România a pierdut din populație anul trecut echivalentul unui oraș ca Bacău sau Sibiu. Populația rezidentă abia dacă mai trece de 19 milioane

de DP     HotNews.ro
Luni, 30 august 2021, 9:37 Economie | Finanţe & Bănci


Imbatranirea populatiei se resimte tot mai acut
Foto: sxc.hu
La 1 ianuarie 2021 populaţia rezidentă (care include toți românii, expații și pe cei fără cetățenie care stau cel puțin un an în România) era de 19,1 milioane persoane, mai puțini cu peste 142.000 (acomparabil cu populația unui oraș ca Bacău sau Sibiu) față de 1 ianuarie 2020, arată datele INS publicate luni dimineață. Cauza principală a acestei scăderi o reprezintă sporul natural negativ (numărul celor care se nasc este mult mai mic decât al celor care mor). Fenomenul de îmbătrânire demografică continuă să se accentueze (ridicându-se la 123,9 persoane vârstnice la 100 de tineri sub 15 ani, mai arată INS
Ce mai cuprinde comunicatul Statisticii:
  • Populaţia urbană este majoritară (53,6%).
  • Raportul de dependenţă demografică a crescut de la 53,0 la 53,6 persoane tinere și vârstnice la 100 persoane adulte.
  • Soldul migraţiei internaţionale temporare de lungă durată a fost negativ (- 28 825 persoane).
  • Populaţia feminină la 1 ianuarie 2021 a fost de 9,79 milioane persoane, în scădere cu 0,7% față de aceeași dată a anului precedent.
  • Ponderea populaţiei de 0-14 ani în total populaţie a înregistrat o scădere de 0,1 puncte procentuale (de la 15,7% în 2020 la 15,6% la 1 ianuarie 2021), în timp ce ponderea populaţiei de 65 ani şi peste în total populaţie a înregistrat o creştere de 0,4 puncte procentuale (de la 18,9% în 2020 la 19,3% la 1 ianuarie 2021).
  • România continuă să fie o ţară de emigrare, fenomenul de emigrare constituind cea de a doua cauză principală a reducerii populaţiei ţării. Soldul migraţiei internaționale în anul 2020 a fost negativ, numărul emigranţilor depăşind numărul imigranților cu aproape 29 mii persoane.
  • În cursul anului 2020, bărbaţii au emigrat într-o proporţie mai mare decât femeile (54,1%). Şi în rândul imigranţilor, bărbaţii au fost majoritari (60,5%).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





9887 vizualizari

  • +19 (25 voturi)    
    - (Luni, 30 august 2021, 10:04)

    andrei9999 [utilizator]

    inca un pic si vine recensamantul si asa amanat niste ani...o sa primim toti o palma dura cand rezultatele o sa arate ca romania mai are de fapt undeva la 15mil de locuitori
    • +15 (23 voturi)    
      Pai (Luni, 30 august 2021, 11:09)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

      De ce sa primim o "palma dura"? Au lasat numerele asa pentru ca le-a convenit, dar nu mai suntem 19 mil de zece ani. Probabil ca mai sunt cca. 16 mil de cetateni aici, nu mai mult.
      • -6 (22 voturi)    
        daca noi nu vrem urmasi, sa vina emigrantii (Luni, 30 august 2021, 11:58)

        Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Daca multi romani nu au chef sa faca copii, sa vina emigranti sa faca copii. Sa vina emigranti din alte tari, cu alte religii, conceptii de viata, sa aiba cativa copii. In acest mod ne vor ASIMILA.
        Copii nostrii nu vor sa faca 2-5 copii.
      • +8 (10 voturi)    
        Eu plecat de 17.5 ani sunt de fapt în cei 19.1 mil (Luni, 30 august 2021, 12:55)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Cum număra INS rezidenții din Romania?
        (Metoda folosita este un mister total!)

        Eu sunt plecat de 17.5 ani și cu toate astea am domiciliul în București și în afara de o înregistrare undeva într-o baza de date a celor ieșiți din țara (dacă asa ceva exista) nu știe nimeni ca nu mai locuiesc în Romania.

        Singura metoda de calcul, cu precizie buna, a celor aflați în țara este sa scazi din numărul total al cetățenilor aflați în viata, care exista în bazele de date ale politiei, cifra celor cu domiciliul în străinătate și la total sa-i adaugi pe cei rezidenți în Romania dar care nu sunt cetățeni.

        Citat:
        "La 1 ianuarie 2021 populaţia rezidentă (care include toți românii, expații și pe cei fără cetățenie care stau cel puțin un an în România) era de 19,1 milioane persoane, mai puțini cu peste 142.000 (acomparabil cu populația unui oraș ca Bacău sau Sibiu) față de 1 ianuarie 2020, arată datele INS publicate luni dimineață. Cauza principală a acestei scăderi o reprezintă sporul natural negativ (numărul celor care se nasc este mult mai mic decât al celor care mor). Fenomenul de îmbătrânire demografică continuă să se accentueze (ridicându-se la 123,9 persoane vârstnice la 100 de tineri sub 15 ani, mai arată INS"
        • +6 (8 voturi)    
          O singura metoda "cu precizie".. (Luni, 30 august 2021, 14:44)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Recensamantul.

          Cu o precizie mai scauzata, poti combina lista celor inscrisi la medicii de familie (daca esti plecat si nu platesti contributii CASS nu te poti inscrie) plus lista platitorilor de taxe de la ANAF. Pentru minoritarii nomazi, ar mai fi lista cu cererile de ajutor social..
          • +1 (3 voturi)    
            Ash ! (Marţi, 31 august 2021, 1:09)

            danmarian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Eu sunt plecat de vreo 20 de ani - si PLATESC CASS - cu toate ca nu am folosit sistemul sanitar romanesc nici inainte de plecare nici dupa plecare !!! Dar continui sas JUT statul si sistemul sanitar ! Totdeauna cand am venit in tara si am avut nevoe de "doctor" am mers la privati si am platit CASH !
            • +2 (2 voturi)    
              nimeni nu este perfect.. :) (Marţi, 31 august 2021, 9:38)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

