J.C. Trichet: Criza financiara, cea mai grava de la al doilea Razboi Mondial

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 2 octombrie 2008, 19:51 Economie | Finanţe & Bănci


Presedintele Bancii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet, a declarat joi ca actuala criza financiara constituie "un eveniment care nu a mai fost intalnit de la al Doilea Razboi Mondial", cu "un nivel de incertitudine absolut exceptional".

"Nimic in trecut nu seamana cu ceea ce vedem ca se intampla in prezent. De la al Doilea Razboi Mondial, suntem martorii unor evenimente pe care nu le-am mai intalnit", a declarat Trichet, la France 24.

Aceasta situatie "cere raspunsuri la inaltimea evenimentelor" de la toti factorii responsabili - sectorul privat si actorii publici, inclusiv guvernele, a adaugat presedintele BCE.

Jean-Claude Trichet a precizat ca este necesara "trecerea in revista a tuturor elementelor care compun sistemul financiar mondial" pentru a preveni aparitia unei crize similare.

"Sunt evenimente extrem de importante si de grave si trebuie sa tragem toate lectiile de aici. (...) Aceasta criza nu trebuie sa se repete", a spus el.

Presedintele BCE a explicat ca Banca a decis joi sa mentina dobanda de politica monetara la nivelul de 4,25% pentru ca riscurile privind majorarea inflatiei nu au fost inca eliminate: "Exista in economia reala factori care vor reduce riscul unei inflatii viitoare", dar aceste riscuri nu au fost eliminate. Acesta este motivul pentru care am mentinut nivelul dobanzii la 4,25%".

"Suntem aici pentru a inspira incredere concetatenilor nostri. Prima grija a acestora este nivelul inflatiei", si aceasta este si principala ingrijorare a pietelor, care vor sa stie ca pot conta pe stabilitatea preturilor, a subliniat Trichet.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5485 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    fosta (Joi, 2 octombrie 2008, 19:58)

    nero [anonim]

    pe joia viitoare o sa fie fosta mare criza... cam atat despre disperarea unor ... europeni
    • -1 (3 voturi)    
      Nero si kapital...nuli de legat (Joi, 2 octombrie 2008, 20:29)

      mezeluri [anonim] i-a raspuns lui nero

      Atat stiti sa improscati pe oricine. Mai luati o carte de finante in mana....voi marii asi !! In plus Nero il acuza pe Trichet ca nu e Dumenzeu!!! Sunteti ridicoli...spune tu ce se va intampla daca est asa destept. Iar trichet doar a spus ca e mare incertitudinea, nu ca habar nu are ? Ai tu ocnturile consolidate ale tuturor bancilor sa vezi ce putregaiuri ascund si sa pariezi care o mierleste prima ??, Daca nu..taci din gura.
      • +1 (3 voturi)    
        Esti tu mai breaz? (Vineri, 3 octombrie 2008, 8:42)

        salam sibiu [anonim] i-a raspuns lui mezeluri

        Mezeluri.... care carte de finante... tovarase..? Pai cretinitatile scrise in acele carti ne-baga la sapa de lemn in primul rind... ! Si tu indemni lumea sa le citeasca..? Si ce fel de carti...? Quants? Sau Fridman sau ce..? Teoria Kinesiana gol goluta.. sau ce...... Bl & Sch.. model ala falimentar cu Long Term Capital? HA HA HA!!!

