Daniel Dăianu: Sunt oameni care câștigă foarte bine și n-ar trebui să beneficieze de scutiri sau de un regim preferențial

de F.B.     HotNews.ro
Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:10 Economie | Finanţe & Bănci


Daniel Daianu
Foto: YouTube
Eu nu vreau acum să arăt cu degetul la unele compartimente ale pieței muncii, dar sunt oameni care câștigă foarte bine și n-ar trebui să beneficieze de scutiri sau de un regim preferențial, a declarat Daniel Dăianu, în cadrul unei conferințe organizată de cursdeguvernare.ro. El a răspuns unei întrebări adresate de avocatul Gabriel Biriș.

Gabriel Biriș: Apropo de efortul de ajustare al deficitului, în special pe partea de venituri. Știm cu toții că în special în perioade dificile creșterea fiscalității este o măsură prociclică și nu ajută, dar eliminarea scutirilor? Noi, în momentul de față, în România, avem foarte multe scutiri.

El a fost întrerupt de către profesorul Daniel Dăianu: De acord cu dumneavoastră. Dumneavoastră ați pus o întrebare și răspundeți singur. Așa este. Haideți să renunțăm la ele. M-aș bucura ca mediul de afaceri să susțină așa ceva.

„Este drept că statul, de pildă, ar vrea să încurajeze un domeniu, agrobusiness, să spunem, e altă poveste și acolo poți să o faci și cu bani europeni. Eu nu vreau acum să arăt cu degetul la unele compartimente ale pieței muncii, dar sunt oameni care câștigă foarte bine și n-ar trebui să beneficieze de scutiri sau de un regim preferențial. Dumneavostră știți foarte bine la cine mă refer”, a spus profesoriul.

• Și așa cota unică de fapt nu mai există în România. Noi avem un regim care este găurit în toate felurile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4615 vizualizari

  • +21 (33 voturi)    
    Are dreptate! (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:22)

    IonFromRaion [utilizator]

    Ce ar fi sa incepem cu pensiile speciale?

    Aaaa... el se refera la IT... inamicul nr 1 al votantilor PSD. Amice, daca nu erau scutirile alea, nu aveai industrie IT.

    Scoti avantajele pe care Romania le are fata de celelalte tari? O sa vezi cum se muta instant toti gigantii din domeniu acolo unde le ofera avantaje.

    Numai un idiot trateaza domeniul IT, care este extrem de flexibil si unde sunt cei mai multi bani, la fel cu celelalte industrii.
    • +3 (7 voturi)    
      Da si nu (Marţi, 9 noiembrie 2021, 18:10)

      MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui IonFromRaion

      Eu cred ca Biris se referea la PFA-uri, DDA-uri si microintreprinderi, nu neaparat la IT-sti. Acolo e de fapt marea problema, nu in scutirea IT-stilor... Dar daca sunt impozitati astia, pe de o parte politicienii nu isi mai pot legaliza spagile mascate in contracte de consultanta pe micro', iar pe de alta parte ziaristii care sunt platiti pe DDA le vor sari a beregata politicienilor. Deci nu cred ca au interesul sa umble acolo.
    • +5 (9 voturi)    
      asa cum distrug tot ce ating ... (Marţi, 9 noiembrie 2021, 21:13)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui IonFromRaion

      asa or sa distruga si IT-ul. Sunt foarte multi care inca au mai ramas in tara pentru ca au "facilitati" si fac greu fata tentatiei sa plece in Olanda, care se pare ca o sa ia locul destul de curand Romaniei si o sa devina "Siliconul" Europei.... Sunt IT-ist si iau in considerare serios amenintarea securistilor de la PNL + PSD si a domnului profesor ...
    • +2 (2 voturi)    
      Nu are dreptate. (Miercuri, 10 noiembrie 2021, 9:09)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui IonFromRaion

