Unde se poate ajunge. Importanța tiriștilor pentru cetățeni, pe înțelesul premierului și ministrului de Finanțe

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Miercuri, 29 septembrie 2021, 13:58 Economie | Finanţe & Bănci


Importanta tiristilor pentru cetateni
Foto: Hotnews
La prima vedere pare o chestie contabilă, iar transportatorii sunt abuzați de ANAF și au ieșit la protest. Ce contează? Hai să deschidem frigiderul. Ce avem în el? Poate brânză, margarină, unt, ouă, o bere, ketchup, ciocolata? În cămară poate avem orez, făină, mălai?

Cum ajung la noi aceste produse? Le luăm din magazine.

Cum ajung la magazine? Ei bine, cu ajutorul transportatorilor.

Fără ei, astăzi poate am sta la coadă la alimente, s-ar da cu rația. Medicamentele ar dispărea din farmacii. Dacă firmele vor continua să fie închise pe zi ce trece din cauza ANAF și abuzului pe care îl face (reîncadrarea diurnei și emiterea deciziilor de impunere pe ultimii 5 ani, lucru anormal), șoferii nu vor rămâne pe drumuri.

Marile state europene au nevoie de cât mai mulți șoferi. Vor pleca în afară. Se vor angaja la transportatori străini.

România atunci va pierde. Mergând mai departe, magazinele românești vor fi nevoite să apeleze la firme de transport străine. Evident, brânza, margarina, untul se vor scumpi.

Ca să înțelegem mai bine situația, să ne uităm la ce se întâmplă chiar astăzi în Marea Britanie. Au rămas fără șoferi de camion. Au fost nevoiți să ceară ajutorul armatei. Guvernul acum pune soldați la volanul camioanelor-cisternă pentru a alimenta benzinăriile. Este presiune și pe supermarketuri. Alimentele nu se teleportează în magazine.

Se poate ajunge la o penurie de alimente, mai ales dacă te lovește o criză, iar tu nu ai transportatori pentru că i-ai închis abuziv și că nu ai încercat să rezolvi problema. Când toți experții fiscali din țara asta îți spun că este greșit, chiar și Camera Consultanților Fiscali, ar trebui să rezolvi problema.

Ce s-ar fi întâmplat dacă în lockdown nu ar fi lucrat transportatorii români? Ca o glumă, am fi rămas fără hârtie igienică. Un comediant britanic chiar spunea în 2020: Primul lucru la care s-au gândit oamenii când a început pandemia “it was the shit, not food”.

UNTRR prezenta, la un moment dat, o broșură cu ce s-ar întâmpla în practică dacă nu ar mai funcționa transportul rutier. Este realizată în urma unui studiu făcut de Asociaţia Suedeză a Întreprinderilor de Transport Rutier (Sveriges Akeriforetag).

Prezentăm mai jos principalele concluzii din acea broșură.

Luni – Ziua 1 fără transport rutier de mărfuri


• Laptele şi pâinea se epuizează
• Spitalele rămân fără lenjerie curată
• Ridicarea resturilor menajere devine o problemă de sănătate publică
• Farmaciile rămân fără provizii de medicamente
• Scrisorile şi pachetele nu mai pot fi expediate
• Stocurile companiilor încep să se reducă
• Producţia industrială scade
• Lucrările la infrastructură se opresc
• Îngrijirea vârstnicilor este afectată de lipsa livrărilor de alimente

Deja după câteva ore fără transportul rutier de mărfuri laptele nu va fi disponibil la magazinele alimentare. Întrucât laptele este de obicei colectat la fiecare două zile de la ferme, există riscul ca producătorii de lapte din prima zi să trebuiască să scadă preţul la laptele care a fost stocat la sfârşit de săptămână.

Numai scrisorile care sunt deja la poştă pot fi distribuite. Scrisorile sau pachetele noi nu mai pot fi expediate.

Marţi – Ziua 2 fără transport rutier de mărfuri


• Farmaciile sunt forţate să închidă
• Produsele proaspete dispar de pe rafturile magazinelor alimentare
• Câteva staţii de alimentare cu combustibil rămân fără combustibil
• Transportul public poate fi afectat
• Restaurantele rămân fără provizii
• Restaurantele şi alte afaceri se confruntă cu probleme sanitare

În ziua a doua se resimte lipsa de produse proaspete în magazinele alimentare. Marile magazine alimentare primesc 10-15 livrări cu camioanele în fiecare zi. Unele produse nu vor mai fi găsite în magazine.

