      Eu am doar MyBRD online pe care il platesc. Evident ca mi-au zis sa imi iau aplicatia lor pe telefon si am refuzat categoric.

      Mi-au blocat contul de MyBRD online si cand le-am explicat ca eu platesc un serviciu pe care nu il pot folosi fara sa platesc un alt serviciu, iar ceea ce fac ei va ajunge la ANPC daca nu imi deblocheaza contul au inceput sa comenteze putin, dar le-am explicat faptul ca le voi cere returnarea tuturor comisioanelor pe care le-am platit pentru aceasta mizerie de website si au cedat.

      Concluzia e simpla: daca platesti un serviuc trebuie sa poti sa folosesti acel serviciu, fara sa ai nevoie sa cumperi alt serviciu compesatoriu. Asa ca, eu am rezolvat asta cu token-ul si imi merge.
  • +7 (9 voturi)    
    Nesimtire ... (Vineri, 19 februarie 2021, 11:11)

    morometu [utilizator]

    Asa se poate traduce comportamentul bancilor fata de clientii lor. Tranzactii suspecte sunt cele care cu adevarat rezulta din operatiunile din cont. Dar cand tu ai un amarat de cont din care se vede cu exactitate de unde vin si cum cheltui banii, ce dracu mai au de intrebat? Ii intreb eu cum ajuta si cum au ajutat bancile la ''spalarea'' milioanelor de euro, la virarea acestora in paradisuri fiscale? Sau in acele cazuri, nu aveau proceduri si nici nu le impunea BNR nimic? Directivele actioneaza si in celelalte state UE dar nimeni nu te deranjeaza cu intrebari meschine. Aici statul le-a permis bancilor sa escrocheze clientii. Sa nu uitam celebra ord. 50/ care ne-a arat clar abuzul dar...statul a inchis ochii. Iar daca BNR supravegheaza bancile sa sanctioneze derapajele! Nu poate fi tolerata amenintarea cu''iti inchid contul'' in conditiile in care ei sunt depozitarii proprietatii mele. Aici e o poveste de Constitutie.
  • +9 (9 voturi)    
    Cheltuiala aiurea (Vineri, 19 februarie 2021, 11:26)

    trem [utilizator]

    Am avut conturile blocate aproape 1 an de zile la minunatul Reiffeissen pana cand mi-am asumat riscul de a veni in Romania si a actualiza datele in Ianuarie 2021. Bani cheltuiti pe avion, risc de infectare corona, transport in provincie, stat acasa 1 saptamana ca sa finalizez tot....foarte multi bani dati aiurea, concediu utilizat stupid etc.

    De ce a durat 1 saptamana.....pentru actualizare iti trebuie si un buletin valabil....care nu poate fi facut in strainatate la consulat ( ca de asa sunte noi mai cu motz fata de alte state). Asa ca a trebuit intai facut buletinul si apoi sa actualizez datele. Nu indeplineam Regulile Reiffeissen legate de pandemie si expirarea buletinului cu 4 zile...deci trebuia buletin nou.

    Ti se mai spune sa iti faci procura....catre cine daca parintii sunt morti, daca nu vrei sa iti pui rudele pe drumuri in perioada asta? Ii doare fix in cot.

    Persoanele de la ghiseu au inteles situatia, m-au ajutat cat au putut, dar se pare ca Departamentul juridic al Reiffeissen incearca sa se acopera cat poate fata de noile prevederi BNR....de aici si birocratia.

    Intreb si eu: daca BNR spunea bancilor sa se arunce in cap o faceau? Bancile ar trebui sa se ingrijeasca de cleinti ca de aur in perioada asta....si ii doare fix in cot.
    • +6 (6 voturi)    
      Confirm (Vineri, 19 februarie 2021, 14:31)

      Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui trem

      Abordarea Raiffeisen este noaptea minții, îi doare-n cot de clienți.
  • +6 (8 voturi)    
    Raiffeisen (Vineri, 19 februarie 2021, 12:05)

    Lionheart [utilizator]

    Au un sistem idiot. În ultimul an mi-au cerut actualizarea datelor de 4 ori, de fiecare dată tot mai agresiv, pe motiv că nu mai sunt actualizate din 2014. De fiecare dată eu am dat curs solicitării. Dar tot degeaba. Li s-a blocat sistemul în 2014.
  • +7 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 19 februarie 2021, 12:34)

    [anonim]

  • +9 (9 voturi)    
    despre ... (Vineri, 19 februarie 2021, 12:36)

    costelo999 [utilizator]

    i love cash, este better , la saltea in eurici, nu ma intreaba nimeni nimic, nu imi cere nimeni nimic, plati cash sa nu afle secu ce fac cu banii mei, in oplus fac si miscare pina la pay point, mai vad ce este in oras, etc, in cash i trust
  • +9 (9 voturi)    
    Nici BNR nici bancile nu au inteles absolut nimic (Vineri, 19 februarie 2021, 17:36)

    Milka Man [utilizator]

    din recomandarile legate de prevenirea evaziunii fiscale, a spalarii de bani sau a sponzorizarii terorismului. De-asta, fiecare banca face ce vrea si cum vrea. Cin vrea sa faca evaziune sau sa sponsorizeze terorismul are atatea metode incat nu este deloc impactat de aberatiile bancilor. Singurii care au de suferit sunt oamenii obisnuiti care traiesc din salar sau pensie. Si da: pana acum, nici o banca din Romania nu mi-a putut da numarul actului normativ pe baza caruia cer tot felul de aberatii. Si ce e mai tare este ca nici o alta banca din UE la care am cont nu m-a deranjat in veci cu "actualizarea datelor".
  • +1 (1 vot)    
    bancile (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 8:34)

    gopo2016 [utilizator]

    sint doar camatari care si-au tras legi si reguli mituind politicieni avizi , iau pielea de pe oameni chiar si atunci cind doar iti tii bani in banca lor
  • -1 (1 vot)    
    Rezultatul in cazul meu: (Duminică, 21 februarie 2021, 19:32)

    triflex [utilizator]

    Mi-am inchis cele doua conturi bancare pe care le detineam in Ro!

    Le-am deschis intr-o alta tara la o banca ce nu are sucursale in Romania.

    Cardurile le folosesc strict la bancomate, nu platesc nimic cu ele online sau in magazine, niciodata nu am facut asta si nici nu o voi face deoarece nu vreau ca statul sa stie ce cumpar si cand, iar in curand am in plan sa mut totul pe crypto!

    Astept cu mare interes sa vad cum imi mai pune poprire pe cont vreo institutie.

    Eu m-am trezit de mult, vad ca incep si altii sa se trezeasca!!!!
    Gastele nu au decat sa traiasca in prostia lor si sa suporte consecintele!

    Badabum Badabum!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by