        Cit despre Trichet... ce sa spun.. faliment.. lafel ca si FEDul.. cit timp roata se invirtea.. nu a vazut nici o buba in abuzurile sistemului bancar.. acuma brusc s-a transformat in mironositia!!! Ii multumim pentru luminarea mintilor noastre cu afirmatii de genul "Criza financiara, cea mai grava de la al doilea Razboi Mondial "... sa stii ca suntem atit de prosti ca nu ne-am fi prins!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          vestea este buna! (Vineri, 3 octombrie 2008, 20:44)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui salam sibiu

          salame de sibiu,
          vestea este foarte buna deoarece don' trichet nu a zis nimic de marea criza din 1929 (cind rusii tocmai demonstrau ca america e pe sfirsite....). dupa razboi au fost maruntisuri, ca si acum de altfel. explicatia e simpla: toti au cerut credite care au fost acordate prea usor iar la un moment dat majoritatea nu au mai putut plati. banca putea sa le ia garantiile dar erau prea multe si nimeni sa le cumpere la valoarea nominala. asta e tot; este doar un efect psihologic. se va corecta cam greu (ca toate chestiile de natura psihica) dar nu este daunator. se invata acum minte si bancherii (ca sa se coreleze nu sa se concureze ca pina acum) dar si cei care se intind mai mult decit le este "plapuma". s-auzim de si mai bine si sa ne revedem sanatosi la urmatoarea criza.....
  • 0 (2 voturi)    
    "Nivel de incertitudine" (Joi, 2 octombrie 2008, 20:11)

    Kapital [anonim]

    E ridicol, omul care conduce banca centrala a UE habar n-are ce se va intampla in zilele urmatoare in sistemul financiar-bancar mondial.
    Asta spune multe despre pseudo-prognozele lansate de BCE!
    • -2 (4 voturi)    
      Omul este disperat de incompetenta si lacomia USA (Joi, 2 octombrie 2008, 21:43)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Kapital

      Omul este disperat de incompetenta si lacomia USA care a creat aceasta criza financiara.
      Odata cu fondurile de investitii si bancile insolvente cad si fondurile de investitii, bancile solvabile.
      Una din probleme este insolvabiliatea sistemului monetar.
      A doua problema care este si foarte grava este lipsa de incredere intre banci.
      • +1 (3 voturi)    
        aiurea (Joi, 2 octombrie 2008, 22:52)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        cad si banci solvabile probabil, dar multe din bancile europene care au cazut sau sunt in pericol sa cada, sunt in situatia asta exact din cauza acelorasi "incompetente" si "lacomii" ca si cele americane care au cazut. Esti penibil daca tot ii dai inainte cu anti-americanismul tau... Din pacate situatia actuala da apa la moara la toti clovnii cu opinii anti americane si anti capitaliste... asta e.
        • -2 (2 voturi)    
          Daca zici tu... (Joi, 2 octombrie 2008, 23:21)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gigi

          Respect opinia ta despre mine, dar poti fi sigur ca prea putin ma intereseaza ce crezi despre, penibil, un clown, etc. Ce sa faci m-am detasat de Dimbovitza si manelism.

          1. Daca (totusi) ai trai in US ai vedea lucrurile ca sint altfel. Dn Romania USA este vazuta ca ceva divin, ori nu este deloc asa in realitate.
          2. Poate imi explici unde am scris despre anticapitalism. ???? Dar capitalismul ca orice alta tip de societate va dispare. Poate mai putin mentalitatea dimbovitzeana.

          3. Wall Street-ul nu este America si America nu este Wall Street-ul dar este greu de inteles de tine.
          • 0 (2 voturi)    
            mda (Joi, 2 octombrie 2008, 23:50)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

            1. conteaza mai putin unde traiesc, totusi, asa, pentru informatia ta, imi ia cam 20 de minute sa ajung la ocean.. la care din ele, te las pe tine sa ghicesti
            2. n-am si nu am avut niciodata absolut nimic in comun cu mentalitatea "damboviteana", o detest cel putin la fel de mult ca tine. Comentariul meu era "extins" si pentru alti comentatori carora le tii isonul de multe ori, recunoaste.
            3. categoric, perfect de acord cu tine aici. Tocmai de aceea, o fraza mai corecta in primul tau comentariu ar fi fost poate: "incompetenta si lacomia de pe Wall Street" (desi si asta ar fi fost cel putin discutabila) nu "incompetenta si lacomia USA". Daca esti asa pornit impotriva americanilor, nu inteleg sincer ce cauti in US... te otravesti singur.
            • 0 (0 voturi)    
              Si totusi... (Vineri, 3 octombrie 2008, 12:59)

              Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui gigi

              America nu este facuta numai din capitalisti verosi si cowboy care trag din sold, ci si din liberali, iar lumea academica este intr-adevar ceva deosebit.
              Nu degeaba universitatile sint acel mediu liberal greu de inegalat oriunde in lume.
              2.Mai raspund la provocari de aceeasi maniera cum sint atacat.
              3. Corect, dupa am trimis mesajul mi-am dat seama de greseala cu Wall Street. Multumesc pt. corectie
              Si cum spune Mr. Warren Buffet "No wise man on Wall Street".
              Se cistiga bine unde lucrez.
          • 0 (2 voturi)    
            detasat (Vineri, 3 octombrie 2008, 0:19)

            nero [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

            si cum anume iti inchipui civilizatia umana fara notiunea de societate? capitalismul este "societatea"? De cand? Capitalismul este mai degraba o suma de concepte care duc la buna valorificare a capitalului. Adica este ca si cum ai zice ca daca microsoft ar da faliment ar disparea informaticienii. Comunismul este tot o forma de capitalism: anume o gestiune a capitalului de asa natura incat toti sa obtina parti egale din capital. (OK gogoasa mai mare nici ca se poate, dar asta e, candva multi oameni au fost ametiti de niste idei aberante) Ideea este ca societatea nu va disparea, capitalul nu va disparea deci nici capitalistii, si criza asta se va sfarsi fara sa duca la aparitia unui mesia sau la a doua venire a lui hristos(pentru cine crede asa ceva) Mai cad cateva banci, se mai curata lumea, etc. Si apoi sa nu uitam ca aceasta criza este mai degraba rezultatul panicii decat a problemelor pur economice.
            • 0 (0 voturi)    
              =))) (Vineri, 3 octombrie 2008, 11:11)

              sauron [anonim] i-a raspuns lui nero

              Ma omorati cu capitalismul asta extraordinar. Are dreptate Tantza si Costel capitalismul este o forma care o sa dispara la un moment dat. Asa cum au disparut si alte forme economice si sociale. O sa se schimbe si o sa se numeasca altfel. Daca nu crezi baga nasu si citeste rousseau, thomas hobbs, weber, marx si altele aseamatoare. Ce scriu oamenii aia sunt utopii dar sunt bazate pe ceva ce exita in vremea lor si pe ce isi imaginau ei ca ar putea sa iasa din societatile in care traiau.
              Nu exita societate separat de ecomic si toate regulile societatii se invart din pacate in jurul orientarilor economice asa ca se poate numi ce este acum o societate capitalista.
              Iar in ceea ce priveste societatea america si eu cred ca e putreda pana in maduva oaselor ei. Nu este singura insa in momentul in care vrei sa ti bagi nasul peste tot (asa cum fac ei) trebuie sa-ti asumi si consecintele si printre astea se numara si noroiul cu care arunca oamenii in ei. Unii o ridica in slavi altii nu.
              In ceea ce priveste chestia cu criza asta care este rezultatul panicii mai degraba decat a pb economice eu ma indoiesc sincer ca ar putea sa fie asa. Daca nu existau pb nu se crea panica si chiar daca se crea panica ar fi putut fii sustinuta de institutiile afectate fara sa ajunga in situatii de cersit lichiditati pe la unii si pe la altii.
            • 0 (0 voturi)    
              Minimalizezi criza (Vineri, 3 octombrie 2008, 13:03)

              Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui nero

              Minimalizezi criza asta tot ce pot spune.
              Vad ca se sare in sus cind critic USA si capitalismul, deci am gasit punctele voastre slabe.
          • 0 (2 voturi)    
            Dambovita (Vineri, 3 octombrie 2008, 7:00)

