Nevoia de a ne îndatora pentru un telefon sau televizor este psihologică. Cum pentru copii există părinți care cumpără jucării, pentru adulți avem „magia” cardului de credit

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Miercuri, 21 iulie 2021, 10:49 Economie | Finanţe & Bănci


Indatorarea si cardurile de credit
Foto: Pixabay
Să cumpărăm, să consumăm cât mai mult, ba chiar să ne îndatorăm. Cam asta încearcă multe companii să ne convingă prin diverse trucuri de marketing și influenceri. Este prezentat un produs ca fiind excepțional și se induce ideea că trebuie să-l avem pentru a fi fericiți și la modă. Fiind bombardați cu reclame la telefoane, televizoare și diverse gadgeturi, vedem marketing peste tot, în diverse forme. Din dorința de a fi „în trend”, mulți ajungă să se îndatoreze. Economisirea/ investițiile sunt lăsate pe altă dată. Nu orice datorie este rea, de exemplu, precum cea pentru un credit de casă. Problema o reprezintă majorarea datoriei pentru produse de care, poate, nu ai neapărată nevoie.

Foarte pe scurt:
  • Multe instituții financiare dezvoltă campanii de marketing și mecanisme care sunt făcute nu doar să te îndatorezi, dar să te țină acolo (în datorie)
  • Să scapi de datorii reprezintă, în general, primul pas când vine vorba de punerea finanțelor personale în ordine
  • Există un aspect psihologic al datoriei care îi determină pe oameni să cheltuiască mai mult decât sunt capabili să plătească
  • E mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii
  • Datoria pentru fi rea pentru sănătate. Pentru mulți, datoria se transformă în anxietate, iar unii nu pot dormi bine noaptea, gândindu-se la datoriile pe care trebuie să le plătească.
  • Cele mai frecvente trucuri de marketing. Fiecare metodă încearcă să te convingă să cumperi mai mult
  • Poți cheltui mai puțin dacă îți dorești mai puțin. Îți vei dori mai puțin dacă îți pasă mai puțin ce cred alții despre tine

Marketingul încearcă să ne ducă în datorii și să rămânem acolo


Adevărul este că multe instituții financiare dezvoltă campanii de marketing și mecanisme care sunt făcute nu doar să te îndatorezi, dar să te țină acolo (în datorie), conform cărții „The Psychology of Money – A simple Guide to financial intelligence”, de Addison Bell.

Chiar dacă nu pare etic, spune el, nu putem nega că aceste instituții financiare, precum băncile și creditorii privați, trăiesc din alegerile financiare ale acestor persoane.

Indiferent că te uiți la clipuri pe Youtube ori pe diferite site-uri, precum și pe rețelele de socializare, ești bombardat cu mesaje subliminale concepute pentru a deschide portofelul și a cheltui.

Să scapi de datorii reprezintă, în general, primul pas când vine vorba de punerea finanțelor personale în ordine, adică să ajungi să economisești și să investești.

„La început, ai putea crede că o mică datorie nu doare. Împrumuți doi dolari de la un prieten pentru a plăti parcarea. Împrumuți sute de dolari de la o mătușă pentru a plăti reparațiile mașinii. Ceri un credit mic de la bancă pentru a finanța un potențial business. Toate acestea par inocente, nu? Da, dacă te uiți individual la fiecare. Totuși, dacă stai și te uiți la total, vei realiza cât de rele sunt”, potrivit lui Addison Bell.

• Datoriile îți diminuează avuția. Practic ești restricționat de la flexibilitatea ta financiara. Nu există prea mult spațiu de creștere a avuției.


Jucăriile pentru copii și cardurile „magice” pentru adulți


Datoria, în general, te face să cheltuiești dincolo de capacitatea ta. Există un aspect psihologic al datoriei care îi determină pe oameni să cheltuiască mai mult decât sunt capabili să plătească.

„Există un motiv pentru asta. Încearcă să te pui în pielea unui copil ai cărui părinți îl duc la un magazin de jucării. Ești tânăr. Ești naiv. Nu ai idee care e valoarea banului. Tu știi doar că vrei jucării și acel magazin plin așteaptă să aduci multe acasă. Faci o listă cu ce vrei și părinții le cumpără pentru tine. După aceea, pleci acasă și te bucuri de jucării fără nicio grijă”, conform cărții citate.

