Dan Barna: Provocarea e generarea de proiecte consistente. Nu vorbesc de corupție, de porcării. Alea sunt marginale

de F.B.     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2021, 12:19 Economie | Finanţe & Bănci


Dan Barna
Foto: YouTube
Vicepremierul Dan Barna a spus că România în următorii ani nu o să aibă o problemă de finanțare pentru că există resurse financiare la dispoziția noastră, dar provocarea o reprezintă crearea de proiecte care să atragă banii. „Nu vorbesc de corupție, de porcării. Alea au rolul lor, sunt marginale în realitate. Nu e o problemă”, a spus el.

„România în următorul an și următorii ani nu o să aibă o problemă de finanțare pentru că Uniunea Europeană, PNRR și pentru că există, prin contextul în care ne aflăm noi acum, ca stabilitate și pentru că ne-am descurcat decent în pandemie. Există o disponibilitate de resursă financiară și din mediul privat și fonduri europene la dispoziția noastră”, a afirmat Barna, într-o conferință organizată de PwC România.

• Provocarea reală pe care noi o avem este să creem proiecte care să atragă acești bani. Asta e de fapt miza, ăsta e pariul pe care eu și colegii din guvern suntem obligați să-l câștigăm.

• Nu o să mai putem să spunem că s-ar face dar nu sunt bani. Chiar sunt bani, la propriu și în sistemul bancar, și în piața privată și resurse dintre acestea, să le zic sistemice la nivel european.

„Miza sau provocarea este capacitatea noastră pe fiecare bucată de sector să generăm proiecte suficiente de consistente și de închegate ca acești bani să poată fi cheltuiți. Nu vorbesc de corupție, de porcării. Alea au rolul lor, sunt marginale în realitate. Nu e o problemă. Problema este să poți să absorbi acești bani”, a spus el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7326 vizualizari

  • +5 (33 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 martie 2021, 12:25)

    [anonim]

    • +4 (12 voturi)    
      ba are dreptate in multe privinte (Miercuri, 10 martie 2021, 12:51)

      Mihail1 [utilizator] i-a raspuns lui

      partea 1: si eu ma intrebam cum poate Romania care se confrunta cu o scadere a fortei de munca calificata sa creasca brusc executia unor proiecte de zeci de miliarde de euro.

      partea 2: cum poti sa-i transformi pe bugetarii care au imbatranit in functii cu mentalitatea ca seful le zice daca e sa faca ceva in niste profesionisti, proactivi care sa vrea si sa stie cum se rezolva problemele comunitatii, zonei lor de activitate.

      si partea 3: cum previi coruptia care in Ro este mult mai prezenta. dar tinand cont de noua cerinta pentru a accesa banii, proiectul trebuie sa genereza obiectivul in termen de 3 ani devine cam greu sa-i furi si totusi sa faci si obeictivul ca sa primesti banii.
      Plus speram ca Kovesi are echipa buna.
      • +3 (5 voturi)    
        Mda, (Miercuri, 10 martie 2021, 15:13)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Mihail1

        la 1, ai dreptate: in Ro NU mai exista forta de munca calificata...deci proiectele mari NU au sanse

        la 2, NU ai dreptate. La fel de multa birocratie genereaza si companiile private romanesti, atunci cand au ocazia. Pune-l pe roman sef si mai inventeaza 3 formulare si doua stampile. In orice caz, problema e mult mai larga decat o prezinti: bugetarimea se confrunta cu apetitul scazut pentru munca; privatii au executanti prosti (pur si simplu) si sefi rapaci. Nici urma de calitate a muncii la privati.

        la 3, iarasi NU ai dreptate.Pe scara larga, "lupta" asta cretina cu coruptia in Ioropa, nu numai in Romanika, genereaza stagnare si incapacitate de generare/executie de proiecte majore. Nu te-ai intrebat niciodata de ce Ioropa nu are nici acum un producator serios de vaccinuri antiCOVID AL EI ? De ce, chiar si acum, cand vorbim, importa masti din China, la un an dupa "pandemie"?
        La nivel mare, "antikoruptionen" produce saracie iar saracia produce coruptie; e cerc inchis.
        • +1 (1 vot)    
          vei primi înjurături (Miercuri, 10 martie 2021, 17:34)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          și doar o parte de la ipocriți, experți în mica corupție. Majoritar te vor înjura românii care se comportă milenar precum găinile fără cap, idealiști... fără finalizare
          Între timp, China are autostrăzi până la satele din munți, și sunt corupți de execută ăia pe capete.
    • +10 (12 voturi)    
      de acord, pana la un punct (Miercuri, 10 martie 2021, 13:16)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui

      da, e maxima tampenie sa cataloghezi coruptia drept ceva marginal. in rest bati campii, USR nu e PSD la fel cum nici Barna nu e egal USR.
      • 0 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 martie 2021, 14:51)

