De multe ori produsul de fonduri de investiții concurează cu alte nevoi mult mai atractive. Concurează cu o vacanță în Grecia, cu un iPhone nou, cu bani pentru școala copiilor, a declarat Omer Tetik, CEO Banca Transilvania (BT), în cadrul unui eveniment organizat de Asociația Administratorilor de Fonduri (AAF).

Omer Tetik, Banca TransilvaniaFoto: Banca Transilvania

Potrivit acestuia, un client când vine la o sucursală bancară, front office-ul are multe ținte de vânzări.

„Nu poate să propună (astfel de produse n.r.) și trebuie să discutăm despre educația financiară a colegilor noștri din banking”, a afirmat el.

El este de părere că trebuie explicat faptul că nu trebuie să ai mulți bani ca să investești.

„Poți să faci investiții recurente de câteva zeci de lei, 100 lei/lună pentru viitorul tău, viitorul familiei și așa mai departe”, a precizat CEO-ul BT.

La rândul ei, Dana Dima (Demetrian), vicepreședinte executiv Retail&Private Banking BCR, a afirmat că există produse de investiții cu posibilitatea de a economisi lunar sume mici de investiții de 100 de lei, de 20 de euro.

„Este foarte important să ajungem la nivelul omului de rând care trebuie să înțeleagă ce înseamnă acest abc investițional. Să înțeleagă ce înseamnă să diversifici riscurile, să înțeleagă că accesul la fonduri este foarte simplu”, a spus Dana Dima.