”Potrivit Regulamentului BNR nr. 2/2019 privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului (articolul 8, aliniatul 3) băncile trebuie să solicite și să verifice un set minim de informații despre beneficiarul real al clientului, printre care și țara în care acesta locuiește. În cadrul aceluiași Regulament (articolul 5, aliniatul 2, litera f) se specifică faptul că băncile, în temeiul abordării bazate pe risc, au dreptul de a stabili condiții în plus, pe lângă minimul prevăzut în legislație, prin propriile norme interne de cunoaștere a clientelei. Astfel, informația solicitată privind domiciliului beneficiarului real al clientului persoană juridică se află în setul de informații și documente solicitate de către ING pentru actualizarea datelor tuturor clienților persoane juridice (indiferent de sumele pe care acesta le transferă/încasează), listă care poate fi consultată public, pe site-ul ing.ro.”, a transmis joi banca.

ING BankFoto: Wikimedia

Reacția ING vine ca urmare a publicării în urmă cu o zi a articolului: Cunoașterea clientelei sau enervarea ei? O bancă amenință un antreprenor român plecat în Thailanda că îi închide conturile dacă nu face dovada domiciliului de acolo, deși actele de identitate thailandeze nu menționează asta. Reacția BNR