      Dăianu sa ramolit. Toți banii dați ca ajutoare sociale, alocații și alte ajutoare, ajung la păcănele, băutură și alte paranghelii, familiile răbdând de foame, umblând în zdrențe, stând în frig și mizerie. Ar trebui ca banii să fie acordați sub formă de servicii comunitare-apă, canal, salubrizare, electricitate, gaze, îmbrăcăminte, alimente și ca bani, puțini, de un chibrit și o lumânare și alte neprevăzute. Dacă vor bani mai mulți, la muncă. Banul câștigat prin muncă nu este risipit pe nimicuri inutile.
  • +17 (27 voturi)    
    E totuși o mare diferență (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:23)

    Amerlocu [utilizator]

    Dăianu se referă la IT.

    Problema e că dacă ăia pleacă (și pot pleaca foarte ușor) ăstia ca Dăianu nu prea mai au cum să fie plătiți. Iar de „talentele” unora ca Dăianu sigur nu are NIMENI nevoie. Ața că spre binele pensioarei lui ar fi ceva mai înțelept din partea lui să stea cu capul între urechi și să-și ronțăie cuminte pomana de stat...
    • +1 (1 vot)    
      e de discutat (Miercuri, 10 noiembrie 2021, 10:14)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      In primul rand IT-stii n-au reducere totala de impozit ci platesc 10% in loc de 16%, dar ca valoare platesc oricum mult mai mult decat altii. In al doilea rand, initial reducerea era doar pentru cei au anumite diplome(facultati de profil), cineva a venit si a plusat pentru oricine lucreaza in domeniu, nu stiu daca e bine sau nu. Reducerea totala pentru IT-sti este de 170 milioane de euro(presupunand ca ministerul a calculat bine). Intre timp cineva a plusat si mai tare si a dat reducere la constructori, statul pierzand 450 mil de euro pe an, dar de asta nu discuta nimeni.
      • +1 (1 vot)    
        Hm (Miercuri, 10 noiembrie 2021, 14:56)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        "initial reducerea era doar pentru cei au anumite diplome(facultati de profil), cineva a venit si a plusat pentru oricine lucreaza in domeniu"

        Am avut colegi programatori foarte bine pregatiti, multi ocupand pozitii de dev lead sau tech lead ... dar care nu aveau facultate de profil sau nu aveau deloc facultate.

        Parerea mea e ca au facut bine cu includerea tuturor care efectiv lucreaza in IT si nu doar a unor absolventi ai anumitor facultati. Scopul este sa protejezi si sa dezvolti un sector din industrie, nu promotiile catorva facultati.

        Apopos, lista facultatilor de profil in textul legii initial care se incadrau la scutirea de impozit pe profit era facuta cu picioarele ... nu mai tin minte care facultate lipsea sin lista aia, parca (nu sunt sigur) Fac de Cibernetica din ASE nu era inclusa, asa ca !

        Ce pot sa spun este ca in 15 ani de cariera in IT, numarul colegilor care emigreaza a ramas constant (desi a crescut in perioada de trista amintire numita USL), indiferent ca aveau sa nu scutire de impozit. Si prevad ca or sa plece si mai multi cu hoarda orcilor (The two towers :)
        AUR la orizont
  • +8 (12 voturi)    
    ok (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:25)

    sucaa [utilizator]