Farmaciile depind de livrările zilnice de produse. Anumite medicamente se vor epuiza din stoc. Pentru populaţia care depinde de medicamente care nu mai sunt în stoc în cantităţi mari, lipsa livrărilor poate avea consecinţe serioase. Există riscul ca cineva să nu-şi poată ţine promisiunea de a furniza clienţilor medicamentul lor în termen de 24 ore.

În sistemul public de transport oprirea livrării de piese de schimb poate avea drept rezultat întreruperea traficului.

La restaurante pot fi schimbări în meniu. Vor fi mai puţine alimente proaspete la alegere. Va fi necesar să se utilizeze ce se mai găseşte prin congelatoare. La hoteluri oaspeţii vor avea mai puţine lucruri de ales la masă.

Miercuri – Ziua 3 fără transport rutier de mărfuri


• Depunerile apelor uzate devin o problemă
• Laptele nu mai poate fi colectat la ferme
• Produsele zilnice au dispărut de pe rafturile magazinelor
• Penuria de combustibil a devenit o realitate
• Mai multe întreruperi serioase ale transportului public pot apărea
• Oaspeţii hotelurilor nu mai pot conta pe cearceafuri curate

Joi – Ziua 4 fără transport rutier de mărfuri


• Lipsa proviziilor de alimente
• Toate proviziile de combustibil sunt reduse la staţiile de alimentare
• Autobuzele se opresc
• Traficul aerian se opreşte
• Gunoaiele se strâng grămezi pe străzi

Ridicarea gunoaielor devine o problemă sanitară. În faţa restaurantelor şi apartamentelor se strâng grămezi de gunoaie.

Lipsa combustibilului forţează transportul public să se oprească. Autobuzele stau nemişcate, traficul aerian este oprit.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6952 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Asta se urmareste (Miercuri, 29 septembrie 2021, 14:03)

    dac_liber [utilizator]

    Distrugerea firmelor romanesti de transport, pentru ca soferii ramasi fara loc de munca sa acopere deficitul de soferi din occident. Suntem in razboi.
  • +3 (7 voturi)    
    Cine n-a avut șoferi de camion în armată :) (Miercuri, 29 septembrie 2021, 14:58)

    Harald [utilizator]

    ar fi bine să nu-și imagineze că militarii sunt șoferi la fel de profesioniști ca civilii :)

    Șoferii de camioane militare conduc în general pe drumuri neamenajate, iar examinarea lor n-a fost niciodată prea exigentă. Pe drumurile publice, camioanele militare merg de-obicei în coloană, uneori chiar escortate, fără ca șoferii lor să aibă de luat cine știe ce decizii individuale.

    Câteva sute de șoferi militari prezenți pe drumurile publice, fiecare cu camionul lui și cu deciziile lui, luate la nivelul lui de înțelegere a traficului, vor aduce la realitate mulți politicieni. Români și britanici, fără discriminare :)
  • -3 (7 voturi)    
    ANAF si transportatorii. Cateva intrebari... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 16:23)

    Sevraj [utilizator]

    Am auzit in nenumarate randuri despre abuzul ANAF, dar nu este explicat care este in fapt acel abuz. Ce lege aplica abuziv ANAF-ul?
    Chiar in articol se spune ca "Dacă firmele vor continua să fie închise pe zi ce trece din cauza ANAF și abuzului pe care îl face"...
    Pentru a nu fi acuzat ca "tin cu ursul", se poate macar raspunde la niste intrebari de bun-simt?
    Plecam toti de la idee ca ANAF-ul este chemat sa aplice legile fiscale, legi facute de Parlament.
    Acum, daca este un abuz, toata treaba se poate rezolva usor, prin contestatii sau la instanta de judecata. Dar se pare ca problema vine de la lege.
    Este simplu sa ne dam seama de faptul ca este o problema legala cand rezolvarea trebuie sa vina din Parlament. Presupusa eroare a ANAF-ului se rezolva acum prin anularea unor decizii de impunere ce se vrea a fi facuta prin LEGE.
    Daca este abuz, de ce firmele respective nu ataca in instanta abuzul ANAF-ului?
    Raspunsul este de fapt ca au contestat, dar au pierdut. Asta nu inseamna oare ca aplicarea solutiei de catre ANAF e legala?
    Intr-adevar, poate ca legea e gresita, de aceea si trebuie corectata in Parlament, dar revin la intrebarea: "Care este abuzul pe lege al ANAF-ului?"
    Imi pare rau ca articolulo nu explica mai mult aceste lucruri si aceasta aparenta contradictie; de altfel dl. Barbuta este foarte pricept si informat. Chiar sunt curios daca poate trece comentarul meu si daca autorul poate reflecta sau raspunde cumva...
    • +6 (8 voturi)    
      Diurna NU este salariu, în legislația muncii (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:12)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Sevraj

      Dacă firma unde lucrezi te trimite în delegație, trebuie să-ți dea și bani pentru masă și cazare, așa spune legislația muncii. Acei bani se numesc diurnă și ei nu reprezintă venituri salariale pentru tine. ”Diurnă” ar fi ”chetuieli zilnice”, la modul cel mai priopriu.

