București, orașul cu traficul cel mai îngrozitor din lume / Câte ore pierd anual șoferii în trafic (raport)

de DP     HotNews.ro
Marţi, 9 martie 2021, 16:37 Economie | Finanţe & Bănci


Blocaj in trafic
Foto: Alexandragl, Dreamstime.com
București (cu 134 de ore pierdute în trafic), Bogota (133 de ore), New York (100 de ore), Moscova (100 de ore) și Philadelphia (94 de ore) sunt primele 5 orașe cele mai aglomerate, potrivit clasamentul Global Congestion Impact publicat marți de INRIX, cea mai precisă aplicaţie de trafic, dirijare şi alertare rutieră. România a fost inclusă pentru prima oară în acest clasament în 2020, ne-existând date care să arate schimbările față de anii anteriori.

În general, într-un an „normal”, cele mai aglomerate orașe din lume sunt orașele foarte vechi sau cele cu creștere rapidă. Restricțiile de circulație impuse de dezvoltarea pandemiei au mai redus media orelor pierdute în trafic, Roma clasându-se din acest punct de vedere pe primul loc.

Vezi mai jos clasamentul primelor 17 orașe sau descarcă din finalul articolului întregul raport:















Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





24023 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    Ca sa se inteleaga mai bine ce inseamna ingrozitor (Marţi, 9 martie 2021, 17:01)

    Parzivall [utilizator]

    Provincie - Bucuresti, 220km in doua ore jumate. Bucuresti, vara si burnitza, 26km in doua ore jumate.
    Edmonton - Calgary, 300km in doua ore jumate.
    Calgary, Downtown - Hiome la rush hour, 20km, 16 minute.
    • +7 (13 voturi)    
      - (Marţi, 9 martie 2021, 17:29)

      vo0do0 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Calgary are densitate urbana 2000 oameni/km2, in timp ce Bucuresti are 8000/km2.
      • +5 (17 voturi)    
        Pai nu am zis nimic "de ce"??? (Marţi, 9 martie 2021, 18:09)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui vo0do0

        Am si specificat, is doar date comparative. Si nu imi spune de densitate de oameni, spune-mi despre densitate de masini!!!
        • +1 (9 voturi)    
          Iti spun eu (Marţi, 9 martie 2021, 21:57)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Oamenii au masini!
          Si de cand are Calgari 2.4 milioane de oameni precum zona Bucuresti-Ilfov!
          • +9 (13 voturi)    
            Pai nu are, dar la nr de masini (Marţi, 9 martie 2021, 23:41)

            Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            e similar. La strazi si suprafata insa nu e. In Bucuresti alea nu-s strazi, is niste piste de biciclete canadiene dar oleaca mai largi.
    • +5 (17 voturi)    
      Taxa auto (Marţi, 9 martie 2021, 18:32)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Daca nu se taxeaza masinile de la euro 5 in jos puternic va fi din ce in ce mai rau de suportat Bucurestiul
      • +3 (9 voturi)    
        zic asta de ani de zile: (Miercuri, 10 martie 2021, 9:14)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        dupa desfiintarea taxei de poluare, solutia este taxarea masinilor poluante (norme mai mici de euro 5). Hai sa prezentam o lista a normelor de poluare, si anilor in care au devenit obligatorii la turisme:
        -euro 1 din 1992
        -euro 2 din 1996
        -euro 3 din 2000
        -euro 4 din 2006
        -euro 5 din 2009
        -euro 6 din 2015
        -euro 6 d temp din 2019
        -euri 6 d din 2021.
        Pai oameni buni, euro 4 (sau mai jos) sunt maisni produse inainte de anul 2009, adica cu minimum 13 ani vechime. Nu vi se pare normal ca trebuie impozitate ptr ca polueaza? Mie mi se pare de bun simt sa se impoziteze astfel de masini, mai vechi de 13 ani (ca sa nu mai vorbim de euro 3 si 2, care au peste 21 de ani vechime).
        • +2 (2 voturi)    
          Zici prostii de ani de zile (Miercuri, 10 martie 2021, 13:33)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Mai lasă vrăjeala asta de o împrăștiați fără creier de pe vremea lui Moliceanu.
          Plouarea NU se raportează la anul de fabricație, cilindree sau alte criterii prost puse și negândite.
          Poluarea se raportează la combustibilul ars, deci un taxi sau Uber diesel nou ne omoară pe toți până să se compare cu vreun Logan din 2005 care mai mult stă parcat. Și vorbesc despre clasa de poluare toți ipocriții care n-au loc de mașini mai vechi în oraș cu SUV-oaiele care deși sunt euro 6 consumă găleți de combustibil între cozile la semafoar prin oraș.

