Una din bancile de top a efectuat in aceste zile un survey foarte interesant, axat pe doua teme de mare actualitate. Prima e cea legata de situatia creditelor ipotecare si de perspectiva pe termen mediu si lung, iar al doilea item a vizat eficacitatea spoturilor publicitare pe care banca le-a angajat in prima jumatate a anului. La primul punct, concluziile sunt aparent paradoxale, scrie Dan Popa, pe blogul lui.

Desi numarul de clienti care aplica pentru credit este aproximativ acelasi cu cel din perioada similara a anului trecut (ba chiar mai mare in anumite zone din tara), creditele trase sunt cu 28% mai putine. Motivul? Desi dosarele sunt aprobate si banii pot fi virati oricand, solicitantii de credite nu isi gasesc case pe gustul lor, preferand sa mai astepte. Cei mai multi fac un credit de 68.000 de euro, pe care, cum spuneam, nu-l trag dupa aprobare, asteptand probabil sa ma scada piata.

Ofiterii bancii declara in anexele surveyului ca tin legatura la fiecare cateva zile cu clientii intrebandu-i daca au gasit locuinta visata, insa acestia le spun ca asteapta sa scada preturile si, in consecinta, nu se grabesc. Potrivit aceluiasi document, preturile apartamentelor si terenurilor va avea tendinta sa stagneze, urmand ca din 2012 ele sa reinceapa sa urce.

Referitor la eficacitatea publicitatii, studiul arata ca, desi reclamele au aparut la posturile cu cel mai bun rating si in perioada de prime time, numarul celor care au intrat in banca si au solicitat un produs ca urmare a reclamelor este nesemnificativ.

Potrivit surveyului, cifra nu depaseste 5 % din total clienti noi, lucru care pune in discutie eficacitatea campaniilor tv.

Comenteaza pe Dan Popa's weblog.