În ciuda programului Rabla, românii preferă mașini second hand, pe motorină. Aproape un sfert din mașinile din România au norma de poluare cel mult Euro 2

de DP     HotNews.ro
Vineri, 7 mai 2021, 8:46 Economie | Finanţe & Bănci


Rabla 2020
Foto: Stirile ProTV
În ciuda eforturilor guvernamentale de a sprijini achiziția de autoturisme noi prin intermediul programului Rabla, românii preferă mașinile second-hand, foarte probabil din cauza prețului mai mic. De asemenea, sunt preferate mașinile pe motorină în continuare, cele electrice fiind încă departe de a constitui un segment cât de cât consistent în totalul înmatriculărilor din țara noastră. În primul trimestru, din totalul celor circa 7,4 milioane de mașini înmatriculate în România, aproape un sfert (peste 22% mai exact) erau autoturisme clasificate după norma de poluare din categoria non-euro, euro 1 sau cel mult euro 2.

Iată mai jos cum arată parcul de autoturisme la finalul primului trimestru, după norma de poluare:



Din păcate, programele guvernamentale, așa cum spuneam mai sus, nu și-au atins eficiența scontată: ponderea autoturismelor noi a în total autoturisme înmatriculate a scăzut în ultimii doi ani de la aproape un sfert la doar 17%.



Dacă ne uităm la autoturismele înmatriculate la suta de mii de locuitori pe fiecare județ în parte, Capitala este pe primul loc, cele mai puține mașini fiind înmatriculate în Sălaj, Botoșani, Vaslui și Teleorman, județe din categoria celor cu un PIB/capita printre cele mai scăzute.



Dacă ne uităm la cifrele seci privind inmatriculările din anul 2020, Capitala rămâne pe primul loc, dar coada clasamentului se schimbă, pe ultimele locuri regăsind Sălaj, Botoșani, Mehedinți și Bistrița-Năsăud.



  • În anul 2020, numărul de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor a fost în scădere cu 15,8% faţă de anul 2019, arată datele INS.
  • În total înmatriculări noi de autoturisme, ponderea cea mai mare (64,0%) a fost înregistrată de autoturismele care folosesc drept combustibil motorină, iar în funcţie de masa proprie, 45,3% au fost autoturisme cu masa de 1500 Kg ṣi peste.
  • În regiunea Bucureşti-Ilfov, au fost înregistrate cele mai multe înmatriculări noi de vehicule rutiere în anul 2020, respectiv 20,9% din totalul înmatriculărilor noi de vehicule rutiere.
  • În ceea ce priveṣte ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul pasagerilor la nivelul fiecărei regiuni, cea mai însemnată pondere, de 62,7% a fost înregistrată în regiunea Bucureṣti-Ilfov, în regiunea Nord-Vest înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 11,6%. Referitor la vehiculele noi pentru transportul mărfurilor, cea mai însemnată pondere, de 64,4%, a fost înregistrată în regiunea Bucureṣti-Ilfov, în regiunea Nord-Est înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 20,6%.
  • În martie 2021, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 87,3%, pornind însă de la o bază foarte scăzută- cauzată de restricțiile stricte COVID-19 introduse pe majoritatea piețelor.
  • 1.062.446 mașini noi au fost vândute în UE în luna martie, potrivit statisticii europene, comparativ cu 567.253 în aceeași lună din 2020. Italia a înregistrat cea mai mare creștere (+ 497,2%), urmată de Franța (+ 191,7%) și Spania (+ 128,0%). De asemenea, piața germană a înregistrat câștiguri puternice, vânzările crescând cu 35,9% în martie.
  • În primul trimestru al anului 2021, cererea UE de mașini noi a crescut cu 3,2%, ajungând la 2,6 milioane de unități înregistrate în total. În ciuda scăderilor puternice din primele două luni ale anului (-24,0% în ianuarie și -19,3% în februarie), rezultatele din martie au reușit să compenseze tendința negativă din primele două luni.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12329 vizualizari

  • -2 (36 voturi)    
    Heh (Vineri, 7 mai 2021, 8:49)

    sentenced [utilizator]

    Romanasul prefera o nemteasca "de lux" cu 200 de mii la bord in loc sa mai puna cateva mii de euro si sa-si cumpere un brand mai putin notoriu dar nou.
    Am dat avansul deja pentru Hyundai Elantra, de-abia astept sa vina s-o scot la plimbare. :D
    • -7 (23 voturi)    
      gresit.. (Vineri, 7 mai 2021, 9:23)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      .. romanashu isi repara cu sarma si patentu dacia primita mostenire de la tacsu cu care-i ducea la amara cand erau mici.
    • +6 (24 voturi)    
      50% din masini au euro 2 si 3 si 4 POLUEAZA (Vineri, 7 mai 2021, 9:30)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      si nimeni nu face ceva impotriva lor
      • +2 (16 voturi)    
        toate polueaza (Vineri, 7 mai 2021, 13:51)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Daca ai o masina Euro2 cu motor de 80cp pe care o plimbi o data pe luna si vecinul are un SUV nou Euro6 de 300cp care sta zilnic 2 ore in trafic? Cine polueaza mai mult?

        Plus ca sunt o gramada de exceptii de la reguli. Vine camionul STB vechi de 50 de ani, sa tracteze un autobuz defect si aerul devine irespirabil pe toata strada. Pana si BOR srl are exceptie de la regulile de poluare.

