"Taxa de solidaritate", gândită de noii guvernanţi pentru companiile cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, ar lovi, dacă va fi şi introdusă, în peste 330 de companii, în frunte cu Automobile Dacia, OMV Petrom, Lidl, Kaufland, Ford România, Rompetrol, Dedeman, Carrefour, aflate pe primele poziţii ale ierarhiei, raportat la afacerile anuale actuale, scrie news.ro.

Cine va plati taxa de solidaritateFoto: Pixabay

În total, circa 330 de companii ar urma să achite taxa - dacă se menţin la actualul nivel - cu Dacia plătind, de exemplu, încă 37 milioane euro, iar OMV Petrom, încă 30 milioane euro la bugetul de stat, raportat la ultima cifră de afaceri. Statul ar încasa dintr-un foc peste 1 miliard de euro, de la toate companiile care ar depăşi borna cifrei de afaceri, potrivit unei analize a profit.ro citate de agenția de presă.

Ideea unei astfel de taxe, denumită tot "de solidaritate", a mai apărut în 2017, cu o guvernare PSD-ALDE, când ministrul de Finanţe de atunci, Ionuţ Mişa, avansa o taxă de 2%, dar la fondul de salarii. Ulterior, taxa proiectată a fost tăiată la 0,25%, prin intervenţia premierului Mihai Tudose, după care nu s-a mai vorbit decât de o contribuţie asigurătoare pentru muncă, de 2,25, conform Profit.ro.

”În primul an, luate prin surprindere de o astfel de măsură, firmele cu CA mai mare de 100 milioane euro vor plăti ceva. După aceea, veniturile din taxa de solidaritate vor fi egale cu virtual zero. Solidaritatea în economia naţională (catalaxie) are loc atunci când catalaxia nu este împiedicată să funcţioneze", susţine consilierul guvernatorului BNR Lucian Croitoru.

Introducerea "taxei de solidaritate" pentru companiile cu cifra de afaceri mai mare de o sută de milioane de euro este discutată în coaliţie, fiind susţinută de PSD şi de UDMR. Liberalii nu doresc ca măsura să fie una permanentă.

”Stimabililor, aveti idee cine va plati "taxa de solidaritate" de care vorbiti domniile voastre acum? Cifra de afaceri de peste 100 mln euro in Romania au firmele din energie, retaileri, telecom - companii care nu au nicio problema sa o transfere cumparatorilor. Deci, "boborul" o va plati”, scrie și avocatul Gabriel Biriș pe contul său de Facebook.

Mai au cifra asta de afaceri si vreo cativa mari exportatori, precum Dacia, Ford si inca vreo cativa, multi din automotive, industrie care sufera masiv in ultma perioada si de care depind in mare masura cateva sute de mii de locuri de munca si mare parte din exporturi. Acestia posibil sa stranga din dinti si sa o plateasca 1-2 ani, pana trece nebunia, daca trece. In timpul asta, zero investitii noi..., mai spune Biriș.