        [anonim] i-a raspuns lui fl0rin

        • +2 (4 voturi)    
          nu stăpânești termenii (Miercuri, 10 martie 2021, 17:31)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui

          Barna nu poate fi demis de secțiunea de comentarii HN. Nici măcar de membrii USR. Oricum nu pricepi mare lucru
      • +3 (3 voturi)    
        O scoateti din context aiurea (Joi, 11 martie 2021, 2:54)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        Barna nu spune ca problema coruptiei per ansamblu este marginala. E vorba de absorbtia fondurilor UE, unde proiectele nascute din coruptie nu au o pondere mare.
        Primarul care vrea sa ajunga milionar intr-un mandat nu fura milionul dintr-un program cu fonduri europene, ca alea sunt greu de obtinut si mult mai greu de furat. Apoi vine OLAF si Kovesi sa te ia la intrebari... Mai bine faci o sala de sport cu fonduri din rezerva guvernamentala, apoi ii pui lacat si o inchiriezi pe persoana privata pentru nunti.

        Deci problema nu este ca banii UE intra in tara si dispar din cauza coruptiei, ci ca nu se depun proiecte eligibile si atunci cand se depun nu exista in teren vointa si forta de munca pentru a executa.
    • +3 (3 voturi)    
      Corupția te impiedică (Miercuri, 10 martie 2021, 19:13)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui

      să faci un proiect dacă obiectivul tău este s-o elimini. Dacă obiectivul tău este proiectul atunci corupția nu te poate împiedica. Bineînțeles că trebuie să iei corupția în considerare dacă vrei să implementezi cu succes proiectul dar o poți ocoli angajând privați pentru implementare. Dar nu privați care fac cifra de afaceri numai cu statul, privatul își arată valoarea prin cifra de afaceri cu alți privați independenți de el.
  • +7 (25 voturi)    
    iata-l pe omul NOU BARNA (Miercuri, 10 martie 2021, 12:33)

    ..13 [utilizator]

    coruptia - asa un mizilic, neamule...

    Neicusorului i-a sarit porumbelul din gura.
    • 0 (8 voturi)    
      voi cititi doar titlul (Miercuri, 10 martie 2021, 13:12)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      si sariti cu comentariul.
  • +6 (12 voturi)    
    Ah, ok (Miercuri, 10 martie 2021, 12:42)

    Tescovin [utilizator]

    Deci chestia cu „Corupția ucide” și cu „Fără penali în funcții publice” sunt doar lucruri marginale, care erau folosite doar pentru agitație electorală. Adevărata problemă și provocare pentru România e că nu avem un project manager care să scrie un proiect...
  • +2 (8 voturi)    
    Marginale zici... (Miercuri, 10 martie 2021, 12:43)

    middle_brick [utilizator]

    Pai bai Bârna, corupția nu e marginala e chiar endemica si foarte larg răspândită în România. Cine dezvolta peoiectele pentru finantare, nu oamenii puși de voi în diferite funcții, politrucii.
  • +6 (12 voturi)    
    fara penali in functii publice (Miercuri, 10 martie 2021, 12:46)

    Alin Delin [utilizator]

    Doar penalii lor nu is buni, ai nostri is ok. Doar securistii lor nu is buni, ai nostri is perfecti.
    MI greatea de voi.
    Ati furat partidul de la ND si l=ati transformat intr-o afacere locala.
    • +1 (1 vot)    
      nu știi mare lucru (Joi, 11 martie 2021, 9:43)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

      despre administrație, politică, partide, management de proiecte, citirea corectă a unei liste de întreținere, ca mai toți românii, nu știi să-ți aperi drepturile etc etc. Mica corupție și incompetență îți par acceptabile, desigur, alea mari e blamabile. Tipic românesc.
  • +4 (8 voturi)    
    cum poti gandi astfel (Miercuri, 10 martie 2021, 12:50)

    DiDiRo [utilizator]

    si sa fii in fruntea bucatelor. Asta e lupul la stana. Sa faca proiecta mari ca altfel nu au cum fura. Sa crapi tu bai cap-cartofaq?
    • 0 (2 voturi)    
      nțelegi prost (Miercuri, 10 martie 2021, 17:26)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui DiDiRo

      și te exprimi și mai prost
  • +3 (7 voturi)    
    Coruptia nu e o problema? E o porcarie? (Miercuri, 10 martie 2021, 13:07)

    mircea112 [utilizator]

    Adica ati obtinut locurile in parlament pe tema coruptiei, si lozincilor anti coruptie, si fara penali in functiile publice iar acum nu e o problema ? E o porcarie ?!

