În fiecare zi, speranța de viață din România crește cu peste 5 ore. Cum te-ar putea afecta asta la pensie. Vezi și câți ani trăiește un român pensionat la 60 de ani

de DP     HotNews.ro
Luni, 21 iunie 2021, 6:11 Economie | Finanţe & Bănci


Pensionari (Michael Folmer, Colectia Alamy via Profimedia Images)
Foto: Profimedia Images
În 1900, speranța de viață la naștere era de 36,4 ani. În 2000, aceasta urcase la peste 70 de ani iar în 2019 era de 78,2 ani. E drept, pandemia a adus un ușor recul în această privință (cu circa un an, potrivit calculelor profesorului Ghețău), dar probabil trendul va fi reluat. Calculele arată că în fiecare zi, speranța de viață a unui român crește în medie cu 5,2 ore. Cei născuți acum vor trăi mai mult cu peste 41 de ani față de cei născuți acum un secol, iar acest lucru are puternice implicații economice- de la asigurarea resurselor pentru trai până la nivelul pensiei. Iar lucrurile nu sunt ușor de gestionat.

Calculele sunt relativ simple: Un an are 365 de zile (sau 366 în anii bisecți), adică 8.760 ore. În 1969, speranța de viață era de puțin peste 590.000 de ore (67,33 ani, iar în 2019 speranța de viață la naștere era de 78,2 ani adică de 685.032 ore. Făcând diferențele și împărțelile necesare, rezultă că speranța de viață la naștere crește cu 5,2 ore pe zi.


Clima și schimbările demografice pun generațiile pe poziții antagoniste


E drept, generațiile de azi trăiesc în cu totul alte condiții decât cele de acum 100 de ani. Poluarea era pe atunci alta, mijloacele de trai diferă și ele radical, astfel încât guvernanții sunt obligați să ia decizii (costisitoare și decisive) pentru a conserva mijloacele de trai ale generațiilor mai tinere și ale celor viitoare, au explicat vineri reprezentanții unei firme de pensii private în cadrul unui eveniment cu presa organizat de Finmedia la Predeal.

O dată cu schimbările demografice, o politică orientată către pensionarii de astăzi nu este în interesul celor mai tinere generații, care vor trebui în cele din urmă să plătească factura, au mai spus aceștia.

Guvernele pot pune în aplicare reforme treptate, luând în considerare revendicările legale ale pensionarilor și contribuabililor. Sistemul de pensii ar trebui sa includa toate persoanele aflate peste varsta vietii active precum si cel putin 75% dintre cele aflate la varsta vietii active. E nevoie de ajustarea vârstei de pensionare odata cu creșterea speranței de viață pentru a menține stabil raportul dintre numărul anilor în activitate și cel al anilor de pensie.

Câți ani trăiește un român pensionat la vârsta de 60 de ani?


Unele publicații scriau că speranța de viață la vârsta de 60 de ani, ar fi în medie 17,8 ani iar o femeie 22,3 ani. Astfel de cifre sunt vehiculate și în presă și, din păcate, în literatura de specialitate. Este un raționament incorect științific, explică demograful Vasile Ghețău.

Valorile de 17,8 și 22,3 ani rezultă din mortalitatea la vârstele de 60 ani și peste (ca probabilități) din anul 2017 (adoptate și pentru anul 2020, diferențele nu sunt semnificative). Cu alte cuvinte, se admite că această mortalitate pe vârste va subzista și în deceniile viitoare. Nu, mortalitatea pe vârste este de așteptat să-și continue regresul în toate populațiile europene și, mai ales, în contextul valorilor ridicate din țara noastră, mai spune Ghețău.

Utilizând diagrama lui Lexis, calculele demografului român ajunge la următoarele valori ale speranței de viață la vârsta de 60 ani în generația 1960, reprezentând speranța de viață a celor pensionați în anul 2020: 17,8 ani x 1,08=19,3 ani la bărbați și 22,3 ani x 1,11=24,8 ani la femei. Valorile sunt superioare cu 1,5 și, respectiv, 2,5 ani față de cele rezultate din mortalitatea din anul 2020 la vârstele de 60 ani și peste.