              Daca tu vrei sa platesti CASS aiurea, nu cred ca esti o exceptie notabila. Sigur nu sunt prea multi care fac acest lucru.
        • +11 (13 voturi)    
          Absolut de acord! (Luni, 30 august 2021, 15:11)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Nepotul meu e plecat in Germania de 8 ani si tot aici apare, fiul meu e plecat de 4 ani in Olanda si tot aici e numarat.
          Interesant e ca in Germania sau Olanda au sisteme de evidenta mult mai bine puse la punct, amandoi au dreptul sa voteze la locale, amandoi primesc invitatii la vaccinare sau la dezbateri privind afacerile locale. Amandoi au numere de rezidenta (fara de care nu poti deschide un cont in banca, nu poti avea un contract de chirie sau utilitati s.a.m.d).
          Statul Roman NU VREA sa aiba o asemenea evidenta, pur si simplu nu doreste asta.
          • 0 (2 voturi)    
            Partial adevarat (Marţi, 31 august 2021, 9:50)

            independentu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            In Romania sunt sute de mii de cetateni straini care au rezidenta aici si care pot vota si pot fi alesi, daca sunt cetateni UE. Vezi primarul Timisoarei. Problema e ca nu sunt interconecte bazele de date UE cu cele romanesti, ca atunci cand ai rezidenta intr-o alta tara UE sa nu mai apari cu domiciliul in tara de origine. Recensamantul rezolva partial aceasta problema, fiindca se bazeaza pe declaratia unui membru al gospodariei, deobicei. Daca au plecat toti e clar, dar daca un membru al familiei declara ca toti locuiesc inca in tara, apare o suprapunere de date.
        • +5 (7 voturi)    
          Nu merge (Luni, 30 august 2021, 19:18)

          idna [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Nu au cum să facă asta momentan, pentru că legal dacă ai carte de identitate ai automat "domiciliu" în România. În plus, au prins cumva în legislație și noțiunea de "rezidență", dar au făcut-o cum nu trebuie, pentru că la alții "rezidența" înseamnă de fapt "domiciliul". Cum este și normal, "domiciliul" trebuie să fie numai unul, acolo unde stai acele minim 6 luni împreună cu familia. Au făcut cumva ceva în acest sens prin ANAF, anume rezidența fiscală. Eu unul i-am anunțat pe cei de la ANAF că nu mai locuiesc în țară și prin urmare nu mai sunt rezident fiscal în România, la alegerile la care am dreptul să votez mă înregistrez online pentru vot prin corespondență și sunt scos din registrul electoral din țară, dar evident nu este de ajuns. Luk are dreptate, nemții au un sistem electronic cât se poate de simplu, de înregistrare ieșiri și intrări. Te anunți când vii, începe să curgă cu documente. Dacă te muți în interiorul țării te anunți doar acolo unde te muti, dacă pleci din Germania te anunți de unde pleci și ești scăzut. La noi, există noțiunea de viză de flotant dar este cazul mutării în interiorul țării. Nu știu dacă există ceva echivalent pentru când părăsești țara. Bun, există ceva, dar câți aleg varianta asta? Anume pașaport cu menționarea adresei de domiciliu, și atunci ți se reține cartea de identitate și deci pierzi domiciliul românesc (doar ți-l trece în pașaport pe cel din străinătate - și există vreo 750 de mii de astfel de cazuri, ei sunt deja scăzuți din statistică, cum spui tu că trebuie). Probabil mulți nu am ales varianta asta pentru că de fapt suntem încă cu fundul în două luntrii, cum se spune, venim relativ des prin țară și ne convine să avem cartea de identitate sau poate e mai comod așa în relația de aici cu autoritățile (mă gândesc că majoritatea avem proprietăți).
          • +1 (3 voturi)    
            De ce nu merge ? (Marţi, 31 august 2021, 1:20)

            danmarian [utilizator] i-a raspuns lui idna

            Am plecat "la munca" in strainatate din Aug '90 atunci cand m-am covins ca banda de pungasi - tradatori de tara Ilici-KGB & Petrica APACA si "frontul" banditilor la jefuit a decis iesirea la pensie la 55 ani !!! Deci cam "cei" care stiau si faceau in industria Romaniei ! Se incepea marele JAF care a condus la distrugerea industriei ! Am lucrat in "lumea araba" - Am avut carte de rezidenta si domiciliu acolo unde lucram ! Dupa 2012 - la insistenta unicei fice stabilita in USA mi-am facut carte dde rezidenta si in USA si am avut locuinta ! Au fost cativa ani buni cand am locuit LEGAl in trei tari - facand naveta intre locuite ! Sunt ROMAN si voi muri asa cum m-am nascut ! Voi avea o LOCUINTA PERMANENTA in Romania - dar si in alte tari ! Si nu vad NICI UN IMPEDIMENT daca pot sa-mi permit - si POT pentru ca am muncit din greu ai am fost bine platit NUMAI DUPA CE AM PLECAT LA MUNCA IN AFARA TARII MELE ! Ciudat - dar SE POATE ! De aia sunt peste 4 milioane de roamni la munca prin cam toata lumea - Daca muncesti esti serios si respecti legil poti trai bine oriunde - Vorba veche latineasca : Ubi bene - ibi patria ! Si tembeli se tot mira cum de sunt romanii cu limba de origina latina ! Era bine - PE VREMURI - in zona Romaniei de azi !
            • 0 (0 voturi)    
              Mă bucur (Marţi, 31 august 2021, 12:33)

              idna [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

              Că vă permiteți. Și nu sunteți un caz singular. Și alții își permit, eu inclusiv.

              Nu merge, pentru că probabil nu se vrea. Tot probabil, situația este încurcată în mod voit și nu se vrea descurcată. Refuz să cred că suntem atât de idioți (guvernanții și legiuitorii, vreau să zic) și că acesta ar fi motivul. Dacă ar fi ca în Germania, de exemplu, la părăsirea țării pentru o perioadă mai mare de 6 luni/183 zile fiecare cetățean ar trebui să aibă obligația să declare această plecare, respectiv la sosirea pentru mai mult de 6 luni să anunțe sosirea. Au încercat ceva cu ANAF-ul. Acolo există această obligație, nu mulți știu de ea, iar mulți dintre puținii care știu nu o respectă (pe principiul, dă-i dracului, de ce să știe ăștia unde stau eu în străinătate). Greșit. Chiar dumneavoastră declarați mai sus că încă plătiți contribuții la sănătate. De ce? Dacă îmi permiteți întrebarea. Eu tocmai din acest motiv am depus formularul la ANAF. Da, pe banii mei am făcut traduceri (simple, nelegalizate), în timpul meu am alergat pentru treaba asta, dar consider că este necesar ca România să știe că cel puțin fiscal eu nu sunt rezident în România (și aici pot continua și specula, dacă au știut să rezolva fiscal ideea de rezidență înseamnă că în ce privește noțiunea de domiciliu, nu vor - poate le convine ca să avem mai mulți europarlamentari, de exemplu). Probabil dacă voi solicita vreodată cetățenia germană, voi trece după aceea și pe la ambasada României și îi voi ruga să menționeze adresa germană în pașaport, renunțând la cartea de identitate românească (proprietățile din România bănuiesc că se pot gestiona foarte bine și în baza pașaportului românesc).
          • +1 (1 vot)    
            Nu e chiar asa (Marţi, 31 august 2021, 9:53)