          Să mai spun că la poluarea cu particule participă inclusiv vehiculele electrice?

          Singura taxă de poluare viabilă și mai aproape de adevăr este taxarea combustibililor în funcție de poluarea pe care o generează. Iar de grija mașinilor vechi lasă RAR-ul să se ocupe, plânge-te de ei dacă e cazul.

          Iar soluția împotriva poluării e mersul cu transportul public sau alternativ, cât mai mult.
          Cine se plânge de mașinile vechi și se dă ”eco” din SUV-ul târât la birou zi de zi e doar un mare ipocrit.
        • 0 (0 voturi)    
          zici gresit ce zici (Miercuri, 10 martie 2021, 16:13)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Confunzi varsta unui standard cu varsta si starea tehnica a unei masini.
          Pe de alta parte traim intr-o tara in care o masina cu motor de peste 2,0 are niste impozite de 6 ori mai mari decat una cu motor de 1,97. Nu mai vorbesc de motoare de 2,5-3L
          Da, sunt de acord sa platesc pentru benzinara euro2 din 1995 un impozit de 6 ori mai mare dar cu conditia ca masina de Euro6 de doi ani sa fie impozitata corect nu functie de capacitatea cilindrica. Pana la urma normele Euro sunt exprimate in g/km deci cata vreme masina le respecta ce importanta are capacitatea motorului?
    • -2 (10 voturi)    
      vezi ca au mai fost si altii pe ruta aia (Marţi, 9 martie 2021, 19:10)

      balamuk [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      si las-o bre mai moale cu 2.5 ore (asta daca calci pedala si iti iei si speed ticket-ul). Si mai ales daca startul celor presupuse 2.5 ore il dai deja cand esti deja in afara orasului ca punct de plecare...Lasa-neee...am locuit si eu multi ani in Calgary....asa ca mai umfla un burger si mai las-o cu vitezomanii din Alberta. Articolul se referea strict la timpul petrecut in trafic in INTERIORUL marilor orase...copy that numnuts?
      Nu alergand grizzlies pe CGY-EDM highway...
      • +1 (9 voturi)    
        Repet, is date comparative doar. (Marţi, 9 martie 2021, 19:14)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui balamuk

        Cat despre Edm - Galgary, is 300km, si da, de la City Limits. 110 pe ora limita, dar la 119 nu iei amenda, pilot automat, 2.5 ore.
        Cat depre burgher, esti nebun, tu papi junk food, nu-ti permit mancare buna??? Numnuts???
        • -2 (4 voturi)    
          Date comparative (Marţi, 9 martie 2021, 22:05)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Tu pe ruta aia faci 2.5 ore, iar eu intre Bucuresti si Lisabona, 3.000 km, in 3.5 ore! Cu avionul...
          Daca e sa nu ne limitam la situatii comparabile, de ce nu ar fi bun si exemplul meu!
          • 0 (6 voturi)    
            Meri de compara avioanele (Marţi, 9 martie 2021, 23:06)

            Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            si companiile de zbor, atunci....
      • -2 (6 voturi)    
        Si btw, am dat si date din oras!!! (Marţi, 9 martie 2021, 19:16)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui balamuk

        But you did't get it, nu stii sa citesti pana la capat sau deloc?
        • -1 (3 voturi)    
          Ooo, dati-va la o parte! (Miercuri, 10 martie 2021, 11:58)

