Impozitele pe proprietate ar putea să crească. Se conturează un nou mecanism pentru a face primăriile reziliente

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Luni, 24 mai 2021, 12:11 Economie | Finanţe & Bănci


Impozitele pe proprietate ar putea sa creasca
Foto: Pixabay
Impozitele pe proprietate ar putea să crească, dacă ne uităm la faptul că Guvernul și-a asumat, la Bruxelles, printre altele, „revizuirea principiilor de impozitare a proprietății, în special în ceea ce privește diferitele regimuri de impozitare a clădirilor în funcție de statutul proprietarului (persoană juridică sau fizică)”. Discutând cu diverse persoane din zona guvernamentală, am înțeles că se încearcă o decuplare a primăriilor de bugetul central. Acum ele sunt dependente de impozitul pe venit.

Încă nu există un mecanism stabilit. Discuția este prematură, la stadiul de intenție.

Faptul că primăriile nu prea au venituri proprii, e considerată o problemă structurală. Nu va fi o creștere obligatorie a taxelor pe proprietate, primarii vor putea opta, dar dacă li se va da o cotă mai mică din impozitul pe venit, nu prea vor avea încotro decât să crească.

Primarii vor spune că nu e decizia lor o eventuală majorare, ci așa s-a luat decizia la Guvern, iar Guvernul, la rândul său, va spune că numai astfel putem lua banii din PNRR.

Logica ar fi că într-o criză, dacă scad locurile de muncă, scade venitul primăriilor din impozitul pe venit, iar impozitul e proprietate întotdeauna se plătește. Crescând astea, primăriile nu vor mai deveni dependente de bugetul central.

Este considerată o măsură de reziliență pentru că primăriile nu au un buget rezilient.

Crearea cadrului creșterii taxelor locale


Paragraful din Lista integrală a angajamentelor asumate de Guvern la Bruxelles pentru PNRR: „revizuirea principiilor de impozitare a proprietății, în special în ceea ce privește diferitele regimuri de impozitare a clădirilor în funcție de statutul proprietarului (persoană juridică sau fizică)”

Contactat de HotNews.ro, Adrian Vascu, senior partner la Veridio, spune că acel paragraf arată faptul că este o discuție serioasă care să creeze cadrul creșterii taxelor locale.

„Așa rezultă din acel material. În ce formă și cum se va face, vom vedea”, a spus el.

Potrivit acestuia, "faptul că te uiți la taxele locale în funcție și de potențialul zonei și business-ului, dacă lași autoritățile locale să decidă, mi se pare o măsură bună pentru că ea poate să fie adaptată fiecărui context economic local".

„Primăriile ar trebui să stimuleze atât investițiile locale, cât și mediul de business local. Atunci să aibă posibilitatea să o facă. Când e nevoie și are de unde, să ia impozite, când este criză să se adapteze. Va fi o modalitate mai elastică pentru autoritățile locale de a-și adapta nivelul de impozite la specificul economiei locale”, a explicat Adrian Vascu.

Citește și:

DOCUMENT Lista integrală a angajamentelor asumate de Guvern la Bruxelles pentru PNRR. Ce se întâmplă cu pensiile și salariile în următorii ani și ce taxe se modifică / Cele nouă direcții de acțiune imediată






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





45994 vizualizari

  • +31 (49 voturi)    
    daa, (Luni, 24 mai 2021, 12:27)

    cmariusalin [utilizator]

    prea o ducem bine, ne lafaim chiar
    se va ajunge ca doar cei ce fura sa mai aiba bani pentru a plati toate facturile si impozitele...
    • +2 (4 voturi)    
      O alta masura tembela (Marţi, 25 mai 2021, 7:12)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui cmariusalin

      Adica primarul isi angajeaza toate rudele la Primarie,pe salarii bune,iar cetatenii vor plati impozite mai mari pentru tembelii de primari liberali.Totul se scumpeste iar astia nu mai stiu cum sa ia trei piei de pe om!Saracia se va accentua asta e clar.Solutia:plecati in Vest daca tot se straduiesc politicienii romani sa bage taxe ca-n vest dar cu o salarizare de Bangladesh.
  • +23 (51 voturi)    
    "discutie" pentru introducerea de noi taxe (Luni, 24 mai 2021, 12:33)

    Razvan_M [utilizator]

    Taxarea proprietatilor imobiliare la niveluri comparabile cu cele din tarile din Vest va duce la accentuarea saraciei pentru cei mai saraci cetateni si adancirea diferentelor intre saraci si bogati: cei ce au bani isi permit sa plateasca taxele crescute sau sa-si plateasca consilieri sa le evite, in timp ce saracii vor mai avea o cheltuiala in plus care-i saraceste mai tare. Atentie mare ce ne dorim.