            independentu [utilizator] i-a raspuns lui idna

            La INS e metodologie diferita, populatia dupa domiciliu numara actele de identitate romanesti valabile, iar populatia dupa rezidenta ii numara pe cei care stau efectiv in tara, inclusiv strainii si apatrizii.
        • 0 (2 voturi)    
          Cum numara (Marţi, 31 august 2021, 9:45)

          independentu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          In Romania nu sunt 19,1 cetateni romani, ci 19,1 milioane rezidenti, indiferent de nationalitate. Daca ati fi citit comunicatul oficial ati fi aflat ca: "Populaţia rezidentă la data de 1 ianuarie a anului de referinţă cuprinde totalitatea persoanelor (cetăţenie
          română, străină sau fără cetăţenie) care au reşedinţa obişnuită în România, pentru o perioadă de cel
          puţin 12 luni . Datele utilizate pentru determinarea populaţiei rezidente şi migraţiei internaţionale provin din:
          • surse administrative:
          o Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) -
          Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor
          o Direcţia Generală de Paşapoarte (DGP)
          o Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI)
          • surse statistice - rezultatele cercetărilor statistice exhaustive privind natalitatea şi mortalitatea,
          pentru numărul născuţilor-vii şi al decedaţilor din intervalul de timp studiat (bazate, la rândul lor,
          pe surse administrative).
          Datele privind fluxurile de emigranţi şi imigranţi au fost estimate pe baza mai multor surse de
          date, principalele fiind: datele furnizate de oficiile naţionale de statistică din Italia şi Spania,
          statisticile ''în oglindă'' privind migraţia internaţională (imigranţii din România declaraţi de
          celelalte state reprezentând emigranţi pentru statisticile româneşti şi, invers, emigranţii către
          România declaraţi de celelalte state reprezentând imigranţi pentru statisticile naţionale), datele
          furnizate de surse administrative (de exemplu, numărul de imigranţi furnizat de IGI)."
    • -7 (33 voturi)    
      Nu contează. Taxele pe muncă să trăiască! (Luni, 30 august 2021, 11:10)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

      IT-iștii își apără cu înverșunare scutirea de impozit pe salariu, în timp ce muncitorii cu salarii de 10 ori mai mici plătesc impozitul pe salariu.
      • +2 (16 voturi)    
        Ca bugetar, tu nu ai voie sa vorbesti (Luni, 30 august 2021, 12:15)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Esti special, nu ai voie sa te plangi. Vei fi prea bine platit, indiferent ce se intampla cu tara.

        Scutirea aia pentru IT-isti tine tara pe linia de plutire. Fara acea scutire, IT-istii ar emigra cu totii (oricum o fac), iar tu ai saraci.
        • -5 (13 voturi)    
          Nu sunt bugetar și nu trăiesc în RO (Luni, 30 august 2021, 13:58)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Dar îți urmăresc miile de pe comentarii de pe Hotnews și pot să-ți spun cine ți le plătește :)
          • +1 (9 voturi)    
            Pai daca te-a dus mintea sa nu traiesti in Ro (Luni, 30 august 2021, 22:30)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Poate stii si matematica suficienta ca sa stii ca restul taxelor plattie de un IT-ist( CAS, CASS) sunt oricum de vreo 3,5 ori mai mari decat impozitul pe venit de 10% si luand in considerare ca IT-itul ala castiga de 10 ori mai mult decat ala pe care il plangi rezulta ca IT-istul plateste la bugetul statului de ?? ori mai mult decat minimalistul (ca sa nu ii zic necalificatul)
            Te las pe tine sa calculezi ?? ca te vad emigrant destept si cu grija celor de acasa!
            • +1 (7 voturi)    
              ”Necalificatul” îți asigură hrana și adăpostul, (Marţi, 31 august 2021, 1:15)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              nu IT-istul. IT-istul ar muri de foame dacă ar trebui să mănânce doar ce e în stare să producă singur.

              La baza funcționării societății se află tocmai ”necalificatul”, el face agricultură și el muncește pe șantier.

              Știi cum a fost la criza dot-com-urilor din 2000? Găseai programatori pentru un sandwich și o Cola, că ei erau absolut incapabili să le obțină în vreun fel pe cont propriu.
              • +3 (3 voturi)    
                CAS si CASS-rile IT-istilor (Marţi, 31 august 2021, 1:31)

                moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                sunt mita impotriva revoltei proletare.
              • 0 (6 voturi)    
                agricultura nu produce (Marţi, 31 august 2021, 7:52)

                mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                cat avem nevoie; fara importuri, am muri de foame; santierele apeleaza la pakistanezi, vietnamezi, etc.; necalificatii nostri lucreaza in Occident, unde sunt platiti mai bine.
              • 0 (4 voturi)    
                vesnica poveste cu proletariatul fara de care (Marţi, 31 august 2021, 16:00)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Am fi trait inca in pesteri si am fi fost vanatori -culegatori.
                Nu stiu de ce aveti impresia ca toti cei cu studii mai mult de 12 clase sunt niste incapabili si ca nu pot muta un obiect din pct. A in pct.B
                Dar nu mi-ai raspuns punctual, cat plateste statului un IT-ist cu 10x salariul minim pe economie?
                PS locuiesc intr-un bloc proiectat de un arhitect, reproiectat de mai multi ingineri(structura, instalatii, etc.) si in final contruit cu ajutorul unor masini perfomante proiectate de alti ingineri. Da, pe la finalul procesul au venit niste baieti cu 7 clase care au vibrat betonul sau au indoit fierul beton dar crezi ca fara ei dormeam pe strada?
                • +1 (3 voturi)    
                  Reducere la cauza primara infinita (Marţi, 31 august 2021, 17:11)

                  moto33 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                  Programele de proiectare/design au fost create de indivizi din alta tara, distribuite contra pret la corporatii, profesionisti particulari.

