Trei sferturi dintre salariații români vor condiționa angajarea la următorul loc de muncă de posibilitatea de a munci de acasă

de DP     HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2021, 13:24 Economie | Finanţe & Bănci


Horatiu Cocheci
Foto: Hotnews
Opțiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinații de carieră pentru trei sferturi dintre salariații români, conform studiului EY România ”Munca în noile condiții”, desfășurat în perioada iunie – iulie 2021, care a sondat opiniile a 542 de angajați români din diverse sectoare de activitate. Aceste rezultate vin să le întregească pe cele reliefate de studiul EY global ”Work Reimagined”, unde se arăta că peste jumătate dintre salariații de la nivel mondial și-ar da demisia dacă nu li se oferă flexibilitatea după pandemie.

„Discuțiile avute în spațiul public, dar și în cadrul specific fiecărei companii, arată că întrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Când ne întoarcem la birou?” spre „Care este noua definiție a muncii eficace?”. În contextul în care angajații care lucrează de acasă consideră că obțin aceleași rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ și identificarea momentelor optime de reunire organizațională necesare păstrării liantului cultural”, spune Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.

Potrivit datelor furnizate de studiu, munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii - 48% dintre respondenți nu utilizaseră niciodată telemunca în relațiile profesionale.

Cea mai mare provocare pentru salariații care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru și a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participanții la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% și-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.

Totuși, 68% dintre respondenți consideră că facilitățile avute în perioada derulării activității de acasă au fost suficiente. În privința realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievați sunt încrezători și foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite la nivelul solicitat de către angajatori.

„Pentru a asigura sustenabilitatea noii realități, este de datoria companiilor să înlăture munca în exces, compensatorie, necesară la începutul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investițiile în tehnologii relevante și în rescrierea proceselor vor menține gradul de încredere al angajaților în activitățile proprii, în timp ce, în paralel, vor elimina orele suplimentare lucrate”, avertizează Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.

Dezechilibrul între planul muncii și cel al vieții personale se detașează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenți subliniind această situație. Următoarele locuri de pe podiumul provocărilor aduse de telemuncă sunt deținute de colaborarea redusă și de comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanți.

Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc și este menționată de 23% dintre respondenți, în timp ce 16% și, respectiv, 14% dintre participanți declară că au identificat modalități mai eficiente de derulare a activității și că s-au concentrat mai bine de acasă.

Privirea înspre viitor: lucrul de acasă și devotamentul angajaților
Datele colectate subliniază într-o proporție mare dorința angajaților de a-și continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenți declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu.

Un prim pas către această direcție se pare că este deja făcut: 62% dintre persoanele intervievate susțin că managementul lor direct încurajează munca de acasă.

Pe de altă parte, angajații ai căror organizații sau șefi direcți nu vor permite munca hibridă se declară dispuși, în proporție de 32%, să renunțe la companiile actuale imediat ce situația le-o va cere.

Mai mult, conform opiniilor exprimate, opțiunea muncii de acasă va ocupa un loc tot mai important în alegerea noului loc de muncă: 72% dintre participanții la studiul EY spun că următoarea destinație de carieră le va fi influențată fundamental de posibilitatea de a munci de acasă.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3779 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Dar nu prea se poate (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:31)

    BEDE [utilizator]

    Se poate oare să muncești de acasă fiind șofer sau mecanic de locomotivă sau pilot de avion sau curier? Dar ceva cukm ar fi instalator sau electricaina sau muncitor î n construcții? Și mai sunt N meserii în care nu se poate munci de acasă.
    Doar al ceea ce era tradițional muncă de birou se poate aplica munca de acasă. Deci nu aș vedea cum 75% să lucreze de acasă.
    • -2 (8 voturi)    
      si totusi.. (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:39)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      .. cine se mai face azi mecanic sau pilot pe locomotiva si sofer pe avion? lumea vrea sa fie aitisti, interlopi, chatiste, astea-s meseriile viitorului.
      • +4 (6 voturi)    
        Hai, mai, (Marţi, 7 septembrie 2021, 15:23)

        Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Mi-ai distrus viitorul! Cum, mai, sa nu poti pune meseria de baza azi: influensar pa net?!?
    • -1 (7 voturi)    
      Ca pilot (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:46)

      Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Este simplu: pilotul va zbura cu un simulator si pasagerii vor vedea in 4K un documentar despre locul in care vor sa mearga.
  • 0 (8 voturi)    
    romanii vor sa frece duda de acasa.. (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:31)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... nu-i nimic, "sunt 100 ca voi la poarta fabricii care asteapta sa va ia locul".
    parca asa era sloganul.
    • 0 (4 voturi)    
      Ca in orice (Marţi, 7 septembrie 2021, 13:46)

      Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Survival of the fittest and more adaptable.
      • 0 (2 voturi)    
        Asa e. Numai ca se aplica firmelor (Marţi, 7 septembrie 2021, 14:59)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

        Cele care nu se adapteaza si nu ofera varianta moderna, de lucru de la distanta, vor rata multe sanse de a angaja personal educat si de calitate.