Știi de ce a fost atât de ușor pentru tine să ceri multe jucării?

„Pentru că nu ai avut nevoie să economisești pentru a le cumpăra. Ele erau deja disponibile pentru că părinții au reușit să facă asta. La fel este și cu cardul de credit. Cumva, aceste dispozitive magice au abilitatea să te facă să crezi că îți poți permite lucruri pe care altfel nu ai putea să le achiziționezi”, spune Addison Bell.

Este satisfacția instantanee pe care oamenii o dezvoltă atunci când se îndatorează. Ei achiziționează ceva ce-și doresc imediat, fără a fi nevoie să facă față stresului plății decât mai târziu.

Te îndatorezi instantaneu, dar ieși greu din împrumut


Conform acelei cărți, e mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii.

„Intri în magazin, vezi un produs interesant, și îl iei în careva minute. Poți cheltui imediat echivalentul unul salariu, de exemplu, sau mai mult. Acum gândește-te câte ore trebuie să petreci pentru a munci și câștiga acei bani. Nu este același lucru, nu? De aceea e mult mai ușor să de îndatorezi decât să ieși din datorii.

În plus, te costă îndatorarea. Există dobânzi, comisioane și, în anumite cazuri, penalități de întârziere. Așadar, poți ajunge să plătești mai mult”.

• Cardurile de credit încearcă să te facă să plătești o sumă minimă foarte mică în fiecare lună și pare ușor să faci plățile la timp. Totuși, poate nu realizezi, dar a face plățile minime lunare te încurajează să cumperi mai mult decât ai crezut. Un lucru pe care îl poți învăța de la persoanele care sunt inteligente financiar este cum folosesc dobânzile pentru a se îmbogăți (dobânda compusă).

• Datoria pentru fi rea pentru sănătate. Pentru mulți, datoria se transformă în anxietate, iar unii nu pot dormi bine noaptea, gândindu-se la datoriile pe care trebuie să le plătească.

Care sunt cele mai frecvente trucuri prin care unele firme încearcă să ne facă să cumpărăm mai mult


Într-un material din luna martie, am scris cum încearcă marketingul să ne convingă să cumpărăm mult. Reluăm mai jos acea parte a din material, precizând că au fost extrase din cartea „The More of Less”, de Joshua Becker.

Puncte de loialitate și carduri. Comercianții ne oferă recompense gratuite atunci când cheltuim o anumită sumă de bani la magazinele lor. De multe ori ne determină să cumpărăm lucruri de care nu avem nevoie, doar pentru satisfacția valorificării recompensei.

Carduri pentru magazine. Aceste carduri oferă o reducere procentuală la achiziția noastră. Acest lucru funcționează bine pentru emitenți: cercetările arată că veți cheltui până la două ori mai mult cu acel card în mână. În plus ei vor colecta toate datele dvs. personale și vor cunoaște obiceiurile de consum.

Ideea de raritate. Experții în marketing au creat un sentiment de urgență pentru a ne obliga să cumpărăm. „Articol la vânzare pentru o perioadă scurtă de timp”. „Pachetul va dispărea în curând”. „Număr limitat de produse rămase”. Fiecare dintre aceste idei ne obligă să luăm o decizie rapidă. De obicei, ajungem să greșim.

Reducere instantanee. CEO-ul unei companii a fost concediat pentru că a decis să elimine prețurile de vânzare de pe produsele din magazinele lor. Strategia lui a fost să marcheze fiecare lucru la cel mai redus preț din totdeauna – doar articole la prețuri scăzute. Din păcate, strategia a eșuat, deoarece vânzările au scăzut. Scăderea prețurilor inițiale a dus la scăderea vânzărilor. Cum s-a întâmplat asta?

În cele de urmă, cercetătorii su stabilit că sunt mai multe șanse să fie cumpărat un produs dacă are un sticker „sale”. Au ajuns la concluzia că majoritatea consumatorilor habar nu au cât ar trebui să coste un produs. Prin umflarea artificială a prețului inițial al unui articol, comercianții cu amănuntul pot înșela consumatorii să creadă că primesc o ofertă pentru un articol la prețul de vânzare, chiar dacă nu-i așa.