    de acord, dar atunci, cand ajung la spital, sa fiu tratat preferential pt ca cotizez mai mult la asigurarile medicale. Pentru faptul ca platesc lunar peste 1000 de lei la asigurarile medicale, cand ajung acolo, sa am servicii suplimenare in functie de cotizatie. Cam cum este la pensia. Doar atunci as fi de acord ca cei care castiga mai mult sa nu beneficieze de scutiri.
    incepem iar cu ura impotriva celor care castiga mult?
    Sectorul IT in 2020 a contribuit cu peste 7% la bugetul de stat. Iar la cresterea economica din 2020 cu 40%.
    Vreti eliminarea scutirii de impozit de 10% pentru cat? Pentru vreo 50000 de omaeni?
    Stiti ce or sa faca acei oameni? Or sa lucreze pe pfa. Vor introduce cheltuieli pe pfa si o sa lauti praful de pe toba. Si restul de cotizatii le vor plati la minim. Vor depune bani la pilonul 3 si nu-i mai intereseaza pensia de la stat.
    Oricum, cred ca pilonul 2 dispare dupa noua alianta casigatoare.
    Mai bine ati propune sa nu mareasca numarul de miinistere si de bugetari. Sa nu mai fure si sa folosesca banul corect. Acolo se fac economii, nu de la 50000 de it-isti care oricum iti platesc restul de taxe plus ca 19% din acea scutire se duce pe tva.
    Hai sictir. Te stiam mai liberal....
  • +3 (5 voturi)    
    . (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:26)

    Elfu [utilizator]

    toti bugetarii cu functii de conducere ar trebui sa beneficieze de reducerea nivelului de salarizare.
  • +3 (5 voturi)    
    . (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:27)

    Elfu [utilizator]

    deci ofiterii DIE ne dau lectii .. ce frumos .... mirific chiar
  • -2 (6 voturi)    
    Corect (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:31)

    Milka Man [utilizator]

    absolut toate categoriile de angajati ar trebui sa plateasca impozit, dar dupa o grila cu paliere de impozitare din 100 in 100 RON. Impozitul unic este o prostie pentru ca ii incurajeaza pe multi sa evite sau sa ocoleasca impozitarea. Scutirile de impozit trebuie eliminate pentru absolut toti, iar deduceri trebuie acordate celor care aleg sa contribuie la pilonul 3 de pensii de exemplu sau sa isi faca asigurari de sanatate private. In felul asta, in timp, va creste numarul celor care pun bani deoparte, va scadea gradul de indatorare al sistemului public de pensii. Evident, pensiile speciale trebuie eliminate complet prin lege. Nu exista nici un fel de justificare pentru acestea. Cei care beneficeaza de asa ceva, au avut si au venituri extrem de mari, deci isi permit sa plateasca in plus daca vor pensii mai mari.
    • -1 (1 vot)    
      Pasol (Miercuri, 10 noiembrie 2021, 15:00)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Mare dreptate aveti tovarase comisar! Mama lor de 'telectuali ! Auzi, cum isi permit o asemenea burghezie sa castige mai mult decat altii!
      • 0 (2 voturi)    
        Imi pare rau, dar nu ai inteles absolut nimic (Joi, 11 noiembrie 2021, 0:59)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Impozitul gradual se aplica in toate tarile civilizate si are scopul de a ridica nivelul de trai al celor cu venituri mici. Nu ii impacteaza absolut deloc pe cei cu venituri mari (peste salarul mediu). E foarte simplu: castigi mai mult, platesti mai mult impozit. Iti dau doar un examplu: Germania. Acest sistem de impozitare trebuie corelat cu sistemul de pensii, cu cel al asigurarilor medicale si cu al deducerilor acordate angajatilor pentru banii reinvestiti sau plasati in fonduri private de pensii. Imi pare rau ca tu esti un socialist care crede in impozitul fix pentru toata lumea si in principiul: ia de la toti si da doar la unii...In momentul de fata nu mai exista nici o justificare pentru a mentine scutirile de impozit pentru cei din domeniul IT. Masura asta a fost luata pentru a incuraja investitorii sa deschida filiale in Romania in loc sa atraga forta de munca inafara tarii, caz in care statul pierde atat veniturile obtinute prin impozitarea firmei si a angajatilor, cat si a beneficiilor conexe. Tovarase bolsevic, puneti mana pe carte si studiati un pic de economie si matematica...
        • 0 (0 voturi)    
          impozitarea progresiva (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:40)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

          Incurajeaza statul in toate in cele ce sunt, dar mai ales in cele ce nu sunt, si evaziunea fiscala.

          este simplu.
  • +8 (10 voturi)    
    Are dreptate (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:34)