Va crește sau nu vârsta de pensionare?


Vicepremierul Dan Barna, copreşedinte al USR PLUS, a declarat că se lucrează în prezent (la Ministerul Muncii ) la o nouă lege a pensiilor, deoarece acest sistem nu poate să rămână „sustenabil” fără unele modificări, în contextul în care generaţiile numite „decreţei” se îndreaptă spre vârsta de retragere din activitate. „În România este nevoie de o nouă lege a pensiilor, tocmai pentru că şi aici s-au schimbat elementele demografice care erau valabile acum 10 sau 15 ani. (...) Nici eu nu am spus aşa ceva (că s-ar modifica vârsta de pensionare - n.r.). Am spus că, în momentul de faţă, vorbim de o nouă lege a pensiilor şi că acest element, care trebuie cumva calibrat cu speranţa de viaţă, este o realitate la care ne uităm. (...) Este o temă importantă. Sunt convins că fiecare român înţelege. Din moment ce astăzi suntem în situaţia să tot reglăm pensiile din urmă, (...) să recalculăm punctul de pensie şi avem acest mecanism care creează dezechilibre, este nevoie de o nouă abordare a întregului sistem. Uitându-ne şi pe ceea ce se întâmplă cu acele generaţii numite „decreţei”, care se îndreaptă spre vârsta de pensionare, sistemul nu poate să rămână sustenabil dacă nu facem aceste modificări”, a adăugat vicepremierul.
El a explicat că „speranţa de viaţă a crescut peste tot”. „De fapt, este o politică la nivel european, cel puţin se regăseşte în toate statele, dar nu este un angajament pe această componentă în momentul de faţă, angajamentul ţine doar de o nouă lege a pensiilor”, a menţionat Dan Barna.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





9166 vizualizari

  • +31 (39 voturi)    
    Totul e f adevărat cu o MENȚIUNE! (Luni, 21 iunie 2021, 6:49)

    nick24 [utilizator]

    4-5 milioane de pensionari români își vor lua pensiile din străinătate, pt câ acolo au muncit.
    1 milion vor avea pensia minimă, pt că au muncit pe salariu minim. Alte 2 mulioane vor fi sub pensia medie, pt că au salarii sub salariul mediu.
    Pt România NU va exista presiune asupra pensiilor, dacă le socotim numai pe cele contributive.

    Adevărata presiune va fi cu pensiile speciale, care vor DEPĂȘI ca fond de pensii, totalul fondurilor de pensii normale.
    Problema cu pensiile speciale e uriașă, e confidențial nr lor, sunt foarte multe, mai multe decât se declară oficial.
    • -9 (29 voturi)    
      trei mentiuni. de matematica elementara.. (Luni, 21 iunie 2021, 9:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      1. Toti romanii ajunsi la varsta pensionarii primesc ceva, indiferent cat au muncit sau unde.
      2. Problema pensiilor este sustenabilitatea. Daca numarul salariatilor scade, raportul pensionari/salariati creste.
      3. Toti pensionarii din Romania sunt "speciali". Nimeni nu primeste pensie calculata fix din ce a contribuit. Altfel milioanele care au contribuit doar 15% in comunism ar muri de foame azi.
      • +7 (15 voturi)    
        ăia din comunism cu 15% (Luni, 21 iunie 2021, 11:54)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ăia primesc pensie de la 65 de ani, nu de la 40 de ani ca specialii...vezi vreo diferență de matematică elementară?...cît despre sustenabilitate, ai dreptate, pensiile sînt nesustenabile, sustenabile sînt dăcît gratuitățili gen Romexpo, alea sînt perfect sustenabile...matematică falimentară
        • -4 (6 voturi)    
          ce bine ar fi.. (Luni, 21 iunie 2021, 17:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui di livio

          Majoritatea au fost scosi la pensie anticipat in anii '90. Muncitorii mai tineri de prin fabrici au ajuns "gardieni publici", apoi politie locala. Si tot s-au pensionat de tineri.