                  Cunostiintele de inginerie, proiectare sunt universale, predate, chiar accesibile pe net.

                  Noi doar preluam tehnica de la altii sa ne construim "piramidele".
            • +2 (4 voturi)    
              lol IT-istul (Marţi, 31 august 2021, 8:33)

              constructivita [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              lol, IT-istul dacă câștigă cât zici tu, la fel și doctorul, e normal să i se rețină tot mult. Mai privește și din alt unghi te va ajuta să vezi mai bine:)
              • -1 (1 vot)    
                LOL, stiam si sunt de acord, cel de mai sus (Marţi, 31 august 2021, 14:52)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui constructivita

                se facea ca nu stie asta!
      • 0 (16 voturi)    
        Sa traiasca cine plateste?.. :) (Luni, 30 august 2021, 12:16)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ai dreptate. Bietii muncitori, cum se spetesc ei pentru tara asta. Norocul nostru ca nu le-a placut cartea..

        Eu propun sa trecem la votul cenzitar - Votul fiecarui roman sa fie ponderat cu contributia totala neta la bugetul de stat. Taxe locale, taxe pe salarii, impozite, TVA, accize, le adunam pe toate (daca ai pastrat bonul fiscal). Apoi impartim cheltuielile bugetare la totalul populatiei adulte si le scadem din contributie. Cine ramane pe plus, voteaza. Cine nu.. sa zica mersi ca traieste pe spinarea altora.
        • +1 (15 voturi)    
          Alegerile sunt o farsă, absenteismul o dovedește (Luni, 30 august 2021, 14:58)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Oamenii decenți nu se mai prezintă la vot, ei nu mai dau doi bani pe alegerile tale, democrația ta pe liste de partid e doar o farsă. ”Partidul binelui făcut cu forța” e chiar mai etatist decât PSD și PNL, dar tot pe liste de partid votează.

          Nu am votat niciodată pentru Iohannis, la fel cum nu am votat nici pentru Ion Iliescu. Iohannis vs Ponta a fost echivalent cu Iliescu vs Vadim. Poți să rămâi tu singur să votezi în România :)
          • +4 (8 voturi)    
            Cine nu voteaza, nu conteaza (Luni, 30 august 2021, 18:01)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Tu din Birmingham visezi sa votezi cu hAUR la 4 ani, ca nu te pot inscrie pe liste in UK?.. ;)

            In democratie, votul majoritatii decide. Corolar - in democratie, mediocritatea castiga intotdeauna.
            Concluzia - intre doua democratii, educatia face diferenta.
            • 0 (8 voturi)    
              AUR e trompeta Kremlinului, iar USR a Berlinului (Luni, 30 august 2021, 22:33)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Sunteți exact la fel de nocivi pentru România.
              • 0 (2 voturi)    
                AUR e controlled oposition (Luni, 30 august 2021, 22:59)

                moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                .
        • -1 (1 vot)    
          vot cenzitar (Marţi, 31 august 2021, 8:48)

          constructivita [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu cumva ce propui tu înseamnă ca housewife-le :) să nu voteze, ca în Atena leagănul "democrației" bravo. Ori ăluia care contribuie mai mult să conteze votul și mai mult. O familie de minoritari discriminați contribuind 10 voturi față de votul tău de single :) E mai simplu despotismul.
          • +1 (3 voturi)    
            exact (Marţi, 31 august 2021, 9:45)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui constructivita

            Cine contribuie, decide. Cine nu contribuie, le poate multumi celorlalti, fara de care nu are exista un stat numit Romania, nu are exista primar, guvern, politie, medic de familie, drumuri publice etc.
            Vrei sa fii "housewife"? E ok. Traiesti din banii partenerului, care voteaza.
            Nu vad legatura cu despotismul. Daca muncesti, contribui si votezi. Daca nu, ai oricand optiunea de a contribui sau a pleca.
          • 0 (0 voturi)    
            minoritari discriminati? care sunt aia? (Marţi, 31 august 2021, 16:56)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui constructivita

            Tatarii? slovacii? lipovenii?
            Sunt asa de minoritari incat in vreo 10 ani vor fi jumatate din populatia Romaniei. Sunt asa de discriminati incat au locuri speciale la universitati!
            Intre timp baietii se judeca tot la stabor si isi fura nevestele tot la 14 ani, adica nu dau doi bani pe legile Romaniei. Dar au pretentia ca votul lor sa fie egal cu al meu!
            • +2 (2 voturi)    
              Pai si votul tau de ce sa fie egal cu (Marţi, 31 august 2021, 18:16)

              moto33 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              al fondatorului UI Path, sau Leon Danila, etc.

              Ar trebui sa deconstruim de cand avem drept de vot universal si de ce a fost considerata o idee buna si de catre cine..:))
        • +2 (4 voturi)    
          prostule (Marţi, 31 august 2021, 12:26)

          azzazel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          vezi ca poulimea produce si puliticienii iau tot deci ce vot cenzitar ca se aleg intre ei, orcum stalin avea dreptate cu votul: nu conteaza ce si cine voteaza important ca intotdeauna iasa ce vreau eu, deci la taxe si impozite sclavi ca puliticienii fura pentru voi pardon lucccreste
      • +1 (9 voturi)    
        E responsabilitatea celor bogati (Luni, 30 august 2021, 12:29)

        moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        sa-i pastoreasca pe cei saraci.
    • +5 (11 voturi)    
      15 milioane (Luni, 30 august 2021, 12:44)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

      Dacă e adevărat, atunci scuze că schimb brusc subiectul, dar nu ar însemna că „referendumul pentru familie” de fapt a trecut ?
  • +11 (13 voturi)    
    Nu e niciodată 19 milioane (Luni, 30 august 2021, 10:04)

    mr_mojo [utilizator]

    Nu știu cum calculează oamenii ăștia!
  • -1 (17 voturi)    
    mai multi emigranti, mai multe locuinte ieftine (Luni, 30 august 2021, 10:20)

    Laurell [utilizator]

    La recensamant vor fi socotiti aproximativ 18 milioane de locuitori. 5 milioane sunt plecati, iar o parte din acestia se vor inregistra anul urmator in statistici ca sa apara in Romania.
    Romania are mare nevoie de emigranti, o parte din acestia pot primi cetatenia romana daca nu fac ilegalitati.
    La marginea oraselor sa fie construite blocuri de tip ANL care sa aiba locuinte ieftine, accesibile multor romani si emigranti (locuintele si vilele facute de dezvoltatori nu sunt accesibile multor tineri si maturi).
    Sa nu uitam ca putem fi cuceriti de alte tari cu populatie in crestere : Turcia, Rusia, etc.
    Mamele pot avea cariera si la 50 de ani, dar copii nu se pot concepe la orice varsta.
    • +6 (30 voturi)    
      Cetățenia română nu valorează doi bani, (Luni, 30 august 2021, 11:16)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      nici măcar pentru cei care o dețin.