    O tara nu se poate dezvolta prin taxare excesiva. Taxarea este frana in calea dezvoltarii economice. Romania deja are destule taxe - problema este ca exista evaziune (creata din cauza taxarii excesive, anticompetitive, si protejata de stat) si furt din buget (cu voia institutiilor statului). Orice noi taxe ii vor avantaja tot pe cei ce detin statul roman: mai mare potential de evaziune si spaga.
    • -5 (35 voturi)    
      Taxare excesiva? (Luni, 24 mai 2021, 13:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Din contra, eu cred ca este o solutie de reasezare mai echilibrata a poverii fiscale. Momentan, bugetul de stat functioneaza aproape exclusiv pe principiul "taxam munca si consumul". Adica numai cine munceste legal si cumpara cu bon duce in spate bugetul. Nu-i de mirare ca toti incompetentii ajunsi la putere prefera sa umfle consumul cu imprumuturi ca sa le iasa bugetul.

      Sa nu o dam in lacrimogene cu saraci si bogati. Localitatile din Romania sunt relativ omogene in distributia veniturilor. Nu o sa gasesti oras sau comuna in care jumatate sunt bogati si jumatate saraci. Si daca cei mai saraci dintre cetateni vor ajunge in sfarsit sa plateasca pentru serviciile oferite de propriile primarii, e anormal? Poate asa vor fi mai atenti cu cine voteaza la urmatoarele alegeri..
    • +1 (27 voturi)    
      Nu-i pe dos? (Luni, 24 mai 2021, 14:01)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Cei cu proprietăți mai multe vor plăti mai mult. În timp ce aceia cu una singură din zone mai sărace vor plăti mai puțin.

      Taxele pe apartamente nu pun frână dezvoltării României. Dimpotrivă, apartamentele luate ca investiție pentru chirie nu produc nimic.
      • -2 (10 voturi)    
        serios? (Luni, 24 mai 2021, 15:42)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Si shaorma cu de toate, ce produce? Sau vacanta aia la bulgari? Ce bine ca se incurajeaza consumul in detrimentul economisirii/investitiilor.
        Apartamentele alea sustin o intreaga industrie, pe verticala si orizontala, atat cele nou construite si cumparate, cat si cele reamenajate.
        • +7 (19 voturi)    
          Serios (Luni, 24 mai 2021, 16:46)

          Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          În România capitalul este prost alocat, mare parte fiind 'investit' în cărămizi.

          Capitalul blocat în cărămizi nu produce nimic. Cel mult chirie, dar nu cu chiria se ridică economia.

          Am fi mult mai câștigați ca nație dacă banii ce alimentează bula imobiliară ar fi redirecționați către afaceri sustenabile, startup-uri, tehnologie, industrie etc.

          Alții fac inovații în tehnologie, industrie și medicină, iar noi visăm că dacă aruncăm banii în niște cărămizi pe care ni le închiriem unii altora o să devenim prosperi.

          Sunt mii de apartamente ce stau goale, că "nu cer de mâncare", lucru ce duce la o deformare a pieței imobiliare și o alocare ineficientă de capital. Taxele ar mai corecta o parte din anomaliile acestea.
          • +5 (17 voturi)    
            Un sfert din apt. din București zac goale... (Luni, 24 mai 2021, 21:55)

            NicuPandemicu [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

            ...pentru că nu costă aproape nimic să le ții goale.
            • +1 (1 vot)    
              costa, dar degeaba (Marţi, 25 mai 2021, 11:28)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

              Exista un cost masiv de oportunitate.
              Zac goale, si proprietarii platesc taxe irelevant de mici, dar au o durata de viata limitata.

              Majoritatea blocurilor comuniste din Bucuresti au fost construite cu o durata de viata proiectata de 50 de ani. Asta in conditiile in care sunt intretinute corect. Deci multe dintre ele au intrat in ultima decada de viata.
              Desigur, nu le va demola nimeni fix dupa 50 de ani, dar costurile reparatiilor vor creste exponential. Pana vine cutremurul..
    • +6 (12 voturi)    
      hei (Luni, 24 mai 2021, 15:18)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Dar asta va duce la scaderea masiva a preturilor imobilelor care ii avantajeaza pe saraci (aia care n-au nici macar un imobil). De asemenea va duce la mobilitate: cei care nu-si mai permit sa stea intr-o anumita zona, vor pleca in zone mai ieftine. Ar fi bine sa o faca acum, cand inca pot sa vanda la un pret bun.
      • +5 (15 voturi)    
        Avem exemple in Vest (Luni, 24 mai 2021, 17:36)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Taxele mari nu duc la scaderea masiva de preturi, daca dobanzile la credite se duc spre zero, ci duc la acumularea de imobile cumparate cu credit si cresterea chiriilor ca sa acopere noua cheltuiala. Acumularea oricum se intampla din motive de creditare ieftina. Dar cresterile de taxe pe case duc la oameni care raman pe drumuri si apoi ne miram de ce voteaza lumea partide extremiste.