          Doar nu crezi ca este o minoritate de romani lenesi si o majoritate de harnici si cinstiti care se impiedica de primii? ;))
      • +1 (11 voturi)    
        Aritmetica elementara (Luni, 21 iunie 2021, 14:35)

        ZVrk [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        1.Fiecare roman care are perioada completa de contributie (35 ani acum) plateste mai mult la fond decat primeste (medie, exceptii sunt in sus dar, si mai multe in jos!). Ca exista probleme cu fondurile de pensii si in vest e adevarat, dar acolo pensia medie este la 80% din venitul mediu, nu 35% ca la romanica!
        2. Cei care au contribuit mai putin de 15 ani nu primesc pensie ci ajutor. Nu trebuie raportat la fondul de pensii.
        3. "Specialii" nu primesc pensie ci rasplata pentru serviciile aduse. Nu trebuie raportate la fondul de pensii.
        Daca guvernantii "beu" banii din fond cand e pe plus este normal sa suplimenteze cand e pe minus. Dar pe cinstite, ca pensie e doar cea contributiva!
        • -3 (7 voturi)    
          pe cifre (Luni, 21 iunie 2021, 17:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

          Daca platesti 35 de ani 25% si banii sunt cheltuiti imediat, deci nu primesti dobanda, apoi vrei sa mai traiesti 20 de ani din pensie, de unde vrei sa ai 80% din suma?.. Ar trebui sa-ti ajunga 44% din salariul mediu net.
          Pensia medie pentru limita de varsta cu stagiu complet este 51% din salariul mediu net. Deci este mai mult decat contributiile.

          Dar daca primii 20 de ani ai platit 15% si ultimii 15 ani 25%? Ar trebui sa fie doar 34% din salariul mediu.

          In realitate, doar 78% din pensii sunt pentru limita de varsta. Din astia 78% oare cati au stagiu complet de cotizare?.. ca stagiu complet cu 25% sigur nu are nimeni.
          • 0 (0 voturi)    
            depinde la ce aplici (Marţi, 22 iunie 2021, 17:33)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            25% din brutul de acum e comparabil cu 30.6% din brutul din anii 2010, pt ca se aplica la o suma mai mare.
            Similar, din 10000 lei brut platesti 2500 la CAS, dar net iei doar 5800 lei, deci raportul de inlocuire la salariul net e mult mai mare: 43-44%.
            Atata timp cat toti angajatii au platit aceeasi suma cu cei din generatia lor asta e: altfel trebuiau sa fie contracte cu x% mai mari fara sa creasca netul cu vreun leu - ar fi fost incantati muncitorii de la Steagul Rosu in '87 sa le dea banii pe la nas tip PSD (transferul contributiilor si la bugetari cresterea de 25% promisa care a fost doar o galusca fiind obligati sa creasca si statul brutul).
      • 0 (0 voturi)    
        Esti pe langa subiect ! (Miercuri, 23 iunie 2021, 12:45)

        all23 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Daca in comunism nu au contribuit , era o asumare a statului ca redistribuie "bogatia/saracia". Cand au separat fondul de pensii trebuiau sa calculeze ce trebuie sa puna statul pentru acei care au contribuit ( vreo 50 mld euro, pentru pensionarii activi la acea vreme , si inca pe atat pentru cei care au contribuit " doar 15 % " dar nu s-au pensionat inca . Statul a refuzat sa recunoasca datoria asta catre proprii cetateni , insa a recunoscut datorii fictive catre multi din cei despagubiti pentru retrocedari cu actiuni la fondul Proprietatea . Daca nu avea bani ( si nu avea !) nu trebuia sa dea nimanui! Cand esti in faliment se imparte ce ai in cote egale creditorilor , nu iti alegi rudele ( neamurile proaste ale guvernantilor ...) Chiar si cu 15 % , inca nu ar fi pe minus fondul de pensii , daca ar fi pusi inapoi banii directionati catre pensionari anticipate ( altele decat cele din lege sau speciale) . Stii cu cat iese la pensie unul de la Romatsa ? La 50 de ani primeste 60 de salarii compensatorii , adica 400 -500 000 euro plus o pensie de minim 30 000 lei/ luna , calatorii in toata lumea etc ....
    • -9 (15 voturi)    
      Lol (Luni, 21 iunie 2021, 11:36)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Obsesia cu pensiile speciale.