Prețuri înșelătoare.
Restaurantele pun câteva produse din meniu la prețuri exagerat de ridicate, deși știu că puțini le vor cumpăra. Prin stabilirea unui preț de vârf, celelalte par foarte ieftine. În comerțul cu amănuntul, acest lucru se realizează prin stabilirea unui preț semnificativ mai mare decât articolele similare de lângă acesta.

Lider de pierdere. Un truc obișnuit printre magazinele alimentare (deși nu sunt singurele care fac asta) este de a oferi un articol la preț redus pentru a intra pe ușă. Chiar dacă înregistrează o mică pierdere prin prețul de vânzare, sunt încrezători că veți ieși pe ușă și cu alte produse.

Mostre. Pentru clienți, mostrele de mâncare gratuite reprezintă o oportunitate distractivă de a gusta sau a testa un articol prezentat de magazin. Există o strategie interesantă în spate. Ori de câte ori mâncăm, îi spunem corpului că este timpul de masă, iar creierul începe să caute alimente. Unele studii arată că 40% dintre persoanele care acceptă mostrele, cumpără în cele din urmă un produs alimentar, chiar dacă nu intenționau asta.

Amenajarea.
Magazinele alimentare plasează produsele de bază, precum lactate, carne și produse coapte în colțuri opuse, așa că trebuie să parcurgem magazinul, ceea ce le oferă mai mult timp pentru a ne atrage atenția. Mall-urile, de exemplu, sunt construite în așa fel încât să-l dezorienteze pe client pentru a încuraja achizițiile impulsive. Totul este pentru a încuraja tendințele noastre de consum.

Așa cum spuneam într-un material recent, multe persoane, deși au salarii mai mult decât decente, nu economisesc. Trăiesc de la salariu la salariu nu pentru că n-ar câștiga bine, ci pentru că încearcă să cumpere lucruri scumpe de care nu au nevoie, doar pentru a se lăuda în fața prietenilor.

Morgan Hausel, în cartea „The Psychology of Money” (seamănă titlul, dar e altă carte decât cea citată la început), spunea că economisirea poate fi creată cheltuind mai puțin.

„Poți cheltui mai puțin dacă îți dorești mai puțin. Îți vei dori mai puțin dacă îți pasă mai puțin ce cred alții despre tine”, spune Morgan Housel.

Surse (cărți):
The Psychology of Money – A simple Guide to financial intelligence”, de Addison Bell
„The More of Less”, de Joshua Becker.
The Psychology of Money”, Morgan Hausel






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6038 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Mda (Miercuri, 21 iulie 2021, 11:29)

    TheFaime [utilizator]

    Deci un credit imobiliar/ipotecar pe 10-20-30 de ani, cand dai bancii inapoi 2x valoarea creditului contractat nu e rau??? Sa fim seriosi..In tara asta 65% sunt la limita saraciei, oamenii merg spre rate pe cardul de credit si isi cumpara te miri ce (ex: sistem de sunet, telefon, plasma, etc) pentru ca vor sa aiba si ei o satisfactie, oricat de mica. Cu mai bine de 50% din populatia activa care traieste din venitul minim garantat poti sa iti iei credit pentru casa???? Poi la ce preturi bomba a ajuns piata imobiliara, fraier e ala care intra din nou in bula imobiliara actuala. Suntem un popor care nu are cultura financiara, inca ne placem sa mancam mult, sa fie masa plina, sa avem ultimele telefoane, plasme..etc..''pentru ca pe vremea lui Ceausescu a fost greu si n-am avut''. De la o populatie care voteaza de 30 de ani, aceeasi politicieni cu 4 clase, ce speranta sa mai ai?
    • -11 (11 voturi)    
      OPS! Ti-am dat un plus, pina .... (Miercuri, 21 iulie 2021, 14:47)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      ....ai facut comentariu cu politicienii cu 4 clase!
      Aia scoliti in vest, care au vindut si ingroapa financiar Romania, adikalea ticalosii din Guvernul PNL-USR + joahnis, cei cu multe clase!? ....E MULT MAI RAI!
    • +3 (3 voturi)    
      e totusi o diferenta... (Miercuri, 21 iulie 2021, 19:15)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui TheFaime

