Am depășit Ungaria la capitolul PIB/ cap de locuitor? Distanța dintre noi și ei este de 800 de euro. Dar nu în favoarea noastră...

de DP     HotNews.ro
Luni, 1 noiembrie 2021, 10:09 Economie | Finanţe & Bănci


Marcel Heroiu - Banca Mondiala
Foto: cursdeguvernare.ro
O știre de la finalul săptămânii trecute spunea că România ar fi depășit Ungaria la PIB/ capita și că într-un an doi, vom depăși Polonia. Declarația i-a fost atribuită lui Marcel Heroiu, senior expert dezvoltare urbană la Banca Mondială și preluată imediat de fostul premier Florin Cîțu. Contactat de HotNews pentru a ne oferi mai multe detalii și cifre, Heroiu ne-a declarat că s-a referit la PIB/capita calculat la paritatea puterii de cumpărare (care armonizează indicii de inflaţie în ţările UE, făcând posibilă comparaţia între ele) și că expresia folosită a fost aceea că anul acesta am putea depăși Ungaria, neexistând în acest moment o certitudine în acest sens.



Distanța dintre România și Ungaria la capitolul PIB/capita la paritatea puterii de cumpărare era la începutul acestui an de 800 de euro. Această distanță s-a micșorat în ultimii 3 ani, dar asta nu înseamnă că în acest an îi vom depăși pe vecinii maghiari. În 2018, distanța dintre noi a crescut, deși în anii anteriori tedința era de scădere.

Mai jos, evoluția acestei distanțe în ultimii 20 de ani:




Ce a mai spus Marcel Heroiu:

  • România este țara cu cea mai rapidă creștere economică din UE și una din cele mai rapide creșteri eocnomice din lume.
  • În 2000 PIB-ul pe cap de locuitor (ajustat la puterea de cumpărare) era 26% din media UE. În 2020 a ajuns la 72%.
  • Zonele urbane funcționale sunt motoarele creșterii economice românești – ele adună 76% din populația României și generează 98% din PIB.
Impactul metropolitan nu se limitează, însă, la dimensiunea economică:





Sau, urmărește mai jos conferința la care a vorbit Marcel Heroiu (interventia sa e de la 1:20:30 încolo)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





32664 vizualizari

  • +48 (66 voturi)    
    Radio Erevan are un nou comentator, (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:19)

    revo [utilizator]

    pe dl. Catzu, cunoscut si ca Mitzu.

    Ce a zis omul ala de la BM si ce a trambitat turmentatul Superman...
    • +22 (26 voturi)    
      Bravo! (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:33)

      P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Exact la Radio Erevan m-am gândit si eu când am citit stirea!

      "Este adevarat ca România a depasit Ungaria la PIB si va depasi si Polonia în curând?"
      "DA! numai ca nu este vorba de PIB, si de alt indicator. Si nu este România înainte, ci Ungaria."
      • +13 (23 voturi)    
        Ati fost în Ungaria? Cu mașina sau trenul? (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:25)

        Laurell [utilizator] i-a raspuns lui P.Antipov

        Cine a fost în Ungaria a observat că acolo nivelul de trai este mai bun. Este mai multă curatenie.
        Când străbați Ungaria cu masina sau trenul observi că sunt putin mai evoluați.
        • +6 (10 voturi)    
          Ce legatura are asta cu PIB-ul?? (Luni, 1 noiembrie 2021, 15:21)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

          Oricum, nu consider PIB-ul un indicator important, poate duce in eroare, da informatt false despre economie. Daca mai tineti minte. si pe vremea lui ceausescu Romania avea un PIB grozav, mai mare decat cel al multor tari. Dar ce folos, era vorba de productie pe stoc, pe care nu o cumpara nimeni, doar umplea magaziile fabricilor.
    • +15 (17 voturi)    
      Da si asta e neam de... mincinos (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:31)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Ca sa nu zic altfel. Evident ca si-a dat seama din exprimarea lui ambigua ca poate fi interpretat - in sensul in care catu a si facut-o; Concluzia: omul a vrut sa-si vada numele in ziar; a reusit. Dar cu tinichele de coada.
    • +9 (13 voturi)    
      Asta vroiam sa spun si eu! (Luni, 1 noiembrie 2021, 14:35)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui revo

      "slava Domnului ca nu au disparut bancurile cu Radio Erevan!"