        Teoretic, toti platim pentru poluare prin impozite auto si accizele la combustibili. Statul ar putea folosi acei bani ca sa "curete" poluarea. La nevoie, pot sa creasca aceste taxe si impozite.
    • +3 (11 voturi)    
      Pacat de sanatatea noastra (Vineri, 7 mai 2021, 11:30)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Daca nu se baga taxe pe poluatori asta patim
      • +2 (8 voturi)    
        asta ni se trage (Vineri, 7 mai 2021, 14:19)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        de la guvernarea psd-ista care imediat ce au ajuns la putere, in 2017, au desfiintat taxele de inmatriculare pentru second-handuri. Dupa aceea numarul de rable din tara s-a dublat instant, si odata cu ele poluarea cat si numarul de accidente.
    • +2 (8 voturi)    
      ... (Vineri, 7 mai 2021, 15:32)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Edit: scopul comentariului nu a fost acela de a ma lauda ca mi-am comandat masina noua, am vrut doar sa imi fac cunoscuta mentalitatea in ceea ce priveste achizitionarea unui autovehicul.
      Un amic mi-a spus ca "am bani" de mi-am luat masina noua. El a dat 13K euro pe un Passat CC din 2015 cu 200K Km si a mai bagat 5K euro in ea de atunci. Taica-miu si-a luat un X3 din 2013 cu 250K Km la bord care dupa toate verificarile si aparentele era "excelent" dar caruia dupa 1.5 ani i s-a rupt arborele cotit, l-a costat 5K euro sa schimbe motorul (a fost achizitionat in 2017 cu 17K euro, de cand a schimbat motorul a mai bagat 2 mii de euro si in injectoare si pompa de presiune).
      Asa ca, am preferat sa dau 16K euro pe Hyundai Elantra + 2200 lei tichetul rabla, al 3-lea nivel de echipare care are niste dotari pe care le-am considerat esentiale pt o masina in anul 2021 (camera marsarier, incalzire volan si scaune fata, jante aliaj 16", led partial).
      Am avut de ales intre Elantra si Honda Civic, desi superior Civicul, am considerat ca nu merita 5.5K euro in plus, dupa ce am facut test drive cu ambele.
      • -1 (5 voturi)    
        De acord cu optiunea ta (Vineri, 7 mai 2021, 17:39)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Dar nu ai dreptul de ai raporta pe toti la alegerile tale, nu toti isi permit o masina noua in Romania la fel cum este si in restul U.E., multi nu isi permit masini noi, nu intru in detalii pt. ca n-are rost.
        Am o vaga banuiala ca lucrezi la stat.
        • +2 (8 voturi)    
          ... (Vineri, 7 mai 2021, 19:44)

          sentenced [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          Ai o vaga banuiala proasta.
          In comentariile mele nu era vorba de oameni care nu isi permit o masina noua, ci de oameni care isi permit masini noi dar care totusi isi cumpara sh-uri alergate de nemti sute de mii de km doar pentru ca sunt bmw, mercedes, vw. Daca nici exemplul de mai sus unde ti-am oferit detalii concrete nu ti-e clar, e nasol.
  • +3 (39 voturi)    
    Rabla e ajutor de stat (Vineri, 7 mai 2021, 8:57)

    Nitz [utilizator]

    Sa recunoastem, programul Rabla, in vigoare de peste 15 ani, cu aproape 200 milioane EUR alocate anul acesta, este ajutor de stat mascat pentru Renault si dealerii auto, nu are niciun efect asupra mediului.
    • +1 (21 voturi)    
      Ai facut tu studiu (Vineri, 7 mai 2021, 9:25)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Nitz

      Ai facut tu un studiu? Ai ceva ce sa sustina afirmatia ta? In afara de impresii? Si nu, facebook nu este o instutitie credibila.
      • -2 (10 voturi)    
        La preluarea Dacia (Vineri, 7 mai 2021, 11:05)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        de catre Renault s-a pus conditia de a interzice importurile de masini second hand pana in 2005. Deci e clar unde bat toate aceste "facilitati" si taxe.
      • +2 (6 voturi)    
        Sunt 2 milioane de masini cu euro 2 si 3 (Vineri, 7 mai 2021, 11:31)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        si se inlocuiesc anul prin rabla 20 mii pe an

        deci in 10 ani inlocuieti aceste masini dar in timpul ala apar alte rable aduse din afara plus cele care sunt in tara
    • +8 (24 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 mai 2021, 9:26)

      [anonim] i-a raspuns lui Nitz

  • +9 (39 voturi)    
    Fumegatoare si cazane ruginite pe 4 roti, (Vineri, 7 mai 2021, 8:58)

    bancher [utilizator]

    care mai pun si viata altora in pericol (in plus de viata celor care conduc astfel de masini).
    Pana nu se vor impune taxe pe norma de poluare, nu vom avea un parc decent in Romania. A incercat fosta conducere a primariei sa faca acest lucru in Buc, au sarit taranii si ilfovenii ca e discriminare, si taxa a cazut (se numea taxa Oxygen). Cred ca ar fi fost singura masura ca lumea a administratiei Firea...
    Ma uit la un vecin (paradoxal il cheama Flamanzeanu), si-a adus un Opel Corsa C din Germania cu 2000 euro (cu tot cu drum). La prima vedere masina arata acceptabil, dar din punct de vedere tehnic e varza: o aud din casa cum ii trozneste caseta de directie cand o parcheaza in fata blocului...i-am atras atentia ca, in opinia mea, s-ar impune schimbarea casetei de directie, la care ce mi-a zis?.. ca nu da el 2000 lei sa schimbe ceva la masina, cu banii astia merge in Germania sa isi ia alta.
    Pai cu asemenea gandire ne miram ca avem cel mai invechit parc de masini din Europa (in afara de greci si bulgari).
    • -4 (16 voturi)    
      yeah, right (Vineri, 7 mai 2021, 10:09)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      opel corsa C la 2k eur? Gasea urmatorul model sub 2k si in Romania.

