Oamenii din banci. De unde vin si cat de calificati sunt?

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Luni, 6 octombrie 2008, 14:23 Economie | Finanţe & Bănci


Unul dintre jucatorii locali a decis sa anunte intentia de a se extinde. In cateva zile s-a trezit cu tone de cv-uri venite de la colegii din institutiile concurente. Seful HR-ului acelei banci m-a onorat prin a-mi pune la dispozitie aceste cv-uri, intrebandu-se retoric. “Uita-te si tu si zi-mi de unde sa aleg si din ce!”. M-am uitat. Unii sunt bancheri cu experienta, care cu certitudine vor fi luati in calcul pentru noile posturi disponibile. Altii insa sunt tineri impertinenti care cer in scris salarii de 2.000 de euro, dar experienta lor e nula.

In urma lecturarii a peste 300 de cv-uri, unele apartinand unor middle manageri sau directori de divizii din banci de top, am ajuns la o prima concluzie. Poate nu e relevanta la nivelul intregului sistem, ci se aplica doar in acest caz. Cele mai multe cv-uri depuse, deci cei mai multi oameni care vor sa plece din bancile in care lucreaza, sunt de la Credit Europe, Bancpost si Raiffeisen. In cazul primelor doua banci, BCR si BRD, cv-urile vin de la oameni din middle management, ceea ce poate ar trebui sa dea de gandit sefilor de HR.

O alta concluzie este ca tinerii vor bani foarte multi. Pe unele dintre cv-urile trimise, ei noteaza si salariul solicitat. Unii cer 2.000 de euro pentru un post de consilier clientela, in vreme ce altii, infinit mai tupeisti, cer 3.000 de euro pentru consilier credite ipotecare. Cand te uiti insa la ceea ce au in spate pentru a formula pretentiile astea, ramai tampit.

Dar sa le luam pe rand. Un angajat al Egnatia Bank, care trecuse de la postul de merceolog la unul in cadrul unei banci si apoi ajunsese casier la o alta institutie, vrea acum la banca de care va spuneam ca se extinde. Salariul vizat: 2.300 de euro. Femeia e constienta de propria valoare si cere direct postul “Director operatiuni”. Nu se face, ma-ntelegi, ca la experienta ei sa-i oferi ceva mai pe masura. Oricum, e un caz fericit pentru ca a mai petrecut inainte cateva ore din viata ei, prin banci. Nu stie cu ce se mananca postul, dar suna bine, iar ea e o bancherita veche.

O alta doamna, sef serviciu back office in BCR, scrie clar ca , citez, “intotdeauna a fost atrasa de perspectiva de a lucra in banca..., chiar daca destinul a facut ca experienta bancara sa mi-o datorez BCR”. Pai, eu nu as lua niciodata asemenea oameni. Probabil ca a doua zi si-ar trimite cv-ul de adulare unei alte banci, acuzand mana dura a destinului ca a ajuns in banca mea. Femeia nu are pretentii mari. Cu 3.000 de euro s-ar descurca si la noua banca. Acestea sunt cazurile cat de cat normale, in care oamenii au mai trecut prin institutii financiare si au auzit ce e aia o decontare sau o analiza a riscului de credit.

O profesoara suplinitoare, care a trecut cateva luni pe la Euroline Retail Services ca data entry officer, solicita fara echivoc postul de sef de unitate bancara. Femeia spune ca se pricepe la, citez, “Microsoft Ofice, Mozzilla, Internet, Outloock” . Am reprodus ortografia din cv. Sunt evidente capacitatile ei si orice banca si-ar dori un asemenea angajat. Probabil ca stapaneste si “Yahu Mesenger” …

O alta junioara, cu cateva luni de banca in spate, acum la Alpha Bank, scrie in scrisoarea de intentie. “Ma numesc…si vreau sa ocup functia de director sucursala la banca dumneavoastra, in comformitate cu pregatirea me-a profesionala.” Curat pregatire, coane Fanica, vorba lui nea Caragiale. Din cv-ul ei detaliat, aflu in treacat ca a lucrat inainte de Alpha in vanzari, la o firma de publicitate care a disparut intre timp.

Am intalnit printre ofertele de munca urmatoarele profesii care te recomanda in orice tara din lumea asta pentru postura de bancher. Operator telemarketing, functionar la Societatea Romana de Radiodifuziune, operator interviu la companii de cercetare de piata, barman… toti acum lucreaza in banci, aceste pozitii mai inainte descrise fiind jobul anterior celui bancar.

Am citit cele cateva sute de cv-uri si am ramas ingrozit de cat de putini calificati sunt unii angajati. Exista oameni absolut remarcabili profesional, fara nicio discutie. Dar din pacate sunt putini. Cand se aude ca o banca face angajari, emailurile prin care cei din banci isi ofera serviciile in speranta obtinerii unor bani mai multi, tasnesc cu sutele catre noul angajator. Prilej de laude desantate la adresa acestuia si de flegme la banca de la care inca iti iei salariul. Sa citesti cum directori adjuncti de sucursale sau sefi de retail din banci mari trimit scrisori de intentie delirante, te crucesti. Gelin avea dreptate. Resursele umane din banci chiar sunt o mare problema.