      S-a trezit românul mare boier, are impresia că stau nepalezii și sri-lankezii cu mâna întinsă la el :) România e o țară de mâna a treia, până și imigranții sunt doar în tranzit.

      Rusia are populația în creștere doar fiindcă și-a repatriat 11 milioane de etnici ruși din fostele republici sovietice. Însă nu mai are de unde repatria alții. În rest, doar musulmanii din Rusia au creștere demografică, iar Turcia e tot musulmană.
      • +1 (1 vot)    
        si romii (Marţi, 31 august 2021, 7:54)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ai uitat.
      • -1 (1 vot)    
        Cetatenia romana valoreaza cat cea franceza (Marţi, 31 august 2021, 13:13)

        Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        germana, italiana, spaniola mai boanghina :) Pt ca cetatenia romana = cetatenia UE. Valoarea ei in bani (investitii) e de 1 milion de euro.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu investește nimeni 1 milion de euro (Marţi, 31 august 2021, 17:20)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

          de dragul cetățeniei tale, în România securiștilor. Se duce în Cipru sau în Malta, unde e suficient un sfert de milion de euro, iar conturile din bănci nu sunt la dispoziția poliției și a Parchetului fără vreun mandat, ca în România ta securistă.

          În realitate, românii pleacă din țară și te lasă pe tine să te speli pe cap cu cetățenia română :)

          P.S. ”boaghină” e o insultă folosită la adresa maghiarilor din România, iar faptul că asta folosești tu pe post de ”argument” descrie nivelul tău de educație.
      • +1 (1 vot)    
        esti de un anti-romanism feroce si prostesc (Marţi, 31 august 2021, 17:17)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Daca nu ai fost in Nepal sau Sri-Lanka taci in puii mei. Romania e supercivilizatie pe langa ce e acolo.
        Tara de mana a treia este doar in imaginatia imigrantului coborat din copacul confort 3 din Ro si urcat in cel confort 2 din Vestul Europei.
        • 0 (0 voturi)    
          Tiradele ad-hominem nu sunt argumente (Miercuri, 1 septembrie 2021, 12:00)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          România se depopulează datorită (sic!) celor ca tine, nu datorită celor ca mine.

          Când ”necalificații” câștigă 12 milioane în mână ca să ai tu scutire de impozit pe salariu, problema e la tine, nu la mine.
    • 0 (14 voturi)    
      cuceriti :) (Luni, 30 august 2021, 11:46)

      kmlx [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      > Sa nu uitam ca putem fi cuceriti de alte tari

      avem un calator in timp din anul 1500 alaturi de noi :))

      sansa ca romania sa fie "cucerita" este zero. oricine zice altceva nu intelege cum functioneaza azi planeta.
      • 0 (0 voturi)    
        cuceriti (Marţi, 31 august 2021, 9:04)

        constructivita [utilizator] i-a raspuns lui kmlx

        Tot timpul esti cucerit sau cuceresti. Arata în schimb de fiecare dată altfel. Tu tot nu întelegi cum functioneaza planeta :) Potrivit DEX-ului ai 3 căi de a o face: 1.puterea armelor. 2. luptă susținută; a câștiga. 3 Fig. A-ți atrage simpatia, a câștiga dragostea sau bunăvoința cuiva. :)
    • +1 (1 vot)    
      De ce nu exista deja? (Luni, 30 august 2021, 14:46)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      "La marginea oraselor sa fie construite blocuri de tip ANL care sa aiba locuinte ieftine, accesibile multor romani "

      Pina sa se construiasca acestea, de ce pretul locuintelor CRESTE considerabil, mult peste rata inflatiei, daca populatia tarii tot SCADE?
      • +1 (1 vot)    
        spalarea banilor, (Marţi, 31 august 2021, 7:56)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

        investitii facile (in alta parte nu renteaza sa investesti: actiunile nesigure -statut legal dubios, la noi-, bancile nu dau dobinzi, societati pe actiuni cu se fac etc.)
        • 0 (0 voturi)    
          Corect! (Marţi, 31 august 2021, 20:36)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

          La banca stiu bine ca dobanda este sub rata inflatiei, si la fond de investitii am avut randament negativ. Bine ca nu am bani mai multi, nu am fost tentat sa "joc" la Bursa!

          Totusi, nu intelge cum vine asta:
          1. Populatia tarii scande in continuare
          2. Se cinstuieste de zor, inclusiv pe perioada pandemiei
          3. Preturile locuintelor au CRESCUT, nu cu 80% ca la unguri, dar cu 30%, tot este nejustificat de mult!
    • +1 (1 vot)    
      Rusia populație în creștere :) (Marţi, 31 august 2021, 8:59)

      constructivita [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

      Populatia Rusiei va ajunge la 120 de milioane în 2050.
      Populația Sri Lanka nu a crescut mai mult de 1 milion în 10 ani. Vor trebui aduși din Nigeria, Etiopia sau Tanzania, Uganda, cu populații care se vor dubla în 2050. Turcia va fi bătrână atunci și doar cu cel mult 7 milioane în plus.
  • -8 (20 voturi)    
    Nu i-a pierdut nimeni (Luni, 30 august 2021, 10:21)

    <> [utilizator]