      Toti astia mari ecologisti, de ce nu va duceti intr-o intersectie cu wiki in mana ca sa vedeti exact cate euro 1/2/3 sunt REAL in trafic, in orasele unde se spune ca este poluare?

      In/la tara, prefer sa-si ia lumea chiar si euro 3, daca se renunta la carute. Cu o mobilitate sporita, nu mai ai clustere de saracie, dar deja iar ajung la chestii economice macro. Parca cu tine m-am mai contrat pe taxa oxygen si le-am spus acolo.
      • 0 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 mai 2021, 10:54)

        [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        • +2 (8 voturi)    
          :))))))))))) (Vineri, 7 mai 2021, 13:28)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui

          Pai nu mureau mah de la tigari si doar de aia le-am accizat, super mega taxat si interzis in n locuri?

          Oooofff... ingrijoratule de soarta oamenilor... vezi ca nu bolile respiratorii sunt pe primul loc la mortalitate, nici macar in era covid, ci cele circulatorii. Dar asa e cand achiesezi la titluri si manipulare, pentru a aplauda ca foca interdictii si taxari pentru bani partid/e. Deci... bagam acciza 100% pe carnea de porc si pe orice stabileste statul ca "nu e bun"? Hai ca exista studii ref cauze boli circulatorii, facute inclusiv de catre cercetatori britanici :d... soyboy...
          • -1 (1 vot)    
            N-ai dreptate (Luni, 10 mai 2021, 16:40)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            La carnea de porc poti sa renunti, pur si simplu nu o mai cumperi din magazin si treci pe altceva. Dar la a respira aer poti renunta?? Vezi ca nu poti!! Nu e drept sa respire toti aerul poluat mai ales de unii.
            • -1 (1 vot)    
              O sa cred in marota cu poluarea (Luni, 10 mai 2021, 20:24)

              kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Cand la masinile de lux, RR, Ferrari, etc, va fi interzisa motorizarea de la un litru in sus.
              ...Si cand se vor opri defrizarile in padurile Amazoniene, Africa, Borneo( a pierdut aproape 40% din suprafata padurilor ! ), taigaua siberiana, etc.
              ,,Poluarea" e doar pt. fraieri, taxe si impozite in plus.
    • +10 (12 voturi)    
      logica stramba (Vineri, 7 mai 2021, 11:05)

      Cavadoro [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Taxa trebuie pusa pe cat polueaza masina nu pe norma de poluare! Cred ca un Matiz polueaza mai putin decat un V8 Euro 4/5/6 ...dar hai sa ii taxam in plus pe cei cu venituri modeste! Trebuie taxata fudulia nu saracia boss
  • +7 (17 voturi)    
    Adica,cazane si (Vineri, 7 mai 2021, 9:02)

    persuasiv [utilizator]

    tingiri.Care ''nu bate,nu troncane,boss''.
  • +4 (34 voturi)    
    Mor vanzatorii de ciuda (Vineri, 7 mai 2021, 9:04)

    Victtor [utilizator]

    Sunt suparati ca oamenii nu le mai cumpara jucariile electronice noi si folosesc in continuare masinile vechi.
    Ei fac eforturi pentru a influenta politicienii sa voteze legi impotriva masinilor existente.
    • 0 (28 voturi)    
      Categoric (Vineri, 7 mai 2021, 9:27)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      De asta au si implemnentat 5G-ul ca se ne controleze ca sa cumparam masini electrice...nu pe benzina. Vor sa controleze lumea, sa ne abata de la calea cea dreapta...SOROS!!! Pentru ca au observat cas nimeni nu le mai cumpara...aaa...stai ca vanzarea este in crestere...ah...lasa ...gasesti tu sa o dai la intors cumva...deh...putine vezi...dar si mai putine pricepi.
    • +5 (11 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 7 mai 2021, 9:27)

      [anonim] i-a raspuns lui Victtor

    • -1 (7 voturi)    
      Si nici cumparatorii,sufar si eu,sufaaaaar (Vineri, 7 mai 2021, 16:44)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      asa cum zici.A mea,are 3850 de km facuti si nu mai pot de ciuda.Suferinta mare...mai bine tineam rabla aia data pe tichet.
      • 0 (6 voturi)    
        hmm (Vineri, 7 mai 2021, 17:43)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        3850 fix? Sigur nu minti si nu are 3851?

        Banuiesc ca ai si albumul bebelusului cu ea. Poza, data si nr km cand i-ai luat huse pentru scaune, de ex
  • +12 (30 voturi)    
    Nu prefera (Vineri, 7 mai 2021, 9:33)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Titlul este incorect. Nu prefera ci "sfarsesc prin a avea" pentru ca "nu isi permit".
    Am facut greseala sa ii incurajez pe ai mei acum cativa ani sa-si dea dacia 1310 veche la rabla si sa ia Logan (pensionari fiind nu isi permiteau decat cea mai ieftina masina noua de pe piata). Si acum regret ca la cei 5500 de euro pusi de ei pe langa respectivul voucher nu le-am luat o masina din Vest cu de toate (AC, inchidere centralizata, liniste in interior, etc etc).
    Asa ca lasati-o moale cu "prefera". Ori trebuie sa ajungi la 10.000 din buzunar ori te pricopsesti cu o dacie ponosita in cel mai bun caz (5000 euro nu e chia run chilipir si atunci i-am ajutat cu banii astia).
  • +14 (26 voturi)    
    Disonanta cognitiva (Vineri, 7 mai 2021, 9:35)

    idealogul [utilizator]

