​La ANAF, oamenii par a veni în locul boților/ De vorbă pe vestitul „CHAT” al Fiscului

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Luni, 22 noiembrie 2021, 16:40 Economie | Finanţe & Bănci


Sediu ANAF
Foto: Hotnews
La ANAF e momentan invers, oamenii sunt puși să preia munca de ChatBot. Bineînțeles, momentan serviciul este în testare. Fiscul vrea să vadă și ce fel de întrebări sunt puse, pentru a ști cum să-l îmbunătățească. Experiența noastră de astăzi poate va fi diferită de cea de anul viitor.

În general, companiile mari folosesc boți pentru a răspunde la întrebările simple ale clienților. E mai ieftin și pot folosi resursa umană mai eficient, într-un mod productiv. Abia atunci când botul nu poate răspunde la întrebare, ești direcționat către personalul care îți poate răspunde la întrebări.

Ei bine, noul serviciu CHAT al ANAF seamănă cu un bot care nu știe răspunsurile la întrebările complexe, ci doar la câteva, mai exact la cele ce țin exclusiv de serviciile din site. Atât, nimic mai mult, adică cele precum accesarea Spațiului Privat Virtual (SPV), lucru confirmat chiar de agentul ANAF cu care HotNews.ro a discutat puțin.

Cum am spus: așa este astăzi, dar poate va fi îmbunătățit după ce se termină testarea.

Am decis să punem câteva întrebări simple, ușurele, în ideea că unele persoane s-ar afla în situațiile respective. Am selectat rubrica „informații generale”, ne-am pus numele și am așteptat circa 2-3 minute până când un agent al Fiscului ne-a băgat în seamă. A fost rapid, iar o doamnă/domnișoară pe nume Valentina ne-a întrebat cu ce ne poate fi de folos.

Prima întrebare, una simplistă, la care răspunsul ar fi trebuit să fie negativ, a fost: Daca am venituri din tranzactii pe bursa cu minus sau zero la final de an, trebuie sa mai depun Declaratia unica? Dividendele sunt sub plafon.

Răspunsul agentului ANAF (Valentina): Având în vedere cele solicitate de dumneavoastră avem rugamintea de a ne contacta telefonic la numărul 031.403.91.60, colegii noștri vă vor îndruma în mod corespunzător. Prin intermediul serviciului CHAT va oferim informatii cu privire la accesarea serviciilor disponibile pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Am decis să mergem mai departe în aceeași idee, întrebând: Atunci îmi puteți spune, vă rog, dacă noul plafon la DU pentru anul viitor este 30.600 lei?

(De precizat că potrivit HG din octombrie – e în Monitorul oficial - noul salariu minim pentru 2022 este 2.550 lei, dar am pus întrebarea pentru a vedea dacă poate răspunde la o întrebare simplă)

Agentul ANAF spune: Pentru informații suplimentare vă rugăm să ne contactați telefonic

Am mers mai departe cu o întrebare care poate că este stupidă, dar ideea a fost de a vedea ce răspuns putem primi: Sunt curios, știu că erau în anii trecuți unele discuții, veniturile de la nuntă se declară în vreun fel?

Evident, la fel ca mai sus, Valentina ne-a spus să apelăm la call-center.

Ulterior am zis să vedem despre ce putem întreba și ni s-a spus că „doar cele cu privire la accesarea serviciilor de pe site”.

I-am mulțumit și am cerut o precizare: Adică cele legate de accesarea SPV și altele, probabil.

Agentul ANAF spune: Exact. Cu drag!

Întrebările la care se răspunde, momentan, pe CHAT la ANAF sunt unele ușoare pentru un bot de chat. Și acela ne poate îndruma către call-center în cazul în care nu știe răspunsul la întrebări. Din păcate, munca asta este făcută momentan de oameni. Așadar, rămâne de văzut cum va arăta serviciul după faza de testare, adică de anul viitor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6733 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ... (Luni, 22 noiembrie 2021, 16:46)

    cartograful [utilizator]

    experienta mea cu chatbotzii este in general mizerabil de frustranta, indiferent ca am avut de-a face cu firme romanesti sau straine. In afara de o mica triere care era "facubila" si inainte cu "for english press 1, etc" nu-s buni aproape de nimic.
    Sunt si rare exceptii cum am avut acum cateva saptamani cu un chatbot de la o banca dar in 90% cazuri botzii nu fac altceva decat sa consume timpul clientilor.
  • +4 (4 voturi)    
    eu sunt de 7 ani in proces cu ANAF-ul (Luni, 22 noiembrie 2021, 17:13)

    rov [utilizator]

    Deoarece au calculat gresit un niste impozite. Dupa ce am castigat in prima instanta, ANAF-ul a facut rescurs, s-a hotatat apoi ( anul asta) reluarea procesului de la zero.

    Mentionez ca am facut anterior cererea de recalculare catre seviciul lor special, dar nu au dat curs corectiei calculului simplu, aritmetic.

    Mai mentionez ca in legatura cu speta respectiva ca am fost 3 coproprietari in actele ce au urmat deciziei de impunere, FIX ACEIASI SPETA, ACELEASI ACTE, primul a fost controlat si i s-a spus ca nu datoreaza impozit, al doilea nu a fost controlat niciodata( s-a prescris), iar pentru mine s-a stabilit ca am de platit impozit si s-a calculat gresit.

    Acolo e totul PRAF!
    • +1 (1 vot)    
      Păi tu nu ai contribuit. (Marţi, 23 noiembrie 2021, 10:57)

      bumble-bee [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Ceilalţi doi au plătit "impozit" cui trebuie.
  • +3 (3 voturi)    
    Mare minune! (Luni, 22 noiembrie 2021, 17:55)

    pehash [utilizator]

    Este doar un FAQ cu aroma de chat, pentru multimea care nu stie ce inseamna RTFM.

    Nu se poate crea un chatbot eficient in limba romana, pentru ca e prea complicata sintaxa si sunt prea multi semi-analfabeti printre utilizatori, care vor formula intrebari ilogice pentru un algoritm.

    In mod normal, limitarile sistemului se compenseaza natural cu personal care raspunde intr-un timp rezonabil la intrebarile ce trec de filtrul chatbot. Adica nu te trimite sa-i suni pe "colegii nostri", ci te paseaza direct pe chat la unul din "colegi".
    Probabil ca nu este cazul aici sau sunt prea putini angajati disponibili.
    • +2 (2 voturi)    
      nu chiar (Luni, 22 noiembrie 2021, 19:43)

      aaxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Se pot folosi serviciile de "intelegere" (parsing) de la google cloud, alea sunt destul de puternice si inteleg si intrebarile de la semi-analfabeti.

      https://cloud.google.com/dialogflow

      dar mna, cei de la anaf probabil ca sunt inca in evul mediu


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by