    Ei, pierdutii, exista, nu sunt morti, nu i-a extras nimeni din Romania, insa sunt relocati. Daca in anii '50 se deplasau ,,pierdutii" din judetele sarace (Moldova, Oltenia) catre cele bogate (Bucuresti, Banat, Dobrogea), acum ,,pierdutii" se deplaseaza din tarile sarace (Romania, Bulgaria, Moldova) catre zonele bogate (Spania, Italia, Germania, Anglia). Este acelasi lucru, tara de astazi din care facem parte se numeste Uniunea Europeana.
    Nu va mai lasati spalati pe creier, spalativa mai mult pe corp si poate scapati de covid.
  • -6 (22 voturi)    
    cum? (Luni, 30 august 2021, 10:43)

    cucuveauamov [utilizator]

    in anul in care tara a fost administrata de fortele binelui?
  • +10 (16 voturi)    
    Depopulare vs locuri de parcare (Luni, 30 august 2021, 10:45)

    vladislav_ [utilizator]

    Că tot ziceați de Bacău... Fata de recensământul din 2000 Bacău e la 60%, din 200.000 au rămas vreo 120.000, dar cei rămași au toți cel puțin cate o mașină fiecare!
    • +7 (11 voturi)    
      Erata (Luni, 30 august 2021, 12:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui vladislav_

      Au cel putin cate o conserva ruginita pe 4 roti.. ;)
  • +14 (18 voturi)    
    mda (Luni, 30 august 2021, 10:53)

    SoulSearcher [utilizator]

    populatia rezidenta care a petrecut mai mult de 6 luni in tara nu trece de 16 milioane

    sunt vreo 3-4 milioane de romani care lucreaza pe afara, si nu locuiesc decat pe timp de vara in tara

    ce-i drept ei sunt cei care cheltuie cel mai mult in tara, investesc in locuinte, vacante.. etc
  • +19 (23 voturi)    
    ,,va imbatati cu apa rece!" (Luni, 30 august 2021, 10:58)

    acribion [utilizator]

    daca mai sunt 15 mil de cetateni ro. in tara sa ziceti, merci!
  • +2 (14 voturi)    
    Vin din est (Luni, 30 august 2021, 11:32)

    Alfabetix [utilizator]

    Alte natii sa inlocuiasca exodul nostru: filipinezi, pakistanezi, indieni, afgani in curand.
    Asta e mersul lumii de mult.
    Problema e ca guvernul se face ca nu vede.
    • -5 (9 voturi)    
      Guvernul ne inlocuieste, (Luni, 30 august 2021, 12:16)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      fiindca srilankezii nu ies la proteste anticoruptie.
      • +3 (9 voturi)    
        Dar nici nu postează (Luni, 30 august 2021, 14:15)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        în continuu spam pe HN de susținere pentru partidul salvator.
        • +1 (1 vot)    
          te referi la Frontul Patriotic de Salvare (Marţi, 31 august 2021, 17:22)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Nationala?
          Condus de "ultimul pe lista, Ion Iliescu"?
          Si metamorfozat in partidul securistilor si activistilor PCR de rang 2?
          Si in partidul furtocratilor de tipul Nastase sau Dragnea?
          Si a intelectualilor finuti din categoria Tudose, Dancila si Ciolacu?
          • 0 (0 voturi)    
            Se referă la Uniunea Salvatoare :) (Miercuri, 1 septembrie 2021, 12:03)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Chiar nu îți dai seama că ai același complex mesianic pe care îl avea și Ion Iliescu? Care ”front patriotic de salvare”? Așa se chema formațiunea lui Ion Iliescu?

            Numai că Ion Iliescu a redus masiv implicarea statului în economie, în timp ce partidul tău nu are nici cea mai mică intenție, voi sunteți mai etatiști decât era Ceaușescu.
  • +14 (22 voturi)    
    Locuințe (Luni, 30 august 2021, 11:45)

    JohnnyBGoode [utilizator]

    Între timp continuă betoniada în România, pentru construirea de noi și noi locuințe pentru ... cine?

    Nu sunt nici pe departe expert și nu am datele necesare, de asta întreb: pentru cine se tot construiesc locuințe?
    • +6 (14 voturi)    
      Pentru cine le cumpara (Luni, 30 august 2021, 12:23)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      Nu e prost cine cere.

      Dar, realist vorbind, casele vechi de prin sate sunt la standard de ev mediu, cu buda in fundul curtii, iar apartamentele comuniste din orasele Romaniei isi ating deja limita duratei de viata si oricum au fost construite la gramada. E normal ca unii sa-si doreasca o casa noua, la standarde occidentale.

      E adevarat ca majoritatea ajung sa cumpere tot cutii de chibrituri, deseori mai prost construite decat cele comuniste, in mijlocul campului, cu fose septice care refuleaza la fiecare ploaie. Dar.. nu e prost cine cere.
      • -5 (11 voturi)    
        Ți-ai construit cumva singur canalizarea?! (Luni, 30 august 2021, 13:59)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Că așa lași impresia, că ar fi meritul tău personal rețeaua de canalizare pe care o folosești.
        • +4 (10 voturi)    
          Evident (Luni, 30 august 2021, 17:56)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Nu mi-am construit singur canalizarea, dar nici nu mi-am cumparat apartament in mijlocul campului, fara canalizare, sa stau cu putoarea la nas.
          La fel cum nu mi-am construit singur motorul de la masina, nici nu mi-am cumparat automobil cu locomotie stil Flinstone...
          • -4 (8 voturi)    
            Scriai despre ”casele vechi de prin sate”, (Luni, 30 august 2021, 22:41)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            nu despre ”apartament în mijlocul câmpului”.

            Ai ajuns să te încurci în propriile minciuni, de-atâta superioritate și elitism autoproclamat. Pentru informarea ta, în casele acelea vechi de prin sate sunt oameni mult mai adevărați decât orice postac de partid.
            • +1 (7 voturi)    
              acum inteleg (Marţi, 31 august 2021, 8:26)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Ma intrebai daca mi-am construit singur casa (si canalizarea) pe la 1920?.. ;)

              Este o realitate ca ~40% din locuitorii Romaniei nu au canalizare si ~50% nu au o baie in casa. Ti se pare o dovada de superioritate si elitism sa spunem aceste lucruri? Poate pentru ca te apasa pe tine un sentiment de inferioritate..
              • +1 (5 voturi)    
                Nu ai niciun merit în a te crede elită, (Marţi, 31 august 2021, 13:04)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                rețelele de canalizare din orașe au fost construite de muncitori, pe care cei ca tine îi desconsideră.