      Nu, pensiile speciale sunt nimica toată comparativ cu cele contributive.

      Cu ele eliminate sau nu, nu ar avea aproape niciun efect asupra deficitului.

      Iar cei care au muncit dincolo vor lua pensie si de aici, daca au muncit si in Romania.

      Nu stii cifrele, nu stii cum functioneaza pensiile la nivel EU, doar bagi petarde.
      • +1 (7 voturi)    
        hei (Luni, 21 iunie 2021, 14:03)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Cei care au muncit in UE dar si Canada sau Israel (cu care Romania are intelegeri) vor primi si pensii de la statul roman, indiferent daca au muncit sau nu in Romania. Daca n-au muncit in Romania primesc doar pensia minima, daca au muncit ceva li se adauga si partea contributiva din Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      De ce nu vrei sa crezi povestea pentru prosti ? (Miercuri, 23 iunie 2021, 12:35)

      all23 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Acum statul isi intoarce buzunarele pe dos si ne arata ca nu are bani , dar are burta plina , si a consumat si niste bauturi scumpe ( pensiile speciale) . Nu are decat sa aplice legea pentru pensii, sa declare falimentul si sa de tuturor carora le e dator cate 50 % din datorie asa cum face si catre pensionari , si atunci acceptam! Acceptam si ca Parlamentul/Comisia europeana sa ii aresteze si sa ii impuste pe toti care au condus tara asta in ultii 30 de ani , sau sa ii puna la munca pe viata sa mai recupereze ceva ....
  • +19 (41 voturi)    
    ajuta tara mori inainte de pensie (Luni, 21 iunie 2021, 7:51)

    autan [utilizator]

    Conform calculelor reale, la fiecare 5 ore pensiile speciale cresc. La fiecare 5 ore electoratul PNL/USR scade. La fiecare 5 ore guvernul mai iarta de taxe niste esentiali si le mai da un cumul de pozitii/pensii. La fiecare 5 ore creste scarba si furia populatiei.
    • -7 (33 voturi)    
      hehe (Luni, 21 iunie 2021, 8:34)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui autan

      La fiecare 5 ore psd #ciumarosiee mai aproape cu 5 ore de desfiintare. La fiecare 5 ore esti mai aproape de somaj pe vecie, postacule lihnit.
      • +3 (25 voturi)    
        Prin ce masuri (Luni, 21 iunie 2021, 9:29)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        ia/a luat Domnul Cutu mai degraba se desfiinteaza PNL .Oricum circula zvonul ca PNL-ul se va scinda daca ramane sef Orban .Ar fi inca o victorie a neomarxistilor aka a securistilor din noul val.Dar nici USR-ul nu va scoate in 2024 mai mult de 10%.
      • +12 (26 voturi)    
        Dragul meu trans... (Luni, 21 iunie 2021, 9:54)

        Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Sunt un anti psdist declarat dar, din pacate, trebuie sa-ti spun ca te inseli! Rau de tot ! La cat de praf sunt astia, s-ar putea ca psd-ul sa faca procente cat n-a avut niciodata. Cu acelasi numar de alegatori. A zis cineva msi sus: la fiecare 5 ore creste scarba populatiei. Nu mai vorbiti de desfiintarea pensiilor speciale, concentrati-va pe cum schimbam comunistii din ccr. Aici e problema !
        • +12 (20 voturi)    
          Lasa-l, el traieste (Luni, 21 iunie 2021, 10:50)

          mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

          in lumea fanteziilor si anul trecut zicea ca psd nu prinde parlamentul pt ca apoi psd sa castige alegerile iar pana in 2024 se va duce spre 50%, pnl nu va trece de 10% iar usr nu mai prinde parlamentul la cate tampenii au facut in ultimii 2 ani.
        • -6 (14 voturi)    
          la vremuri noi, tot noi.. ;) (Luni, 21 iunie 2021, 11:29)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

