Noi suntem în păcatul ăsta: ne uităm doar la câte un subiect. A venit FMI, a vorbit de impozite pe clădiri. Păi, impozitul pe autoturisme, începând din 2019, aduce la buget mai mult decât impozitul pe terenuri, a declarat avocatul Gabriel Biriș, partener Biriș Goran.

Gabriel BirisFoto: Adi Iacob / HotNews

În contextul ăsta, câți dintre dvs. știți că pentru mașini noi de peste 100.000 de euro impozitul e 9 lei? 9 lei/an! De ce? Ipocrizie!”, a spus el, într-o conferință organizată de cursdeguvernare.

Potrivit acestuia, în Codul fiscal scrie că pentru mașinie hibrid, consiliile locale reduc impozitul cu minim 50%. În București au redus cu 95%.

„Dau un exemplu. Motor – 4 litri, 600 de cai plus un motoraș de 14 cai: redus 95%. Mașini super sport cu motoare foarte puternice cu un motoraș de 14 cai: redus 95%”, a afirmat Biriș.

Pentru o mașină de 80 de cai putere, exclusiv pe combustibil, în București impozitul este in jurul a 200 lei (depinde de la mașină la mașină).

Vrem să mărim veniturile la buget?

„Eu cred că ar trebui să ne uităm acolo unde există și capacitate de plată. Din păcate, foarte mulți din cetățenii României nu mai au capacitate de plată, după ce le-au explodat prețurile la utilități. Stau în case relativ modeste, să vadă explodat și costul impozitului (pe proprietate / case care urmează să crească din 2023 n.r.), parcă nu e politică publică coerentă”, a afirmat el, făcând referire la Ordonanța 16/2022, mai exact la modificările care i se aduc acum în Parlament.