Compania a pierdut enorm după ce o serie de celebrități și-au lansat propriile mărci, problemele fiind amplificate de întreruperea lanțurilor de aprovizionare și de inflație, scrie Al-Jazeera. Revlon Inc a solicitat punerea sub protecția Capitolului 11, după ce a încercat să lupte cu mărcile axate pe online în ultimii ani.

Miercuri, producătorul de lac de unghii și ruj deținut de miliardarul Ron Perelman a depus dosarul la o instanță specializată din Districtul de Sud al New Yorkului. În SUA, punerea sub protecția Capitolului 11 permite unei companii să continue să opereze cu condiția sa propună un plan de rambursare a datoriilor către creditori.
Depunerea decumentelor în instanță vine la doar câteva zile după ce Wall Street Journal a scris că Revlon a început discuții cu creditorii pentru o re-eșalonare a plății datoriilor în încercarea de a evita falimentul.
Vânzările lui Revlon au încetinit puternic pe fondul blocajelor din aprovizionare, pierzând spațiu la raft în magazinele din SUA în favoarea startup-urilor susținute de celebrități precum Kylie Cosmetics (Kylie Jenner) și Fenty Beauty de Rihanna.
Revlon are o vechime de 90 de ani, începând prin a vinde lac de unghii în perioada Marii Depresiuni. Apoi a adăugat în oferta lor și rujuri, iar în 1955 marca era deja internațională.
Compania Revlon a apărut 1 martie 1932 la New York, fondată de doi frati Charles & Joseph Revson, alaturi de chimistul Charles Lachman, scrie rivier.ro. Cei trei cofondatori au lucrat umar la umar pentru a dezvolta un proces de fabricatie unic si eficient, lansandu-se pe piata in prima faza cu un singur produs si anume un „smalt de unghii” (oja). De-a lungul timpului, acestia au dezvoltat o gama larga de nuante de oje, inlocuind colorantii cu pigmenti.
Un moment important pentru companie a fost anul 1937, in care a aparut primul anunt de publicitate in cunoscuta revista New Yorker Magazine, fapt ce a adus companiei si mai multi clienti.
Trecand mai departe, din anul 1939 compania a lansat si o gama de rujuri si a promovat ideea ca nuanta buzelor trebuie sa se potriveasca cu cea a unghiilor.
In timpul celui de-al Doilea Razboi Modial, compania a creat produse de machiaj si produse conexe pentru armata Statelor Unite ale Americii, iar pana la sfarsitul acestuia, Revlon era al doilea producator de produse cosmetice din Statele Unite.