      Creditul imobiliar are o rata care echivaleaza oarecum cu chiria, presupunand ca nu cumperi casa in rate ca sa ai o a doua casa. In plus, pe termen lung, pretul casei respective se mentine, sau chiar creste. Si dupa 20-30 de ani de rate, te alegi cu o locuinta a ta.
      pe cand un telefon in maxim 5 ani nu mai valoreaza nimic.
      Eu cred ca mai degraba un credit imobiliar isi are rostul, atat timp cat nu urci cu ratele peste 1/3 din venituri, si ca pentru un telefon mai scump e indicat sa astepti un an pana strangi banii si abia apoi sa ti-l cumperi.
  • 0 (2 voturi)    
    thumb up (Miercuri, 21 iulie 2021, 11:31)

    bancheru83 [utilizator]

    super articol.multumim hotnews
    • 0 (0 voturi)    
      card de credit? (Miercuri, 21 iulie 2021, 19:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      Singurul lui avantaj real e ca te ajuta sa inchiriezi masini mai ieftin. In rest, e o chestie foarte alunecoasa si risti sa ajungi sa platesti dobanzi exorbitante bancii.
  • -1 (11 voturi)    
    Oamenii cinstiti au card de credit (Miercuri, 21 iulie 2021, 12:00)

    Victtor [utilizator]

    Doar impostorii au ceva impotriva lui si prefera numerarul.
    • +2 (10 voturi)    
      card de credit vs card de debit (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:40)

      _ME_ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Cred ca faci o confuzie intre card de credit si card de debit.
      Cardul de debit permite plati care sunt imediat (sau mai tarziu) debitate din cont DOAR daca ai sold suficient. Cu alte cuvinte platesti cu banii tai ca si cum ai plati numerar.
      Cu cardul de credit in schimb, te imprumuti pentru a plati si apoi rambursezi acel imprumut de foarte multe ori cu o dobanda cu 2 cifre (adica f mare).
      E normal ca lumea sa evite cardul de credit daca isi permite acest lucru.
      Sincer nici eu nu l-as recomanda unui prieten.
      Solutia cea mai buna ramane tot economiserea pt o cumparatura semnificativa gen masina, vacanta, mobila sau TV nou.
  • +7 (9 voturi)    
    arta de a... MINȚI (Miercuri, 21 iulie 2021, 12:03)

    c8ilu [utilizator]

    PR-ul e redenumirea Propagandei in Public Relations, dupa 1945.
    Publicitatea, Marketingul, PR-ul sunt doar modalitati de a MINTI si de a MANIPULA oamenii sa cumpere mizerii inutile (cu bani pe care nu-i au).
    Cand eram mai tanar ma gandeam ce fain ii in Iad, cu toti artistii si scriitorii lumii. Acum imi dau seama ca pe langa avocati si preoti, o sa fie plin iadul de Advertiseri, Merchandiseri, Marketeri, PiaRisti si o eternitate o sa te f**a la cap sa le cumperi mizeriile
  • +6 (12 voturi)    
    k (Miercuri, 21 iulie 2021, 12:06)

    cartofiprajiti [utilizator]

    trebuie sa fii prost rau sa-ti cumperi telefon cu credit....
    • +1 (7 voturi)    
      In nov 2020 (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:14)

      iSteal [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      Mi-am cumparat un iPhone 11 Pro Max 512 GB. Multa memorie pentru ca il folosesc ca o camera de filmat pt a inregistra cursuri si in plus are o camera excelenta.

      Am optat pt a-l achita in 36 de rate fara dobanda in loc sa il achit intr-o singura plata - am beneficiat de o promotie. Fiind cumparat cu cardul de credit am asigurare pe aceasta perioada. In plus beneficiez de o reducere la creditul ipotecar pe care il am la aceeasi banca si pentru ca folosesc cardul de credit banca imi da "bonitate" buna - adica atunci cand am facut creditul ipotecar a fost o formalitate.

