Miliardarul Bernard Arnault, şeful grupului de lux LVMH, va face o vizită în China, au declarat două persoane apropiate situaţiei, în condiţiile în care producătorii de produse exclusiviste urmăresc îndeaproape redresarea acestei pieţe cheie, după trei ani de perturbări produse din cauza Covid-19, transmite Reuters.

Bernard ArnaultFoto: Vincent Isore / Zuma Press / Profimedia Images

Una dintre sursele apropiate subiectului a spus că vizita lui Arnault pe importanta piaţă chineză, care vine după vizitele de mare profil în ţară în această săptămână ale CEO-ului JPMorgan Chase & Co Jamie Dimon şi şefului Tesla, Elon Musk, va avea loc la sfârşitul acestei luni.

LVMH, care reuneşte mărci de la Moet la Givenchy, a refuzat să comenteze.

Sursele nu au dat un motiv pentru călătorie şi nici nu au spus ce regiune chineză ar putea vizita Arnault.

Preşedintele şi directorul general al LVMH s-a întâlnit cu ministrul chinez al Comerţului, Wang Wentao, la Paris, în aprilie, la magazinul emblematic Avenue Montaigne al brandului Christian Dior al grupului.

Fiica lui Arnault, Delphine Arnault, care este CEO al Dior, precum şi alţi directori de top ai LVMH au participat la întâlnire, iar grupul s-a angajat să participe la Expoziţia internaţională de import din China, care va avea loc la Shanghai în noiembrie.

Oficialii chinezi au fost dornici să sublinieze că ţara este deschisă pentru afaceri de la ridicarea restricţiilor pentru Covid-19, în decembrie.

Recuperarea a fost neregulată, dar sectorul de lux a depăşit alte categorii de consum, deoarece consumatorii bogaţi şi-au păstrat obiceiurile de cheltuieli pe continent.

Vizita planificată a lui Arnault vine într-un moment critic pentru relansarea de către LVMH a companiei americane de bijuterii Tiffany, cea mai mare achiziţie a sa efectuată vreodată, pe care încearcă să o extindă în China, ca parte a strategiei de a ajunge din urmă rivalului mai mare Cartier.

O revenire a economiei Chineze a ajutat la creşterea vânzărilor LVMH în primul trimestru, cu 17%. Directori ale altor companii de lux pun, de asemenea, accentul pe China, mai ales că vânzările sectoriale din Statele Unite arată semne de atenuare a unei creşteri puternice post-pandemie.