Date oficiale ​Totul despre accidentele rutiere din anul pandemiei: Unde și când au loc, câte se datorează alcoolului și pe ce loc ne aflăm în UE

de DP     HotNews.ro
Luni, 31 mai 2021, 5:58 Economie | Finanţe & Bănci


Suntem fruntasi in UE si la accidente de masina
Foto: Hotnews
Doar 7% din accidentele care au avut loc anul trecut în România s-au petrecut pe întuneric, cele mai multe având loc la lumina zilei (peste 70%), iar restul pe înserat, arată datele Institutului Național de Statistică transmise Eurostat la sfârșitul săptămânii trecute.

Cele mai multe accidente au loc vinerea, iar intervalul orar ”negru” este 17-19. Într-un sfert dintre accidente (25%) e implicat doar un vehicul (care se lovește de un pom sau cap de pod ș.a.). Dacă ne uităm la accidentele după luna în care au loc, august e luna cea mai ”periculoasă”. Iar ca județ, dacă eliminăm Capitala, Iașiul și Prahova sunt județele cu cele mai multe accidente.





  • ​În cursul anului 2020 s-au înregistrat 22.836 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând 29.571 persoane accidentate, din care 5,6% persoane accidentate mortal. Faţă de anul 2019,numărul persoanelor rănite a scăzut cu 29,6%, cel al accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale cu 26,7%, iar cel al persoanelor accidentate mortal a scăzut cu 11,7%. E drept, trebuie avut în vedere faptul că 2020 a fot anul în care am trecut prin perioade de lockdown și de restricții severe de circulație. Prin urmare, comparațiile cu alți ani pot fi nerelevante.
  • Ponderea accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale produse în localităţi (exclusiv autostrăzi) a fost de 82,1% din total accidente, iar ponderea persoanelor accidentate mortal sau rănite a fost de 78,0% din total persoane accidentate.




  • În anul 2020, din totalul celor implicați în accidente, circa 40% au fost șoferi care consumaseră alcool, iar 60% au fost pietoni băuți.
  • Din total persoane accidentate în accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, în anul 2020, un număr de 18.460, respectiv 62,4%, aveau vârsta de cel puţin 30 ani.




  • După momentul producerii, ponderi mai mari ale numărului de accidente s-au înregistrat în lunile august (11,5% din numărul total de accidente), septembrie (11,0%) şi iulie (10,8%).
  • După condiţiile de luminozitate, 71,9% din numărul total de accidente au avut loc în timpul zilei şi după starea carosabilului, 83,7% din accidente au avut loc pe carosabil uscat
  • Cele mai multe accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale s-au produs în regiunea Nord-Est, respectiv 3.903 accidente.
  • Aproape un sfert sunt accidente între o mașină și un pieton iar 15% sunt accidente între o mașină în mers și alte mașini parcate.
În 2020, anul pandemiei, în țările Uniunii Europene s-a înregistrat o reducere cu 4.000 de cazuri a accidentelor rutiere mortale, rata mortalității fiind la cel mai scăzut nivel din toate timpurile, conform Comisiei Europene.

România, cea mai ridicată rată a mortalității în 2020

Deși evoluția fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalității pe țări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.


Citește aici analiza INS.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





13811 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Deci (Luni, 31 mai 2021, 8:25)

    ..13 [utilizator]

    Daca Politia Rutiera ar avea niste obiective clare atunci ar trebui sa isi impuna
    _ limita de accidente cca 1000 pe luna, max 12.000 pe an
    - campanie de domolire a astora de nu au mama, nu au tata si merg ca nebunii pe sosele, dar implica ca Politia Rutiera sa fie corecta si sa nu actioneze la ordinul cuiva...stiu eu un caz cu un ministru de la MAI...
    - intensificarea controalelor radar pe timp de zi pastrand insa si controalele pe timp de noapte cand tinerii si nelinistitii ambaleaza la maxim motoarele si nu numai...
    - mai multe controale in zona de NE ptr ca romanii stiu de ce...

    Slogan publicitar pe timp de vara incepand cu Iunie 2021

    Tot romanul nu se mai grabeste caci tot acolo ajunge!
    Mai incet ca e mai bine!
    Te-am vazut, nu mai claxona!
    • +2 (2 voturi)    
      Altceva (Luni, 31 mai 2021, 11:06)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      De fapt, cu 40% din soferii implicati consumand alcool, se pare ca aceasta e principala cauza si aici ar trebui sa se concentreze Politia Rutiera.
      • +2 (2 voturi)    
        asa este (Luni, 31 mai 2021, 19:15)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Alcoolul/drogul produce accidentul! Lasa-l!
        Daca ai baut lasa volanul ca de nu se lasa el pe tine, pe veci!