          Redactia HotNews [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Se rafuiesc romanii din America! Hai, baieti, faceti circ!
          Ia ziceti: care aveti masina mai bengoasa?
    • +4 (4 voturi)    
      este normal (Marţi, 9 martie 2021, 23:09)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Intr-un oras cu 2 milioane de locuitori si 2 milioane de masini, nu poate fi altfel.
    • +1 (5 voturi)    
      Hai cu taxa (Miercuri, 10 martie 2021, 0:02)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Asteptam taxa pe poluator cat mai repede , cea care doamna Fibuna a anulat-o in ultima clipa ,de aceea a pierdut si alegerile ! Va imploram , vrem sa respiram un aer mai curat si sa traim mai mult.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca ai avut si ghinion, (Miercuri, 10 martie 2021, 9:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      practic ai avut viteza medie de 10.4 km/h si rar se intampla sa ai o viteza asa mica in Buc (doar cand ninge, cand ploua si vineri seara la iesirile spre autostrazi).
      bucurestiul este un oras cu un trafic atipic, f aglomerat dimineata de la 7.30 la 9 si seara intre 16.30-19. In rest se circula. Incearca sa tranzitezi orasul in afara acestor ore de varf si vei vedea ca se merge.
      cat despre statistica cu cele mai aglomerate orase, nu este corecta, In opinia mea sunt orase mult mai aglomerate decat Bucuresti: Istanbul, Ciudad de Mehico, New Yok, Islamabad, New Delhi, Paris, Londra, Shangai, Tokyo.
      Ca medie orara, viteza medie e mai mica acolo.
  • +7 (11 voturi)    
    Era de așteptat (Marţi, 9 martie 2021, 17:12)

    Constantin454 [utilizator]

    Proiectat cu măiestrie de geniul Carpaților și întreținut și întreținut cu sârguință de demnii lui urmași.
    • +14 (14 voturi)    
      Haos si nesimtire in trafic (Marţi, 9 martie 2021, 18:33)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Constantin454

      Politia e zero, orasul e fara reguli, doar tupeu si nesimtirea guverneaza circulatia.
  • +17 (19 voturi)    
    o alegere dificila.. (Marţi, 9 martie 2021, 17:13)

    pehash [utilizator]

    2-3 ore zilnic in trafic, respirand gazele harburilor din fata ta (care trec de orice filtru de polen..), cu nervii la pamant, nestiind niciodata daca ajungi la timp undeva.

    cu metroul o fi mai bine?.. cand astepti al 5lea metrou ca primele 4 au fost prea pline sa incapi? asta daca nu e pandemie si ai prefera sa nu respiri acelasi aer cu 200 de persoane.

    bicicleta? e pista doar pentru turisti, in centru. in rest e o dunga de vopsea trasa aiurea pe trotuare. curajosii infrunta prima banda, restul se resemneaza dupa doua zile.

    mers pe jos? daca esti aproape si nu te deranjeaza sa ocolesti pe strada pentru ca trotuarul e blocat de masini. nu te imbraci in alb, ca oricum ajungi gri la destinatie.
    • +5 (5 voturi)    
      tot dificil (Miercuri, 10 martie 2021, 8:31)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      sa stai acasa ? sa mai aerisesti din cand in cand ? Daca esti 'norocos' si locuiesti in proximitatea unui bulevard circulat nu prea ai sanse sa primesti aer curat daca deschizi geamul... trebuie sa pandesti orele in care ai mai putine sanse sa te intoxici ... nu mai zic de stratul de praf (?) negru care se aseaza prin toata casa ....
    • +1 (1 vot)    
      date un pic depasite! (Miercuri, 10 martie 2021, 12:24)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Inainte de pandemie, da, daca vroiai neaparat sa mergi la servici intre 8:30-10, la Unirii, la Victoriei si nu numai, trebuia sa astepti cam al patrulea metriu, in primele doua era imposibil sa te urci!

      Insa intervalul de succedare era FOATE MIC, am vazut si sub un minut!

      Acum lucram predominant de acasa, la servici mergem in afra orelor de varf.