          Cum sa schimbi CCR? Astepti sa le expire mandatele, alta solutie nu exista. Sunt "judecatori" numiti de reprezentantii poporului roman. Democratie => avem ce a votat majoritatea. Majoritatea care se bucura sa traiasca 20-30 de ani frecand menta.
      • +10 (18 voturi)    
        hopaaaa (Luni, 21 iunie 2021, 10:10)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Esti d-ala special? Ar explica multe, inclusiv tip si nivel postari.
        • +4 (14 voturi)    
          da (Luni, 21 iunie 2021, 11:39)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          e un postac platit de sri-aripa cia
    • -10 (16 voturi)    
      realitatea este un pic diferita (Luni, 21 iunie 2021, 10:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui autan

      Traim vremuri "grele". Toata lumea are ce manca, desi calitatea mancarii scade. Toata lumea are 100 de canale TV la care sa-si iroseasca timpul.
      Principalele cauze de deces timpuriu sunt obezitatea si sedentarismul. Diseases of affluence...

      Cine ii invidiaza pe cei care ies la pensie la 50 de ani ar trebui sa sa uite mai atent in jur. Pensionarii PSDului mor pe capete. Milioanele de disponibilizati din anii '90 care isi iau doza zilnica de latrine.. plus doza zilnica de medicamente compensate.
      • -1 (13 voturi)    
        ti-as da un premiu (Luni, 21 iunie 2021, 12:29)

        autan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Pai daca nu vor ca nemtii sa mearga in croaziere la batranete. Ei stau la latrine si iau medicamente.
        Sa li sa ia tv-ul, mancarea aia proasta si sa fie scosi la alergat in carje, cum o fi.
        Ei n-au stiut ca daca duceau o viata fara vicii, doar cu putina coruptie, ieseau la 50 de ani la pensie.
        Oricum nu stiam ca mor pe capete doar pensionarii PSD-ului. Credeam ca sunt bunicii tuturor, aia de "facura" si baraje si transfagarasane, niste lupte pt tara, o revolutie, dar ce sa mai niste sedentari.
      • -5 (7 voturi)    
        "latrine" (Luni, 21 iunie 2021, 13:43)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Pai, ce facem, ca de-acolo' isi iau doza zilnica si useristii, si penelistii, si udemeristii, adica "salavatorii patriei" aflati la guvernare! Si nu pare ca le-ar fi scarba, ba'chiar se-nghesuie sa- i auda si pe ei cineva ce le poa(u)te gura.
  • +8 (22 voturi)    
    Din formule matematice pare corect, dar NU ESTE !! (Luni, 21 iunie 2021, 9:00)

    mircea112 [utilizator]

    Cifrele sunt extrapolate de la nivelul lui 2017, dar de atunci avem o pandemie, care a cauzat sute de morti.

    De atunci spitalele sunt mai vechi cu 4 ani de la 50 de ani vechime acum au 54 de ani, de atunci au mai ars cateva spitale.

    Oamenii nu au mai putut fi tratati de anumite boli critice datorita covid.

    Poluare a devenit mai mare, Romania a devenit groapa de gunoi a europei, au loc arderi nocturne!

    Aceasta speranat de viata ar trebuii calculata la nivelul lui 2021 cu toate provocarile lui, nu putem lua un trend de acum 4 ani si sa presupunem ca va fi tot asa!

    Conditiile de viata in Romania au scazut dramatic in ultimii ani!
  • +5 (15 voturi)    
    ! (Luni, 21 iunie 2021, 9:01)

    chiuaua [utilizator]

    Un banc ar fi fost mai potrivit acestui articol.
    Speranta romanilor creste cu 20% in fiecare zi ? Zau ?
  • +7 (17 voturi)    
    cîți ani trăiește un român special (Luni, 21 iunie 2021, 10:20)

    di livio [utilizator]

    pensionat la 40 de anișori?...aiasta-i întrebarea și problema, nu că se pensionează decrețeii, ăia vor avea pensii de 2000 de lei...marea problemă îs pensiile obscene ale specialilor și modul de calcul la fel de obscen...nu știu cum îi în alte țări cu specialii, presa nu vrea să ne spună, presa repetă numa minciunile politrucilor, de astea ne plictisirăm, manipularea îi grosolană și bate la ochi...pe scurt, noi sîntem divină, noi populația civilă...vorba lu Neluțu Tătaru. școlit la coledzu național de apărare
  • +13 (17 voturi)    
    Nasol (Luni, 21 iunie 2021, 10:20)