    La fel si PNL-ul a batut moneda anti PeSeDeeee si acum ministrul educatiei este un fost prim ministru si ministru al educatiei in guvernul PeSeDeeee , protector al plagiatului lui Ponta !

    Doamne, eu pe cine mai votez?
    • 0 (2 voturi)    
      exact (Miercuri, 10 martie 2021, 17:30)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Au câștigat alegerile cu legislație și măsuri anti corupție, le-au luat, și le iau în continuare, iar acum au nevoie ca de aer să creeze bunăstare în RO, adică proiecte implementate pe bune și profitabile pt. români, pentru buget. ASTA e prioritatea, nu corupția, că nu anticorupția face bani, ba chiar cheltuie bani, indif. de cât se laudă DNAul că recuperează prejudicii.

      Că te faci că nu pricepi, că te jeluiești că n-ai cu cine vota, e treaba ta, e vechea poveste a românului haotic, găină fără cap, nimic nou
  • +4 (8 voturi)    
    Bine ma ca esti tu smecher ... (Miercuri, 10 martie 2021, 13:14)

    Gigi Kent [utilizator]

    Dupa ce ne-au tampit cu #coruptiaucide acum, ca sunt ei la putere, a devenit coruptia marginala. Imi place ... acest Bobby Axelrod al politicii romanesti care isi cumpara prima masina din castiguri "empirice" la bursa. I dig!

    Se intoarce "Korruptionen" cand intra iar PSD la putere. Sunt sigura!
    • +1 (5 voturi)    
      te-au tâmpit (Miercuri, 10 martie 2021, 17:25)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      cu corupția cei de la USR ?! Treaba ta
  • +4 (4 voturi)    
    Nu aveti proiecte pe FE! (Miercuri, 10 martie 2021, 13:16)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Politicienii români au alte preocupări!
    Numiri a clientelei de partid, traficul de influenta, spaga si îmbogățirea fara frontiere!

    Fondurile Europene raman un deziderat pentru Romania!
    Nu pot genera un Plan Marshal penteuțară asta plina de impostori, hoti si demagogi!

    Amantele reprezinta principala preocupare a oamenilor politici români.
    Se includ aici si conducerile tuturor instituțiilor de stat.
    Daca e vreo instituție publică unde Amantele nu constituie o problema a Directorilor, Primarilor, Prefecților, Sefilor CJ, Ministere, Agentii si Oficiilor sa dea reply cu acest caz Unic!
  • +4 (6 voturi)    
    Coruptia (Miercuri, 10 martie 2021, 13:22)

    ACP [utilizator]

    nu e doar ca se fura banii de pe un proiect, lucru mai rar si mai greu de facut pe fonduri europene. Problema e ca se fac proiecte fara a respecta prioritati cum ar fi bazine de inot la sate care nu au venituri nici macar sa le intretina si raman inchise, nefolosite iar investitia nu produce efecte multiplicative in economie.
  • +1 (9 voturi)    
    Nu are cine sa faca nici un fel de proiecte (Miercuri, 10 martie 2021, 13:24)

    floriniulian [utilizator]

    E o gluma cu aceste proiecte.

    Nu se va face NIMIC.Nici nu se doreste.O sa vedeti.

    Deja au inceput cu scuzele.....

    Statul Roman este deprofesionalizat 100%.

    Nu ai cu cine sa gandesti aceste proiecte si sa le implementezi.

    Promovarea analfabetilor, incompetentilor si a coruptilor pe salarii colosale aberante fara sa faca NIMIC,in toate institutiile acestui stat esuat aici ne-a adus.

    Pai daca ei castiga atatia bani fara sa faca NIMIC cum credeti ca vor reactiona cand vor fi pusi la''munca''cu aceste proiecte?

    Barna,sa nu cumva sa faceti vreo REFORMA a acestui stat esuat de coruptie si incompetenta.