      Pot sa te intreb: ce anume am facut gresit ca sa imi merit calificativul de "prost rau"?
      • +1 (1 vot)    
        asta e ceva diferit (Miercuri, 21 iulie 2021, 19:20)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui iSteal

        36 de rate fara dobanda e o facilitate a magazinului. Avand in vedere ca nu platesti mai mult, si presupunand ca nu iti afecteaza echilibrul financiar, poate fi o chestie OK. In articol era vorvba despre creditele de consum, cu dobanzi exorbitante, la care uneori platesti 50% in plus in 2-3 ani.
        • +1 (3 voturi)    
          Si totusi (Joi, 22 iulie 2021, 8:12)

          iSteal [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          "trebuie sa fii prost rau sa-ti cumperi telefon cu credit"

          Nu este nicaieri specificat unde anume faci creditul. Asadar tot nu imi e clar unde anume sunt eu prost rau. Astept poate totusi cel care a scris asta sa ma lamureasca, caci asa cunt eu, mai prost, si am cerut o lamurire.
  • 0 (4 voturi)    
    Completare (Miercuri, 21 iulie 2021, 12:14)

    Feroviarul [utilizator]

    In comentariul pe care l-am lasat la articolul acela cu Andrei care nu reusea/nu si-a propus sa economiseasca bani, am omis sa mentionez ceva esential, dupa parerea mea: cu cat salariul se obtine mai usor, cu atat banii se cheltuiesc mai usor. Cu alte cuvinte, englezul are o vorba: "easy come, easy go". Depui multa munca si stres la serviciu -> vei cheltui salariul mult mai precaut. Vii de la munca mai odihnit decat ai plecat de acasa -> vei cheltui salariul imediat, fara prea mult stres. Valoarea banului este data si de dificultatea de a-l obtine.
    Fata de articolul prezet, intr-adevar, unii comercianti sunt precum hienele. Fac orice sa-si atinga scopul. In vanzari scopul este dat de volumul vanzarilor si marja de profit. Cu un marketing bun, aceste 2 scopuri se ating relativ usor. Inclusiv prin practici si reclame inselatoare.
  • +2 (4 voturi)    
    Ciudata nevoie … (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:03)

    tedycv [utilizator]

    Televizorul mai treca-meargă. Dar cu telefoanele mobile eu am avut o experiența șocanta cu prietenii mei, care muncesc decent! Sunt oameni care depind de salariu.
    Copilul lor, aflat la vârsta adolescentei si elev al unui liceu de tradiție, a primit cadou un telefon de lux (spun eu, adică toate veniturile familiei pe o luna)
    L-a scăpat in toaleta si s-a supt.
    I s-a cumpărat un nou telefon, de aceeași calitate ca si primul, l-a scăpat din buzunar înainte de urcarea in mașina, iar tatăl sau a trecut cu rotile peste el. Normal ca i s-a cumpărat alt telefon.
    Surpriza: la veniturile pe care le au, telefonul era unul comun.
    Întrebarea copilului: ce pot face cu “jegul” pe care îl au toți țăranii?
    • +1 (1 vot)    
      Raspunsul tatalui ar putea fi (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:19)

      iSteal [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

      Cu jegul de telefon de acum poti comanda o galeata de aracet cu care sa iti dai pe maini cand primesti un telefon mai bun.

      PS: Copilul poate primi un telefon de varf insa mai vechi cu 3-4 ani. Eu niciodata nu cumpar ultima generatie de telefoane: este scumpa, tehnologia e insuficient testata, problemele nu sunt inca descoperite. Intre iPhone 12 Pro Max si 11 Pro Max am preferat 11 Pro Max (lansat cu un an in urma) si nu regret nici o clipa. Il voi folosi 3 ani dupa care voi lua tot asa un iPhone de top insa lansat cu un an in urma. Pe care il voi folosi tot 3 ani.
    • +2 (2 voturi)    
      Cum il cresti, asa il ai (copilul) (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:52)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