Citeste si comenteaza pe blogul lui Dan Popa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





16151 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    concluzii ? (Luni, 6 octombrie 2008, 14:35)

    iul [anonim]

    bancile trebuie sa plateasca greu pentru profesionisti adevarati cu experienta bancara; sa-mi fie mila de ele !?
    • +5 (5 voturi)    
      In nici un caz! (Luni, 6 octombrie 2008, 15:25)

      Justy [anonim] i-a raspuns lui iul

      Ce te faci atunci cand constati pe propria piele ca bancile chiar platesc cu bani grei diletanti? Sunt client de ani buni al unei banci si am constatat ca experienta mea in relatia cu banca respectiva a facut sa ajung in postura de a-i indruma pe unii angajati noi, nu putini, in a efectua operatiunile pe care eu le solicit. S-a intamplat sa fie nevoie sa ajut un director de sucursala sa-mi redacteze contractul de credit (in acest timp, persoana respectiva, o tanara de circa 30 de ani, cu accent "nord-estic", imi povestea ca se pregateste sa plece intr-un concediu in Spania, care costase doar 2000 de euro... ), la putina vreme a fost nevoie sa explic functionarului de la ghiseu ce este aceea o rambursare partiala anticipata a unui credit, intrucat eu mai trecusem prin aceasta experienta, insa el cu siguranta nu. Nu am reusit insa din prima incercare, deoarece, desi a dat semne ca a priceput ce are de facut, a omis sa completeze pe formularul respectiv caseta rezervata bancii... Si aceeasi banca, cu care din pacate va trebui sa mai am de-a face multa vreme, plateste alti functionari sa ma sune la ore nepotrivite si sa-mi prezinte, avand in vedere ca sunt client fidel, servicii de care eu beneficiez de multa vreme...
      Concluzia mea e ca nu-si are locul sentimentul de mila fata de banci, ci dimpotriva, fata de cei care au nevoie de serviciile acestora.
      • +3 (3 voturi)    
        valul cresterii (Luni, 6 octombrie 2008, 16:17)

        iul [anonim] i-a raspuns lui Justy

        Bancile romanesti au fost pe un val de crestere fantastic - crestere de bilant de 40-70% pe an !!! Ca sa nu piarda aceasta crestere, bancile au angajat pe oricine stia alfabetul si era dispus sa stea 12 ore la servici. Bancile se bazau pe lideri care sa le asigure cota de piata, nu calitate sau alte nazbatii. Acum cresterea s-a oprit, in unele cazuri chiar s-a razbunat - vezi criza financiara. Urmeaza o perioada de rafinare a pietei, a produselor, a clientelei si a personalului.
      • 0 (0 voturi)    
        managerii au oamenii care si-i merita (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:00)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Justy

        ai dreptate...din punctul meu de vedere daca angajatii sunt slabi, este in primul rand o problema de management..nu stiu ce salariu cer unii pt un job, dar daca managerii de firme cred ca, cu salariu minim pe economie poti trai decent, atunci sa faca schimb de salarii cu subalternii macar pt 3 luni...nu au nevoie de oameni motivati ci de niste roboti care sa taca si sa faca, ca vorba aia noi traim ca sa muncim, nu invers...am avut de a face si eu cu serviciile bancare, care lasa de dorit...cineva dintr-o functie inalta intr-o banca mi-a zis cu un "sictir" ca la ei nu voi gasi post in resurse umane, sa caut in alta parte...si totusi vezi fluctuatia mare de personal la ei, dezordinea caracteristica, cozi infernale, dar ei nu au nevoie de depart de ru...daca eram eu managerul acelei banci, acel angajat pleca in momentul acela, asa un raspuns aduce atingere imaginii oricarei firme...
        mi-a expirat mai demult cardul bancar...raspunsul lor a fost "reveniti peste 2 saptamani la filiala de la care ati ridicat cardul initial"...in conditiile in care tu termini programul de lucru pe la 5-6, iar bancile se inchid la 6, oare ce ar trebui sa faci ca sa-ti ridici cardul...sa-ti iei concediu, sa "fugi" in timpul programului de la firma ca sa-ti ridici cardul (ce te faci daca lucrezi intr-un capat de oras, iar banca e la polul opus?!)...ca la domiciliu am vazut ca e degradant sa ti-l trimita...
        de curand am fost la o alta banca din oras...angajatul ei fuma tacticos o tigara la intrrarea in banca...inauntru erau vreo 3 birouri, si asa cum deja ne-am obisnuit 2 erau "goale"...eu fireste aveam treaba la biroul "gol", al carui "proprietar" se delecta cu tigara afara...a trebuit sa astept sa-si termine tigara ca sa imi furnizeze informatia de care aveam nevoie....acum ma gandesc, ce cv/experienta avea acesta...managerii au oamenii pe care ii merita...pacat insa ca asta se resimte la nivelul clientului
    • 0 (0 voturi)    
      NU E PROST CINE CERE, E PROST CINE PLATESTE (Luni, 6 octombrie 2008, 18:40)

      marik [anonim] i-a raspuns lui iul

      candidatii au calculat corect care este costul vietii. daca se reduce cu 30% (marja de negociere),,, se ajunce la suma necesara pentru trai, inclusiv achizitia de locuinta. cam atat castiga si un instalator sau electrician. si nici nu au calcat in banci. cu stima.
  • 0 (2 voturi)    
    Direct si la obiect articolul (Luni, 6 octombrie 2008, 14:39)

    dorel [anonim]

    Nu cred ca a fost recitit de autor... pe fiecare rand are cate un caracter lipsa/interschimbat.....probleme cu tastatura?
    • +3 (3 voturi)    
      pai numai in banci ... (Luni, 6 octombrie 2008, 15:16)

      alt dorel [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Sa nu crezi ca numai in banci se intalneste problema descrisa in articol. Sunt destui si in presa scrisa.
    • +5 (5 voturi)    
      @dorel (Luni, 6 octombrie 2008, 15:16)

      dc [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Reciteste articolul si pune in legatura greselile autorului cu citatele din CV-uri. S-ar putea sa ti se para ca-s intentionate.
      • +3 (3 voturi)    
        mare scofala niste litere inversate (Luni, 6 octombrie 2008, 15:27)

        io [anonim] i-a raspuns lui dc

        Sunteti si voi printre cei care au trimis cv-uri de va atacati? Articolul e 10x.
  • +1 (3 voturi)    
    Drepturi contra obligatii (Luni, 6 octombrie 2008, 14:53)

    tokale [anonim]