        In aceasta cursa a cresterilor de preturi castiga cei ca mine, corporatist ce lucreaza in IT si au bani si de investitii in domenii greu taxabile - si altii care au si mai multi bani si o mare mobilitate. 1000 de euro in plus pe an la cheltuieli ma lasa rece - si nu sunt bogat, dar pentru altii astia sunt bani multi. Cei care pierd sunt parintii si bunicii nostri si oamenii "invizibili" care dau cu matura pe strada sau au grija de copiii nostri la after school sau conduc camioane sau ne asfalteaza soselele. Imi pasa si de ceilalti pt. ca tara nu este alcatuita doar din mine si familia mea.

        Din pacate am auzit la mai multi prieteni ideea cu cresterea impozitelor pe case si mi se pare gresita.
  • +23 (47 voturi)    
    ! (Luni, 24 mai 2021, 12:35)

    tudorr [utilizator]

    Cresc IAR salariile bugetarilor, ne mulge statul din toate partile, macar daca s-ar vedea ceva in urma!
    • -14 (32 voturi)    
      Lol (Luni, 24 mai 2021, 14:34)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Tu esti sarac din cauza ca bugetarul are un salariu bun ?

      Sau esti sarac din cauza ca patronul tau isi bate joc de tine ?
      • -5 (17 voturi)    
        Hehe (Luni, 24 mai 2021, 14:52)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Lol si lel!
        Tu esti ceva doctor pesedist in economie coleg de facultate la Tiraspol cu Tudoreul Toader, ca altfel ai fi prea glumet.
      • +4 (10 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 mai 2021, 15:48)

        [anonim] i-a raspuns lui HP

      • +4 (10 voturi)    
        42% impozit pe salariul minim??? (Luni, 24 mai 2021, 16:42)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Da, cheltuielile bugetare ridicate si impozitarea excesiva a muncii si consumuui (vs, impozitarea capitalului si a proprietatilor) fac ca impozitarea celor mai mici salarii din Romania sa fie la cote uriase fata de ce e in UE. Si sa stam asa de 20 de ani de zile. Niciodata nu e momentul sa scadem impozitele pe forta de munca, ca nu suporta bugetul.

        Ganditi altfel: daca salariul minim nu ar fi impozitat de stat, am ajunge la 450-500 de euro net salariul minim, depasind aproape tot blocul estic, fiind la nivelul Cehiei si Maltei. Si asta fara nicio cheltuiala suplimentara a companiilor.
        • 0 (18 voturi)    
          Lol (Luni, 24 mai 2021, 16:57)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          Bă, nu mai fuma de la Caramitru că ăla își permite să vă trombonească.

          Ai aproape două milioane de români pe minim, colectare praf și pe ăia din construcții plus itriștii scutiți.

          Ce încasări mai face statul ăsta ?
          • -1 (3 voturi)    
            ! (Marţi, 25 mai 2021, 12:21)

            tudorr [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Pai tocmai ca asta e problema, nu-s sarac si intretin cativa bugetari lunar cu impozitele mele! SickTIR!
      • +1 (1 vot)    
        ! (Marţi, 25 mai 2021, 12:22)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Probabil n-ai platit salariul cuiva in viata ta lunar si iti intra cashu la timp de la bugetul de stat! Chiar si acum o freci pe impozitele noastre, dar ai tupeu de marlete sa mai faci si stouri!
  • +47 (53 voturi)    
    Sa scada salariile nesimtite din primarii (Luni, 24 mai 2021, 12:40)

    Cozmin II [utilizator]

    Inainte de a creste taxele, trebuie sa scada salariile nesimtite ale primarilor, ale consilierilor si ale directorilor din primarie, apoi sa fie desfiintate companiile inutile si falimentare, aflate in subordinea primariilor.
  • +45 (51 voturi)    
    Bine, bine (Luni, 24 mai 2021, 12:42)

    nghe [utilizator]

    dar salariile de 12.000 lei - 24.000 lei net, vezi exemplu Iașului, au fost mărite cu acordul cetățenilor? Când au candidat primarii și consilierii, în platforma lor era prevăzută creșterea salariilor din primării? Drept este că în exemplul de mai sus salariile sunt ale unor directori, dar mă îndoiesc că restul personalul nu are salarii sfidătoare.
    • +10 (10 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 mai 2021, 15:49)