      - este adevarat ca ma depsit Ungaria la PIB/ cap de locuitor?
      - sigur ca da!
      Numai ca:
      1. nu i-am depasit, tot ei sunt inainte
      2. s-ar putea sa ii ajungem, anul acesta
      3. este vorba nu de PIB/ capita, ci de cel calculat la paritatea puterii de cumpărare ...
  • +47 (65 voturi)    
    Pra multa gargara (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:20)

    Tokeniza. Din carne de vake. [utilizator]

    Pentru o simpla eroare de transcriere. Nu era vorba de Ungaria ci de Uganda.
  • +37 (51 voturi)    
    Cutzu a mintit din nou, fara jena. Zero caracter (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:25)

    Gryphus [utilizator]

    E o comparatie la PIB raportat la INFLATIE...fara nicio valoare, in practica suntem mai saraci decat ungurii

    PIB-ul e mult sub cel al ungariei, 12000 $ vs 15000$
    la un GDP mai mare al romaniei

    in rest minciunile acesui individ Cutzu sunt gretoase
    • -8 (14 voturi)    
      nu stiu cine e gretos... (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:41)

      MMed [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      ...dar nu e raportat la INFLATIE ci la PUTEREA DE CUMPARARE, adica ce poti sa faci cu banii aia pe care ii castigi, deci are toata valoarea practica din lume. Nu, in practica nu suntem mai saraci decat ungurii, suntem pe acolo, chiar daca ei castiga mai multi bani in cifre.
      • +10 (16 voturi)    
        Nu e chiar asa (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:42)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui MMed

        GDP/capita (PIB/loc) e un indicator mult mai realist decat PPP/capita ( aia de care zice Catu). Motivul principal e ca la PPP se ajusteaza valoarea preturilor dar nu se iau in considerare o multime de alte aspecte precum : pretul si calitatea serviciilor educationale, medicale, infrastructura, administrative. In Ungaria ei stau mult mai bine la toate aceste servicii pe care le presteaza statul si care sunt esentiale pentru o tara.
  • +23 (37 voturi)    
    Intrebare la radio Erevan... (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:26)

    Piticot9 [utilizator]

    Pana la urma sunt despui care ar pune botul la o astfel de traznaie spusa la "copiii spun lucruri traznite" de pm-ul Catatzu
  • +28 (40 voturi)    
    Vreau să mă fac cap de locuitor! (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:41)

    BEDE [utilizator]

    În Epoca de aur era bancul cu tovarășa învățătoare îi întreba pe copii la școală ce vor să se facă. Unul spune: vreau să mă fac mecanic auto, altul electrician, altul doctor. Iar Bulă spune: Vreau să mă fac cap de locuitor!
    Cum adică?
    Păi, în documnetele de la Congresul al XIII-lea spunea că avem 179kg de carne pe cap de locuitor pe an și 220kg de lactate pe cap de locuitor...
    Așa și cu minunatul PIB: 1 dintr-un milion are sub control cam 5% din PIB, vreo 5-10% o duc acceptabil, fiind clasa de mijloc, iar vreo 90% prost și foarte prost.
    • +14 (24 voturi)    
      da, asa este, (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:06)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      PIB pe cap de locuitor nu indica si nivelul de trai. Este vorba de valoarea bunurilor si serviciilor produse in interiorul granitelor Romaniei de toate firmele care sunt autorizate sa functioneze in Romania; dintre acestea cea mai mare parte sunt straine, si ele isi repatriaza profitul, multe se autodeclara si cu profit 0 sau cu pierderi (ptr ca fac tot felul de invarteli contabile si intocmesc asa-zise contracte de consultanta costisitoare primite pe bani grei de la firma mama). Urmarea este ca, desi fimra are cifra de afaceri de sute de milioane de euro, contabilizata ca atare in PIB, profitul si impozitul pe profit platit statului roman sunt 0 (sau foarte mici).
      prin urmare, asta e viata, degaba ai PIB pe cap de locuitor comparabil cu cel din Ungaria, in realitate traiesti mult mai prost ca un cetatean din Ungaria. Incasarile mari ale transnationalelor din Romania nu se reflecta si in nivelul de trai al oamenilor.
      • +14 (16 voturi)    
        creste pe datorie (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Statul se imprumuta pe pietele internationale, plateste salarii si pensii marite, poporul cheltuie banii pe bunuri aduse din import... PIB-ul creste.
      • -1 (13 voturi)    
        Nu e chiar asa (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:52)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Gandeste-te cati bani din cifra de afaceri a unei corporatii se duce in:
        - salarii si taxe aferente
        - impozit / taxe la bugetul central / de stat
        - bunuri intermediare produse de alte companii care activeaza in Romania si care nu "fug cu banii tarii afara".

