Asociația Școlilor Particulare solicită premierului Florin Cîțu și ministrului Finanțelor, Alexandru Nazare, organizarea unei dezbateri pe tema proiectului privind suspendarea facilității referitoare la cei 1.500 lei pentru creșe sau grădinițe. De asemenea, precizează că autoritatea publică în cauză (Ministerul Finanțelor) este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică.

GradinitaFoto: Agerpres

De precizat că solicitarea a fost trimisă la Ministerul Finanțelor și a primit număr de înregistrare.

Conform acelui document, solicitările Asociației se bazează pe:

1. Legea nr. 239/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost adoptată de Parlamentul României cu 250 voturi pentru, 9 abțineri, 1 vot împotrivă. Nu înțelegem situația "extraordinară, a căror reglementare nu poate fi amânată" prevăzută de art. 115 din Constituția României pentru justificarea necesității legiferării prin ordonanțe de urgență.

Dacă considerați ca fiind urgentă această prevedere vă rog să vă gândiți la situația preșcolarilor care beneficiază în prezent de acest credit fiscal. Ce se întâmplă cu aceștia în mijlocul anului școlar?

2. Nu considerăm oportună suspendarea unei legi care sprijină în mod real realizarea obiectivul de țară stabilit prin Programul de Guvernare, prin proiectul Administrației Prezidențiale, România Educată și prin Strategia națională de apărare, obiectivul de a crește accesul și participare a copiilor la programe de educație timpurie, invocând următorul motiv: În practică, așa cum au semnalat atât contribuabilii interesați/organizațiile profesionale interesate de accesarea facilității fiscale privind educația timpurie, cât și organele fiscale, și chiar parlamentari, noile reguli fiscale reglementate s-au dovedit insuficiente pentru a permite aplicarea lor.

De ce, la cinci luni de la publicarea legii în Monitorul Oficial, nu am colaborat în vederea emiterii unor norme de aplicare pentru legea existentă, de ce nu am lucrat împreună pentru a o îmbunătăți, pentru a o face aplicabilă. De ce alegem să o suspendăm?

3. Raportat la anul școlar 2018-2019, în România, procentul copiilor cu vârste sub 3 ani, aflați în sistemul formal de îngrijire și educație (nivelul antepreșcolar), înregistrează valori situate sub jumătatea mediei UE: 13,2% față de 35,1%.

4. Raportat la anul școlar 2019-2020, în România, procentul copiilor cu vârste între 3 și 6 ani, aflați în sistemul formal de îngrijire și educație (nivelul preșcolar), înregistrează cifre situate la o valoare de 88,6%, departe de valoarea – țintă a UE de 95%.

Citește și:

Noi măsuri fiscale: Adio 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță, Finanțele propun suspendarea/ Se continuă cu scutirea impozitului la Horeca. Nou termen pentru eșalonarea simplificată: 30 septembrie 2021

Cum se justifică Finanțele că suspendă măsura celor 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță, deși legea e în Monitorul Oficial din noiembrie 2020. Se pare că au uitat de facilitate când au făcut Bugetul pe 2021

Biriș, care a lucrat la facilitatea de 1.500 pentru creșă sau grădiniță: Nu pot să pricep cum gândesc oamenii ăștia. O mare greșeală. E dorința de a nu munci ca să facă normele de aplicare

Firmele nu pot da angajaților cei 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță pentru că nu-s norme. Cornel Grama: Au trântit pur și simplu în Codul fiscal textul de două rânduri