      Cu bicla sau cu trotineta electrica nu am incercat, dar de mai multe ori am fost PE JOS, 45-55 de minute ocolind parcul Herastau. Multe zone sunt insa considerabil mai neplacute ...
  • +2 (12 voturi)    
    Bla bla bla (Marţi, 9 martie 2021, 17:13)

    cineva123 [utilizator]

    Ia publicati un studiu cu cat timp pierd calatorii in tramvaiele blocate de marlanii care habar n-au ca virajul la stanga nu se face de pe linia de tramvai.
    • +3 (9 voturi)    
      ! (Marţi, 9 martie 2021, 18:28)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

      Pana la tramvaie, ce zici de acest articol ? Iti place orasul in care traiesti ? Sincer acum...
    • +1 (1 vot)    
      Buna dimineata! (Miercuri, 10 martie 2021, 12:27)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

      De mai bine de cinci ani am vazut asta, si evit sa iau tramvaiul: chiar cand linia este separata de restul traficului, si in portinuile drepte merge repede, cand tramvaiul face stanga trebuie sa astepte cam trei stopuri ca sa poata trece!
  • +14 (16 voturi)    
    nu era cazul (Marţi, 9 martie 2021, 17:20)

    mike_the_hunter [utilizator]

    sa ni se spuna ce stim. Oricum de anul trecut situatia s-a imbunatatit caci nu mai circula atata lume.
    Munca la domiciliu e o solutie.
    Plimbarea cu masina a celor mici din Balta Alba in Cotroceni ,ca acolo e o scoala mai buna , ar putea fi oprita, nu prin lege, ci prin constientizarea faptului ca ii distrugeti pe cei mici, nu mai nici un timp liber, si la 20 de ani,vor fi deja maturi si obositi.Secole la rand cei care au vrut sa faca carte au facut scrrind cu pana la lumina unei lumanari. Deci toate fumurile, fitzele astea nu isi au rostul....dar ...nu te pui cu mitocanii ajunsi.
  • +6 (20 voturi)    
    asta nu mai reprezinta o stire (Marţi, 9 martie 2021, 17:46)

    Coresponedntu [utilizator]

    faptul ca Bukurestabad e pe primul loc in lume la aglomeratia din traficul rutier. Si tot pe primul loc in UE este la poluare. Toata lumea stie de ce avem situatia actuala. Dar toti dau vina pe lipsa parcarilor, strazile proaste, nimeni nu merge la cauza. Nu tata, e foarte simplu, in Bucurestistan raportul numar de masini la numar de locuitori e undeva aproape de 1:1. Acestea sunt cifre reale, se pot verifica oficial. Orasele cu cel mai ridicat nivel de viata din lume, aerisite, cu calitate a aerului , apei, spatii verzi, cu servicii de transport public modern, ELECTRIC, eficient, au o rata de 0,3 - 0,4 : 1. In Bukurestabad sunt prea multe masini si locuitorii sunt prea puturosi. De fapt nu au masini, au cazane de care scapa tarile mai bogate din UE trecand pe electric, transport public, biciclete sau folosind pe josul. Bucresteanul nu merge nici la paine in coltul strazii fara masina. La ora actuala nici injumatatirea numarului de masini inregistrate in Bucuresti nu e suficienta, dar s-ar simti totusi imbunatatiri. Numarul mare de masini , la fel ca absenta economiei circulare si a reciclarii, care fac ca mafia gunoaielor (firmele de salubritate) sa incendieze periodic gropile de gunoi, pun Bucurestiul pe primul loc in EU si la poluare. Punct .
    Solutii: injumatatirea prin parghii, fiscale, taxe a numarului masinilor sau circulatie ca in vremea comunismului, cine a prins vremurile isi aduce aminte, o zi cu sot, o zi fara sot. sau aruncata o bomba atomica si construit un nou oras, aerisit, cu paduri urbane, spatii verzi, norme arhitectonice, PUZ severe s a m d.... felicitari Bucuresistan pentru locul 1 in lume la trafic auto si locul 1 in UE la poluare !
    • 0 (10 voturi)    
      Corectie (Marţi, 9 martie 2021, 17:56)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Era DUMINICA cu sot, urmatoarea DUMINICA era fara sot.
      In rest, liber.
      Si nu, nu ma refer la Gelu Duminica :)
      • -3 (5 voturi)    
        corect, se aplica doar duminica (Marţi, 9 martie 2021, 19:01)

        Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        dar acum nu ajunge, ar trebui extinsa la zilele lucratoare .
  • 0 (10 voturi)    
    Pe bune ? (Marţi, 9 martie 2021, 18:24)

    capsunel [utilizator]

    Eu unul, pe asta n-o cred nici "picurat cu ceara". Am locuit 7 ani in Buc si 1 la Paris. Nu e termen de comparatie. Daca locuiesti in suburbia Parisului, ai 3-4 ore mancate in fiecare zi doar de drumul dus-intors. Cu toata infrastructura lor. In Bucuresti, doar cand a fost greva la metrou, a fost similar cu Parisul.
    • 0 (0 voturi)    
      Daaa, nasol tare in Paris. (Miercuri, 10 martie 2021, 12:00)

      Redactia HotNews [utilizator] i-a raspuns lui capsunel

      Hai 'napoi.
  • +10 (14 voturi)    
    Consecintele spagii de un apartament la o scara (Marţi, 9 martie 2021, 18:36)

    LicuriciulMare [utilizator]

    E si normal daca in 30 de ani nu s-a facut un parc, o scoala, un spital, o gradinita.
    Cum au gasit un loc liber au facut blocuri inghesuite, viitoare ghetouri. SI nu plateste nimeni pentru mizeria asta.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce sa plateasca?! (Miercuri, 10 martie 2021, 12:31)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui LicuriciulMare

      De 31 de ani suntem in libertate.
      Nu mai decide Tovarasul ce sa se darame si ce sa se construiasca.
      Actioneaza legile pietii: daca nu s-au facut scoli si spitale, iar parculetele au fost transformate in parcari sau in blocuri, de birouri sau ansambluri rezidentiale, este numai si numia pentru ca ASA SE CERE aceasta o dorim noi, locuitorii Capitalei!
  • +5 (11 voturi)    
    Datele sunt aiurea (Marţi, 9 martie 2021, 18:58)

    balamuk [utilizator]

    Daca doar cineva s-ar interesa mai mult inainte de a scorni fel de fel de statistici.
    Oare va inchiputit ca la Mumbai, Manila, Bogota sau Kiev (doar cateva exemple) este mai bine decat in Bucuresti?
    Ptr info...vedeti statistici zilnice / lunare / anuale aici ...Bucuresti este pe locul 18 in lume... https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/
    ca si alte aplicatii TomTom foloseste datele reale de la utilizatorii conectati in timp real...si GPS-ul nu minte. Clasamentul INRIX probabil este facut de cineva care habar nu are de Real Traffic Data acesibil f usor la o simpla googaleala
    • +4 (4 voturi)    
      ce mai conteaza (Miercuri, 10 martie 2021, 7:50)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui balamuk

      studiul oricum reconfirma pozitia Bucurestabad, oras pretins european, alaturi de alte orase din liga selecta, cum ar fi Mumbai, Cairo, Manila, Bogota, Lagos, Bujumbura, Istanbul, Damasc, Karachi samd. Adica alaturi de vagaunile puturoase cu dezvoltarea cea mai "sustenabila" din lume. Companie selecta, monser, locul 1 sau 18, tot aia e. Alta era daca Bucurestabadul era in liga cu Stockholm, Viena, Copenhaga, Berna, Amsterdam, Zurich sau Oslo. O leaca mai verde, nu verdele legionar de la AUR.
    • +1 (3 voturi)    
      mai pune si Sao Paolo (Miercuri, 10 martie 2021, 9:27)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui balamuk

      unde au trebuit sa inventeze serviciul de taxi aerian, cu helicopterul.

      Nu stiu de unde au scos statisticile alea dar, din experienta, stiu ca in timpul zilei se circula bine in Bucuresti. E aglomerat dimineata si seara, in orele de varf, dar si atunci coloana se misca destul de bine.
      Aaa, desigur, la 8 dimineata, cand pe 1 km se insira masinile la poarta scolilor, ca deh, picimea Mileniului III nu poate face doi pasi pe jos, e altceva.
  • +3 (9 voturi)    
    Prea multe ore (Marţi, 9 martie 2021, 19:00)

    dani777 [utilizator]

    Pentru a se închide magazinele si circulatia asa devreme. La orele 9-10 apucau si ei sa faca ceva cumparaturi mai fara inghesuiala, acum cred ca nici nu mai apuca, ca sa ajunga si acasa pana la 22. Masuri oligofrene.
  • -5 (13 voturi)    
    Bucuresteanul soferist + Masuri (Marţi, 9 martie 2021, 19:17)

    mmagic [utilizator]

    Bucuresteanul = Un om nascut la volan si care nu se poate desprinde de volan.

