Românii au început să cumpere alimente de o calitate inferioară din cauza creșterii prețurilor. De ce se întâmplă asta? Răspunsul este dat de Corina Zugravu, medic primar la Institutul Național de Sănătate Publică (INSP).

MancareFoto: Shuo Wang | Dreamstime.com

„Principalul motor de achiziție a alimentelor este prețul. Nu este un mister și nu se întâmplă numai în România. Ce e mai ieftin, aia cumperi. În general, când faci economii, faci la mâncare. Asta se știe. E locul de unde poți tăia cel mai ușor. De la celelalte cheltuieli ale casei, mai puțin”, a declarat Zugravu.

Făcând referire la un studiu al Edenred, ea a firmat că viitorul sună rău din cauza prețurilor mari și rabaturile astea de la mâncarea sănătoasă vor avea consecințe pe starea de sănătate.

„O să vedem din plin așa ceva. Eu sunt mai degrabă pesimistă. Să vedem dacă viitorul ne va confirma că alimentația noastră e din ce în ce mai modestă în ciuda aspirațiilor noastre de a mânca mai sănătos”, a afirmat ea.

Ea a spus că a văzut în Viena prețuri mai mici decât în România la alimente.

„La noi au crescut prețurile uriaș. Acolo, nu. Nu știu cum se face, că doar tot în UE sunt și ei. În rest, peisajul alimentar este absolut extraordinar. Ca vegetarian, am văzut o explozie în restaurante care ne oferă mâncare de genul acesta. E o explozie de produse în supermarketuri și nimeni nu era îngrijorat că vom fi obligați să nu mai mâncăm carne, că o să mâncăm greieri, că asta a devenit o mantră la ora actuală”, a mai arătat Corina Zugravu.

Reamintim, Comisia de Insolvență la Nivel Central a stabilit criteriile generale pentru nivelul de trai rezonabil, rezultând că pentru o familie de 2 adulți și doi copii coșul minim de consum ar fi o sumă de 3.258 lei/lună în mediul urban.

„Am văzut niște coșuri zilnice necesare la o familie de 4 persoane în România. Unele dintre ele cu adevărat hilare, sincer. Nu știu cum cred cei care le-au calculat că cineva se poate descurca cu banii ăia”, a afirmat ea.

Potrivit unui studiu Edenred, prezentat de Ana Busuioc, Legal & Public Affairs Director, 8 din 10 angajați apreciază că alegerile lor alimentare sunt impactate de către creșterea prețului la alimente dar și de creșterea prețului la energie în egală măsură.

„Ce înseamnă asta? Înseamnă că oamenii aleg să-și cumpere produse alimentare mai ieftine care pot însemna o valoare nutrițională scăzută”, a spus ea.

8 din 10 angajați ne spun că valoarea tichetelor de masă pe care o primesc de la angajatori nu le este suficientă pe întreaga lună. O epuizează înainte de sfârșitul lunii. La nivel global, 6 din 10 angajați se confruntă cu aceeași problemă. Mai mult de 9 din 10 angajați folosesc tichetele de masă pentru a cumpăra produse alimentare și a-și găti masa de prânz acasă deoarece nu consideră că valoarea tichetelor le este suficientă pentru a merge regulat la restaurant și a-și achiziționa masa de prânz.

În România, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 2.436 de angajați.

Sursă foto: Dreamstime.com