      [anonim] i-a raspuns lui nghe

  • +24 (34 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 mai 2021, 12:43)

    [anonim]

  • +29 (33 voturi)    
    terminarea prima casa (Luni, 24 mai 2021, 12:45)

    lcostea [utilizator]

    Din moment ce programul prima casa se termina(Romania, prin guvern, a semnat un memorandum in acest sens) se asteapta ca tranzactiile si sectorul imobiliar sa intre in declin. Cum aceste tranzactii aduceau foarte multi bani la buget se va cauta solutii pentru a taxa sectorul imobiliar si cum foarte multi au cumparat apartamente cu scopul de a le inchiria e foarte la indemana cresterea taxelor pe proprietate decat taxarea chiriilor.

    Vreau sa atrag atentia mai ales pentru cei care au facut leveraged investing: adica au cumparat apartamente prin credit sperand ca vor plati rata din chirie. Acest gen de speculatie nu poate functiona daca sectorul imobiliar intra in declin pentru ca:
    - ratele vor creste datorita cresterii dobanzilor(am vorbit des despre asta si unii jurnalisti au inceput sa confirme)
    - scaderile de preturi se cumuleaza ca pierderi, pierderi ce vor fi multiplicate din cauza platii dobanzilor
    - se preconizeaza ca vor fi scaderi de chirii din cauza lipsei cererii
    - cresterile de curs valutar vor accentua declinul imobiliar(chirii si preturi)

    Cu alte cuvinte taxele vor stoarce ultimii bani care mai pot fi storsi din acest sector.
    • +1 (11 voturi)    
      Exagerati (Luni, 24 mai 2021, 16:46)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui lcostea

      "Cu alte cuvinte taxele vor stoarce ultimii bani care mai pot fi storsi din acest sector."

      Care mai pot fi storsi? Discutam de impozite de nivelul 200 de lei anual pentru proprietati imbiliare din Bucuresti care au valoare de piata de 60.000-80.000 de euro.

      Cum putem sa vorbim aici ca de o taxa de nesuportat? Similar era cu inchirierea locului de parcare, 69 de lei PE AN pentru 12 metri patrati in cele mai bune zone.

      Taxele locale pot suporta lejer dublari sau chiar triplari ale valorilor, fara sa se intample niciun cutremur.

      Dar trebuie scazute neaparat acolo unde nivelul e cu adevarat de nesuportat: ma refer la taxele pe munca.
      • +2 (2 voturi)    
        evaluare (Marţi, 25 mai 2021, 11:16)

        lcostea [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Pentru mine valoarea de piata a unei locuinte la periferia UE, adica in Bucuresti(un oras pe care eu personal il considera rau-famat) nu este in 60.000-80.000 de euro. Nici pe departe.

        Daca se intampla ca aceasta valoare de piata sa scada(cum anticipez eu) este dificil de taxat ori tocmai asta isi propun intiatorii. In acest scenariu taxa nu poate ramane 200 lei, ci ar putea fi mai mult, spre exemplu 1% din valoarea de piata sau 300-400 de euro pe an.
        Cu alte cuvinte expresia folosita de mine "a stoarce ultimii bani" este adecvata ptr ca proprietarii ar incasa nu doar pierderi de zeci de mii de euro din valoarea de piata(viziunea mea), dar ar trebui sa mai plateasca si o taxa statului de sute de euro. Deci da, "taxele vor stoarce ultimii bani care mai pot fi storsi din acest sector"
  • -22 (40 voturi)    
    Foarte bine! Ajunge cu pomenile electorale! (Luni, 24 mai 2021, 12:46)

    Miky60 [utilizator]

    .*.

    Foarte bine! Avem in sfarsit la conducere partide de dreapta care stiu ca doar cu bani si cu capital poti face ceva! Ajunge cu pomenile electorale facute de PSD atatia ani, ajunge cu ajutoarele sociale si cu reducerile la transport pentru pensionari sau elevi!
    Acum fiecare pentru el!
    Sa creasca toate impozitele, toate taxele! Nu va place? Pai munciti mai mult, angajati-va in IT sau undeva unde va plateste cu adevarat bine!