    Toata vorbaria este inutila.
    Parcul auto este in directa armonie cu puterea de cumparare a romanilor.
    Pana nu va creste venitul real al romanilor nu puteti avea pretentia ca sa se modernizeze parcul auto.
    Vreti ca fiecare roman sa ia un credit pe 35 de ani vecin cu sclavia si foametea pentru a cumpara o trasura euro6? Se pare ca da.
    Si eu am facut la fel ca vecinul cu Opel Corsa si am sa fac la fel pe viitor. Am cumparat masina cu 3000 de euro si culmea nu am bagat mai nimic in intretinere (doar o pompa de apa). Diferenta pana la 30.000 cat ar trebui pentru o masina nou nouta am bagat-o in educatia copiilor. Voi puteti sa faceti invers. Treaba voastra.
    • -1 (9 voturi)    
      eh (Vineri, 7 mai 2021, 10:17)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      E vorba de "status". Astia sunt d-aia de le/isi cresc gradele cand au tras prima basina intr-o masina noua, fara sa realizeze ca tocmai au pierdut 20-30% din valoare cand au mers primul metru cu ea.

      Unul nu-si pune problema cat i-ar lua instalatorul ca sa vina cu o tesla, in loc de una euro 4. Sa plateasca pentru asta, nici atat, ca nu i-ar mai ramane bani pentru creditul pe 7 ani de la masina lui noua iuro 6.
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 7 mai 2021, 16:49)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      @idealogul...si cu puterea de cumparare si cu "valoarea" sau "beneficiul" perceput de client ca primit o data cu o masina noua. Iar la noi serviciile dealerilor si a service-urilor de marca sunt slabe spre execrabile. Personal neinstruit, comportament arogant, preturi mult umflate, samd. Chestiile astea cumulate cu puterea de cumparare duc la o piata second-hand mai puternica decat isi doresc dealerii de masini.
      Poluarea vine in special de la intretinerea defectuoasa a masinilor, cauzata in special de puterea scazuta de cumparare (reparatii amanate cat se poate, piese de slaba calitate) si personal slab instruit ("asa face toate", "merge si fara astea", samd). Diferenta de poluare intre un Euro4 (grosul parcului auto) si un Euro 5 sau chiar 6 nu e atat de mare pe cat ar vrea fabricantii s-o spuna. Mai ales daca tinem de conditiile concrete de trafic si nu de teste manarite de constructori (vezi scandaluri softurilor de manipulare a emisiilor pe stand).
      • +1 (3 voturi)    
        mentiune (Vineri, 7 mai 2021, 17:35)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        "asa face toate" este cam copyright reprezentante pentru tigaile NOI aflate in garantie.

        Cati crezi ca stiu ca dpdv taxare in jermanica E4, E5 si E6 sunt bagate in multe localitati la aceeasi categorie de plouare/taxare? ;) Bine, ca eco guristii parveniti stiu ei mai bine ca fraierii aia de nemti.
  • +21 (27 voturi)    
    Masini electrice? (Vineri, 7 mai 2021, 9:40)

    Nullius_in_verba [utilizator]

    Nu mai visati frumos, in conditiile in care majoritatea populatiei urbane traieste in blocuri fara locuri de parcare, la care reteaua electrica nu face fata nici la aparatele de aer conditionat, masina electrica e utopie. Lumea nu are o reper ca sa inteleaga ce inseamna pentru retea incarcarea unei masini electrice; in termeni simpli, o Tesla Model3 ca sa se incarce in 20 de minute are nevoie de puterea maxima a 15 apartamente medii (in care ar fi in sarcina maxima toti consumatorii din casa), Infrastructura necesara pentru asa ceva depaseste capacitatea actuala de furnizare si ar transforma Bucurestiul intr-un santier etern.
  • +17 (21 voturi)    
    Normal ca ... (Vineri, 7 mai 2021, 9:43)

    Gh. Vasile [utilizator]

    Isi iau rable...

    Nu oricine are minim 20 mii de EUR sa isi ia o masina din clasa medie noua.
    Asa ca ... da 2000 de EUR pe o rabla trage de ea un an doi, dupa care o ia de la capat.
    • 0 (10 voturi)    
      Partial de acord (Vineri, 7 mai 2021, 11:39)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Vasile

      Isi iau rable pentru ca 1. nu-si permit sa-si ia masini noi si 2. pentru ca li se permite sa isi ia rable. Daca toate jefurile astea n-ar fi ajuns in Romania, romanul ar mai fi mers dracului si cu STB si cu tren si cu transportul in comun, in general. Dar romanu e comod. Statutul lui in societate a crescut enorm de cand a renuntat la STB in favoarea masinii personale mult visate, fie ea si cazan la mana a 7a adusa din Occident...
      • +3 (3 voturi)    
        cam asa dar... (Vineri, 7 mai 2021, 16:02)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

        Sincer vorbind nu cred ca e foarte placut sa fii complet dependent de transportul in comun in vremuri pandemice...