        Rezista celelalte, care se adapteaza noii realitati si stiu sa ii foloseasca atat pe angajatii care prefera sa lucreze la birou, cat si pe cei care sunt mai eficienti de acasa.
        • 0 (0 voturi)    
          Esti pesimist (Marţi, 7 septembrie 2021, 15:24)

          Publius Covidius Naso [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Eu unul cred ca orice soc in final cerne, separa si optimizeaza. Da, evident, vine si cu victime colaterale. Dar hei, pe dino nu l-a intrebat nimeni daca vrea sa cedeze locul...
  • +4 (4 voturi)    
    Se poate lucra și încă f.bine. (Marţi, 7 septembrie 2021, 14:02)

    WonderLady [utilizator]

    Cel mai probabil sondajul a fost realizat intervievandu-i pe cei care au experimentat deja munca de acasă,adică cei care prestează munca de birou. Normal că nu va exista niciun wfh prea un șofer,mecanic etc.
    Companiile care sunt deschise și care își doresc să își retina angajații,le vor oferi posibilitatea de a alege. Nu toți vor sa lucreze de acasă,din varii motive. Dar cei care vor ar trebui să aibă posibilitatea sa o facă.
    "Așteaptă alți 100 la poarta" este o replica deja fumata și doar cei care insistă in a ramane captivi în practicile comuniste,pot crede așa ceva. Nu mai exista acei 100 de mult timp. Specialiștii au plecat demult spre tari civilizate,lăsând locul penuriei in sute de domenii(nu doar IT,medicina ci și în industrie). Cat despre "sa frece menta acasă" - cine nu vrea să muncească și e putoare,va fi așa indiferent de unde lucrează.
    Dar pt cei cu mentalități învechite,e greu de conceput că cineva poate să își vadă de treabă și lucrând din confortul propriei locuințe.
  • +2 (4 voturi)    
    Evident ca e vorba de domeniile in care se poate! (Marţi, 7 septembrie 2021, 14:54)

    andipetre [utilizator]

    Comentariile smecheresti de genul "mai sunt 100 care asteapta la poarta fabricii" sau "vor sa frece menta" sunt exemple de superficialitate si mentalitate complet depasita. Modelul anilor 1920 sau al marilor fabrici comuniste. In plus, in discutie e evident vorba de domeniile in care lucrul de acasa e posibil, nimeni nu crede ca o sa lucreze de la distanta pilotii de avioane!

    Inca mai sunt sefi, limitati si anacronici, care vor sa stea cu biciul pe cei din birou (IT-sti sau nu), ca "altfel nu se poate". Dar realitatea e ca ei insisi sunt problema: indivizi care nu sunt in stare sa coordoneze echipe, care consuma banii companiei aiurea, aplicand metode ineficiente, depasite si brute pentru ca, pur si simplu, nu cunosc altele.

    Modelul lucrului de la distanta exista inca de dinainte de pandemie si a mers tot mai bine in ultima vreme. Sunt multi angajati care sunt mult mai eficienti de acasa, iar daca firmele nu se adapteaza si nu ofera optiunea, o sa ramana fara forta de munca de calitate. Pentru ca domeniile in care se poate lucra de la distanta sunt competitive, cu foame mare de personal bine instruit si greu de gasit. Sigur, sunt si destui care vor si se simt mai bine in birou. O firma desteapta stie sa ii foloseasca pe toti.
  • +2 (4 voturi)    
    Experiență personală (Marţi, 7 septembrie 2021, 15:44)

    bilbofil [utilizator]

    Vechea mea profesie a fost nimicită de pandemie (da, prezenta comorbitditiăți) și nu își va mai reveni ca volum de lucru, calitate și, implicit, tarife.

    La începutul pandemiei m-am angajat prin urmare pe un post obscur la multinațională. Am făcut formarea inițială de acasă, stagiul inițial de acasă, am continuat de acasă, inclusiv cu asumarea, concomitentă sau consecutivă, 2 alte seturi de atribuții, cu particularitățile și disfuncțiile lor.

    Ca orice firmă din România, avea abordarea că sînt 100 la poartă să te înlocuiască, că românul se descurcă și nu îi poți da cît nu poate duce. Doar că, lucrînd de acasă, am fost la fel de neajutorat ca un neamț sau ca un indian, care fiecare în felul său, lucrează doar după reguli. Singur cu computerul și cu telefonul, am ieșit din formare cu calificativ maxim dar nepregătit, m-am dat cu capul de toate problemele, nu m-am văzut cu șefii decît pe ecran, dar, pînă la urmă sînt la nivelul celor cae au avut șansa ieșirii la țigară, întrebărilor peste biroul de lucru, etc.

    Am arătat că pot, deși sistemul era inadecvat și cîrpăcit, nu doar din cauza pandemiei. Și, după ce am fost lăsat acasă cu probleme pentru care nu aveam experiența, unde nu știam ce anume buton trebuie apăsat sau ce anume trebuie spus clientului, îmi spui că, deși m=am descurcat astfel și am ajuns la nivelul celorlalți, trebuie să mă păzești într-o sală zgomotoasă ca să îmi pot face bine treaba?

    În ce bază?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by