    Oricum,falimentul acestei tari bate la usa.
    • +1 (1 vot)    
      n-auzi mă că (Miercuri, 10 martie 2021, 17:24)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      prin secțiunea de comentarii se stă cu corupția în gură ?
      Cine are timp să observe crasa incapacitate a statului român să genereze bunăstare prin proiecte, indiferent cine le finanțează .
  • +4 (6 voturi)    
    Coruptia e sistemica! (Miercuri, 10 martie 2021, 13:26)

    MTG [utilizator]

    Coruptia e sistemica! E regula , nu exceptia. Am o mica firma de consultanta, cea mai mare concurenta mi-o fac cei din autoritatile de management, trebuie sa fiu foarte atent ca altfel imi sufla clientii la implementare, catre "firmele de casa" Asa ca, Dan, wake-up!
  • +4 (6 voturi)    
    ,,Proiecte consistente”?! (Miercuri, 10 martie 2021, 13:31)

    periscop [utilizator]

    Pentru cine? pentru rudele și amicii celor de la butoane?...
    • -1 (3 voturi)    
      de ce (Miercuri, 10 martie 2021, 17:23)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      Vrei să fii și tu pe la butoane sau pe lângă ele ?
      • 0 (2 voturi)    
        aș vrea să nu mai fie ,,jmecherul” ăsta la butoane (Joi, 11 martie 2021, 8:44)

        periscop [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        Sunt din Sibiu și știu cum a răsucit butoanele Barna pentru sora lui.
        • 0 (2 voturi)    
          povești (Joi, 11 martie 2021, 9:39)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui periscop

          Îți scapă de fapt mai tot, dar, e ok, rămâi așa
  • +4 (10 voturi)    
    hopa (Miercuri, 10 martie 2021, 14:02)

    andrei1245 [utilizator]

    coruptia nu mai ucide ! invitatie la furt , cheltuiti banii ,nu conteaza cum!
    • +2 (2 voturi)    
      deloc (Miercuri, 10 martie 2021, 17:22)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Barna a surprins exact cauza înapoierii României din ultimii 30 de ani.
  • +3 (9 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 10 martie 2021, 14:57)

    fghr [utilizator]

    Dragnea iin 2016 intr un interviu : coruption ? this is bullshit

    Barna in 2021 : coruptia ? aceste porcarii sunt marginale
    • +3 (3 voturi)    
      Dragnea-Ambasada USA (Miercuri, 10 martie 2021, 16:08)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      Am gasit si stenogramele, exact asta spunea....I don't care about corruption and bulshit like this, all we want is to develop big projects...si i-au facut minister lui Sova :)))

      Astia cand ajung in functii ce n-au visat de cand i-a facut alde ma-sa incep sa capete aceleasi apucaturi/idei/metehne...sau ii invata cineva sa repete acelasi lucru.
  • +3 (3 voturi)    
    Eu nu pricep (Miercuri, 10 martie 2021, 16:43)

    Appollodor [utilizator]

    El vrea să zică că e porcărie să te preocupe corupția, sau că corupția în sine e o porcărie care n-ar fi o problemă pentru finanțarea europeană, că ăia te finanțează și dacă ești mai corupt, așa? Bine, în niciun fel nu sună bine ce a zis.
  • +4 (4 voturi)    
    Barna ne spune că (Miercuri, 10 martie 2021, 17:41)

    zavalitaa [utilizator]

    putem pune câte un procuror DNA în spatele fiecărui românaș dornic de mică și mare corupție, adică vreo douj de milioane de procurori, și tot n-avem cu cine, și cum, și când să facem proiecte care să justifice cheltuirea a zeci de miliarde de euro în următorii ani.
    Și ce, spune noutăți ? Dragnea cel rău ne spunea pe vremuri că nu corupția împiedică bunăstarea, că de era așa, America, China, Japonia, Corea de Sud, Hong Kong erau state eșuate acum, nu mai vbesc de Vestul Europei. E vb de lipsa de proiecte care să genereze plus valoare, de la stupida Românie Educată prezidențială, bani aruncați pe vorbe goale, până la studii fezabilitate pentru nimic din ultimii 30 de ani. N-ai cu cine, n-ai cum, n-ai când. Asta e Românica ultimilor 30 de ani.
  • +1 (3 voturi)    
    A scapat (Miercuri, 10 martie 2021, 21:14)

    wintershadow [utilizator]

    porumbelul Barna.
    Coruptia cu care au stat in gura toata ziua pentru capital electoral de fapt nu e chiar cea mai mare problema.
    Si-au dat si ei seama ca nu e de ajuns sa fii doar gica-contra si ue psd. Cu ce le inlocuim, ce punem in loc?
    • 0 (2 voturi)    
      o mică corectare (Joi, 11 martie 2021, 10:00)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      Nu au bătut monedă doar pe corupție, ci au atins și problema incompetenței clasei politice. Eu de-asta i-am și votat, că nu-mi fac iluzii legat de anticorupția la români (de rând sau nu).
      • 0 (0 voturi)    
        sa le (Joi, 11 martie 2021, 12:59)

        andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        transmiti totusi colegilor de partid ca noi, votantii usr, suntem dezgustati si revoltati de afirmatiile impostorului barna. scapati de el sau dispareti din politica. el si cativa ciraci se vor imbogati oricum si nu le pasa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by