    Trebuie macar in capitala asa europeana supra aglomerata OFICIAL luate masuri severe impotriva posesorului de masini.

    Domnul primar Dan masuri recomandate:

    1. Firmele sa ofere un bonus angajatilor care vin la munca fara masina personala. Bonusul e platit de stat sau de primarie.

    2. Cetatenii care nu poseda masina sunt recompensati financiar de stat sau de primarii.
    Iar familiile cu cat sunt mai numeroase si nu au masina sunt platite semnificativ mai mult.

    3. Taxa anuala pentru numar de KM parcursi cu masina personala.

    4. Taxa pentru plecarea masinii de pe loc.

    5. Amenzi daca ai parcat masina fara loc de parcare legal:
    - amenda 50EUR pe zi sau 200 RON
    - si sa ne tinem amenzile astea

    6. Locuri de parcare platite pe aproape toate strazile centrale.
    - ora de parcare 5 RON cu cat creste gradul de ocupare, creste si pretul pana la 10 RON

    7. Taxare drumurilor aglomerate
    - ghisee pe toate strazile aglomerate, pe fiecare banda de mers, daca e aglomerat platesti 10 RON pe masina

    8. Cresterea pretului benzinei, adica dublarea

    9. Interzicerea achizitiei unui nou automobil daca cineva din locuinta ta are deja unul in posesie.

    In 5 ani de aplicat asemenea masuri cred ca reducem drastic numarul masinilor de pe strazi.
    • +4 (10 voturi)    
      Nu reduci nimic, doar cresti preturile (Marţi, 9 martie 2021, 19:53)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Dubleaza pretul benzinei si ai o criza nationala urata rau de tot, iti distrugi economia!!!
      • -2 (8 voturi)    
        Se prea poate (Marţi, 9 martie 2021, 20:42)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        ... dar cum omul nu renunta de buna voie la masina e de luat in seama.
    • 0 (8 voturi)    
      Sunt de acord, dar asta e Bucurestiul (Marţi, 9 martie 2021, 19:58)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Toata lumea vrea masina, ca deh, aroganta e la ea acasa.
  • +4 (8 voturi)    
    Votati cu Firea ca sa ne mentinem in top (Marţi, 9 martie 2021, 19:57)

    emil bobu [utilizator]

    Numai votand cu Firea ne vom mentine in cele mai dezastruoase topuri.
  • -5 (7 voturi)    
    Nu era nicio problema (Marţi, 9 martie 2021, 20:36)

    Irina25 [utilizator]

    Daca Bucurestiul ramanea al bucurestenilor.
    • +1 (1 vot)    
      la fel ar putea spune si locuitorii (Miercuri, 10 martie 2021, 9:29)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      asezarilor limitrofe, care s-au umplut de vilele bucurestenilor si, evident, de masinile lor.
  • +3 (5 voturi)    
    de ce ne mira? (Miercuri, 10 martie 2021, 2:21)

    matematics89 [utilizator]

    o tara de manelisti ce poate naste? suntem india europei...ce altceva...ascultati prin masini ce asculta manelistii asiatici...si nu ne mai intrebam de ce...
  • +1 (9 voturi)    
    Stire falsa (Miercuri, 10 martie 2021, 9:05)

    Sergiu_M [utilizator]

