Fetele din Generația Z vor să învețe să-și gestioneze mai bine emoțiile, iar băieții vor educație financiară/ Ce rețele de socializare folosesc (studiu)

de F.B.     HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2021, 11:10 Economie | Finanţe & Bănci


Grup de tineri
Foto: Pixabay
Cei din Generația Z (născuți după 1995) se confruntă cu lipsa resurselor financiare și a educației în acest domeniu, conform studiului Studiul „Insights PulseZ”. Potrivit acestuia, fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți), băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete).

Principalele provocări cu care se confruntă în prezent tinerii din România sunt:
• Lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%),
• Lipsa motivației (65%)
• Lipsa consilierii în carieră (59%),
• Stări emoționale fluctuante (49%)


În 2021, Generația Z resimte oboseală, stări emoționale fluctuante și are probleme financiare, potrivit sursei citate.

• La aproape un an și jumătate de la începutul pandemiei de coronavirus, tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți (50% în 2021 vs. 34% în 2020), că se confruntă cu stări emoționale fluctuante (49% în 2021 vs. 37% în 2020), dar și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma, luând în calcul și actualele tensiuni din sfera personală și profesională (32% în 2021 vs. 26% în 2020).

Conform sursei citate, participanții au fost întrebați despre abilitățile/ariile de care au nevoie și pe care și-ar dori să le învețe pentru a se dezvolta. Topul abilităților menționate de ei suferă mici modificări față de cel menționat anul trecut, iar explicația stă în contextul economic prin care a trecut România în ultimul an.

• Astfel, dacă organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor (60%), în 2021, nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).

“Dacă fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți), băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete)”, conform studiului.

Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România, iar 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră. Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția sunt cei care intenționează să își deschidă o afacere.

4-8 ore în fața ecranelor rețelele de socializare pe care le folosesc


Cei mai mulți dintre respondenții studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor, urmați de aproape o treime (28%) care susține că sta în fața ecranelor între 8 și 12 ore.

Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore (32% vs. 24% 16-19 ani). De asemenea, sunt mai mulți tinerii din mediul urban (31%) care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural (25%).

Platformele social-media preferate de către Generația Z:

• Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%),
• Facebook (22%),
• Youtube (17%),
• WhatsApp (13%)
• TikTok (12%).

Cei cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalți tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani, menționându-l pe primul loc în topul preferințelor, mențiunile scăzând, însă, gradual cu vârsta: Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).

Studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” - din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România.

A fost realizat în luna iulie, pe un eșantion de 1.186 de respondenți, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2060 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Cel mai bine pentru ei... (Marţi, 7 septembrie 2021, 11:24)

    bumble-bee [utilizator]

    e să emigreze într-o ţară civilizată.
  • +6 (10 voturi)    
    Comparativ cu ce?!? (Marţi, 7 septembrie 2021, 11:39)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    "Cei din Generația Z (născuți după 1995) se confruntă cu lipsa resurselor financiare și a educației în acest domeniu"

    Adica?
    Noi cei nascuti in anii 50-60-70 avem resurse financiare mai mari?
    Avem educatie financiara mai buna???
    • +2 (6 voturi)    
      Nu, dar nu va plangeti atata ca ei (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:45)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

      Si ei sunt la moda, deh, generatia cu care se croieste viitorul ;)
      • +1 (1 vot)    
        Corect! (Marţi, 7 septembrie 2021, 20:41)

        Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Faza asta:
        "dar nu va plangeti atata ca ei "
        este pe deplin confirmata de minusurile pe care le-am primit, desi nu am exprimat o opinie personala, discutabila, ci un adevar perfect obiectiv: pe timpul comunismului nu aveam nici educatie financiara, nici cine stie ce "resurse"!
  • +1 (3 voturi)    
    generatia Z (Marţi, 7 septembrie 2021, 14:03)

    notnow [utilizator]

    Nascuti obositi si plictisiti.
    Iar acum, pt ca e la moda, "realizeaza" ca au si probleme de sanatate mentala...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by