        Exact aceste incasari ale transnationalelor au facut economia sa mearga, vezi industria auto. Altfel Dacia se ducea dupa ARO la tovarasii de partid ai lui Ilici cu productie 0, angajati 0, taxe 0.
        • +5 (7 voturi)    
          nu neg asta, (Luni, 1 noiembrie 2021, 14:57)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          doar ca la capitolul impozit pe profit multe transnationale din Romania nu platesc nimic, sau platesc mult sub profitul real. De ce? pentru ca fac tot felul de smecherii contabile, si ajung pe profit 0 sau pe profit mic.
          Spre exemplu, Dacia Pitesti a avut in 2019 o cifrea de afaceri de 24.6 mld RON si un profit de 0.662 mld RON. Asta inseamna 2.7% ca rata a profitului, e cam putin ptr industria auto. Iar salariatii au primit, ptr prima data in istoria Dacia-Renault, o prima de participare la profit de 1350 RON.
          Eu zic ca este putin ptr o transnationala de genul Dacia-Renault, in Ungaria nu cred ca le mergea smecheria.
          Da, transnatinonalele au ridicat economia Romaniei, dar nici nu platesc la buget atat cat ar trebui. Plus ca isi hingheresc si muncesc salariatii ca pe caini. Poate acum, cu initiativa UE de impozitarea a cifrei de afaceri pe transnationale, sa se schimbe ceva..
          • 0 (2 voturi)    
            Probabil ca da (Luni, 1 noiembrie 2021, 18:38)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            cat timp in Ungaria taxa la corporatii este de 9% si acum va sari la 15%. Costurile alea se vor duce undeva.
          • -1 (3 voturi)    
            Propaganda.. (Marţi, 2 noiembrie 2021, 1:08)

            gio13 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Esti indopat cu propaganda PSD- AUR impotriva multinationalelor. Tot ii dai cu profitul, dar impozitele sunt felurite, TVA, taxe platite pentru salariati, taxe locale etc si oricum practica de a "ascunde" profitul nu apartine doar multinationalelor, pana si multe SRLuri incearca sa le nu apara cu profit, barem multinationalele a caror grija te freaca pe tine angajeaza 1 milion de oameni pentru care plateste salarii si impozite reale cu salariul minim si restul la plic. Unii dintre noi suntem prea usor influentati de propaganda dinspre Rusia referitoare la "Romania colonia vestului" si "multinationalele care nu platesc impozite si mai omoara si taranul nostru dac autentic".
            • +1 (1 vot)    
              Puterea unei tari nu sta in (Marţi, 2 noiembrie 2021, 10:16)

              xrogo [utilizator] i-a raspuns lui gio13

              marile corporatii ci in cat mai multe SRL-ri, acestea duc la o clasa de mijloc puternica si cresc nivelul de trai ai locuitorilor din tara respectiva.
  • +18 (48 voturi)    
    My view (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:47)

    Sofis [utilizator]

    Citu se comporta ca un corporatist toxic care ar fi in stare sa zica orice cat sa acceada la niveluri ierarhice superioare. Este un om dificil, cu care greu se poate lucra si care prezinta si elemente de grandomanie. Un mic Nastase daca vreti.

    DAR, chiar si asa, Romania dupa 20 de ani este total diferita. Acum 20 ani majoritatea dintre noi consideram decent un salariu cu care astazi iti iei o pereche de adidasi de marca. Acum 20 ani abonamentul la telefonie mobila si intretinerea apartamentului reprezentau 50% dintr-un salariu.

    Faptul ca ne-am apropiat de Ungaria (si cel mai probabil o vom depasi in 1-2 ani) este un merit al UE, NATO, corporatiilor si romanilor muncitori, a celor care se educa.