    Batur Mastor El-Ectric Al-Socrei [utilizator]

    Cel care castiga prin munca sa fie impozitat la sange iar cel lenes incurajat. De fapt si invatamantul tot in directia asta merge.
  • +9 (11 voturi)    
    taxa de protectie (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:35)

    Alessandra1 [utilizator]

    In Romania, impozitarea = taxa de protectie.
    Nu beneficiezi de absolut nimic (sosele, servicii medicale corespunzatoare), dar trebuie sa pltaesti cu japca.
  • -12 (14 voturi)    
    iar asistatii social de lux (IT)... (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:44)

    demaGOGU [utilizator]

    ...isi vor deversa din nou valurile de ura (de clasa) la invitatia lui Daianu de a intra in randurile contribuabililor onesti.

    nu o vor face de bunavoie, decat the hard way, cum spune franglezul.
  • -10 (12 voturi)    
    Nu ar trebui sa ne fie facem griji (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:47)

    mirceapanait [utilizator]

    legat de o posibila eliminare a scutirii de impozit a it-stilor. Angajatorii oricum vor compensa eliminarea printr-o crestere salariala proportionala, pentru a-si motiva angajatii.

    Iar majoritatea firmelor nu prea au unde sa se duca, pentru ca in mai nicio alta parte a lumii nu se poate obtine un raport calitate / pret mai bun decat in Romania / Europa de Est.
  • +7 (7 voturi)    
    Scutirile de munca (Marţi, 9 noiembrie 2021, 17:57)

    SomerCautLucru [utilizator]

    Pensiile speciale sunt o scutire de munca in acelasi timp
  • +6 (8 voturi)    
    simplist (Marţi, 9 noiembrie 2021, 18:21)

    RMML [utilizator]

    Simplist are dreptate : nu trebuie sa existe categorii privilegiate ; scutirea de impozit pt industria IT are menirea sa atraga investitorii straini in aceasta industrie, nu sa ii faca fericiti pe programatori (care oricum isi negociaza salariul net si nu au idee cat plateste firma de fapt pentru acest salariu)
    Dar daca din categoriile privilegiate excluzi IT-istii si raman celelalte (pensii speciale, constructori , eco-agricultura, etc) deja nu mai are legatura cu nici un principiu economic
    • +1 (1 vot)    
      uneori se judeca in pp (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:36)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui RMML

      cate procente din PIB se duc pe
      - scutirile din IT
      - pensiile speciale
      - salarii din constructii, eco-agri, samd

      zau de departe pensiile speciale ...

      si cat se duce pe furtisagurile de la stat?
      cate au fost recuperate? ca legislatie exista dar...

      cand s-au acordat drepturi speciale magistratilor s-a sperat ca vor exista beneficii care sa indreptateasca privilegiile primite - sunt sau nu sunt ele acoperite din prejudiciile recuperate sau stopate la sursa???
  • +8 (10 voturi)    
    IT (Marţi, 9 noiembrie 2021, 18:44)

    Mihai2009 [utilizator]

    Ciobanisme romanesti in loc de calcule. Domnul Daianu credeam ca e finantist si se ocupa cu cifre dar vad ca face politica populista.
    Cati bani se pot adauga la buget?
    Cat o sa incetineasca cresterea pe IT cu masura asta?
    Cate firme romanesti se vor inchide pentru ca si asa fac greu fata multinationalelor?
    Cat o sa se castige defapt la buget cand vor incepe firmele sa isi optimizeze fiscalitatea prin pfa, micro intreprinderi si alte giumbuslucuri?
    Cate firme vor pleca in alta parte din cauza ca si asa e criza de personal si angajatii cer salarii imense?
    Ceva previziuni serioase Daiene?
  • +4 (6 voturi)    
    Creste fiscalitatea? Se reduc si locurile de munca (Marţi, 9 noiembrie 2021, 19:46)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    iar in final suma totala din taxe si impozite e mai mica.
    Creste si unemplyment-ul.. pe romaneste ati cam facut r*ahatul praf domnu' Daianu. Carte multa strica mintea omului.
  • +1 (1 vot)    
    mai ieri (Marţi, 9 noiembrie 2021, 21:15)