            Nae [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

            Tantzo de unde ai tras tu concluzia ca asta e mentalitate de Dambovitza ? Apropo punctul 3 este profund ... Kapital are dreptate: Trichet spune de incertitudine absoluta - la nivelul asta se lucreaza cu modele macroeconomice care nu se pot confirma pe nici-o situatie reala de dupa al doilea razboi mondial
  • -1 (1 vot)    
    go! (Vineri, 3 octombrie 2008, 0:21)

    nero [anonim]

    aaa, si sa nu uit, anti-americanismul, ca si antisemitismul, rusofobia etc, sunt niste prostioare. E clar ca daca ceva rau se intampla "dusmanul de clasa" este vinovat... give me a break!
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Vineri, 3 octombrie 2008, 11:16)

      sauron [anonim] i-a raspuns lui nero

      de unde a pornit criza asta ca sa zici ca da vina pe americani aiurea?
      Nu de la ei? Nu la ei s-au zbatut companii pe patul de moarte si nu la ei au picat primii mosntruleti?
      Ca sa nu mai zic ca nu pricep de ce ii tot pupi in dos pe americani? Ce a zis omu ala nu are nici o legatura cu anti-americanismul cum zici tu.
      De la ei a pornit, sau ei au fost primii afectati asa ca nu este nici o dovada de anti americanism sa zici ca ei sunt de vina.
    • 0 (0 voturi)    
      Don`t forget to take your medication! (Vineri, 3 octombrie 2008, 15:32)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui nero

      About the break! Don`t forget to take your medication!
  • -1 (1 vot)    
    Friends, (Vineri, 3 octombrie 2008, 8:34)

    nu conteaza [anonim]

    http://www.michaelmoore.com/words/message/index.php?id=237
  • -1 (1 vot)    
    Va fi cum scrie in Biblie (Vineri, 3 octombrie 2008, 10:23)

    romanul [anonim]

    Normal ca in secolul necredintei ,, criza asta se va sfarsi fara sa duca la aparitia unui mesia sau la a doua venire a lui hristos(pentru cine crede asa ceva) " , numai ca si asta era prezis. Va fi criza,foamete si boli, asta se pregateste pentru inrobirea si slabirea constiintei nationale a popoarelor. Iar apoi, ca un mesia fals, va aparea Anticrist, care va amagi pe multi cu masuri sociale de stabilitate. Iar apoi va fi cum doar DUMNEZEU mai stie.
    • 0 (0 voturi)    
      enormitati de scoala elementara! (Vineri, 3 octombrie 2008, 11:02)

      un cetatean .... atent la ..gogosi! [anonim] i-a raspuns lui romanul

      Acest domn cu o "morga" de specialist (in ce?) spune niste aberatii pe care nu le crde nici domnia sa.
      Cum sa nu fie criza mondiala, cand sistemul monopolist a infrant cvasi-total eficienta si avantul tehnologic necesar trecerii peste "hopurile" economice inerente!
      UE-ul este o scorneala anormala si ineficienta din toate punctele de vedere! PROBA?
      Uitat-va la ce consumuri financiare se preteaza acesti "culturnici economici" UE si la ce rezultate au.
      Vorbesc de independenta energetic si nu stiu nici macar cu ce se mananca acest termen.
      Critica "de sub masa" Americanii de criza financiara mondiala, dar nu au nici o solutie si nu au avut-o niciodata, decat conceptul de a-si lua "spaga" de pe proiectele inoportune si inoperante pe care le finanteaza.
      Argumente? Cu carul! Cel mai recent: Acceleratorul UE care a "tusit" dupa prima pornire si care va merge la "calende", daca nu apare o minte japoneza sau americana care sa-l puna la punct cum trebuie.
      Biafra moderna este si va fi UE-ul!
      Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla daca vor apare si alte crize, cum ar fi o criza ..naturala provocata de un mare dezastru natural!
      Asa ca acel domn, mai bine ar veni la noi sa ne invete cu sa luam "spagile" acoperite de proiecte si nu pe langa ele!
      • 0 (0 voturi)    
        unde dai si unde crapa (Vineri, 3 octombrie 2008, 12:47)

        romanul [anonim] i-a raspuns lui un cetatean .... atent la ..gogosi!