    Sa depasim Ungaria ca GDP/capita/PPP (un plus de 3pp) este insa mai greu decat recuperarea a 10pp. Ungaria este un stat mai mic, reformele au tractiune mai mare, au o cultura de munca diferita si geografic stau mai bine (practic pentru orice muncitor dintr-o zona saraca, exista un job in Vest la doar 2 ore de mers cu trenul).

    Am ajuns Ungaria si datorita faptului ca ei au avut un guvern populist in ultimii 10 ani iar coruptia in business a atins nivelurile PSDiste din anii 2000 la noi. Noi am avut parte de o perioada de ciuma mai scurta si oarecum intercalata.

    Ar fi interesant sa mapati guvernarile dpdv politic a Romaniei cu perioadele de recuperare a decalajelor, si da veti vedea cat i-am datora lui Ciolos.

    In concluzie, diferentele se micsoreaza enorm Est - Vest CAT TIMP ESTI OM EDUCAT SI SERIOS. Din pacate nu si la indicatorii sociali (scoala, sanatate, transport, civilizatie). Citu face tam-tam si considera ca economia se poate misca dupa interesul lui politic. Ceea ce e fals.
    • -7 (19 voturi)    
      Cine citeste? (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:37)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      1.Pai, daca ai citi mai mult decat titlul, ai vadea ca
      - HN a prezentat un grafic cu - ce sa vezi- exact evolutia distantei dintre cele doua PIB-uri.
      - din 2003, indiferent de guvernare, tendinta generala a fost de scadere a ei: de la 6.600 la 800 azi.
      - in 2016 - Ciolos- eram la 2.600 distanta, in timp ce in 2019- Dancila, ajunsesem la 1100.

      2. PIB Ro. ( mld. Euro):
      - Ciolos ( 2016) - 170,4
      - Dancila( 2019 -30.10) - 223,3

      Cam asta ar fi "contributia", dincolo de lozinci ieftine.
      • +3 (13 voturi)    
        ma friend (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:41)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Nu stii sa interpretezi datele si simplul fapt ca aduci o analfabeta marioneta ca Dancila in discutie spune multe. Este vorba de trend si recuperare gap, PIB-ul se citeste anual dar se cladeste anual.

        La fel cum secretara care iti scrie nota 9,8 pe diploma de licenta este responsabila de nota aia la fel si Dancila de mersul economiei romanesti. Adica zero barat.Din pacate ea a reprezentat o alta pata neagra in istoria Romaniei, perioada in care scoaterea de la bulau a prietenilor a fost prioritara. Plus ingroparea investitiilor in domenii precum sanatate, energie, transporturi.
      • +9 (13 voturi)    
        dar contributia neta? (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Incearca sa scazi in fiecare an volumul cresterii datoriei publice din acesata "contributie". Net, datoria publica externa a Romaniei a scazut intr-un singur an din ultimii 32 - in 2016, de la 31.8 la 31.2 mld euro. Guvernul Ciolos.

        Plus efectul cresterii economice, in 2016, intr-un singur an, datoria publica a Romaniei a SCAZUT de la 37 la 35% din pib. In ianuarie 2020 era iar la 37.2%, si in ianuarie 2021 la 47.8%!

        Dincolo de lozinci ieftine...
    • -1 (1 vot)    
      mars ma cu bubonicus al tau (Miercuri, 3 noiembrie 2021, 14:09)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      odrasla die pripasita prin franta. Iti da si tie doi poli ca sa-l lauzi, altfel nici ma-sa nu-l place.
  • 0 (12 voturi)    
    O romaneaca..... (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:54)

    JohnyM [utilizator]

    folosita in interes politic.E dar nu e depinde cum o privesti daca te uiti din stanga, s-ar putea, daca din dreapta, nu e.
  • 0 (14 voturi)    
    Ajustat la puterea de cumparare? (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:55)

    Lok [utilizator]

    Poi Catzu o zi ca PIB/capita. Nu e acelasi lucru nici macar aproape cu PIB/capita (PPP). Nu masoara aceleasi lucruri si nu evidenteaza aceeasi putere.
    Cam jignitor sa ne i-a de prosti, inca odata!
  • +6 (22 voturi)    
    deci a fost un fake-news (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:56)

    ippo [utilizator]