    .*.
    • +10 (18 voturi)    
      Dreapta / stanga (Luni, 24 mai 2021, 14:11)

      dx [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Asa, sa lamurim niste tampenii vazute mai sus. Drepta taie din impozite, nu le creste. Stanga e cea care impune taxe si impozite mai mari pentru a sustine social anumite parti ale societatii. Drepata niciodata nu e adepta cresterii taxarii, din contra.
      Din pacate in guvern avem marxisti care vor dori marirea taxelor si cresterea rolului guvernului in economie.
      • +7 (11 voturi)    
        Nu vorbim aici de dreapta sau stanga (Luni, 24 mai 2021, 16:53)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui dx

        Vorbim de o minima echitate sociala, pe care ar trebui sa o realizeze orice guvern normal la cap. In primul rand aia care plang de mila saracilor, adica PSD. Dar nu ai sa vezi asa ceva de la PSD.

        Nu poti sa impozitezi pe cineva cu 10 proprietati imobiliare in orase mari in bataie de joc, cu sume de ordinul a catorva sute de euro pe an. Nu poti sa impozitezi dividende de o jumatate de milion de euro cu 5,5%. Sau castiguri pe piata de capital cu 10%. Sau sa dai o tona de portite legale de scutiri si fentari de lege pentru IT-isti, jurnalisti, avocati, aia din constructii, aia ce sunt platiti prin PFA-uri si asa mai departe.

        In timp ce impozitezi munca cu 42-23%, chiar si pentru cele mai mizerabile salarii din tara asta.

        Nu e nevoie musai de taieri sau musai de cresteri de taxe. E nevoie de a aseze povara fiscala mai corect. Nu poti sa biciuiesti la nesfarsit calul care trage.
        • +1 (1 vot)    
          am dat cu plus fiindca sunt de acord (Marţi, 25 mai 2021, 8:41)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          Cu impozitarea proprietatilor.
          Dar confunzi grav impozitarea dividendelor cu impozitarea muncii.
          In primul rand procentul care il dai la munca include asigurari sociale si faimoasa pensie de stat. Impozitul pe venit este strict 10%.
          In al doilea rand, dividendele sau castigurile de capital sunt ceva volatil, incearca sa iei un credit bazandu-te pe ele si ai sa vezi despre ce e e vorba.
          Una peste alta, impozitarea muncii e una, impozitarea proprietatii e alta.
    • -3 (7 voturi)    
      ahahahaha (Luni, 24 mai 2021, 15:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ironie incercata de iubitor de psd...

      tataie... vezi ca psd e primu care creste impozitele... doar ca tot timpul a fost vina aluilalt... ca asa a spus gadea la latrina 3 si babele il cred in timp ce se masturbeaza cand injura el "#rezist".

      cat despre ajutoarele sociale si reducerile de transport etc... alea chiar sunt o mizerie!

      si cum incerci tu sa faci lumea sa urasca ITstii ... psdist adevarat incearca sa dezbine lumea ca sa poata psd sa fure mai cu spor!
  • +44 (54 voturi)    
    Si banii din cresterea impozitelor (Luni, 24 mai 2021, 12:50)

    eu_sunt [utilizator]

    Se vor duce in salariile putorilor angajate la primarii.
    • 0 (10 voturi)    
      Corect (Luni, 24 mai 2021, 13:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu_sunt

      Dar se vor duce impozitele alegatorilor din localitate, nu subventiile primite de la Bucuresti.
      Un pic de responsabilitate pentru votul dat (sau pentru lipsa de la vot) nu strica..
      • +6 (6 voturi)    
        li se ... alegatorilor de toate astea (Luni, 24 mai 2021, 17:44)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Si pana acum primariile au sporit salariile personalului la maxim, pentru ca legea le permitea.

        Stii pe cineva care a protestat la asa ceva?

        Cate persoane citesc bugetul local?
  • +32 (44 voturi)    
    sa crestem impozitele.. (Luni, 24 mai 2021, 12:56)

    wweesstt [utilizator]

    sa crestem impozitele si taxele dar sa nu ne atingem de speciali si de bugetari! de ce?! cum dece?! pt ca poporul e fraier, nu se revolta si accepta! poporu laccepta inca 4 ani sa palteasca pensii speciale si salarii la stat cu 70% mai mari ca in privat! pt ca accepta! si pt asta merita sa fie inrobit! aceeasi mizerie!
    • -6 (14 voturi)    
      Lol (Luni, 24 mai 2021, 14:38)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      Corect ! Sa le taie la toti, ca sa fim toti la fel de saraci !
      • +6 (14 voturi)    
        ce tupeu la sata cu "LOl" (Luni, 24 mai 2021, 17:01)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui HP