        Ai luat-o pe aratura, cetatene .... atent la ..gogosi. Am spus doar ca totul are un aer de facatura, totul pare fad la gust, atat de fad ca pana si boschetarul de la coltul strazii a inteles. Cursul evenimentelor se traseaza in camere dosite, dincolo de ochii muritorilor de rand, intoxicati cu presa ...libera. Atunci de ce la Davos sau pe unde se intalnesc liderii G8 nu patrunde picior de ziarist? Sau de ce cam 80% din presedintii ,,democrati" nou numiti pleaca in prima saptamana dupa numire la Washington sa semneze condica. Vezi Merkel, Szarkozi, Basescu s.a?????
        • 0 (0 voturi)    
          stati linistiti fratilor... (Vineri, 3 octombrie 2008, 13:26)

          luci [anonim] i-a raspuns lui romanul

          guvernul olandez propune un fond de rezerva pentru ue, pentru a nu pica in aceeasi situatie cu ue...asta tot pe spinarea muritorilor...eu am inteles ca sistemul asta de rahat, numit capitalism, este cel mai bun sistem, functioneaza dupa niste legi aproape perfecte, ca si in natura, traieste cine este cel mai puternic, mai sanatos, mai profitabil, mai nu stiu cum...
          pentru ce trebuie acum aceste interventii? nu este normal ca cei care au facut mizeriile astea sa plateasca?
          o sa spuneti ca vor suferi oamenii, dar ei oricum vor suferi... noi de 20 de ani tot strangem cureaua, de nu mai avem ce strange... s-o faca si altii... se inchid niste banci, acestea atrag si unele companii, asta e...globalizarea, dar viata isi urmeaza cursul, vom vedea ce va fi, apar alte banci, alte companii, trebuie rabdare, cum ne-au invatat si pe noi marii democrati ai lumii... pentru ei nu se aplica aceleasi reguli?... sau totul a fost si este apa de ploaie, pentru a putea sa ne aduca in situatia in care suntem: o tara fara economie proprie, resurse vandute altor state, etc...
      • 0 (0 voturi)    
        De ce ati vrut in UE? (Vineri, 3 octombrie 2008, 13:05)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui un cetatean .... atent la ..gogosi!

        De ce ati vrut in UE?
        • 0 (0 voturi)    
          Ue-ul ne-a vrut pe noi si nu invers!!! (Vineri, 3 octombrie 2008, 15:24)

          un cetatean .... atent la ..gogosi! [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          Aceasta struto-camila numita Ue ne-a vrut, deoarece au de unde fura si au unde trimite marfurile lor expirate!
          Daca ai pic de obiectivitate in tine du-te la supermarket-urile de rahat si vei vedea, daca esti foarte atent ca aproape toate produsele din UE sunt expirate si au etichete suprapuse pentru a fi intr-o jalnica legalitate!
          Cine crezi ca se ocupa cu cumparaturile in acele "fabrici de falsuri"? Multinationalistii romani, care au luat-o peste bot cu creditele si cu acele minunate case facute dupa proiecte de doi bani si cu materiale de constructii aduse de te miri de unde, numai sa arate bine unu - doi ani!
          Asta este adevarul despre UE, daca ai ochi sa vezi!!
          De ce platim cele mai mari dobanzi din UE? Deoarece acele banci minunate fac numai smecherii pe spatele celor care lucreaza ca ... in multinationale si iau bani buni, dar acestia mana in mana cu bancile si cu dezvoltatorii imobiliari, trebuie sa le ia banii inapoi si sa-i si lase pe drumuri, oare de ce?
          Deoarece o natiune sanatoasa nu accepta mizeriile impuse de la centru (parca cunoastem de undeva aceste reguli de la centru!?), vezi Germania care a semnat un acord energetic separat cu Rusia durandu-i in ... brisca de marii "elementaristi in ale economiei de la UE", deoarece nu-i asa "iubirea trece prin stomac si neamtul daca se supara da cu fundul de pamnat tot UE-ul de "doi bani".
  • 0 (0 voturi)    
    comportament paradoxal (Vineri, 3 octombrie 2008, 15:56)

    atreus [anonim]

