Termenul pentru depunerea Declarației unice a trecut (a fost 25 mai), dar de anul viitor, din 15 ianuarie, ANAF va trimite persoane la organul fiscal local în vederea asistenței privind completarea și depunerea acesteia, conform unui proiect de ordin comun al Ministerului Finanțelor și al Dezvoltării.

Declaratia unica 2021Foto: anaf

Proiect ordin asistenta Declaratia unica

Astfel, cel puțin o zi pe săptămână, la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale, ar trebui să fie prezent un funcționar cu atribuții de asistență din cadrul organului fiscal central sau un alt funcționar din cadrul organului fiscal central.

Asistența va fi în perioada 15 ianuarie – 25 mai.

Conform Codului fiscal, organul fiscal local (structurile de specialitate din cadrul autorităților administrației publice locale cu atribuții de administrare a creanțelor fiscale), în colaborare cu organul fiscal central, acordă asistență în vederea completării și/sau depunerii declarației unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice pentru contribuabilii care au domiciliul fiscal în localitatea în care își are sediul organul fiscal local și nu există o unitate teritorială a Fiscului.