Persoanele fizice autorizate si IMM-urile care inregistreaza restante la credite vor fi raportate la Biroul de Credit, informeaza Bankingnews. Informatia provine din documentul de strategie a institutiei aprobata de actionari in martie. In prezent, sunt inregistrate la Biroul de Credit doar persoanele fizice care au intarzieri la plata ratelor mai mari de 30 de zile.

Informatiile despre creditele contractate de IMM-uri si persoane fizice autorizate sunt raportate, in prezent, la BNR, in Centrala Riscurilor Bancare (CRB), dar numai in cazul in care creditele depasesc suma de 20.000 lei. Raportarea la Biroul de Credit va insemna ca bancile vor trimite date si despre creditele mai mici de 20.000 de lei.

Sistemul Biroului de Credit functioneaza din 2004 si are ca actionari 28 de banci si zece institutii financiare nebancare. Baza de date a Biroului contine informatii atat pozitive, cat si negative referitoare la 4,6 milioane de persoane fizice, insemnand aproximativ opt milioane de conturi. Prin urmare, baza de date cuprinde si informatii despre debitorii bun-platnici. Aceste informatii ar urma sa fie folosite, pe viitor, la realizarea unui punctaj pentru evaluarea clientilor la acordarea unui alt credit.

Informaţiile privind un credit sunt afişate în Raportul de Credit timp de patru ani. Totodata, datele privind restantele de plata raman in baza de date chiar si dupa ce au fost achitate. Incepand din acest an, bancile au obligatia de a-si informa clientii cu 15 zile inainte de a face raportari la Biroul de Credit.