De anul trecut, comercianții trebuie să fie conectați la serverele ANAF prin casele de marcat electronice fiscale. Contribuabilii mari au avut ca termen 30 iunie, iar cei mici și mijlocii – 30 noiembrie. Totuși, se pare că unii nu au reușit să facă asta, dacă ne uităm pe un document al Fiscului.

Sediu ANAFFoto: Hotnews / Florin Barbuta

Tipologia faptelor pentru care au fost aplicate principalele sancțiuni contravenționale de Direcția Antifraudă, conform ANAF:

  • nedotarea cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic;
  • neconectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF;
  • neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale potrivit reglementărilor legale, respectiv neemiterea de bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate;
  • neîntocmirea de documente justificative pentru sumele introduse/extrase din unitățile de vânzare;
  • nerespectarea reglementărilor cu privire la întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru operațiunile efectuate, înregistrarea în contabilitate, păstrarea și arhivarea acestora, precum și reconstituirea documentelor distruse;
  • încasări/plăți fragmentate în numerar de la/către beneficiari pentru facturile a căror valoare este mai mare de 5.000 lei și, respectiv, de 10.000 lei;
  • achiziționarea produselor accizabile de la persoane care desfășoară activități de distribuție și comercializare angro a băuturilor alcoolice și tutunului prelucrat fără a deține atestat de comercializare emis de autoritatea competentă;
  • deținerea în afara antrepozitului fiscal sau comercializarea pe teritoriul României a produselor accizabile supuse marcării, fără a fi marcate sau marcate necorespunzător ori cu marcaje false sub limitele prevăzute de lege.