        "Corect ! Sa le taie la toti, ca sa fim toti la fel de saraci !" ce nesimtire! nu mah sa fie specialii si bugetarii bogati pe spatele fraierilor din privat si pe datoriile paltite tot de copiii si nepotii fraierilor din privat, ca specialii/bugetarii o sa-isi bage copii tot la stat, ca are balta peste! nu ti-e rusine mah?! indiferent cati bani colecteaza statul, imparteala e nedreapta! dieferemta intre privilegiile bugetarilor esentialilor si productivi este uriasa! doar un stat esuat procedeaza asa! si un popor de sclavi nu se revolta!
        • +3 (13 voturi)    
          Lol (Luni, 24 mai 2021, 19:52)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

          Apropo de datorii, prietenul tău Câțu a împrumutat câteva zeci de miliarde doar anul trecut, ca să aibă cu ce se umfla firmele de partid, firme care angajează fraieri ca tine pe 13 milioane net.

          Pe alea nu tot nepoții tăi le vor plăti ? Întreb pentru un prieten de la DNA.

          Mă întrebi de rușine. Mi-e rușine că o treime dintre românii peste 18 ani trăiesc la limita sărăciei, în timp ce există dreptaci ca tine care i-ar jumuli și pe restul.

          Mi-e rușine că în țara mea ajung la putere guverne de dreapta care au ca unic interes capitalizarea companiilor străine sub numele de “investitori”, chestie care nu de mult era trecută la “trădare”.

          Fiecare român ar trebui ca după 30 de ani să poată beneficia de un salariu minim de 800€ net, în loc să se umilească la patron pe “productivitate” inventată.

          Nu mai zic nimic, ești…sunteți de toată jena, useriștilor.
    • -3 (11 voturi)    
      Care popor vreti sa se revolte? (Luni, 24 mai 2021, 16:58)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      Un singur partid a aratat ca vrea musai sa elimine pensiile speciale si s-a agitat pentru asta. Si a castigat 15% in alegeri.

      Restul au votat in cea mai mare parte partide care au creat acele pensii speciale si care au crescut an dupa an salariile bugetarilor.

      Ar fi bine sa va aduceti aminte ca partidul cu cele mai multe voturi in 2020 a fost PSD-ul, partidul care a creat in 8 ani de zile schema asta uriasa de pensii speciale si sinecuri fara numar la stat. Pe locul doi a fost PNL, care intr-un singur an de guvernare (2020) a bagat mii de pile in aparatul de stat (regii, ape, guvern, etc), pe salarii barosane.

      Partidele astea doua au ajuns aproape la 60% din voturi la finalul lui 2020. Despre ce revolta vorbiti aici? Romanilor pare ca le place acest sistem.
  • +10 (12 voturi)    
    lol (Luni, 24 mai 2021, 13:00)

    uxh75588 [utilizator]

    Sunt somer. Nu am bani de mancare.
    Dar o sa am sa platesc impozitul marit.

    La toata lumea le scade venitul, dar la stat nu se accepta asa ceva.

    Sa nu se mai duca amanta si finutul in vacante de lux !?

    ntz ntz
  • +5 (9 voturi)    
    Sa fie ajutate doar primariile care colecteaza (Luni, 24 mai 2021, 13:03)

    CezarN [utilizator]

    Pe la sate, indeosebi, primarii nu colecteaza impozite de frica sa nu piarda voturi. Dar salariile la rudele angajate in primarii cresc fara numar. Si atunci, cand trag liniie si banii nu le ajung, se duc la bugetul central sa le echilibreze bugetul(adica sa le dea bani ptr salariile nesimtite ale frecatorilor de menta din primarii).
    Aici, ar trebui ajutate doar primariile cu un grad de cel putin 75% de colectare si numai cele care respecta niste standarde in schema de personal si salarizare.

    Sau, mai bine, sa nu li se dea niciun ban ptr salarii, ci doar ptr investitii majore(gaze, apa, canalizare, internet, etc)
  • +2 (18 voturi)    
    Sa se impoziteze la valoarea reala (Luni, 24 mai 2021, 13:09)

    lazarus101 [utilizator]

    Se poate actualiza anual pentru fiecare localitate in parte valoarea estimata a fiecarui bun imobiliar. Cotele de impozitare de acum sunt ridicole, platesc 200 de lei impozit pe an la o proprietate ce valoreaza cam 100.000 de euro.
    Dar pana acolo hai sa ne asiguram si ca se plateste impozit pe veniturile din chirii unde gradul de colectare e probabil in jur de 20%.
    • +4 (6 voturi)    
      Poti sa renunti la proprietate (Luni, 24 mai 2021, 15:48)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      Ai putea sa o faci de buna voie pentru a nu astepta momentul in care vei fi deposedat.
    • +2 (4 voturi)    
      Valoare reala (Luni, 24 mai 2021, 18:23)

      UnAltVasile [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      artificiala la care pune umarul din plin si statul prin programele lui de stimulare
  • +3 (11 voturi)    
    buna idee, cu o conditie (Luni, 24 mai 2021, 13:25)

    srpc [utilizator]

    sa scada serios taxarea muncii
  • +4 (12 voturi)    
    În ro (Luni, 24 mai 2021, 14:03)

    hdd [utilizator]

    Impozitul pe proprietate e în carburant.