    gicutotala [utilizator]

    un articol clasic ar fi bine să fie bine ca să nu fi rău cu acelasi specialist- povesti despre cum ar fi sa fie bine -nimic concret
    azi trebuie impozitate anumite venituri ale celor care câștigă foarte bine si trebuie să plătească pt asta. dacă impozitarea it-istilor , constructorilor și agricultorilor va rezolva problemele României ok sunt de acord. Ei se vor descurca oarecumva.
    Mediul de afaceri să susțină impozitarea acestora (păi cei din constructii de exemplu au cerut concret pt că aveau probleme cu lipsa fortei de munca din cauza veniturilor nete mici -cum să susțina acum contrariul?)
    de fapt domnul Dăianu ca mulți alți specialiști doar discută pe la tembeliziuni si webinarii să fie bine ca să nu fie rău
    domnule Dăianu mediul de afaceri nu are de ce să susțină aberații -mai mulți bani luați cu japca de stat indiferent pe ce impozite - pentru că vede pe ce se irosesc banii
    propuneti rezolvarea problemei RISIPIRII BANULUI PUBLIC (soluții concrete pentru situația din Romania- cu votanții ei și politicienii ei) și apoi cereți mediului de afaceri să susțină plata de taxe mai mari către stat
    altfel e doar comunism (sau socialism cum vă place să spuneți)
  • +1 (1 vot)    
    vedeti e un paradox pe care pare nu il vede Daianu (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:28)

    ..13 [utilizator]

    desi IT-istii, banui ca la ei se referea DD, au scutiri de taxe si totusi nu se inghesuie lumea pe meseriile din acest sector - oare de ce???

    Munca este grea neicushorule.

    In schimb daca postezi acum un anunt ca MAI cauta 10 angajati sa vezi neicushorule ce batalie e pe ele, cate telefoane se activeaza si cum, pana la urma, tot pila, sfanta de ea, ajunge in structura...

    Nemunca este incurajata in RO.

    de ce nu zice nimicutza despre privilegiile din structurile de stat??? Acolo e malaiul gros, nu la privati.

    Nu l-am auzit niciodata pe DD sa zica ca
    - sectorul de stat ar trebui putin aerisit, doar putin
    - nu ar trebui sa existe bariere intre sectorul privat si cel de stat ptr ca atunci cand intri in sectorul de stat incepi de la zero de parca ai fi ultimul prost de serviciu si nu o persoana care ai lucrat niste ani in sectorul privat, ceea ce invers nu este asa, deci ...
    - legislatia ar trebui simplificata spre deliciul magistratilor si al celor din sectorul privat care nu mai prididesc cu cititul MO si spre dezgustul maxim al bugetarilor care, ce sa mai faca si ei, incearca sa smulga un ban tot de la aia care muncesc...

    Domnule si daca este asa de usor de castigat un ban in sectorul privat si culmea este si impozitat/ taxat necorespunzator de ce oare nu se inghesuie rumanii pe acolo???

    Unde este gaura mai mare?
    La stat sau in sectorul privat? cred ca merita analizat.

    si cand se face o bresa in sistemul de stat cat din banii scursi ajung la aia din sectorul privat si cati se intorc netaxabili in buzunarul unor anumiti oficiali?

    Cate dintre deciziile de recuperare prejudicii cauzate de corupti au fost finalizate 100%? grea intrebare...

    Acu cateva zile marele jurist cu PhD de buna voie si oarecum fortat a renuntat la titlu - si nema prejudiciu - trai pe vatrai neicushorule, gura nu ii miroase a minciuna.

    Cred ca nu-s posmetii chiar atat de moi sau de mestecati...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by