        In rest, cred ca mai stim cand s-a dat verde la rable si ce hal de cozi erau la inmatriculat fiare vechi, parca acum doi sau trei ani daca nu ma insel...
      • 0 (0 voturi)    
        pai romanu cam e nevoit au facut "moluri" la (Marţi, 11 mai 2021, 12:49)

        viziru [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

        pai romanu cam e nevoit au facut "moluri" la marginea oraselor micile magazine cam au disparut e incomod sa cari sacose de 3,4,8kg pe distante de 2 3 kilometri ..
  • 0 (24 voturi)    
    Stop vechiturilor (Vineri, 7 mai 2021, 9:50)

    Gicone [utilizator]

    Statul ar trebui sa interzica circulatia la orice e Euro3 sau mai jos, cu exceptiile care or fi, desigur. Cotetele astea polueaza mult, sunt vechi/foarte vechi, sunt mult mai putin sigure.
    • +2 (14 voturi)    
      culmea, nu (Vineri, 7 mai 2021, 10:43)

      feedback [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

      Ai fi surprins să constați că generațiile de mașini scoase pre-2000 și în prima parte a decadei 2000-2010 s-au dovedit mult mai fiabile decât cotețele euro3000 construite ulterior.

      În plus, dacă starea tehnică e proastă, degeaba ai euro5000, vei polua ca ultimul combinat siderurgic oricum. Iar aia e proastă la multe mașini ieșite din garanție, că nu le mai duce nici naiba la revizie.
      • -1 (7 voturi)    
        Merge dizălu'? (Vineri, 7 mai 2021, 16:47)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui feedback

        merge?
        • 0 (0 voturi)    
          merge dar mai bine la drum lung (Joi, 13 mai 2021, 10:23)

          feedback [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

          Ar fi de preferat să-ți permiți funcționare electrica în oraș. Nu pentru a elimina poluarea, că sursele de electricitate sunt oricum poluante, ca și procesul de fabricare al mijloacelor de producție energetică nepoluantă.
          Nu sunt mare fan Diesel, dar nu din motive de poluare. Are destule dezavantaje cât să preferi benzina în cele mai multe situații.
    • +3 (9 voturi)    
      Peste cativa ani vei fi interzis (Vineri, 7 mai 2021, 10:52)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

      Cand vei ajunge vechitura vor iesi alti revolutionari sa ceara interzicea ta. Vor gasi si ei niste argumente discutabile.
      Cum vei prefera sa fii interzis ?
      • +2 (2 voturi)    
        Ai luat-o personal Victtor (Duminică, 9 mai 2021, 20:45)

        Gicone [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        Si ai raspuns personal. Oare sa inteleg ca un ITP pe bune nu prea ti-ar conveni? Bine, nu le interzicem, le punem taxe proportionale cu vechimea lor, ca sa nu mai circule vreodata pe strazile din RO asemenea "masini". Daca nu asa, atunci facem ce a facut PSD, eliminam taxele, si umplem tara de vechituri (toti "sarakii" isi permit cotete de vreo 1000 euro), iar daca te uiti si la "profilul psihologic" al unora cu vechituri Victtor, atunci va fi (deja cumva este).... "Prabusire placuta Romania!"
    • +5 (13 voturi)    
      Statul (Vineri, 7 mai 2021, 11:11)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

      ar trebui sa isi faca treaba si sa verifice cum unele comete trec ITP-ul. Cu siguranta o gramada de masini E3 si E4 , mai ales diesel, nu respecta normele din fabricatie iar acest lucru ar putea fi evidentiat la ITP. Asta ca sa nu mai zic de cele cu filtru de particule anulat. Asta se poate face de maine.
      Daca ai o masina mai veche dar in norme nu vad care e problema. E o prostie sa interzici asa din pix daca nu cumva e si ilegal doar pentru ca esti incapabil sa iti gestionezi autoritatile din subordine.
    • +4 (12 voturi)    
      meh (Vineri, 7 mai 2021, 11:12)

      Cavadoro [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

      Ai gandit bine dar nu prea! Un euro 5 V8 polueaza ami mult decat un 0.8 non euro, deci hai sa il taxampe saracul pe Matiz ca daca e sarac sigur mai duce! Inspectiile tehnice au rolul lor iar acum se fac anual pt masinile mai vechi de 10 ani! Taxele trebuie facute in functie de cat anume polueaza un automobil nu in functie de norma de poluare ...si totusi nimeni nu spune cat din sferyul ala mai e pe strazi (multe dacii ruginesc in spatele bliocurilor) si cate sunt in proprietatea statului (tot felul de autoutilitare)
      • -4 (14 voturi)    
        Saracii fara masini (Vineri, 7 mai 2021, 11:18)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Cavadoro

        Cei care sunt saraci trebuie sa renunte la masini, sa se deplaseze pe jos sau cu transportul in comun.
        Masina este doar pentru cei care au bani sa o schimbe la cinci ani, nu pentru cei care merg cu vechituri.
        • +5 (11 voturi)    
          Partidul inca e viu (Vineri, 7 mai 2021, 11:35)

          Cavadoro [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          Nu stiam ca tovarasa inca traieste si impune norme de conduita "saracilor"
      • +1 (1 vot)    
        un motor V8 este supraimpoiztat (Marţi, 11 mai 2021, 10:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Cavadoro

        in Europa, si din acest motiv nici nu se (prea) mai vinde. In Europa, orice e cu cilindree peste 2000 cmc este plin de impozite.
    • +1 (7 voturi)    
      2 stele (Vineri, 7 mai 2021, 11:36)