    Stiti ceva? Dupa 16 ani petrecuti inafara tarii si ultimii 5 ani in Romania concluzia mea: romanii isi stiu/cer cu nerusinare drepturile, dar obligatiile+pregatirea profesionala sunt niste lucruri care nu tin de ei. Doar sa ceara banii. Asta vor. Cat se poate de multi. Atata nerusinare rar am vazut in alte tari!
  • +7 (7 voturi)    
    ma crucesc si eu... (Luni, 6 octombrie 2008, 14:57)

    otonel [anonim]

    ...vazand un asemenea articol. Si ma crucesc cand ma gandesc la seful de HR de la banca respectiva care ar fi trebuit sa stie ceva despre situatia din toate bancile romanesti la aceasta data. Nu sa se mire. Asta inseamna ca este undeva in afara lumii reale. Este foarte simplu sa faci o cercetare de piata, sa zicem ptr a lua un credit, si sa vezi ce raspunsuri obtii, uneori diferite de la agentie la agentie la aceeasi banca. Aici sa te crucesti. Dar domnii acestia care stau cu fundul pe scaunele lor inalte n-au facut mai nimic ptr pregatirea personalului propriu pe sistemul ca si asa or sa plece si am investit bani degeaba. Se mira ce CV-uri primesc si de la cine dar habar nu au cum sta situatia in propriile banci. Si nu numai la ghiseu si si la nivel de management superior. Mi-a fost dat sa vad o prostie imensa spre ex. la Alpha BANK in legatura cu certificatele de depozit. Duceti-va sa va convingeti. Parca ei le-ar fi inventat. Nu poti cumpara mai multe certificate de aceeasi valoare daca nr. lor depaseste cifra 4. Din motivul ca nu pot vinde doua cartoane aceleiasi persoane in aceeasi zi. Nu vi se pare stupid? Si, evident, produsul nu a fost facut de cineva de la ghiseu. Asa ca sa nu ne mai miram de calitatea angajatilor din banci de la orice nivel. Vorba aia: pestele de la cap se impute, dar, in cazul nostru, mirosul acolo sus e asa de mare si asa de statornic ca nu mai pot sesiza diferentele.
  • +2 (2 voturi)    
    "Gelin avea dreptate" ?! (Luni, 6 octombrie 2008, 15:02)

    dc [anonim]

    Citez din articol: "Gelin avea dreptate". Oare e una si aceeasi persoana cu Patrick Gelin, seriful cel mare de la BRD?
    Subtila scapare :D
  • +5 (5 voturi)    
    Da... (Luni, 6 octombrie 2008, 15:04)

    Claudiu Vasilescu [anonim]

    In Romania, nu numai resursele umane sunt o problema, ci si cei care le gestioneaza....
  • +3 (3 voturi)    
    salariile din BANCPOST sunt execrabile (Luni, 6 octombrie 2008, 15:06)

    etsi_gsm [anonim]

    daca tot venira vorba de minunata bancpost, salariile sunt excrabile.
    persoanele sunt destul de bine pregatite dar venind vorba de salariu cred ca 1600 ron(16 milioane lei vechi) este strigator la cer pentru un ofiter de credite in centrala.
    niciodata nu se pleaca la timp - in fiecare zi se sta cel putin 2 ore peste program fara ca aceste ore sa fie platite. daca ai nevoie de 1 ora sa-ti platesti facturile esti tras la raspundere pt. ca intarzii. bancpost = o banca mizerabila condusa de mici sefi romani lingai care bineinteles ca nu au nici un fel de viata proprie.. jalnic.
    • 0 (0 voturi)    
      BANCPOST nu e singura (Luni, 6 octombrie 2008, 16:25)

      justme [anonim] i-a raspuns lui etsi_gsm

      din proprie experienta pot sa spun ca mai sunt banci care actioneaza la fel...trist....
  • +3 (5 voturi)    
    valabil cam in ORICE domeniu in ro (Luni, 6 octombrie 2008, 15:10)

    meh [anonim]

    incompetenta generalizata (pe linga furt si lene) e o cauza majora a situatiei in care se afla romania. de aia mai nimic nu merge cum trebuie: pt ca e facut dupa ureche.

    si cind cineva vine si incearca sa faca treburi profesionist, se loveste de o multime de sefuleti care "stiu ei mai bine" ca doar ei au facut lucrurile prost o gramada de vreme si "merge si asa" si chiar unii au fost promovati pe "munca" aia. in plus, daca cineva vine si face mai bine decit ei, ii loveste direct in orgoliul lor de mici arendasi, de argati la boier.

    cine a muncit in romania nu se mira de chestiile astea.
  • +4 (4 voturi)    
    Adevarat (Luni, 6 octombrie 2008, 15:11)

    Adrian [anonim]

    Este adevarat ca in sistemul bancar romanesc lucreaza foarte multe persoane slab pregatite. Cu totii simtim asta pe propria piele, pe banii nostri. Replica "Ne pare rau, nu merge sistemul" vi se pare cunoscuta? :)) Pe de alta parte insa, nu inteleg cum ajung acesti indivizi despre care vorbim sa ocupe functiile pe care le au in banci cu prestigiu? Nu o fi vorba oare de o slaba selectie a personalului? Un alt lucru pe care nu-l inteleg este de unde salariile astea aberante care sunt cerute? Eu am lucrat intr-o banca din top 3, unde, ca proaspat absolvent de studii superioare, si fara nicio experienta relevanta in campul muncii, aveam un salariu de inceput 300 euro. Cat despre pregatirea inaintea angajarii...a constat intr-o perioada de circa o luna pe care am petrecut-o prin unitati bancare unde noroc de persoane amabile care au avut rabdare cu mine si vreo 2 cursuri scurte de cate o zi care oricum nu prea ajutau la nimic. Am plecat de acolo, si am plecat si din sistemul bancar intrucat nu intrevedeam posibilitati de crestere a salariului. Probabil ca dupa 2 ani de lucru si zilnic 10-11 ore acum aveam vreo 350 de euro.
    • +2 (2 voturi)    
      nu merge sistemul, clasicul raspuns (Luni, 6 octombrie 2008, 18:29)

