Firmele de curierat trebuie să raporteze Fiscului detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online, o ordonanță în acest sens fiind adoptată în mai (OUG 67/2022). Ei bine, acum ANAF a pregătit ordinul de aplicare a acesteia.

ANAF - FiscFoto: Hotnews

Firmele de curierat vor trebui să completeze formularul 395 "Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional” – click pentru a deschide

Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.

Vezi Ordinul ANAF privind firmele de curierat - click pentru a deschide

Conform acelei OUG (67/2022), furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate.

Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:

• numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;

• datele de identificare a expeditorului;

• numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;

• adresele de expediție, respectiv livrare;

• contravaloarea bunului livrat.

Perioada de stocare a datelor prevăzute este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii poștale trebuie să informeze persoanele cu privire la transmiterea acestora către organul fiscal central.