      Thakka [utilizator] i-a raspuns lui Gicone

      Lasa ca e sigura Dacia asta noua...Cand facem si noi o masina dupa normele europene si nu chinezesti?
      Un Audi/BMW/Mercedes/etc... vechi de 10 ani e mai sigur si mai confortabil decat o Dacie noua. Pentru ce sa dau 10.000 pe o Dacie noua, care e de fapt un Renault low-cost, in loc sa iau de la un dealer autorizat un BMW seria 3 din 2014?
      Ce daca are 250.000 de km? Poate sa mai faca inca ca pe atat. Iar eu cum fac 10-12.000 km pe an, o pot tine 5-6 ani lejer.
      Toata lumea vorbeste de samsari si de masini modificate, dar exista optiuni viabile si pe piata second-hand. Iti poti lua o masina ok SH, cu garantie si toate actele in regula si de la noi si din afara.
      • +1 (3 voturi)    
        pana acum vreo cativa ani, se facea evaziune (Vineri, 7 mai 2021, 12:15)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Thakka

        adica erau intermediari care reuseau sa scoata TVA intracomunitar, plus ca puteau intermedia si samsarii zeci de masini pe an fara sa dea vreun leu profit.
  • +7 (11 voturi)    
    norma de poluare pe naiba (Vineri, 7 mai 2021, 10:39)

    feedback [utilizator]

    Există modele hibrid cu motor ok pe benzină, la prețuri accesibile, dar imbecilii de la noi taxează enorm pe cilindree, așa că lumea nu cumpără.
    Care-i problema dacă am un hibrid cu motor de 3L pe benzină și mă plimb pe modul electric cu el prin oraș? Ha?
    Sigur, mai sunt jegurile hibrid cu motor pe benzină ca și inexistent. Trebuie să n-ai ce face cu banii sau să fii deosebit de neinspirat să-ți iei așa ceva nou nouț.

    În esență, problema e că la ce putere de cumpărare avem n-ai ce să aștepți.

    Mai grav e că dau stațiile ITP ok-ul pe toate gioarsele care se pot defecta în orice moment. Culmea însă, foarte puține accidente sunt provocate de defecțiuni tehnice la autoturisme. Majoritatea de neatenție, alcool, condus imprudent, depășirea flagrantă a limitei de viteză sau neadaptarea la condițiile de drum și vizibilitate.i
    • +1 (1 vot)    
      Intrebare (Vineri, 7 mai 2021, 11:43)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui feedback

      Cat % din forta de tractiune e asigurata de partea de tractiune electrica si cat % de partea de motor cu ardere interna ?
      • +2 (2 voturi)    
        depinde (Vineri, 7 mai 2021, 16:00)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

        Depinde ce fel de hibrid ai si la ce model te referi. La cele cu structura paralela sau full hybrid oricare dintre cele doua motoare poate asigura intre 0 si 100% din forta de tractiune.
        • 0 (0 voturi)    
          Atunci reformulez: (Luni, 10 mai 2021, 13:13)

          Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui feedback

          Dintr-o autonomie totala sa zicem de 700 de km, cati km ii poti parcurge doar cu partea electrica si cati km cu partea de motor cu ardere interna ? In mare zic, nu per model.
    • +4 (4 voturi)    
      Impresie gresita (Vineri, 7 mai 2021, 18:58)

      Thakka [utilizator] i-a raspuns lui feedback

      Multi au impresia ca daca masina are 15 ani e buna de aruncat la gunoi si nu ar trebui sa treaca ITP-ul dar nu e chiar asa..
      Cele mai multe nu mai corespund la capitolul noxe, dar sunt sigur ca 99,99% din statiile ITP, nu risca sa te treaca daca ai probleme grave la masina. (ex: probleme la sistemul de franare)
  • +10 (14 voturi)    
    Problema are multe aspecte (Vineri, 7 mai 2021, 11:20)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Depinde fiecare de unde priveste problema.

    Faptul ca o masina are motor cu norma euro1 sau euro 6 este desigur un factor important al poluarii dar problema este ca multe dintre masini, INDIFERENT DE NORMA, nu sunt intretinute si reglate corespunzator si polueaza copios.

    Sunt convins ca multi ati vazut masini mai tinere de 10 ani si care scot fum ca o locomotiva cu carbuni.

    Exista bineinteles o institutie care poate sa le scoata legal din trafic: RAR si respectiv statiile ITP. Doar ca si aici coruptia este la cote ridicate ca in orice institutie de stat si nici o masina buna de REMAT nu este scoasa din trafic.

    Oare schimbarea masinii vechi cu una noua reduce poluarea cu adevarat?
    Exemplu benzina
    masina euro 4 = CO2 220 g/km
    masina euro 6 = CO2 120 g/km
    Asadar diferenta de 100 g/km.
    Daca masina merge 15.000 km/an, inseamna o ''economie'' de 0,1 Kg/km x 15.000 km/an = 1500 Kg CO2/an.= 1,5 tone/an
    Foarte frumos.
    Dar fabricarea unei masini noi produce cam 30 tone CO2.
    30 tone : 1,5 tone/an = 20 de ani

    Asadar abia peste 20 de ani masina cea noua va deveni cu adevarat verde.
    Si nu am socotit cat polueaza ca caseszi masina veche, cate materii prime se pierd etc.

    Si inca ceva: masina veche produce CO2 distribuit pe 20 de ani, pe cand masina noua a produs 30 tone CO2 astazi, tot intr-o singura zi.

    Personal in locul unui parc auto nou prefer unul vechi cu masini reglate cum trebuie.
    • +1 (7 voturi)    
      Exagerezi (Vineri, 7 mai 2021, 14:01)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      In principiu, este corect sa incluzi poluarea din procesul de productie. Dar este mult mai mica, undeva intre 5 si 10 tone CO2.