    Fanel01 [utilizator]

    De inceput ar trebui sa anulam pensiile speciale , sa fie corect pt toata lumea , cat ai contribuit atat primesti !
    • +5 (13 voturi)    
      Pai specialii (Luni, 21 iunie 2021, 10:52)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      i-au dus pe usr si pnl la guvernare, nu doar ca nu se vor lega de ei ci le vor oferi alte privilegii in plus.
    • -4 (8 voturi)    
      Corect, sa se dea doar contributia.. ;) (Luni, 21 iunie 2021, 11:23)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Tot ce ai contribuit s-a dus. Daca maine ramane in Romania un singur salariat, veti plati cateva milioane de pensionari din contributia lui?
      • +2 (8 voturi)    
        faci pe prostul (Luni, 21 iunie 2021, 11:41)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        dar chiar esti :)))
        • -5 (7 voturi)    
          si totusi, pensia?.. :) (Luni, 21 iunie 2021, 11:59)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Oi fi eu prost dar nu trebuie sa fii geniu ca sa vezi ca raportul pensionari / salariati creste in continuare.
          Decreteii lui Ceausescu, copiii nascuti dupa legea 770/1966, sunt acum grupele de varsta 45-50 si 50-55. Varsta medie reala de pensionare in Romania este 58 de ani la femei si 60 la barbati. De unde o sa va luati pensiile peste 10-15 ani?
          • +3 (5 voturi)    
            Decrețeii nu iau pensie din România (Luni, 21 iunie 2021, 15:58)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            5 milioane lucrează în străinătate și vor lua pensie de acolo!
            Dacă au lucrat și câțiva ani în România li se va adauga așa puțin la pensia lor de afară, că nu vor alerga cu documentele pe la casele de pensii, că nu merită.
            Deci nu va fi presiune pe fondul pensiilor normale.

            Presiune va fi pe fondul toatal al pensiilor speciale, pensiilor de serviciu, tot felul de îndemnizații, de adausuri la pensii. Știți de exemplu că cel care are o pensie specială și este înscris la uniunea ziariștilor primește ÎN PLUS 50% din pensia lui specială?
            Sunt foarte multe de genul ăsta care sunt confidentiale, ca să nu mai zic de numărul lor...
            • 0 (0 voturi)    
              Decreteii au plecat dupa 2007 (Marţi, 22 iunie 2021, 17:35)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui nick24

              Si nu au plecat toti deodata.
              Chiar si cei nascuti in anii '80 (nu in '67), au apucat sa lucreze ceva in tara daca au vrut.
      • +3 (11 voturi)    
        Ce imi plac compatriotii destepti (Luni, 21 iunie 2021, 11:53)

        autan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Oamenii si-au platit contributiile. Treaba guvernului sa investeasca contributiile alea.
        Daca pui botul ca e vina pensionarului ca vrea pensie...
        Treaba e ca imbatranesti si mataluta. Pensia pare departe azi, dar totul e relativ.
        • -2 (12 voturi)    
          "treaba guvernului"?.. (Luni, 21 iunie 2021, 12:28)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui autan

          Deci ar trebui sa-si ceara pensia de la guvernele carora le-au platit contributiile?

          Imbatranesc si eu, da. Asa ca imi pun de-o parte bani pentru cand nu voi mai putea munci. Nu platesc 25% ca fraierul unui guvern care maine nu va mai fi.
        • 0 (2 voturi)    
          pay-as-you-go (Marţi, 22 iunie 2021, 17:37)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui autan

          pilonul I e pe deficit din 2008, plus ca pensia minima se plateste de la bugetul de stat, la fel si mare parte din pensiile speciale.
    • -3 (3 voturi)    
      hei (Luni, 21 iunie 2021, 14:14)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Asta e diferenta fatza de alte tzari! Exista si acolo regimuri de pensii speciale, pentru bugetari, cei din regiile si companiile de stat, salariatii autoritatilor locale, politie, etc, dar acestia contribuie. Desigur, angajatorul (statul) are contributia cea mai importanta, dar si salariatul contribuie si el. Din ce in ce mai mult in ultimii ani, datorita randamentului scazut al investitiilor sigure (titluri de stat, etc).
  • +8 (12 voturi)    
    Cat e speranta de viata la 45 ani (Luni, 21 iunie 2021, 12:46)