                Realitatea este că autoritățile locale trebuiau să construiască rețele de canalizare în toată țara, iar dacă superioritatea ta și a colegilor tăi de partid constă în a avea baie în casă, ești parte a problemei, nu parte a soluției.

                Îți inventezi o superioritate falsă, ca dovadă că îți lipsește una reală.
                • 0 (0 voturi)    
                  Multumesc (Marţi, 31 august 2021, 17:20)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Eu nu ma cred elita, nici nu am scris asta, dar daca tu insisti.. ;))

                  Un sant poate sapa orice Dorel. Pana da cu tarnacopul peste teava de apa si cade malul peste el.
                  O retea de canalizare este proiectata de un inginer si, in ziua de azi, realizata cu un mini-TBM, controlat de alt inginer. Muncitaurii raman cu buda in fundul curtii.
            • 0 (0 voturi)    
              superioritate si elitism (Marţi, 31 august 2021, 17:33)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Zise comentatorul care la fiecare doua postari numeste Romania tara de lumea a treia si romanii de-abia coborati din copac.
              Mai omule, te-ai uitat in oglinda?
      • +8 (10 voturi)    
        Pai vezi?! (Luni, 30 august 2021, 14:49)

        Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        " iar apartamentele comuniste din orasele Romaniei isi ating deja limita duratei de viata "

        Asa este, blocul meu a fost construit in 1987/88, a fost reparat si reabilitat, dar durata normata de vita la o cladire din beton armat este de 50 de ani!
        Ce face cei ce cumpara apartamente in blocurile din anii '60??

        "cutii de chibrituri, deseori mai prost construite decat cele comuniste"

        Asa este! Nu mi-a placut blocul comunist, dar sunt destule dezvoltari de dupa 2000 care ne arta clar ca "se poate si mai rau!"
    • +10 (10 voturi)    
      nu conteaza (Luni, 30 august 2021, 12:29)

      NOTORIOUS [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      asa se spala banii negri in Romania prin constructii
    • +11 (11 voturi)    
      pentru profit, normal (Luni, 30 august 2021, 13:05)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      Fix de asta se construiesc ororile astea de blocuri, imense, cu apartamente minuscule, fara pic de verdeata si super scumpe. Ca sa faca dezvoltatorii profit.
      Si lumea proasta cumpara,
      Asa ca se ne bucuram ca sunt mai putini romani, inseamna mai putini batuti in cap pe aceasta planeta.
    • +15 (15 voturi)    
      Locuințele noi și proaste sunt în orașele mari, (Luni, 30 august 2021, 13:50)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      Sunt aproximativ 8 orașe mari care se dezvoltă haotic, pe baza șpăgilor încasate de autoritățile locale de la dezvoltatorii imobiliari.

      Unele din locuințele noi sunt gen apartamentele confort II și III de pe vremea lui Ceaușescu, iar în cartierele noi blocurile sunt la fel de înghesuite ca în anii '70. Deja după 1980, Ceaușescu nu mai construia blocuri atât de înghesuite ca azi.

      Însă țara, pe ansamblu, e complet fracturată, sunt mii de sate și cătune părăsite sau aproape părăsite, cu câte 20-30 de locuitori, trecuț toți de 50 de ani. O parte din cei de la țară migrează în orașele mari fiindcă la țară trebuie furate până și lemnele de foc și se războiesc cu ursul chiar și pentru merele și prunele din livadă, nu doar pentru a-și păstra oile și vacile.
    • +8 (10 voturi)    
      Macarale rad in soare! (Luni, 30 august 2021, 15:52)

      marchiza [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      Asta spun si eu de ceva vreme, Eu estimez ca din din tara sunt plecati intre 7 si 8 milioane de romani (in jur de jumatate cu acte legale in tarile respective) dar majoritatea celor plecati tot si-a pastrat buletinul romanesc asa ca apar in statistici in romania.

      Atata timp cat resursele financiare ale primariilor depind de numarul de locuitori declarati, nimeni nu o sa schimbe ceva.

      Acum ma uit la cei ce au ramas, familii la 45+ ani. Majoritatea au un singur copil si sunt multi care nu au deloc copii. Toti si-au cumparat casa/apartament si intre timp in ultimii ani s-au trezit ca au mostenit cate o casa/apartament (chiar doua apartamente/familie daca erau singuri la parinti).

      Sa-mi spuna mie cineva cine mai cumpara apartamente/case si de ce pretul lor o sa creasca?
      Multi dintre copiii famililor alora de 45+ o sa plece in afara tarii la studii si nu cred ca se mai intorc in tara.
      • +5 (5 voturi)    
        Intradevar, INS este o institutie politizata (Luni, 30 august 2021, 19:53)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui marchiza

        Si datele nu corespund realitatii.
        Conform declaratiei date de fostul ministru al romanilor de pretutindeni, Natalia Intotero, din data de 24 7 2019, romanii din diaspora ar fi in jur de 9.700.000 persoane !
        Autoritatile pot afla foarte usor numarul rezidentilor romani de la autoritatile tarilor respective, probabil si stiu cifrele reale, dar nu le vor facute publice. un exemplu este U.K. unde pana inainte de brexit autoritatile romane evaluau ca in U.K. ar fi undeva la 350.000-450.000, or, dupa brezit autoritatile din U.K. au anuntat ca au aplicat pt dreptul de rezidenta in U.K. undeva in jur de 1.085.000 de romani( e pe undeva numarul real care se apropie de 1.100.000 de romani in U.K. !), atunci se pune intrebarea cat de reale sunt celelalte date privind diaspora din U.E. ? Cred ca situatia reala e undeva in apropierea cifrei data de d-na Intotero.
        Falsificarea datelor ii ajuta in primul rand pe politicieni, ca exemplu, numarul parlamentarilor ar trebui sa fie in jur de 300 si fara validarea acelui referendum.
        Am vecini cu copii plecati in U.E., merg la scolile de acolo si nu mai au de gand sa se reintoarca dar au inca buletine romanesti, e clar ca astia in caz de recensamant vor trecuti ca rezidenti in Romania.
  • +2 (2 voturi)    
    La Vaslui... (Luni, 30 august 2021, 11:53)

    TrueBlue [utilizator]

    cati mai sunt?
  • +3 (9 voturi)    
    30 de ani de USL (Luni, 30 august 2021, 12:21)

    NOTORIOUS [utilizator]

    Acesta este rezultatul guvernarilor PSD si PNL ce au facut mereu blatul
    • +3 (7 voturi)    
      Pe PDL unde-l băgăm? (Luni, 30 august 2021, 16:26)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui NOTORIOUS

      Când PDL se lupta cu USL era jale. Forțele binelui vs. forțele răului. Băsescu vs. corupții. Tinerii liberi vs. știrbi.