    ...in toata puterea cuvantului.
  • +13 (21 voturi)    
    ce sa-i ceri la un cap de pluta ???? (Luni, 1 noiembrie 2021, 10:59)

    viziru [utilizator]

    ce sa-i ceri la un cap de pluta ???? maine poimaine aflam ca Cutzu, Dulapu si Heroiu vor zbura pe luna ....
  • +12 (20 voturi)    
    hm (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:00)

    Xorciser [utilizator]

    Era evident ca domnul de la Banca Mondiala se refera la GDP (PPP)/capita si la anul 2021. Problema nu e la el, ci la cei care au preluat in scopuri politice aceasta informatie trunchiata (dl Citu & co).

    Acum, legat de articolul de mai sus, cifrele din grafice nu sunt de la Banca Mondiala, pentru ca GDP (PPP)/capita sunt peste 32-33.000 USD/capita in cazul Romaniei si Ungariei pe metoda de calcul a World Bank (cifrele din 2019)

    https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?locations=RO-HU

    Nu era mai simplu sa folositi datele World Bank daca tot discutati o afirmatie a cuiva care lucreaza la World Bank?

    Cand o sa faca afirmatii cineva de la Comisie, sau de la vreo institutie europeana- atunci e ok sa folositi datele Eurostat (care sunt in EUR) si care au alta metodologie de calcul a PPS (nu PPP).
    • +10 (12 voturi)    
      raspuns (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:12)

      miticul [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Buna ziua si multumesc ca ne cititi. Am folosit datele pe care le-a utilizat dl Heroiu in conferinta domniei sale. Eurostat, adica. Sursa datelor, aici: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en
  • +5 (13 voturi)    
    Romania progreseaza rapid si continuu de 20 de ani (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:35)

    animatron [utilizator]

    E mult "zgomot de fond" in media romaneasca, din cauza influentelor asupra jurnalismului a gruparilor de interese economice si politice, e un fenomen notoriu la noi.

    In online e chiar mai mare lipsa de analiza obiectiva, acolo se traieste in "bule de informatie", in comunitati care impartasesc aceleasi idei si preferinte politice, ideologice, in consecinta sunt intr-un "efect tunel" cand e vorba de informatii filtrate.

    Insa cifrele sunt clare si contrazic toate naratiunile propagandei anti-romanesti venite din Rusia sau de la vest de Romania.
    Iar gloata de "idioti utili" (expresie folosita de fostul KGB rus pt a desemna europenii care ajuta involuntar Rusia pt ca adera "din prostie" la dezinformari distrugatoare pt propria lor tara) nu reuseste sa ascunda cifrele, ci doar sa modifice marginal perceptia publica.

    E important ca autoritatile publice sa comunice constant si cu intensitate (prezenta mediatica zilnica), cu cifre ale organismelor internationale si ale Comisiei UE.

    Premierul Romaniei a profitat de cifre reale pt a le interpreta in cheie politica "optimista", insa a oferit astfel Opozitiei (USR-PSD-AUR) inca o ocazie de a-l critica pt inexactitate sau rea-credinta.

    Ar fi fost mult mai eficient daca dl.Citu ramanea la aprecieri realiste, strict factuale.

    Da, Romania are crestere economica substantial mai mare decat majoritatea tarilor UE, e un fapt.

    Da, Romania are cea mai puternica dinamica de recuperare a decalajului Est-Vest (intre fostele tari "comuniste").

    Da, calculul corect la comparatiile de PIB nationale trebuie sa tina cont sistematic de "paritatea puterii de cumparare", pt ca nu doar veniturile sunt diferite intre tari, ci si preturile (altfel comparam "mere cu pere").

    Da, critica statisticii dlui Heroiu se face pe aceeasi baza statistica (cifrele avute de dl Heroiu), nu pe ce vrem noi ca ne convine ca argument critic.

