FMI: Guvernul roman trebuie sa se opuna reducerii TVA la alimente si cresterii pensiilor si sa fie prudent la majorarile salariale

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 4 mai 2008, 18:07 Economie | Finanţe & Bănci


Fondul Monetar International recomanda Guvernului de la Bucuresti sa se opuna "cu putere" reducerii taxei pe valoare adaugata la alimente, cresterii pensiilor inainte de termenul stabilit initial pentru ianuarie 2009 si propune prudenta in ceea ce priveste majorarea salariilor. Potrivit Mediafax, acestea sunt concluziile misiunii FMI, prezente in Romania in luna aprilie.

Expertii FMI sunt de parere ca reducerea TVA pentru alimente de la 19% la 5% ar putea induce un cost fiscal anual de pana 0,5% din Produsul Intern Brut, in functie de modul de implementare a masurii.

In acelasi timp, majorarea pensiilor ar putea genera costuri fiscale reprezentand 1,5% din PIB.

Cele trei riscuri mentionate survin in contextul unui mediu politic fragmentat si in conditiile apropierii alegerilor, acesti factori deturnand interesul autoritatilor catre o politica fiscala pe termen scurt, atrag atentia expertii Fondului.

FMI considera ca autoritatile de la Bucuresti ar trebui sa implementeze, in paralel, o serie de masuri pentru asigurarea stabiliutatii fiscale.

Recomandarile intervin in contextul in care autoritatile iau in calcul reducerea TVA la alimente de la 19 la 5 la suta, precum si majorarea pensiilor cu doua luni mai devreme decat era prevazut.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





649 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Uite cine vorbeste (Duminică, 4 mai 2008, 19:17)

    Al [anonim]

    Domnul FMI, primeste un 4 c-a vorbit neintrebat. Alta daca sa astepte sa fie scos la raspuns si apoi sa-si dea cu parerea
  • 0 (0 voturi)    
    Rasplata populismului de stanga (Duminică, 4 mai 2008, 19:50)

    Alf [anonim]

    "Expertii" fiind oare nenea Tanasescu? Si-au dat seama cei de la PSD ca va cadea pe ei si pe con-inteligentii lor de la PC anatema, in cazul dereglarii balantei, ei fiind cei cu propunerile populiste si acum dau vina pe FMI?
  • 0 (0 voturi)    
    Se tem (Duminică, 4 mai 2008, 20:39)

    Iuga Vasile [anonim]

    Cred ca aceasta recomandare este facuta la cererea lui Base. Base si PD-L se tem de cresterea popularitatii Guvernului Tariceanu si a PNL. Cele 5 milioane de pensionari si familiile n-au uitat ca Base n-a vrut sa promulge legea de cresterea pensiilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti (Duminică, 4 mai 2008, 22:29)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Iuga Vasile

      Defapt si Base si FMI au dreptate.Daca cresti pensiile toate deodata, creezi inflatie si pensionarii chiar daca primesc mai mult, tot atat isi permit pt ca cresc preturile.Pe de alta parte sufera tinerii ca ei cumpara la preturi mari dar salariile nu or sa se mareasca precum pensiile.
    • 0 (0 voturi)    
      am vrut doar sa-ti spun (Duminică, 4 mai 2008, 23:05)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Iuga Vasile

      ca ce ai scris e cea mai penibila chestie pe care am citit-o in ultimul timp. tu insulti inteligenta celor care citesc pe aici.

      dar ce-ti pasa tie de fapt de pensionari, tu vrei doar la ciolan Iugo.

      te tinem minte VASILE IUGA
  • 0 (0 voturi)    
    Si salarii mai mari? (Duminică, 4 mai 2008, 23:21)

    tar [anonim]

    Au sa fie marit salariul minim pe economie? Marire de pensii? Sunt mai multi pensionari decat angajati? Masura nepopulara pt platitorii de impozite dar populara pt pensionari. Totusi, daca pensionarii nu contribuie la buget de ce pot decide(prin vot) cine administreaza bugetul?
  • 0 (0 voturi)    
    gresesti tu Alex (Duminică, 4 mai 2008, 23:21)

    Prelipceanu Doru [anonim]

    Nu trebuie sa-ti fie frica ca pensionarii vor primi mai mult ca salariatii. Si dupa priectatele majorari, pensiile nu vor reprezenta mai mult de 48 % din salariul mediu. Ori esti un simpatizant al lui Base si PD-L care te temi de cresterea popularitatii lui Tariceanu si PNL ori reprezinti interesul unor patroni care se tem de faptul ca se acorda majorari la pensii si va trebui ca si patronatul trebuie sa acorde majorari la salarii. Ori cum majorarea salariilor este inevitabila atita timp cit se inregistreaza inflatie. Incercarea de a porni o generatie impotriva alteia serveste intersului uneia din cele doua variante de mai sus dar este sortita esecului.
    • 0 (0 voturi)    
      greseli (Luni, 5 mai 2008, 8:04)

      jeni [anonim] i-a raspuns lui Prelipceanu Doru

      pensiile vor reprezenta la 2009 45 % din salariu mediu iar salariile vor creste automat macar cu rata inflatiei. Cind un tinar debutant care este angajat la o banca ia ca salariu Net 400 euro atunci de ce atata inverjunare pe pensionarii?
  • 0 (0 voturi)    
    fac un efort... pt prelipceanu doru (Luni, 5 mai 2008, 12:56)

    luci [anonim]

    unde te-ai documentat dom'le pt un asa raspuns!
    parca le spui din carti, (alea de popa prostu')
    hai sa te luminez un pic:
    - punctul de pensie va valora 47 % din sal mediu
    - unde vezi tu patroni care sa se sperie ca treb sa creasca sal ca au crescut pensiile? am uitat, tu nu lucrezi...
    - poti da exemple de maj inevitabile a sal cand este inflatie?
    - nimeni nu genereaza nici un conflict intre generatii, dorim chiar un echilibru intre pensii si salarii...
    - stii ca sunt f multi pensionari care castiga mai mult decat f. multi salariti?a, sa nu uit o pensie poate sa faca si pana la un punct, dar si mai multe puncte)...
    - este f bine sa creasca pensiile, dar nu este normal ca un om sa munceasca o luna si sa primeasca un sal minim de 450 lei ( in afara de agricultura, nu stiu cate pensii sunt sub nivelul asta si cati ani de munca au respectivii detinatori)
    apropos, base nu a fost impotriva, el a solicitat o analiza atenta a surselor... etc
    -stii cu cat au crescut preturile la alimente si serviciile publice de cand au crescut pensiile?
    hai sa intrebam pensionarii, sa vedem daca isi permit o viata mai buna acum... in afara de cei care deja aveau peste 1000 lei inainte...
    - hai sa vedem salariatii, cat au castigat? daca patronii le-au marit cu inflatia salariul, crezi ca au castigat ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    lui Gigi (Luni, 5 mai 2008, 13:38)

    Voiculescu Ana [anonim]

    Daca eu sint de acord cu ce a scris Iuga Vasile inseamna ca nu sint inteligenta ? Trebuie sa fim toti de aceiasi parere si sa avem aceleasi optiuni politice ? Esti un nostalgic al unui partid unic ? Si care sa fie acesta ? Nu cumva PD-L-ul ? Ce se poate face cu buletinele de vot care vor contine alte optiuni ? Tinand seama de cit de autoritar si amenintator esti iti pun intrebarea : vrei sa ma tii si pe mine minte ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by