Curierii vor raporta ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online. Recent a fost o ordonanță de urgență (67/2022) pentru a reglementa asta, iar miercuri a apărut în Monitorul oficial ordinul Fiscului de aplicare.

CurierFoto: Broker | Dreamstime.com

Practic, firmele de curierat vor trebui să completeze un formular (395), ce are ca titlu: Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional.

Aceasta se va depune, lunar, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.

Datele vor fi păstrat de ANAF 5 ani de la data primirii, urmând ca acestea să fie șterse automat după împlinirea acestui termen.

Ce informații vor fi transmise la ANAF

Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:

• numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;

• datele de identificare a expeditorului;

• numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;

• adresele de expediție, respectiv livrare;

• contravaloarea bunului livrat.

Sursă foto: DreamStime.com