    Pe de o parte, impozitul pe proprietate e extrem de redus, pe de altă parte taxele la carburanți sunt f mari în raport cu veniturile.

    Acum o să se crească și asta, fără să se scadă celălalt.
  • +5 (11 voturi)    
    fata de statele din Europa (Luni, 24 mai 2021, 14:43)

    vital [utilizator]

    Romania intr-adevar are impozite derizorii pentru proprietate, in Franta daca detii un apartament cu 3 camere (80-90 mp) impozitul anual este in jur de 1000 de euro.
    • 0 (2 voturi)    
      Voi uitati (Marţi, 25 mai 2021, 11:28)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui vital

      ca populatia romaneasca a fost improprietarita in anii 90 de Iliescu!Adica si cei care nu au putut sa-si cumpere o proprietate au primit aproape moca de la FSN o locuinta.Asa au ramas primariile fara venituri din chirii iar loazbele se vaita acum de taxe si impozite.Nu comparati impozitul din Franta cu cel din Romania bantustanizata:1000 euro e un salariu net mic in Franta.Daca nu ai calificari si pregatire nu-ti poti permite o proprietate.Franta ne este,nu a fost si nu va fi Romania!.Impozitele in RO sunt proportionale cu veniturile medii,venituri de cacao.
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Luni, 24 mai 2021, 14:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    „Primăriile ar trebui să stimuleze atât investițiile locale, cât și mediul de business local. Atunci să aibă posibilitatea să o facă. Când e nevoie și are de unde, să ia impozite, când este criză să se adapteze. Va fi o modalitate mai elastică pentru autoritățile locale de a-și adapta nivelul de impozite la specificul economiei locale”, a explicat Adrian Vascu.

    eu cred ca voi nu stiti cine sunt prin primariile din Romania.... neamuri, pile si tanti de la barul din sat

    aveti impresia ca aia stiu sa "stimuleze investitiile locale" ca sa atraga firme in sat ?

    aia sunt acolo doar sa-si incaseze lefurile si sa treaca timpul pana la pensie
    • +2 (2 voturi)    
      Citat dintr-un politruc (Marţi, 25 mai 2021, 8:51)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Ce frumos stiu sa declare tovarasii vopsiti in economisti moderni. Discursul lor miroase puternic a partid care i-a propulsat.
  • +1 (13 voturi)    
    ardei e burghezi... (Luni, 24 mai 2021, 15:04)

    liviu_ [utilizator]

    scoti capu din rahat si iti permiti un apartament propiu si mancare decenta: impozit nenorocitule!
    mai ai si masina : si mai mult impozit burghez nenorocit!
    ai o casa pe pamant (eventual mostenita): nu conteaza plateste pana saracesti!
    ai 2-3 vile furate si esti parlamentar (sau cotizezi).... eeeee.... atunci esti de-al nostru: imunitate, pensile mare la 30 de ani, protectie impotriva DNAului cel rau etc etc.... ca doar platesc prostii pentru aceste beneficii

    ce sa mai zici... statu roman vrea ca toti romanii sa aiba acelasi nivel de trai: toti saraci lipiti! evident daca nu furi cot la cot cu partidele...
  • +5 (7 voturi)    
    O primărie eficientă (Luni, 24 mai 2021, 15:20)

    IoneI [utilizator]

    și digitalizată, cu puțini angajați, ar înseamna deci impozite mai mici. Între orașe ar trebui să existe o competiție reală dpdv al eficienței adiministrative. Dar RO a fost tot cu autoritatea sa centrală comunistoidă.

    Nimeni nu mai discută despre restructurarea județeor și regiunulor, despre comasarea primăriilor de comune etc. Păcat că ardem banul public sub cerul liber în loc să facem lucruri mai utile pentru toți.