      oldman [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      cand un ofiter nu stie a face o operatiune solicitata, are un raspuns deja clasic, nu merge sistemul. ce te faci cand nu merge sistemul si ai de scos bani de la casierie. in mod nejustifikt, esti trmis la plimbare, urmant a reveni pentru a scoate banii de kre ai nevoie, in cateca ore. dar sunt banii tai, iar bank ar trebui sa ii returneze neconditionat. n-am eu vina k nu merge sistemul si ca nu si-au dimensionat si configurat partea de it corespunzator. sa-si ia abac, creion si hartie si sa dea banii, k eu nu i-am depus acolo pentru a-i scoate conditionat de functionarea sistemului lor informatic.
      • 0 (0 voturi)    
        contract (Marţi, 7 octombrie 2008, 8:50)

        gorbaciovsky [anonim] i-a raspuns lui oldman

        daca te uiti in contractul de depozit sau cont curent o sa vezi ca banca are acoperire...
  • +6 (6 voturi)    
    intr-adevar, lipsa de profesionalism (Luni, 6 octombrie 2008, 15:15)

    Andrei [anonim]

    Ca foarte bine spuneti, e o lipsa crasa de experienta si competenta bancare. Dar nu m-as referi doar la angajatii de care vorbiti dvs, cat si de chiar omul care v-a trimis CV-urile.

    Pai cata etica, competenta si experienta denota faptul ca un sef de HR trimite CV-urile primite unor persoane din exterior pentru simplu amuzament?

    Virusul incompetentei exista, dar pare ca e extins si la HR...
    • 0 (0 voturi)    
      Genial raspuns (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:28)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Uite nu m-am gandit la asta pana acum, ai perfecta dreptate :)
  • +3 (3 voturi)    
    In banci este ignorata resursa umana ! (Luni, 6 octombrie 2008, 15:17)

    georgescu [anonim]

    Tot ce vrea o banca de la un angajat, este profit !!
    Oamenii nu sunt tratati normal, se fac presuni mereu asupra lor ca sa faca banca un profit cat mai ridicat.
    Resursa umana este ultima investitie pe care ar face-o o banca.
    • +1 (1 vot)    
      Bancile societati caritabile (Luni, 6 octombrie 2008, 15:46)

      Lorenzo Monkson [anonim] i-a raspuns lui georgescu

      Tipic angajat roman!
      Banca trebuie sa faca profit iar tu ca angajat trebuie sa fii in stare sa produci "value added activities". Nu esti eficient, in somaj....bancile si companiile nu sint societati de caritate.
      Inca mai traiesti in comunism...timpul trece leafa merge, salariu 2000 si experienta ioc dar ia sa ma bage banca la scoala (alti bani alta distractie) ca sa devin competitiv .....
      • 0 (0 voturi)    
        Bancile respect pt. clienti (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:21)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui Lorenzo Monkson

        dak tu stii sa te porti cu omul..ai si profit..bine ..poate nu imediat...dar dak vrei numai sal falimentezi...la noi nu se intelege ideea de a se realiza ceva in timp..se vrea totul imediat..dak pt. tine democratie inseamna doar profitul personal...poate e mai bine in comunism :)) iar dak caritate inseamna sati respecti clientul...imi pare sincer rau pt. tine.
  • +2 (2 voturi)    
    Ceva foarte ciudat (Luni, 6 octombrie 2008, 15:33)

    Juventino [anonim]

    Voi vorbiti de salarii de mii de euro, eu cunosc pe cineva care a plecat de la Bancpost de la salariul de 1000 RON si s-a dus la AlphaBank pe 1300 RON.
    Mentionez ca este vorba de locatii din bucuresti, iar la Bancpost era casiera (900 ron) apoi operator Call center (1000 RON) si acum este analist credite la Alpha Bannk si are salariul de 1300 RON si sta si o gramada peste program. Ce parere aveti? Unde's miile alea de euro, si nu mai spun ca persoana in cauza are licenta in Finante Banci facultate de stat.

    Ceva e putred in articolul asta, cumva doriti sa ajutati bancile sa dea salarii mai mici?
    • 0 (0 voturi)    
      tu acuma te-ai prins ca hotnews dezinformeaza? (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:23)

      Gigi Berbecali [anonim] i-a raspuns lui Juventino

       Adica....cum va permiteti mai romanilor sa cereti 2000 EUR este o avere. Dar sunt sigur ca sunt doar impresii ale noastre ca niste frustrati ce suntem. Oricum orice este pe internet este independent si dezinteresant si adevarat. Daca nu ma credeti vedeti Zeitgeist II. Acolo zice sa renunti la TV si sa apelezi la internet :)))).

      Ce lume frate........
  • +2 (2 voturi)    
    ;P (Luni, 6 octombrie 2008, 15:34)

    eu [anonim]

    Nu-i prost cine cere, ci cel care da.
    E normal sa platesti o persoana calificata bine, sa o fidelizezi, sa o atragi in compania ta (oricare ar fi compania), insa sa aduni o gasca de pitipoance pe care sa le platesti cu mii de euro asta mi se pare prostie.
    Eu, daca as avea nevoie de oameni, as face asa: i-as da cat cere pe cv (scrisoare de intentie, etc), insa dupa 3 luni. Primele 3 luni munca fara salariu. Daca in astea 3 luni demonstreaza ca merita ceea ce a cerut, ok, primeste si ramane angajat. Daca nu... a fost voluntar 3 luni.
    • 0 (0 voturi)    
      frumos (Luni, 6 octombrie 2008, 15:54)

      ion [anonim] i-a raspuns lui eu

      sa stii ca nu esti primul care gandeste asa.Din pacate sunt care pun in aplicare asta si o duc un pas mai incolo. Dupa 3 luni chiar ii dau afara pe acei oameni si iau altii. :(
    • 0 (0 voturi)    
      perioada de proba ar trebui platita (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:35)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui eu