    E factual ca Romania va depasi curand Ungaria/Polonia daca fiecare dintre ele isi mentine ritmul de crestere actual.
  • +9 (11 voturi)    
    Fake news marca Citu (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:43)

    galeo [utilizator]

    Florin Citu nu ar trebui condamnat pentru raspandirea de fake news? Sau doar Sosoaca si AUR sunt vizati?
  • +2 (6 voturi)    
    Puterea de cumparare (Luni, 1 noiembrie 2021, 11:49)

    buncrestin [utilizator]

    Daca luam in calcul inflatia si erodarea puterii de cumparare in a doua parte a anului, e posibil ca Ungaria sa pastreze avantajul.
  • +7 (11 voturi)    
    i-am dăpășit pe toți (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:23)

    arthur_l [utilizator]

    așa este... i-am dăpășit pe toți

    în anii 70 - 75 în România au fost cei mai buni ani și cu toate acestea, ungaria și polonia aveau mai multe automobile la mia de locuitori decat romania.

    acum e la fel. PIB-ul e doar o cifra atata timp, cat noi in Pepco avem aceleasi preturi ca in polonia (paritatea leu zlot era 1 la 1 ca acum e 1 la 1,03) dar salaraiul minim e diferit. ce inseamna asta. pai simplu. un magazin pepco din polonia face acelasi profit ca un magazin pepco din romania, insa salariul platit la angajatul de la tejghea in romania e de 300 - iar in polonia de 600 de euro. restul de 300 de euro pe care nu ii incaseaza vanzatorul roman merge in buzunarul patronului. si mai sunt zeci de exemple.

    ce pot sa zic decat rusine !
    • 0 (0 voturi)    
      partial corect (Marţi, 2 noiembrie 2021, 16:20)

      Funie [utilizator] i-a raspuns lui arthur_l

      Pentru ca nici vanzarile Pepco din Romania nu sunt aceleasi ca in Polonia. Prin urmare, nici profitul Pepco aici nu e acelasi cu cel din Polonia, de unde si salariile mai mici.

      In plus, sa nu comparam exporturile Poloniei cu ale Romaniei ca ne apuca plansul.
  • +7 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:34)

    [anonim]

    • -2 (8 voturi)    
      Nu as zice asta (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:47)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui

      Ci faptul ca acum 20 de ani eram la 26% iar astazi tindem spre 80%. Dintre tarile estice noi am fost cei mai inapoiati, ei nu au avut mineri si nici "am gasit masini de scris la peneleu". Si astia ne-au guvernat pe noi pana in 2005 cu o mica exceptie de haos.
    • +5 (7 voturi)    
      nu e vorba de ungaria (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:22)

      arthur_l [utilizator] i-a raspuns lui

      nu e vorba de ungaria in sensul ca am fi in ceva competitie. dar cu cine sa ne comparam? cu polonia nu putem ca astia sunt departe (in timp ce minele din valea jiului erau inchise, polonezii isi mareau productia, in timp ce am inchis oltchimul polonezii mareau capacitatea de productie - e plina piata romeaneasca cu sapun lichid polonia).

      de comparat trebuie sa ne comparam cu cineva ca e mai mare rusinea, ca tu tara care ai atatea resurse, cetateanul tau de rand sa aiba o putere de cumprare si o bunastare mai mica decat in serbia, ungaria, bulgaria, croatia etc.

      si da trebuie sa ne comparam si la contributiile si obligatiile pe care le avem. deci noi nu putem contribui la fel ca polonia la diverse organizatii internationale cand cetateanul de rand e in pragul saraciei
      • +3 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 1 noiembrie 2021, 14:01)

        [anonim] i-a raspuns lui arthur_l

        • +4 (6 voturi)    
          da asa e (Luni, 1 noiembrie 2021, 17:45)

          arthur_l [utilizator] i-a raspuns lui

          sunt de acord, dar luxemburg-ul e atat de departe nu doar pentru cetateanul de rand cat si pentru politicieni.

          luxemburg....

          ca sa te compari cu luxemburg trebuie sa fii ca luxemburg. ducatul luxemburg a stiut ce identitate are si ca sa supravietuiasca a facut BENELUXUL.
          cand a fost creat beneluxul, noi in romania incepeam traditia de a o lua de la zero cu fiecare guvern, de a ne reseta totat cu fiecare presedinte si odata cu noul guvern sau sef de stat sa ne cream o alta identitate. am fost fanarioti, am fost voievodat, am fost monarhisti, am fost comunisti, acum cica suntem capitalisti.
          asa suntem de mari capitalisti incat avem un producator de energie electrica si avem 5 distribuitori de energie electrica. si consmuatorul de rand cica e disperat sa aleaga cel mai bun pret pe are il ofera acesti distribuitori care iau produsul cu 1 (unu) leu si primul distribuitor il vide cu 105 lei, al doilea ca sa nu bata la ochi il vinde cu 104 lei, celalat cu 101 lei etc

          suntem in 2021 si politicienii nu stiu ce identitate au:

