Ancheta Bancpost: Au existat atat scurgeri de informatii, cat si carduri clonate

de A.V.,D.Z     HotNews.ro
Vineri, 9 mai 2008, 18:30 Economie | Finanţe & Bănci


Sucursala Bancpost
Foto: Rompres
Fraudele asupra cardurilor Bancpost au fost facute prin doua atacuri simultane, unul bazat pe scurgeri de informatii din interiorul unitatii bancare, iar celalalt realizat cu ajutorul clonarii cardurilor, au declarat surse judiciare, citate de NewsIn. Informatiile se bazeaza pe cercetarile realizate de la sesizarea fraudei si pana in prezent. Cercetarile conduc catre doua grupari infractionale, fara legatura intre ele, care au atacat banca simultan.

Potrivit acelorasi surse, una dintre grupari s-ar fi folosit de informatii din interiorul bancii si asa s-ar justifica seriile consecutive ale cardurilor fraudate, iar cealalta ar fi clonat cardurile unor utilizatori folosindu-se, cel mai probabil, de doua bancomate situate in sectorul 6. Informatiile mai arata ca blank-urile folosite pentru clonarea cardurilor fraudate provin din Asia.

Bancpost a avut primele suspiciuni de frauda asupra cardurilor Millenium in zilele de Pasti, iar in seara zilei de 30 aprilie, a restrictionat operatiunile de retragere de numerar de la bancomate.

Potrivit reprezentantilor institutiei, imediat dupa ce a luat aceasta decizie, Bancpost a informat toti angajatorii in legatura cu masura luata si acestia, la randul lor, au informat utilizatorii de carduri. Clientii nu au putut retrage numerar de la bancomate, dar au putut face plati la comercianti si au putut incasa banii de la casieriile bancii. Bancpost a inceput emiterea de noi carduri, saptamana trecuta, si deja mare parte dintre acestea au fost inlocuite.

Numarul cazurilor de frauda nu a fost inca stabilit intrucat, potrivit reprezentantilor bancii, nu toate plangerile se dovedesc intemeiate, iar unii clienti ar putea sesiza mai tarziu lipsa sumelor din conturi. Din aceste considerente, prejudiciul total nu a fost inca evaluat, dar in cel mai pesimist scenariu acesta s-ar ridica la 200-300 mii de euro. Clientii care au fost victimele fraudelor vor fi despagubiti de Bancpost.

Numarul total al cardurilor Millenium emise de Bancpost este de circa 600 mii, dar numai o parte, respectiv cateva zeci de mii, sunt suspectate a fi fraudate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4043 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sint mincinosi (Sâmbătă, 10 mai 2008, 10:00)

    nemltumit de bancpost [anonim]

    Sint niste mari mincinosi ! Cred ca problema este mult mai grava . Exista un topic pe softpedia intitulat "Frauda bancara... " in care se arata probleme la BancPost dinainte de 21 aprilie !!! Iar ei n-au facut nimic pina pe 1mai.

    Sint varza !
  • 0 (0 voturi)    
    Aritmetica pierderilor reale (Sâmbătă, 10 mai 2008, 11:02)

    Aritmetica [anonim]

    Fie x = nr. carduri compromise (nu card sigur compromis si folosit de hoti)
    fie y = cost inlocuire card compromis
    Daca x = 100000 si y = 30 dolari
    Atunci:
    z - pierderi ca urmare a incidentului
    z = x * y

    z = 100000 * 30 = 3000000 $ = 3 milioane $
    Daca x = 600000 carduri (toate debit cardurile sint compromise), atunci pierderea este de 6 ori mai mare, adica 18 milioane $.
    Pierderile de pina acum 300000 Euro declarate de banca sint neglijabile in raport cu pierderile (costurile) de inlocuire a cardurilor.
    • 0 (0 voturi)    
      aritmetica bat-o vina (Sâmbătă, 10 mai 2008, 15:33)

      iulius [anonim] i-a raspuns lui Aritmetica

      CORRECT cu felicitari!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns pesimist (Joi, 19 iunie 2008, 20:21)

      Lica [anonim] i-a raspuns lui Aritmetica

      Eu nu cred ca inlocuirea unui card costa mai mult de 7 euro, in cazul in care banca dispune deja de tehnologia, aparatura si personalul calificat pentru asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Scurgeri de informatzii (Sâmbătă, 10 mai 2008, 14:38)

    Conciliant [anonim]

    Daca furnizorii de informatzii din interiorul bancii nu vor fi prinshi, inseamna ca nu se doreste a fi prinshi.
  • 0 (0 voturi)    
    intamplare la Bancpost (Sâmbătă, 10 mai 2008, 21:06)

    cititor1 [anonim]

    Am refacut in decembrie la Bancpost un card care imi expira. Luna urmatoare am platit factura la Connex prin bancomat, asa cum faceam si cu cardul anterior. Peste un timp am fost somata de Connex ca nu mi-am platit factura. Cum aveam chitanta de la bancomat am luat legatura cu cei de la Connex care au studiat problema si au constatat ca banii mei intrasera in alt cont Connex si aici surpriza .... era altcineva cu acelasi nume de familie, dar alt prenume. Cum reusisera cei de la Bancpost sa incurce conturile, nu am aflat. Banii mi i-am recuperat de la acea persoana care se mirase de ce nu a avut de platit nimic .
    • 0 (0 voturi)    
      Malformatica e de vina! (Luni, 12 mai 2008, 13:56)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui cititor1

      Vai de capul lor ce sisteme informatice au! Asa se explica cum au incurcat conturile: au facut manevre manual si la ochi si au nimerit contul altcuiva cu acelasi nume de familie.
      O minunata implementare a sistemului iFlex... care se vede ca nu are facilitati pt gestionarea automata a tranzactiilor prin ATM.
  • 0 (0 voturi)    
    ATM-ul BP (Luni, 12 mai 2008, 14:44)

    Supraveghetorul Pit [anonim]

    Printr-e cele mai slabe si vulnerabile banci din cosuletul ARB (Asoc. Rom. a Bancilor).
    Dar se ridica o problema generala si existentiala.
    Cine supravegheza (LEGAL) securitatea operatiunilor pe ATM in tot sistemul bancar - In mod echidistant si in regim de incredere?
    Ar trebui ANRCTI, ca la e-Banking o facem noi MCTI-ul !
    Dar ce face Parlamentul care a luat sub acoperisul lui ANRCTI-ul? De ce nu activeaza rapid niste Norme de supraveghere si control?

    Supraveghetorul Monetar
    • 0 (0 voturi)    
      confidentialitate (Marţi, 13 mai 2008, 22:30)

      adrian_ [anonim] i-a raspuns lui Supraveghetorul Pit

      va dati seama ca daca ar raporta o suma mare farudata Banc-Post ar pierde clienti. Daca s-ar descoperi ca a participat un angajat Banc-Post, ar pierde si mai multi clienti.
      Daca s-ar descoperi ca atacatorii erau foarte meticulosi si in cateva ore au ajuns milionari in euro, profitand de slabiciunile ATM-urilor ar pierde si mai multi... .
      Ca sa nu mai continui cu exemplele, parca imi si imaginez titlulrile de pe primele pagini ale ziarelor: "Banc-Post usurate de ...", "ATM-urile Banc-Post - fabrici de bani!" etc etc.

      De aceea Banca mentine tacerea in jurul fraudei, sunt sigur ca in schimb de cealalta parte a cortinei investigatiile se desfasoara la cel mai intens mod posibil. Iar rezultatul il vom afla poate anul viitor... sau mai sigur peste 4.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by