      pai tii omul acolo...eventual il si exploatezi cu tot feluri de treburi...il tii eventual mai putin...dak vezi k nu se descurk..dar il platesti..poae mai putin k un angajat..dar il platesti.
    • 0 (0 voturi)    
      mai intai oferi conditii, si apoi ceri rezultate (Miercuri, 8 octombrie 2008, 16:56)

      eu [anonim] i-a raspuns lui eu

      de ce sa faci asta....eu i-as da cat cere, da' in acelasi timp ii stabilesc si niste obiective de urmat...il instruiesc...ma ocup de el...si apoi trag linie si vad ce si cum...marile inventii au aparut tocmai din greseli...cei care nu incearca nimic/nu fac nimic e normal sa nu greseasca...n-au cum! am avut posibilitatea sa lucrez la un privat, unde mi s-a dat f clar de inteles ca ei au drepturile si eu obligatiile...sefa mea, ajunsa pe post din motive deloc evidente, mai mult era plecata (iar cand ajungea pe la firma, statea pe mess, pauza de tigara/cafea/chat cu colegii la greu)...nu a stat o data jumate de ora cu mine sa-mi explice ceva...iar cand mi-a dat feedback, a facuto la modul cel mai neprofesionist, "de mahala" cu alte cuvinte..dar asa cum ne-am obisnuit deja, cand ajungi undeva "sus" pe criterii de PCRR (pile, cunostinte, relatii, grade rudenie) si nu competente umane & profesionale, e normal sa faci faze de astea, ca vorba aia, soarele rasare din fundul tau
  • -2 (2 voturi)    
    Sa nu ne miram cand o s-o dea in bara bancile (Luni, 6 octombrie 2008, 15:38)

    mezeluri [anonim]

    de la noi. Cu asa angajati...caci sunt prea multi prosti sa nu treaca unii printre ochiurile plasei HR. Pe scurt: bancile dau o gramada de bani pe niste oameni de porasta calitate, care ii vor trata prost pe clienti, for faca analize imbecile, daca le vor face, si vor duce de rapa. Uitati-va la Unicredit...cati dintre ei nu au sarit in barca italiana din Bcr si Brd, mai ales, unii dupa nici un an de experianta. Sa vadem ce fac acum cand sandramaua italiana se scufunda.
  • +6 (6 voturi)    
    Sef HR? Halal (Luni, 6 octombrie 2008, 15:39)

    Ionut [anonim]

    Ar tb sa fie concediat acest "sef" HR...si cand mai si citesti ca CV-urile vor fi tratate confidential...te trezesti cu el pe bloguri :))

    Nu numai ca nu primesti jobul visat dar mai esti si dat afara de la actualul job...cat de greu poate fi sa identifici "O profesoara suplinitoare care a trecut cateva luni pe la Euroline Retail Services ca data entry officer"

    Halal HR
    • +2 (2 voturi)    
      HR (Luni, 6 octombrie 2008, 16:13)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      O dovada ca oamenii de hr reflecta spiritul pietei-diletanti
      • 0 (0 voturi)    
        Claaaarrr!!! (Marţi, 7 octombrie 2008, 15:25)

        Clar!!! [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Phai si Hr-ul e la fel de incompetent doar ca a fost mai abil in cariera!

        Stiti ca salariile Hr-ilor incep la 5000 si se duce lejer la 15000 la o corporatie mare?
        e? ce ziceti de asta?!!!! ca tot vorbeam de tupeu!

        problema este una factuala si simpla!

        de ex.: sa deschis in ultimii 3-4 ani miiiiii de sucurale de banci noi care aveau nevoie de angajati! Credeti ca existau 10.000 de oameni competenti in domeniu care pana sa se deschida sucursalele mentioante stateau acasa! Nope nu au existata!

        sa angajat pe apucate! in toate domeniile! peste tot!

        o sa mai dureze degringoada asta 5-6 ani!
  • +4 (4 voturi)    
    la asa HR, asa candidati... (Luni, 6 octombrie 2008, 16:02)

    carmen [anonim]

    chiar ca hr-ul cu pricina ar trebui dat afara instantaneu - mai ales ca are probabil un salariu cit casa exact ca sa fie in stare sa selecteze, pregateasca si retina personalul talentat:-); nu sa se plinga ca e greu si nici sa dea altora pt lectura cv-urile; sigur ca trimit cv-uri tot felul de persoane mai mult sau mai putin alfabetizate, si e valabil pentru toate companiile. pe de alta parte, cu un hr ca ala, nici nu merita altfel de cv-uri, decit analfabete...
  • +3 (3 voturi)    
    HR-ul... (Luni, 6 octombrie 2008, 16:03)

    Adrian [anonim]

    .. e o mare problema peste tot. O functie prea bine platita si care nu face mai nimic. Deocamdata la noi HR-ul e la nivelul gradinitei... din pacate nu si salariile HR-ului...
    Cred totusi ca sumele cerute de respectivii concurenti pe diverse posturi la acea banca secreta erau exprimate(gandite) in RON, pe undeva pe formularele de CV online ceva s-a bulibasit.
    Legat de care este exprimarea fiecaruia in scrisorile de intentie unde autorul foloseste expresia fericita "scrisori de intentie delirante"... asa am fost invatati sa le facem. Stiu ca intotdeauna mi-a stat un nod in gat inainte sa ma apuc sa fac o SI... Dar pe modelul predat la scoala (la nu mai stiu ce curs) cam asta era ideea... de aici rezulta o cultura generala slaba de HR... ca na'... n-au avut unde sa invete mai bine...
    Si inca ceva... parca astfel de lucruri ar trebui sa aibe un grad destul de ridicat de confidentialitate care, aici e incalcat destul de grav...
    Oricat de frustrat ar fi autorul ca nu gaseste oameni pregatiti, nu cred ca este ok sa aproape identifice persoanele in cauza..
    De altfel, HotNews, ar trebui sa pastreze o deontologie anume si sa nu permita publicarea nici macar sub forma de teaser a unor astfel de "articole"...
    • 0 (0 voturi)    
      De acord (Luni, 6 octombrie 2008, 16:32)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Si eu sunt convins ca de fapt erau in RON sumele cerute...ma indoiesc ca o persoana cu un strop de scaun la cap ar cere o marire de peste 100% cand isi schimba locul de munca (evident cand ai mai mult de 1500 ron deja)