      ...daca il inveti de mic cu toate cele oferite pe tava, cand va fi adult probabil nu va sti sa-si gestioneze propriile fonduri (daca le are). Mai nasol e ca respectivul copil isi stabileste "cota de piata" in functie de cat de scump e telefonul pe care il are. La fel de nasol e ca ii considera "tarani" (in acceptiunea lui taran=sarantoc) pe cei care au telefoane ieftine. Am intalnit si eu astfel de cazuri care le-au cumparat copiilor (inca la liceu) inclusiv masini. Aici cred ca e vorba si de alt aspect: daca parintii au avut o copilarie cu multe lipsuri, prefera sa ofere copiilor lor aproape orice, inclusiv prin sacrificii financiare. In plus, e socant faptul ca multi parinti se plang ca toti copiii au renuntat la vechile preocupari ale copilariei in detrimentul tehnologiei, a statului numai cu nasul in telefoane etc. Dar tot ei le cumpara telefoane de ultima generatie, doar pe ideea copilul lor sa nu fie chiar ultimul fraier din clasa/grupul de prieteni etc. E un cerc vicios. La fel ca cel cu poluarea. Toti ne plangem ca respiram aer de proasta calitate dar toti vrem sa avem masina personala, etc...Oricum, constat ca la noi, la romani, e boala nasoala asta cu telefoanele mobile....au ajuns inclusiv copii de 7-8 ani sau seniori de 70 de ani sa aiba telefoane care costa cat un salariu mediu...
  • 0 (6 voturi)    
    Persoanele (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:05)

    gigiK [utilizator]

    Persoanele inteligente financiar stiu sa echilibreze si sa gestioneze datoriile. Asta e necesar in capitalismul in care traim. Pana cand se schimba asta, articolele de genul ar trebui sa fie mai moderate.
  • 0 (6 voturi)    
    Articol ca de obicei pe lângă (Miercuri, 21 iulie 2021, 14:04)

    PuerAeternus [utilizator]

    Eludează fondul problemei.

    La prețuri, suntem aliniați cu Europa.

    La salarii, suntem în continuare la coadă.

    Așa că nu ai cum să eviți traiul pe datorie. Aștept de la autorul articolului un ton scris pe același ton mustrător, adresat USA :)), să nu mai trăiască pe datorie (au cca 20 de trilioane acum, cred).
    • +2 (2 voturi)    
      De ce crezi ca... (Miercuri, 21 iulie 2021, 15:15)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui PuerAeternus

      ...."La prețuri, suntem aliniați cu Europa" ? Pentru ca suntem in Piata Comuna si preturile ar trebui sa fie apropiate. Pentru ca importam de la ei mai mult decat exportam la ei.
      De ce crezi ca "La salarii, suntem în continuare la coadă" ? Pentru ca ceea ce producem (atat cat mai producem) nu e competitiv si nu are plus-valoare. Noi producem Dacia de 11000 euro, neamtu produce Mercedes de minim 50000 euro.
      Cate companii straine au reprezentante in Romania ? Cate companii romanesti au reprezentante in afara ? Momentan romanu cumpara masini si haine second-hand din Germania. Cand va fi invers, o sa avem si noi salarii ca afara...
      • +1 (1 vot)    
        partial de acord (Miercuri, 21 iulie 2021, 19:28)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

        La preturi suntem aliniati cu ei pentru ca un IPhone are un cost similar de vanzare si in SUA si in UE si in Australia. Diferentele sunt facute de taxe si de costurile aferente vanzarii cu amanuntul, care sunt oarecum neglijabile, mai ales ca piata online pune presiune mare pe magazinele fizice.
        La salarii suntem la coada pentru ca avem o populatie cu procent mic de studii superioare, care sa stie sa faca ceva cu valoare adaugata mare. Plus coruptie cat incape, infrastructura rutiera de rahat, legi care se schmba saptamanal, proceduri imposibil de respectat, etc. Si nu e vorba de faptul ca producem Dacia si nu Mercedes, e vorba despre faptul ca Dacia aia trebuie carata cu tirul cu viteza medie de 30-40 km/h, spre deosebire de restul UE-ului unde tirul merge cu 80-100 km/h. Si de multe alte piedici generate de infrastructura de toate felurile.
  • 0 (0 voturi)    
    texte pentru fraieri (Joi, 22 iulie 2021, 7:54)

    natbl73 [utilizator]

    cand eram in armata la 26 ani (dupa faculta) si i-am zis lu taicmio sa-mi dea mai mult de 50 de lei pe saptamana (7 lei=1 carpati fara) mi-a zis ca nu are de unde, ca el numai daca iese din casa sar 50 de pe el

    deci parintii nu trebue sa cumpere jucarii, un cotor de varza si o cana de apa ajunge

    dar nici sa nu se mire dupa


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by