    AndreiGr [utilizator]

    Daca pentru cei iesiti la pensie pe la 60 ani speranta de viata (femei) e aproape 25 ani..cat este pentru cele din magistratura care ies la 45 ani? Logic ar fi peste 40 ani (15 pana la 60+25 ca celelalte) pentru ca au 15 ani in plus de odihna. Va dati seama ca doamnele astea au muncit 20 de ani si apoi isi petrec frumos peste 40 de ani cu un venit SIGUR si foarte mare? adica fara stres? Este inimaginabil cum o tara intreaga se scalda in saracie si munceste ca sa se bucure de viata o anumita casta. fantastic
  • +3 (11 voturi)    
    viata vesnica (Luni, 21 iunie 2021, 13:53)

    atc [utilizator]

    Tot adaugand zilnic 5 ore in plus de viata, adica la 5 zile o zi sh'un pic, s.a.m.d., s-ar putea ca, asa cum in paradoxul lui Zenon, iepurele nu ajunge niciodata din urma broasca testoasa, sa traim si noi vesnic! Si bine!
    • +4 (8 voturi)    
      la asta ma gindeam si eu (Luni, 21 iunie 2021, 17:04)

      CalugaruVaxile [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Daca pui pe hirtie (si, spre deosebire de postacii minusaci, ai mai facut si Analiza Matematica la scoala) iti iese ca in Romania, durata vietii e infinita. Ceea ce justifica matematic deficitul sistemului de pensii.
  • -4 (4 voturi)    
    Sfanta naivitate! (Luni, 21 iunie 2021, 18:21)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    "Nu, mortalitatea pe vârste este de așteptat să-și continue regresul în toate populațiile europene"

    In populatiile europene, poate, dar nu si in Teleormanistan!

    Ca maine au loc alegeri anticipate, revine la putere pedesereul, in forta, iar speranta de viat face un salt spre valoarea din Evul Mediu!
  • +1 (1 vot)    
    Pandemia a redus speranta de viata cu 2 ani. (Marţi, 22 iunie 2021, 13:16)

    gv [utilizator]

    In 2020 speranta de viata a scazut cu aproape 2 ani, puternic afectata de Covid si mai ales de netratarea afectiunilor non-Covid, pacientii non-Covid ramanand practic fara tratament.
    Speranta de viata de 78,2 ani este la femei, dar la barbati, care ies mai tarziu la pensie, era in 2019 doar de 72 de ani, iar dupa pandemie va fi in jur de 70 de ani, exact varsta la car vor sa ne putem pensiona, direct cu picioarele inainte.
  • 0 (2 voturi)    
    Presa senzationista de 2 lei (Marţi, 22 iunie 2021, 15:25)

    unu_din_Romania [utilizator]

    Numai in tarile lumii a 3-a ai gasi unu cu 2 neuroni in tot capul care sa faca atata tam-tam negativ la un lucru bun (presupunand ca datele sunt corecte): cresterea sperantei de viata e ceea ce majoritatea oamenilor urmaresc - o viata sanatoasa si cat mai lunga. Ca sa te apuci sa cauti partea neagra a unui lucru bun...numai in Romania si tarile ne-educate gasesti, in care can-canismele sunt reperul presei "profesioniste" (auto-proclamata profesionista).
    La fel ca in politica, aruncatul cu noroi si cautatul nodului in papura este sport national si in presa. Nu sunt in stare sa scoate la vedere problemele reale ale comunitatii si sa puna presiune pe politicienii sa le rezolve pentru ca-si supara stapanii. Trista tara, triste mentalitati la "formatorii de opinie" - bipezi care fac degeaba umbra pamantului.
    Vreau sa vad si eu odata presa aducand suflul ala nou in mentalitate si prin care sa creasca nivelul de bun-simt si optimism, nu sa ii tot vezi cum scot toate mizeriile si le fac stiri nationale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by