      Adik in Raiffeisen, spre exemplu, un agent de credite ia in jur de 1,500 - 1,800 lei...pana la 10,000 lei sau chiar mai mult la cursul euro actual e o diferenta cam mare...prea mare
    • 0 (0 voturi)    
      HR-ul (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:25)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      nici macar la nivelul gradinitei nu este HR-ul romanesc...copiii sunt fini psihologi, si nu accepta langa ei pe cei care discrediteaza pe altii, sau care sfideaza niste reguli stabilite de comun acord intr-un grup, nu la nivelul "topului"...HR-ul romanesc, cu parere de rau, este de fapt vechiul personal, cu alta titulatura...ca ne place sa imprumutam de la straini (doar acele aspecte care ne convin) ...in primul rand nu exista un astefl de depart in firmele noastre, iar acolo unde 'intamplator' exista nu are autonomie...se ocupa strict de salarii si angajari...cum zicea cineva la un 'training'..."voi trebuie sa veniti motivati de acasa, nu va asteptati sa va motiveze firma"...cam asta e genul de "HR" care se practica la noi...autorul articolului ar trebui dat in judecata pt calitatea articolului; cat despre reprezentantul bancii respective care a pus la dispozitie acele cv-uri nu are ce cauta la HR...oare pe ce competente deosebite a fost angajat de a reusit sa faca ce a facut...oare a avut "experienta in domeniu" cand a fost angajat...da-ti seama ca daca a facut acum asta, o va face si pe viitor...si cineva de asemenea calibru cu siguranta nu a facut asta pentru prima data..
      legat de salarii...profesionalismul se plateste scump...respect mai mult pe cel care-si negociaza salariul, decat pe cei care accepta orice job numai ca sa-l aiba.
  • 0 (0 voturi)    
    salariile astea chiar exista! (Luni, 6 octombrie 2008, 16:07)

    Alexia [anonim]

    ...ntr-o banca de STAT, zisa sustinatoare a exporturilor romanesti, unde un consilier are cam 50 mil NET, un sef de servici intre 80-90 mil Ron, un director trece de 110 mil Ron...va las pe voi sa ghiciti cat are un vicepresedinte sau presedinta...
    ghici ciuperca???
    • 0 (0 voturi)    
      ce zici de nokia (Luni, 6 octombrie 2008, 18:32)

      oldman [anonim] i-a raspuns lui Alexia

      unde directorul fabricii de la jucu ia salariu mai mare decat toti cei 1600 (unamiesasesute) angajati la un loc, luna de luna!!!
  • +5 (5 voturi)    
    ionut are dreptate (Luni, 6 octombrie 2008, 16:17)

    george [anonim]

    Domnilor Dan Popa si sef HR prieten ati auzit de legea Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date?Cu ce drept cv-urile au fost date altcuiva spre a se face un articol? Respectivele persoane au aplicat la un job intai trimiterea cv-ului, apoi interviu si daca este bun test nu vad care este problema. Nu sunt buni nu ii angajezi si punct, dar nu trebuie luati la "misto" parerea mea. Toata lumea trebuie sa porneasca de undeva sa-si faca experienta sa adere la ceva mai bun.
    Oricum sa va fie rusine.
    • +2 (2 voturi)    
      ASTA este intr-adevar socant... (Luni, 6 octombrie 2008, 16:44)

      Catalin D [anonim] i-a raspuns lui george

      ... Anume faptul ca 1) Acel/acea sef/sefa HR intr-o mare banca trateaza cu atata usurinta atat legea, cat si deontologia profesionala, lucru care 2) poate fi din pacate spus si despre autorul articolului. "Din pacate," pentru ca citesc de regula cu placere articolele lui dan Popa, dar de data asta a luat-o rau pe aratura.
      In rest, au spus Andrei, Ionut si george mai sus ce era de spus.
      La asa banci, asa HR si-asa catindati... se merita unii pe altii -- dar noi ce vina avem???
  • 0 (0 voturi)    
    Lucrez in banca (Luni, 6 octombrie 2008, 16:17)

    IT-ist [anonim]

    Lucrez in banca si am 4000 net in mana. Perspective... Destul de bune. Se castiga si in banca binisor, depinde insa pe ce pozitie.
    • 0 (0 voturi)    
      ka care banca? (Marţi, 7 octombrie 2008, 0:21)

      pp [anonim] i-a raspuns lui IT-ist

      ihi :))
  • +4 (4 voturi)    
    CV (Luni, 6 octombrie 2008, 16:50)

    ion [anonim]

    Unde pot sami depun CV pt. a lucra la o banka?
    Am terminat liceul (la ff) si stiu sa stau toata ziua pe yahu. Pentru 2000 euro pe pamint(si pe luna) mas angaja. Am si permis de condus masini mici.
    Va rog indrumatima (dar nu accept la o banca din parc)
  • -1 (3 voturi)    
    specitficatii (Luni, 6 octombrie 2008, 17:09)

    alex [anonim]

    salariile in Romania sunt fff mici... ganditi-va ca in Franta, un analist de trezorerie (asa cum era francezul care a produs paguba de 5 mld EUR la BRD) castiga cel putin 8.000 euro lunar, pentru un debutant! In Romania un analist pe o pozitie similara de debutant are in ju de 600 euro!

    Costul vietii in Romania este apropiat cu cel din Franta, iar in cea ce priveste anumite categorii de produse/ servicii din componenta "cosului de consum" costul de a trai in Romania este chiar mai mare!

    De ce se mira dl director HR de cele 2.000 euro cerute de angajati? Chiria intr-o garsoniera este de 400 euro, cu intretinere ajungi la 600 euro. Dar iti mai trebuie bani sa te imbraci, sa iti cumperi o casa, o masina, sa ai o viata sociala, culturala... nu poti munci doar sa mananci dle HR manager!