    Uite ce zi frumoasa azi (ploua aici), week-end prelungit etc. Incerc sa citesc ziarul dimineata la o cafea si dau peste trichet care urla la mine ca vine "acopalipsa". Ce am de criticat: Stim ca situatia este urata, asta se vede de departe... cad banci care mai ieri erau printre cele mai puternice, state intra in recesiune, creditarea devine tot mai scumpa etc. deci inca niste afirmatii panicarde nu cred ca isi aveau rostul! Trichet ne spune ca trebuie luate masuri astfel incat asa ceva sa nu se mai intample! Pai de ce nu le ia, si apoi de abia sa vina sa ne spuna ca, uite, am luat masurile astea care transeaza problema, sa ne lumineze si pe noi cu raspunsuri la intrebari de genul: de ce s-a ajuns aici, cum s-au putut gresi asa evaluarile de riscuri etc. Ce fac insa "vechii europeni"? Urla! Trichet striga cat il tine gura ca vine tsunami peste el, sarkozy tipa la onu ca ei sunt vinovatii! Francezii dau cu planul de salvare "care nu e plan, dar ba e, dar totusi daca e, e al olandezilor, dar daca chiar e si are rezultate e si al francezilor, sau nu?" Pana acum singurii care gestioneaza ceva pe lumea asta sunt americanii, britanicii, si germanii (mai putin, dar au un comportament normal) Restul se comporta ca dupa o supradoza de extasy...
    • 0 (0 voturi)    
      superb spus!!! (Vineri, 3 octombrie 2008, 16:52)

      ionica [anonim] i-a raspuns lui atreus

      AI perfecta dreptate ca la Ue nu este nici o voce care sa spuna, am facut, am dres, deoarece ei sunt la fel ca si alte asemenea organizatii care numai cer si nu dau nimic, cu atat mai mult solutii deja produse!
      SIgur ca Ue-ul se va duce de rapa si inca destul de repede!
      A aparut la timp recesiunea, pentru a matura aceasta "constructie impotriva naturii" numita UE!
  • 0 (0 voturi)    
    bear (Vineri, 3 octombrie 2008, 19:25)

    terry [anonim]

    copii, doar nu luati in serios ce zice UE. Aia au doar sfaturi, care pot sau nu sa fie utile. Pacat ca noi avem si in tara putregaiuri si de aia avem nevoie de controlori mai inalti, ca altfel n-ar merita doi bani ce zic cei de la UE. Stiti voi, am citit am vazut, i-am bagat in...bip...(sertar) si am facut ce am stiut eu! Asta e relatia optima cu UE
  • 0 (0 voturi)    
    vitualitate (Vineri, 5 decembrie 2008, 1:04)

    bms [anonim]

    Trichet, e 90% virtual, ca si banii pe care-i administreaza.90% din banii bancilor "fantoma" inclusiv de la noi ( bancpost, banca romaneasca, piraeus, credit europe, alpha, garanti, etc) nu exista, nu au un echivalent in aur, actiuni, valoare economica in general), care au fost dati imprumut, la mine la tine, la X. generand "crestere" economica prin consum.Dar X n-a rambursat crediul si Y samd. dar fiind o expunere mai mare pe piata decat se putea absorbi, iata ca a venit CRIZA.
    Eu nu vad o redresare pana cand masa monetara de pe piata nu va reprezenta echivalentul economiei.
    Asta este opinia mea. acum trec in alta fereastra(window) si tranzactionez pe Forex 500.000 EUR virtuali ,pe care nu-i am, sa castig 100-200 sa aplanez efectele crizei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by