    Dar să nu uităm că interesul celor din jur a fost întotdeauna o Românie slabă. Iliescu și următorii doar au pus în operă comenzile internaționale!
  • +1 (11 voturi)    
    dragilor (Luni, 24 mai 2021, 15:44)

    John_Re [utilizator]

    voi cine credeti ca o sa plateasca pentru tot spectacolul asta sinistru "cu masca si fara masca" sau pentru armata scoasa pe strazi sa lupte cu virusul ucigas?
    • +2 (8 voturi)    
      Fraierii care au aprobat ? (Luni, 24 mai 2021, 16:26)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      Toti cei care s-au bucurat de perioada de concediu vor plati ?
  • +7 (11 voturi)    
    Trebuie marite (Luni, 24 mai 2021, 16:48)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Din ce vreti sa mareasca salariile bugetarilor ? Poate vor si bugetarii vouchere si pentru o vacanta de iarna, la ski. Si mai multe zile libere platite.
  • -2 (8 voturi)    
    Legile pietei spun altceva (Luni, 24 mai 2021, 17:42)

    Dedalus [utilizator]

    Impozitele se vor adauga la chirii.
    Si vor spori preturile produselor si serviciilor.

    Doar nu crede cineva ca diferenta de impozit o parasuteaza Sfantul Petru in piata?!
    • +5 (9 voturi)    
      Legile pieței (Luni, 24 mai 2021, 19:48)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      sunt cererea și oferta.

      Dacă chiriile puteau fi mai mari, ar fi fost deja. Prețul actual este cel unde s-a întâlnit cererea cu oferta.

      Impozitele se vor scădea din profitul rentierilor care nu vor putea mări chiriile deoarece nu vor găsi chiriași la prețurile pe care le vor cere.
      • +10 (10 voturi)    
        voi tot mai visați chirii într-o țară depopulată? (Luni, 24 mai 2021, 22:06)

        NicuPandemicu [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Bucureștiul ar trebui să atragă în următorii zece ani cel puțin 1 milion de oameni, pentru ca proiectele de dezvoltare imobiliară actuale și cele care sunt în lucru să nu rămână nevândute, goale, pustii (sursa: ZF). Numai că pandemia a inversat tendința și oamenii au început și vor continua să fugă de aglomerația și poluarea din București.

        Pe de altă parte, depopularea României se produce pe toate canalele: și prin emigrație și prin scăderea natalității.Pleacă din ţară populaţia tânără activă (20-39 de ani), iar copiii se nasc în alte ţări.

        Mediul rural și urbanul mic, cele care au alimentat bulele imobiliare din 2008 și 2020 sunt azi pustii. Din satele fantomă nu vor mai veni studenți spre orașele mari. De unde cerere pentru chirii?

        Vedeți ultimele predicții privind evoluția populației ale Eurostat (sistemul de referință NUTS – Nomenclature of territorial units for statistics). Bucureștiul scade constant până în 2050. La fel și Clujul, Iașiul ori Timișoara.
  • 0 (8 voturi)    
    ați aplaudat majorarea de șapte ori a taxei... (Luni, 24 mai 2021, 21:40)

    NicuPandemicu [utilizator]

    ...de parcare în București. Adevărul e că taxele pe proprietate (clădiri, teren, auto) sunt ridicol de mici! Exemplu: 37 de bani/zi impozit pe apartament de 3 camere în buricul târgului.

    Impozitele pe proprietate ar trebui majorate de șapte ori, cum e obiceiul în București.
    • -1 (9 voturi)    
      Scaderi de salarii la primarie ? (Luni, 24 mai 2021, 22:36)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      V-au trimis sa faceti lobby pentru cresterea impozitelor ? Nu mai au bani pentru a va plati ? Este vremea sa munciti si voi mai mult.
  • +1 (3 voturi)    
    deci vor lua mai multi bani tot de la cei care mun (Marţi, 25 mai 2021, 10:01)

    mos_teaca [utilizator]

    Romania e plina de primarii care nici macar nu se autofinanteaza dar sunt pline de bugetari cu salarii grase care nu prea fac nimic.
    Daca vor mai multi bani la buget de ce nu modifica legea insolventei care este facuta pt teparii de meserie?
    Aceeasi tepari fac firme dupa firme / prin interpusi , pe care nu platesc nimic....cica reesaloneaza ???
    De reorganizarea administrativ teritoriala nu se mai aude nimic?...au nevoie de votanti
  • 0 (0 voturi)    
    Fara canalizare, apa, asfalt, lumina stradala (Miercuri, 26 mai 2021, 7:26)

    CartierANLHenriCoanda [utilizator]

    ...sau transport public, platesc 400 ron pe an impozit la Primaria Voluntari de 18 ani. In acest timp, primaria nu a facut nicio investitie in cartierul Henri Coanda.
    Ar trebui ca valoarea taxelor sa tina cont si de utilitati, transport public etc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by