    In Italia, salariul minim pe econiomie este de 900 euro, iar in Franta de 1100 euro! Diferentele sunt izbitoare.
    • 0 (0 voturi)    
      CORECT (Luni, 6 octombrie 2008, 17:32)

      GUARDIA [anonim] i-a raspuns lui alex

      BRAVO!
  • +2 (2 voturi)    
    CV (Luni, 6 octombrie 2008, 17:37)

    ion [anonim]

    Nu mai trebuie sa ma ajutati.
    Mi-am gasit un "job" la nenea "Z" la o banca de la strunga. Sunt angajat ca "sexmonitor" si doar, in urma observatiilor, calculez toamna rata profitului si rata de capitalizare a tarlei. Permisul de condus masini mici nu-mi foloseste intrucat tot patrimoniul mobil este condus de un ponei cu urechi mari (numit impropriu magar intrucat acestia sunt in alta parte). Totul este O.K.
  • +4 (4 voturi)    
    recrutare diletanta (Luni, 6 octombrie 2008, 18:16)

    ioan timisoara [anonim]

    1. E inadmisibil sa publici date concrete din CVurile unor candidati. Mai lipsea numai numele candidatilor, oricum din restul datelor se poate deduce identitatea lor. Este o grava incalcare a normelor si chiar un fapt penal. Candidatii carora li s-au publicat datel ar trebui sa dea in judecata aceasta banca iresponsabila.

    2. Nu e prost cel care cere, ci cel care da, sau nu negociaza inainte sa dea.

    3. Fiecare banca e responsabila de personalul ei. Daca acest sef HR este asa de iresponsabil sa lase selectia Cvurilor pe mainile unui blogger care primul lucru pe care-l face e sa le publice pe internet ... isi merita soarta. La fel ceilalti sefi din HR care au angajat oameni prost calificati.
    Fiecare doarme asa cum isi asterne patul.
  • +5 (5 voturi)    
    INADMISIBIL (Luni, 6 octombrie 2008, 19:50)

    Alexim [anonim]

    1) Tinand contul de faptul ca in facultate (Finante, Banci...) nu se invata mai nimic util apoi in activitatea bancara si ca trebuie sa incepi de undeva => angajatorul trebuie sa iti asigure training; problema este provocata si mentinuta de managementul bancilor;

    2) Este inadmisibil faptul ca o persoana din conducerea departamentului HR sa faca publice CV-urile unor candidati;

    3) Cand cei care recruteaza vor prezenta cu sinceritate si responsabilitate: fisa postului, responsabilitatile, programul real de lucru, necesitatea de a face ore suplimentare din cauza lipsei de personal, faptul ca acestea nu se platesc asa cum spune Contractul Colectiv, atunci, si candidatii se vor prezenta altfel si vor lua in serios interviurile.

    4) In prezent, interviurile sunt niste sedinte la psiholog, trebuie sa spui: ce iti place, ce nu iti place, de ce, etc

    5) sunt de acord cu parerea de mai sus: salariile mentionate erau in lei cu siguranta
  • +2 (2 voturi)    
    IRESPONSABIL (Luni, 6 octombrie 2008, 20:42)

    bugsy [anonim]

    @Dan Popa: este incredibil cum ai putut sa ai tupeul sa publici informatii din acele CV/uri. Pareai om serios. Tu care scrii/lucrezi in domeniul bancar stii cu siguranta cu increderea este la temelia sistemului bancar. Increderea mea ai pierdut/o dupa acest articol demn de OTV!
    Cat despre imbecilul HR care ti/a pus la dispozitie CV/urile as vrea sa vad ce se intampla daca il vor da in judecata candidatii in cauza . Sa vezi atunci criza adevarata la banca unde (mai) lucreaza individul!!!!
    IRESPONSABIL ges ai facutt&IRESPONSABIL HR
  • 0 (2 voturi)    
    mai lasati-ma cu dan popa... (Luni, 6 octombrie 2008, 23:46)

    mavru [anonim]

    ... cine stie cat de cat finante, isi da seama ca este un diletant... n-are treaba...cateodata ii mai iese cate un articol datorita stilului, dar nicidecum calitatii de finantist... si oricum e usor sa traduci de pe alte site-uri... atunci cand nu face asa ceva, o da rau de tot in balta, ca in cazul de fata...
  • +2 (2 voturi)    
    salarii banci (Marţi, 7 octombrie 2008, 5:34)

    paria [anonim]

    1. Punerea la dispozitie a datelor specifice din CV pt publiare este un act foarte grav si HR-ul respectiv trebuie sa fie sesizat conducerii sale prin anonime macar si pus la zid. Trebuie discreditat profesional, ar trebui sa-si piardat painea intr-un sistem normal si asta definitiv, trebuie sa-si gaseasca alta cariere.

    2. Cu exceptia nepotismelor si amantelor, in Romania in domeniul bancar functioneza conform cererii si ofertei. Cererea fiind brusc f mare bancile aleg ce au la dispozitie. Exista o migratie f mare intre banci si asta se face prin atragerea angajatilor de la competitie cu zaharelul. Ca oriunde in Romania, se vrea profit imediat fara cheltuiala mare. Din nefericire multi candidati nu au pregatirea de baza,altii vin din facultati de stat sau private care nu ii pregatesc pentru viata reala.
    In nici o tara nu se formeaza specialisti peste noapte sa umple o banca nou, mai ales din cei cu experienta.
    3.
    In Romania nu sunt socate atat salariile celor din banci/IT cat diferenta dintre aceste salarii si cele din sanatate, invatamant (bugetari in general). In strainantate in banci, cu exceptia pozitiilor de manangement de top, salariile sunt f mici.
    In Canada operatorii de ghiseu (care intre altele sunt extrem de amabili si stiu f bine ce fac, avand o gama f larga de operatiuni de serviciu pt clientela in portofoliu) au un salariu de pornire de ~30.000 dolari canadieni pe an brut, in mana ramanand cu ~1500). Sunt bani care ajung sa traiesti daca iti strangi cureaua. O angajata RBC a plecat din Vancouver, unde impartea garsoniera cu o colega, a venit la Montreal pt a sta singura intr-o garsoniera. Banca se ocupa cu instruirea lor, dar si stabilitatea personalului este mult mai mare. Ia ani de ocna ca sa avansezi. Nu e nevoie de studii bancare ca sa lucrezi la ghiseu, te formeaza ei. Chiar si pozitiile medii sunt mai modest platite decat in alte domenii. Salariile in sanatate sunt invers proportinale fata de cele din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Marţi, 7 octombrie 2008, 8:41)