      În urma guvernării boc dezastroase, PNL (pe „neașteptate” și neobligați de „nimeni”) își salvează inamicii PDLiști și-i integrează arătând un mare deget mijlociu votanților PNL. Ce contează că se înjurau de mama focului cu câteva luni înainte. Mațu' să fie plin.

      Fast forward 2020, salvatorii nației, forțele binelui (nepoții și copiii celor de care cică ne salvează), recurg la „soluția imorală” și se aliază cu USL (adică PNL) pentru a lupta împotriva USL (adică PSD). Lol wut?!

      Și tu din mocirla asta, unde unii pupă azi ce au scuipat ieri, vrei să ne alegem eroii? Care sunt aceștia? USR?

      Give me a break.
  • +2 (2 voturi)    
    Păcat… (Luni, 30 august 2021, 13:04)

    fdaniel [utilizator]

    Păcat de Sibiu ….
  • -3 (7 voturi)    
    Romanii nu-s pierduti sunt relocati (Luni, 30 august 2021, 13:12)

    <> [utilizator]

    ,,Pierdutii" ar fi pierduti daca ar renunta la cetatenia romana. Ori, din 1990, nici un roman ,,pierdut" nu a renuntat la ea. Ba, din contra, sunt unii, care au redobandit cetatenia romana (Basarabeni, cei care au fugit ilegal din tara inainte de 1989). Este atat de simplu, intrebati la Autoritatea Națională pentru Cetățenie, telefon 021/2019355, cati romani din 1990 au renuntat la cetatenie ? Va spun, nici unul? Cartierele intregi de locuinte care se ridica ca ciupercile prin orase si mai nou sate (vezi Corbeanca), pensiunile, vilele, molurile cu cine vor fi populate daca romanii sunt ,,pierduti'', cu migranti afgani, musulmani? ,,Pierdutii" sunt doar relocati in tara numita UE din care facem parte, asa cum moldovenii si oltenii se relocau in anii '50 din zonele lor sarace in cele mai bogate (Banat, Bucuresti, Constanta)
    Nu va mai lasati spalati pe creier, spalati-va mai mult pe corp si poate scapati de covid.
  • +6 (10 voturi)    
    Scaderea populatiei nu este o problema (Luni, 30 august 2021, 13:23)

    taro [utilizator]

    si in plus nu trebuie dusi imigranti in tara ca sa mentina populatia. Astea sunt idei din sec 19 despre cresterea economica prin cresterea populatiei unei tari.

    Cresterea economica in ziua se bazeaza pe inteligenta, cunostiinte si educatie.

    Mult mai grav decat scaderea populatiei este scaderea nivelului de educatie(in principal "critical thinking"). Din cauza asta se raspandesc asa de usor fake news si pseudo-science.
    • +6 (6 voturi)    
      hm (Luni, 30 august 2021, 15:47)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui taro

      cand nu gasesti oameni sa te poti dezvolta asta este deja un impediment major. Nu vorbim de IT-isti si HR. Nu mai ai oameni valizi si capabili pe care să te bazezi ca să finanțezi investitii in multe zone din tara. Daca esti deja super dezvoltat ca în vest nu-i așa problema. Dar dacă de abia acum tragi să te dezvolți e o piatră de moară legată de gleznă.
  • -1 (1 vot)    
    Lipsa de claritate (Luni, 30 august 2021, 13:32)

    greuladeal [utilizator]

    INS anunta in fiecare an ca populatia Romaniei dupa domiciliu este de 22 de milioane. Tot in fiecare an anunta si populatia rezidenta, adica cati locuitori efectiv (romani sau straini) sunt in prezent in interiorul granitelor.

    De ce e atat de greu pentru presa sa faca aceste precizari?
    De aceea sunt si pe listele de votare 19 milioane de oameni cu drept de vot, fiindca pana la 22 de milioane sunt minori. Chiar daca nu se afla efectiv in tara toti, oricand se pot intoarce fiecare la domiciliu.
  • +1 (7 voturi)    
    Daca ma insista mult (Luni, 30 august 2021, 17:45)

    ALFY [utilizator]

    cu vaxxul anti covrig, si recensamantul are loc peste 2-3 ani, ziceti bine mersi daca vor fii 10 mil vietuitoare tip om in tzara...
  • +2 (2 voturi)    
    scaderea populatiei are 2 componente (Marţi, 31 august 2021, 8:03)

    mongolul [utilizator]

    emigratia si scaderea natalitatii;
    domniile voastre vorbiti doar de emigratie (care nu e definitiva, in multe cazuri; iar uneori e doar sezoniera)
    de ce nu ciripiti nimic despre natalitate? avorturi, educatie sexuala, nivel de trai(care iti dicteaza cati copii poti creste si educa; daca nu cumva statul si mass-media isi aroga dreptul de a-i educa...)
  • 0 (2 voturi)    
    uitati un lucru elementar (Marţi, 31 august 2021, 9:58)

    mongolul [utilizator]

    in anii '50-'60, Turcia, Italia si Spania aveau mai multi emigranti decat noi. Si nu s-a intimplat nimic. Pentru ca multi s-au intors si pentru ca natalitatea era debordanta.
    De aici trebuie sa plecati cu analizele.
    • +2 (4 voturi)    
      in anii '50-'60, ideologii de azi nu erau născuți (Marţi, 31 august 2021, 14:28)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      Natalitatea era debordantă fiindcă mentalitatea populației încă era una normală. Nu aștepta nimeni să vină asiaticii să le întrețină țara.

      Natalitatea de azi e catastrofală pentru că abordarea a fost ideologizată, toată lumea are ”drepturi”, iar de muncit, să muncească asiaticii. Asemenea ideologii fac societatea să degenereze, iar asta chiar se poate vedea ”de la Atlantic până la Urali”, exact cum visa Gorbaciov.

      Fiscalitatea de azi asupra muncii nu exista in anii '50-'60, TVA-ul nu exista in anii '50-'60, accizele pe carburanți nu existau in anii '50-'60. De asta exista dezvoltare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by