          1. unii se cred mai crestini ortodocsi dar nu stiu sa isi faca cruce cand depun juramantul pe biblie
          2. altii se cred de-a dreptul nationalisti, patrioti, extremisti, romani puri, dar din imnul national stiu prima strofa, si daca le spui sa iti mai spuna inca doar 3 titluri de cantece patriotice lesina de-a dreptul
          3. alti politicieni se cred openmind, toleranti si cred ca ar trebi ca ortodoxismul sa dispara cu totul. sunt toleranti la fel ca romanul adevarat. toleranti extremisti gata sa impuna noi manuale si alte carti de identitate.
          4. alti politicieni sunt loiali mai nou desi nu total doar transilvaniei, romania pentru ei fiinddoar ceva de care au nevoie.
          5. alti politicinei sunt loiali doar sua
          6. alti politicieni sunt loiali doar ue
          7 alti politicieni sunt sabotori inascuti. sunt impotriva vaccinarii doar pentru a sabota
          7 alti politicieni sunt loiali doar banului
          • +2 (2 voturi)    
            la punctul 7, te contrazic (Marţi, 2 noiembrie 2021, 9:37)

            revo [utilizator] i-a raspuns lui arthur_l

            TOTI sunt loiali banului - singurul obiectiv din viata lor, alaturi de puterea de a se sustrage Justitie, care i-ar putea intreba cum au facut miliardele, kilogramele de diamante, ceasuri si stiva de tablouri.
  • +5 (9 voturi)    
    oricum (Luni, 1 noiembrie 2021, 12:52)

    costelo999 [utilizator]

    si ungurii si polonezii o duc mai bine dacit noi, da dacit noi, indiferent cum se sta cu pibu pe cap frunte sau dos.
  • +6 (8 voturi)    
    De acord cu tine (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:09)

    Sofis [utilizator]

    Una este sa produci PIB si alta este sa il arunci prosteste.

    Avem si noi indicatorii nostrii:
    - nr. de bugetari raportat la mia de locuitori;
    - durata de viata a panselutilor si km de borduri;
    - nr. de galeti, mos craciuni, vouchere de consum.

    Unii produc si investesc in strazi, scoli, spitale altii in salarii si pacanele ca sa acopere incompetenta si sa obtina voturi. Pentru ca la noi tehnocrat e bad word, dar guzgan de teleorman care vorbeste de Dumnezei si fura ca in codru alaturi de proasta satului este om respectabil, fauritor de tara.
    • -2 (4 voturi)    
      usurel (Luni, 1 noiembrie 2021, 18:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      - de tehnocrati dedicati fanatic interesului public avem mare nevoie;
      - de slugi ale marilor companii occidentale in niciun caz!
      • +1 (3 voturi)    
        Retorica asta (Luni, 1 noiembrie 2021, 18:43)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Nu te va duce departe.Cat timp la nivel educational, de capital, de know how suntem jos nu vad ce alta sansa avem.

        Evident putem blama la infinit valorile occidentale, sa strangem niste voturi si sa ne asiguram o cota de la buget intr-o functie politica. Dar nu putem face asta cu 20 de milioane, nu?
  • -1 (7 voturi)    
    nici in 20 de ani nu avem cum sa-i depasim (Luni, 1 noiembrie 2021, 13:59)

    jescu [utilizator]

    Chiar daca PIB-ul sau puterea de cumparare vor intrece vreodata pe cele din Ungaria, nivelul de trai nu va fi mai mare niciodata. Ati vazut cum arata localitatile din Ungaria, in ce vile stau maghiarii, cum arata drumurile, cum arata orice la ei ? Cum arata sistemul de educatie ? Cum e dotata o scoala de la ei ? Cum arata sistemul sanitar ? Nu se compara mancarea de la ei, cu ce mancam noi. Daca poate exista parizer in Ungaria e poate doar sa fie cumparat de romanii care trec pe acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      detectat ardeleanul sluga (Miercuri, 3 noiembrie 2021, 14:15)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      cu mentalitate de iobag.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by