    xolv [anonim]

    nu prea se mai gasesc sclavi care sa munceasca pe nimic, nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    de unde ai tu ma cv-urile? (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:23)

    george [anonim]

    si cum iti permiti sa faci publice date personale?asa intelegi tu profesionalismul?rusine!cam cat ai luat pt acest articol?si stii tu la ce ma refer;in nici un caz la banii de pe statul de plata.
  • +1 (1 vot)    
    cat se poate de adevarat (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:47)

    maria [anonim]

    Am lucrat 10 ani in sistemul bancar iar principalul motiv care m-a facut sa plec este tocmai haosul care s-a instalat acolo de circa 3-4 ani. Pe fondul cresterii retelelor se angajeaza tot felul de tineri sau mai putin tineri care cred ca nu si-ar gasi locul nici macar intr-o gogoserie, desi ei au senzatia ca daca au trecut de usa bancii se pot numi...bancheri. Unii dintre ei nu pot nici macar sa se exprime fata de un client, unii sunt complet agramati, iar cei mai multi nu stiu nici macar sa completeze un formular. Spun toate acestea dupa ce am plecat din banca din functia de Branch Manager, dupa ce am avut zeci de interviuri pentru angajare si am vazut un numar considerabil de doritori de "banca". Din pacate pentru ei, totul se rezuma la bani si la "fitele" care decurg din statutul de lucrator in banca. Mare pacat, dar oricum nu vede nimeni! Si daca vede, nu se intampla nimic!
  • 0 (0 voturi)    
    targ (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:35)

    SOHO_bancheru' [anonim]

    Poate sa imi spuna si mie cineva de ce se inghesuie bancile (si nu numai) sa recruteze cat mai multi studenti la targurile de job-uri care apar ca prin minune in octombrie cand incep facultatile ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce lipsa de repect (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:13)

    Louise [anonim]

    aiurea, romania si pastrarea secretului datelor personale, baba si mitraliera../// aici unde traiesc eu, faptul de a fi facut diferite munci e vazut ca un avantaj el insa in mitocania sa ii ia in deradere pe candidati, vezi doamne s-au reprofilat pe parcurs...e incredibil, cata nesimtire. aici angajatorii apreciaza caracterul omului, tocmai ptr ca e muncitor, consecvent etc....vai de tara aia
  • 0 (0 voturi)    
    curat gramatical, coane Fanica! (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:39)

    laura andresan [anonim]

    "am ramas ingrozit de cat de putini calificati sunt unii angajati." Bine ca faci misto de cv-ul ala, dar stai sa ne explici cum e cu cei putini calificati care este...
  • 0 (0 voturi)    
    Bankerii (Miercuri, 8 octombrie 2008, 12:49)

    Cipi [anonim]

    nu inteleg de ce va mirati...e ceea ce crestem si cultivam...mai taote bancile asa au crescut si au ajuns unde au ajuns...mi se pare (nu sunt f.sigur) ca banca care a oferit aceasta sursa este Intesa SanPaolo ...daca sunt atat de siderati de ofertele primite de ce nu schimba startegia: o crestere organica bazata pe training cu tineri? nu cumva vor sa copieze modelul celorlate banci, cu venituri mari si profituri cu 2 cifre intr-o perioada scurta?! eu cred ca s-a cam dus cu 'storsul portocalei" (bankerii stiu despre ce e vorba) si ar trebui sa mai si planteze...
    daca managerul HR citeste acest coment si il intereseaza reteta ma poate contacta...
  • 0 (0 voturi)    
    Totui praf... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:13)

    Ioana [anonim]

    pai da...ce sa zici...sunt unii in banci..nau o treaba..k sa nu mai spunem k serviciile bancare in general lasa de dorit..k na'...profitul bancii e mai important decat clientul. totusi...acei kre au studiat economie..poate k nau experienta...dar sar putea descurca...eu zic sa nui ignoram...sa vdm ce pot face...k sunt unii cu "experienta" kre stau la banca si croseteaza...si fac chefuri intre ei pe banii contribuabililor...k de'...ai bani pe card numai...siti iau astia cik comision de administrare...si..vreau sa stiu si eu ce au administrat :)) multi is teleghidati peacolo...k sa nu mai zic k in locul unei librarii faine din oras...acum exista o banca...:)) penal...vreau si eu sa stiu ce fac cu atatea banci??? ..si problema nu e k se cer bani multi..acelea is salarii demne de oameni civilizati..numai k cei drept..calificati..:D iar articolul asta...numi spune nimic nou..sunt chestii pe kre le stiam desi nam treaba directa cu domeniul.
  • 0 (0 voturi)    
    Lupul moralist (Marţi, 12 februarie 2019, 17:14)

    cocorico [anonim]

    Buna ziua..adica seara,


    Daca te iau la puricat prietene esti varza..sau conopida daca preferi. Nu exista cereri de salarii de 3000 de euro in banci pe posturile evidentiate mai sus in primul rand, ceea ce afirmi este o hiperbolizare clasic umanoida menita sa starneasca rasul - plansul si pari sa suferi de o oarecare grandomanie hedonista.

    Pentru acadele si covrigi va rugam sa mergeti la BNR.

    O zi placuta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by