      ANAF vrea acum să impoziteze diurnele acordate șoferilor în ultimii 5 ani, în asta constă toată povestea. Însă vrea să impoziteze numai diurnele șoferilor, nu și ale altor angajați din alte domenii.

      Dacă ANAF ar vrea să impoziteze și diurnele parlamentarilor sau ale primarilor și consilierilor județeni care fac tot felul de delegații, ar mai fi de înțeles, deși problema tot prin discuții între Ministerul de Finanțe și Ministerul Muncii trebuie rezolvată.

      Contestația se depune tot la ANAF și acțiunea în instanță poate fi deschisă abia după ce ANAF respinge contestația.
      • -3 (11 voturi)    
        De obicei nu raspund... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:30)

        Sevraj [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ... dar intrucat dl. Harald este foarte politicos, o sa ii dau si raspunsul.
        Codul Fiscal spune (art. 76, lit k) ca se impoziteaza diurnele care depasesc un plafon de
        "2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurnă prin hotărâre a Guvernului".
        Adica se impoziteaza si diurnele parlamentarilor, ai primarilor etc. daca acestea depasesc plafonul. Pentru tarile din Europa diurna este de 35 euro. Astfel, in Europa, diurna deductibila este de 87,5 euro (2,5 x 35).
        Spre exemplu, diurna pentru Afganistan este de 120 de USD si tot ce este peste 2,5 ori aceasta suma se impoziteaza (cred ca pentru militari).
        Pe intelesul dvs. se impoziteaza tot ce depaseste suma de 87,5 euro.
        Acum, in situata de fata diurnele reprezinta si peste 90% din salariu, adica transportatorii au trecut tot pe diurna ca sa nu plateasca contributii.
        Cand un sofer are salariu mimim pe economie, sub 300 de euro in mana, iar diurna este de 3000 de euro si in total primeste 3300, asta se poate incadra la "chetuieli zilnice, la modul cel mai propriu cum spuneti dvs.?
        Sa nu se inteleaga ca am ceva cu bietii soferi, chiar merita sumele alea, dar nici nu e frumos ca toata lumea sa fie luata de fazan...
        • +7 (7 voturi)    
          Controlul ANAF n-a fost așa, domnu' funcționar (Miercuri, 29 septembrie 2021, 19:07)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Sevraj

          public.

          Controlul ANAF a fost interesat de sumele din contul 625. Nu a controlat valoarea diurnei șofer cu șofer, ca să vadă care dintre ei a încasat diurne care depășesc plafonul și să-i impoziteze doar pe aceia.

          Oricum, e o premieră faptul că și ANAF a ajuns să trimită postaci pe forumuri :) Ai început cu solicitări inocente de clarificare, iar în comentariul imediat următor ai început deja să dai lecții :)

          Politicos cu postacii instituțiilor publice n-am fost și n-o să fiu niciodată.
    • +1 (1 vot)    
      Link-uri (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:15)

      fbh [utilizator] i-a raspuns lui Sevraj

      Unele link-uri se gasesc deja pe anumite cuvinte din articol (am scris multe articole pe tema in ultima perioada), dar punem doua importante:

      https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-24960309-anaf-crede-itm-emite-decizii-impunere-diurna-transportatori-ultimii-5-ani.htm

      Sau mai detaliat in opinia Camerei Consultantilor Fiscali:

      https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-25012844-camera-consultantilor-fiscali-problema-anaf-transportatori-actiunile-control-fiscal-abuzive-autoritatile-lipsa-transparenta-confuze.htm
  • +1 (1 vot)    
    Va inteleg ... (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:12)

    danmarian [utilizator]

    pledoaria D-le F. Barbuta - si sunt total de acord . Toata afacerea este NUMAI pofta de bani a "gubernului catz"!
    Trebue sprijiniti tiristii - macar ca SA NU NE PLECE si astia prin UK sau "Mutter Deutsche" !
    Dar am o mica recomandare : Sa nu tineti NICIODATA ciocolata la frigider !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by