    Sunt sofer in Bucuresti de 30 de ani. Am condus la NY si la Paris. Acolo conditiile sunt infinit mai rele ca la Bucuresti. Nu exista nici o comparatie. Cine spune ca la Paris traficul ar fi mai putin aglomerat ca la Bucuresti are probleme mari la ambreiaj. Dupa martie 2020, traficul in Bucuresti s-a intors in timp in anii 1990. In anul care a trecut s-a circulat lejer, rapid, nu au mai existat blocaje de niciun fel.
    Stirea si clasamentul din acest articol contrazic evidenta si nu ar trebui sa faca obiectul unui articol pe un site serios de stiri. Este prea pe fata o bazaconie. Articolul nu explica ce calculeaza mai precis acest clasament dar il interpreteaza in mod gresit ca fiind un indicator al unui oras "aglomerat". Ce inseamna "Hours lost" in 2020? Ore pierdute fata de ce, fata de scenariul SF in care te deplasezi spre birou cu 50km/h?!
    Ma mira comentariile de la oameni care nu au locuit aici in 2020, care accepta concluzia eronata si pe baza ei formuleaza judecati de valoare.
  • +2 (2 voturi)    
    masuri pentru fluidizarea traficului (Miercuri, 10 martie 2021, 9:53)

    hcoanda [utilizator]

    As lua urmatoarele masuri pentru fluidizare in Bucuresti:

    1 acces interzis in timpul zilei pentru masini de gabarit mare: salubritate, constructii, etc.
    2 interzicea circulatiei pentru masinile care polueaza in zona centrala:
    3 cresterea taxelor pentru masini non euro sau euro 1, 2,3.
    4 folosirea semafoarelor inteligente, sincronizare semafoare, dimineata si seara pentru inceput (asta se poate implementa rapid)
    5 urgentarea constructiei autostrazii de centura; traficul de tranzit e foarte mare in Bucuresti, in nici o capitala din europa nu se intampla asa ceva.

    Solutii exista, trebuie vointa politica.
    • +2 (2 voturi)    
      O singura solutie.. (Miercuri, 10 martie 2021, 11:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      Singura solutie realista pentru fluidizarea traficului auto este reducerea traficului auto si este posibila doar oferind alternative de transport.
      • 0 (0 voturi)    
        de acord (Miercuri, 10 martie 2021, 12:40)

        hcoanda [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Dar e o solutie pe termen lung (metrou, tramvai usor, biciclete)
        Eu am oferit solutii pe termen scurt.
        • +2 (2 voturi)    
          De ce pe termen lung? (Miercuri, 10 martie 2021, 18:48)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

          Crezi ca e greu sa ridici masinile parcate pe prima banda de pe bulevard? Crezi ca e chiar atat de complicat sa faci banda dedicata pentru autobuze la ore de varf, sa dai o dunga de vopsea si sa pui cateva zeci de camere de supraveghere care trimit automat amenda prin posta celui care a intrat pe banda aia? La fel si pentru biciclete.

          Pentru tramvaie chiar trebuie sa asteptam licitatii ani de zile? RATB avea propria uzina de tramvaie - URAC. Ce se intampla cu ea? Macar 2-3 tramvaie pe luna, cu piese Siemens sau orice altceva, tot ar putea scoate.
  • +1 (1 vot)    
    CUI NU-I PLACE (Miercuri, 10 martie 2021, 12:15)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    "Cui nu îi place, nu are decât să se mute în alt oraș!"


    Negoita ne-a zis asta din 2014, iar duamna Fierea a reiterat-o in februarie 2020. Deci pentru cei nemultumiti, solutia este simpla!
    • 0 (0 voturi)    
      hmm... nu (Joi, 11 martie 2021, 8:36)

      vali_pk [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Din pacate nu merge asa, caci oamenii muncesc si platesc taxe in Bucuresti, iar investitiile in combaterea poluarii nu se vad. Mai toti primarii au fost preocupati de penetratii, supralargiri, strapungeri , solutii care nu fac decat sa aduca mai multe masini in oras, insa niciunul din ei nu a ridicat o parcare mare in zone cu noduri intermodale, ca omul sa-si lase masina acolo apoi sa se plimbe prin oras cu solutii alternative : tramvai, metrou, autobuz/ troleu. Au marcat si vandut ilegal parcari pe trotuare, in jurul blocurilor incat ca pieton practic nu mai ai voie sa existi, mamele cu copii in carucior vor trebui sa opteze pentru carucioare cu jetpack si sa zboare eventual. Ajungi sa-ti risti viata pe carosabil ca nu mai ai loc de atatea table, sunt cca 3 masini la o familie... nu se mai poate asa ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by