      In plus, suntem in 2021 si unele fabrici din Europa deja fac eforturi substantiale sa reduca amprenta de CO2 pentru ca sunt taxate la sange. Fabrica Audi din Gyor este cel mai bun exemplu - fotovoltaice pe toata suprafata + energie geotermala.

      Nu stiu de unde ai scos alea 30 de tone, dar cred ca ai luat o estimare de acum 10 ani care includea si emisiile pe toata durata vehiculului.
      • +4 (6 voturi)    
        Salutare (Vineri, 7 mai 2021, 16:26)

        CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Gasesti daca dai pe goagal. Estimarea este la nivel de 2019.

        emisiile de CO2 sunt cuprinse intre 10 to si 40 to pe masina, in functie de cat de mare este.

        Trebuie sa iei in calcul toate emisiile de CO2, de la extractia minereului de fier, fabricarea tablei, extractia de petrol pentru plasctice, etc etc.

        Ce polueaza fabrica nu este atata de mult avand in vedere ca ea asambleaza, nu produce si componentele. Cam 70% din componetele unei masini vin de la furnizori.

        Iar treaba cu celulele solare si apa geotermala: da, ele inseamna o reducere a amprentei de carbon a pravaliei care asambleaza masini, dar sa luam in calcul treaba in ansamblu: ce se petrece cand fabricam fotocelule (industrie extrem de poluanta mai ales cu apa), sau ce seva intampla in pamant cand extragem caldura din el.

        Orice activitate umana lasa urme, mai mult sau mai putin vizibile.SI de obicei urmarile afecteaza generatiile care vin, nu cea care a facut prostiile.

        Mi se pare o tampenie sa tot facem masini intr-una, sa tot risipim materii prime (nu tot ce este intr-o masina se recicleaza) si sa schimbam masina la 2-3 ani ca vezi Doamne polueaza 20 grame de CO2 mai putin sau cine stie ce darcie electronica are in ea

        Mai inteligent mi s-ar parea sa incercam sa facem masinile existente mai putin poluante, adica sa montam kit-uri de upgrade, decat sa adunam munti de masini la Remat.

        Am o masina euro4, merg cu ea circa 15.000 km/an. Este intretinuta la service de marca, si scoate fum pe teava exact cat trebuie conform normei.

        De ce sa o schimb?
        • 0 (8 voturi)    
          Un pic mai selectiv (Vineri, 7 mai 2021, 17:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

          Gasesti si demonstratii ca pamantul este plat, daca dai pe goagal.. ;)

          Uite un raport simplu si clar:
          https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissions-from-cars-facts-and-figures-infographics

          Sunt de acord ca este o tampenie sa renuntam toti la masinile existente (si eu am un Euro4), dar nici nu putem generaliza invers - ca indiferent de cat polueaza masina ta, este mai bine decat sa cumperi una noua. Daca ramai blocat in trafic 10 minute in spatele unui diesel fara catalizator, daunele la plamani pot fi permanente..
    • +1 (1 vot)    
      Buna treaba cu parcu' vechi (Vineri, 7 mai 2021, 16:50)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      mai ales ca poti opta pentru kilometraj/odometru personalizat.
  • +9 (9 voturi)    
    Programul rabla (Vineri, 7 mai 2021, 11:27)

    ACP [utilizator]

    se adreseaza celor care chiar au ceva bani. Cunosc cazuri care isi i-au a doua masina prin program ca pe prima au casat-o deja printr-un program anterior. Cei care nu isi permit mai mult nu au de ales, isi iau masini la 1000-2000 de euro. De o prima pentru o masina electrica s-ar putea scoate 4-5 astfel de vechituri din circulatie daca ar fi inlocuite cu modele de la E5 in sus, care sunt pe piata de mai bine de 10 ani. De aceiasi bani s-ar reduce poluarea mult mai mult, ca sa nu vorbim ca cei care isi iau electrica sigur aveau deja un E4 sau E5 pe care l-au dat la casat. Dar nu da bine pe hartie.
    Oricum nu e de mirare ca oamenii nu vor sa aiba treaba cu dealeri si mizeriile facute de acestia. Asa ca isi pastreaza o masina pe care o pot intretine la un mecanic independent.
  • 0 (4 voturi)    
    Rabla e morcovul, dar lipseste batul - taxe (Vineri, 7 mai 2021, 12:14)

    jorj_bv [utilizator]

    In lipsa unei masuri coercitive pt inmatricularea de masini vechi, banii din Rabla se impart intre dealeri si producatori fara sa duca la intinerirea parcului auto.
    Se ia o masina de 15 ani de afara, se depreciaza si mai tare vreo 5 ani, eventual fara intretinere buna si dupa aia se da la casat, iar voucherul predat la un dealer auto care il va folosi dar pentru altcineva. Cei care a casat-o o sa-si ia din nou o troasca de 15 ani, etc
    Mai e o problema, drumurile romanesti nu sunt sigure, iar multe orase au lipsa de locuri de parcare, deci e posibilitate mare sa ai un incident, accident sau macar o zgarietura - caz in care repariile costa, creste asigurarea, valoarea masinii scade dramatic, mai ales cea noua.
    • +1 (3 voturi)    
      Unul din conditiile programului rabla (Vineri, 7 mai 2021, 18:11)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Este ca masina pe care o predai sa aibe minim 8 ani de la inscrierea in circulatie.
      Poluarea este noua religie a secolului XXI, o excrocherie prin care statele pun noi taxe si impozite.
      Este dovedit stiintific ca pe vremea in care clima era mult mai calda, Antarctica si Groenlanda erau acoperite de paduri, continutul de CO2 era de cateva ori mai mare.
  • +4 (8 voturi)    
    OAMENI BUNI ... (Vineri, 7 mai 2021, 12:57)

    jidanul [utilizator]