        Pedepse majorate pentru cei care au produs accidente fiind sub influenta alcoolului sau a altor substante interzise prin lege
    • +2 (2 voturi)    
      Nah (Luni, 31 mai 2021, 12:35)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      In Romania inca functioneaza gandirea tip Mircea Badea: "Eu depasesc limita de viteza fiindca nu avem autostrazi" (citat din memorie). Bolovanii de la volan in loc sa sporeasca atentia din cauza starii proaste a infrastructurii fac fix pe dos, iar daca nu procedezi ca ei, te mai si sicaneaza in trafic.
  • -3 (9 voturi)    
    Infrastructura deficitara sau lipsa... (Luni, 31 mai 2021, 8:55)

    yo3 [utilizator]

    vad ca nu zice nimeni de starea drumurilor, indicatoare lipsa sau deteriorate, garduri lipsa din preajma autostrăzilor... si ne comparam cu Suedia!
    Platim viniete, impozite, taxe de drum, supraaccize in combustilili, in curmad iar o taxa de "mediu" dar probabil acesti bani au alte destinatii...cei speciali sunt "speciali"!
    Nivelul infrastructurii rutiere si accidentele rutiere sau o stransa legatura si arata cat de civilizata este tara respectiva!
    • +1 (5 voturi)    
      Vrajeala (Luni, 31 mai 2021, 12:27)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui yo3

      Nu platesti nici jumatate din cat consumi. La 4-5 plinuri pe luna, din acciza abia acoperi costul cu parcarea.
    • 0 (0 voturi)    
      vreti sa spuneti ceva cu chestia asta... (Luni, 31 mai 2021, 19:26)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui yo3

      M-am gandit ei io daca asta ar putea sa fie cauza...

      M-am uita la statistici cate masini pe 1000 de loc si suntem, slava Domnului, inaintea Bulgariei dar si a celor din Danemarca, soc total, dar in urma Luxembrugului ... Sa spui ca Malta are peste 1200 de masini la 1000 de locuitori??? Asta este una din frumusetile statisticii care prinde numai anumite aspecte si le scapa, bine inteles, pe altele si de aceea statistica nu zice, nu vede, nu aude anumite aspecte...

      Practic densitate pe 1000 de Km de autostrada/drum asfaltat in RO este mult mai mare si de aceea se produc accidentele??? Statistic cred ca suntem sus de tot aici dar...

      Copci a subliniat, pe buna dreptate, ca beutura la volan daune mari facea!
  • +2 (2 voturi)    
    Coincidenta? (Luni, 31 mai 2021, 12:03)

    vidra [utilizator]

    Judetele traversate de autostrazi, cum ar fi Sibiu, Alba, Hunedoara, Calarasi au mult mai putine accidente. Unele din top sunt cu trafic local mare, gen Bucuresti, Cluj, Constanta, Timis. Oare ar mai fi Iasi, Prahova, Suceava in primele locuri daca ar exista Comarnic-Brasov si A8?
    • 0 (0 voturi)    
      pare coincidenta, nu ca autostrazile n-ar fi bune (Luni, 31 mai 2021, 18:14)

      oblio123 [utilizator] i-a raspuns lui vidra

      In Moldova e adevarat ca pe E85 se merge in stilul Mircea Badea mentionat mai sus (multi baga viteze de autostrada si peste - asta e clar una din sursele accidentelor) dar in rest se respecta destul de exact proportionalitatea cu marimea judetului sau a orasului. Prahova si Iasi sunt cele mai mari judete din tara, Iasi fiind cel mai mare oras dupa Bucuresti ca numar de populatie iar daca adaugi Dolj, Constanta, Cluj si Suceava ai practic 6 din primele 7 cele mai mari judete ale tarii - si cu mici variatii ordinea e la fel si in clasamentul pe accidente. In rest, toate orasele mari din tara au trafic insuportabil de ceva ani: Cluj, Iasi, Constanta, Brasov au sigur trafic nasol si probabil ca nici in Craiova sau Timisoara nu e parfum. Sigur ca autostrazile ar fi de ajutor si scaderea ar fi vizibila la nivel total de accidente daca am avea autostrazi dar stim cu totii ca nu se rezolva prea curind cu ele asa ca ramin ceilalti factori la care se mai poate umbla: rable & ITP, alcool & iarba si viteza.
    • 0 (0 voturi)    
      zice ca... (Luni, 31 mai 2021, 19:41)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui vidra

      82% din accidentele care au condus la vatamari corporale s-au produs in localitati - de unde concluzia este ca atentie la circulatia in localitati, cum se circula in ele, fata exces de viteza si beutura/drog!

      Orice ocolire de localitate poate sa inseamne vieti omenesti salvate si circulatie mai in siguranta...drumuri, sosele si autostrazi - ca nu se mai poate asa!

      Mai draga are Sibiu, Hunedoara autostrada???
      Nu mi-s la zi cu ultimile realizari si intreb asa, pentru un preten...
  • +1 (1 vot)    
    Date brute (Luni, 31 mai 2021, 17:44)

    mihai_o [utilizator]

    Poate că ar fi mai relevant dacă numărul de accidente ar fi raportat și cu populația sau numărul de autovehicule.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by