    ... priviti realitatea in mod obiectiv, toti ne-am cumpara masini noi nepoluante dar, ele trebuie platite cu bani si cea mai mare parte a romanilor nu au bani, deoarece au salarii si pensii de mizerie si nu pot platii ratele pentru masini si de aia cumpara masini second-hand, ca de atata au bani. Guvernul poate sa faca programul super-rabla si super-verde dar, programul si legea salarizarii in care salariul minim, net, pe economie de 500 de euro, echivalent in lei, cand o va da ? Cand ? Ca sa cumperi masini noi nepoluante trebuie ca romanii sa aiba salarii mai mari, sa aiba putere de cumparare, inflatie extrem de mica, locuri de munca in toate domeniile care sa fie sustinute de investitii in toate domeniile.
  • +1 (1 vot)    
    În ciuda eforturilor guvernamentale (Vineri, 7 mai 2021, 14:11)

    TrueBlue [utilizator]

    Nu este niciun efort guvernamental, este o prostie si o bataie de joc pe bani publici. Este ca si cum ai pune bani intr-un buzunar gaurit. Gratiela lui tariceanu, ministrul mediului, ne-a mintit 4 ani ca ministerul studiaza o formula de taxa de mediu care sa corespunda cu cerintele UE.
  • -1 (5 voturi)    
    E simplu, mariti pretul motorinei (Vineri, 7 mai 2021, 15:10)

    Coco Whistle [utilizator]

    Si nu mai aveti nevoie de progreamul rabla.
  • +7 (7 voturi)    
    Despre scumpirea masinilor noi, niciun cuvant? (Vineri, 7 mai 2021, 17:24)

    BernierC [utilizator]

    De scumpirea nejustificata a astora noi, niciun cuvant? Dau un exemplu: la Renault Clio, inainte de pandemie, prin 2019, erau oferte (masini noi) si la 8500Euro, acum, aceiasi masina, aceiasi echipare, e minim 10500Euro, evident ambele oferte prin programul Rabla....Pai asta e doar un tun impartit intre statul roman mafiot si dealerii auto! Cel care pierde e bizonul care musca, de fraier si cumpara! Unde dracu e reducerea aia prin programul Rabla, ca de fapt e o scumpire nerusinata si nejustificata! Nu mai exista masina noua sub 11000-12000Euro, prin Rabla, cu acelasi obosit chipurile standard euro 6, uneori tras de par (ce mi-e euro 4, ce mi-e euro 5, ce mi-e euro 6, cand ei de fapt umbla cate un pic din pix, la retusarea parmetrilor de noxe, functie de nevoi!) Totul e o vrajeala si o scumpire permanenta, de la an la an, pentru aceleasi cazane supraevaluate! Despre teapa cu masina electrica, ce sa mia discutam! la masina electrica dispar atatea componente, dar pretul e dublu! Sa stea cu ele pe stoc, toti sunt niste samsari nenorociti!
  • +3 (5 voturi)    
    Nu mai vreau (Vineri, 7 mai 2021, 17:48)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Nu mai vreau prostii de astea. O sa imi iau exact ce masina imi trebuie cand imi trebuie. Acum am pus ochii pe un Land Rover Defender First Edition. Consuma peste 10 l dar ma doare la basca. E noua, e Euro 7. Ce daca consuma mai mult decat o Dacie 1300? E noua,. e acceptata. E dolce vita.
    Iar la benzina nu iesi prea necastigator in final. Benzina e inca ieftina oricum.
    PS. Vorbesc serios acum. Mi-am luat o Toyota Hibrida (cu 4000 de euro mai scumpa decat surata pe benzina). Fix pix la economii. La cei 60k pe care i-am facut m-am ales cu un "castig" de 1k de la benzina. |Chiar nu merita. Nici cea electrica nu merita. Platesti o caruta de bani pe care ii recuperzi ...niciodata.
    Cat timp benzina e la pretul care este nici nu ma gandesc, din contra. La vara imi iau Land-ul mult visat. Ala micul (90) (https://www.google.com/search?q=LAND+ROVER+DEFENDER+90+-+P400+-+FIRST+EDITION+dimensions&sxsrf=ALeKk00jwvumDc8uRuDSTPJ9ee02Gw7NUA:1620398887659&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjOgN-g6LfwAhWl_7sIHaIUD9AQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1398&bih=606)
  • 0 (4 voturi)    
    AIUREA...... (Vineri, 7 mai 2021, 20:38)

    Ben-Zen [utilizator]

    Cei mai multi sunt reticenti la electrice doar datorita pretului prohibitiv si fricii de autonomie.
    Restul e gargara aprofundata..
  • +4 (8 voturi)    
    diferenta dintre luxemburghezi, (Sâmbătă, 8 mai 2021, 8:35)

    Coresponedntu [utilizator]

    elvetieni sau norvegieni, cei mai bogati europeni, si un românaș, este aceea ca primii isi cumpara mai bine Duster sau Sandero NOI dacă nu au bani de intreținerea unui autoturism german mai scump sau dacă nu pun preț pe mașină.... Românul sau bulgarul rupți în cooor , care se împrumută la bancă să facă jumătate de plin de rezervor de motorină, își cumpără cazan nemțesc second hand, eventual să fie BE AM WEEEE. Numa așe, de falăăăăăăă.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by