Oamenii din banci. De unde vin si cat de competenti sunt ei? (II)

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Marţi, 7 octombrie 2008, 10:33 Economie | Finanţe & Bănci


Uneori te miri ce informatii primesti de la candidati. Unii au cv-uri scurte, pentru ca sunt tineri si le lipseste experienta profesionala. Ca sa si-l umple, mai adauga rubrici in genul "Sex: FEMININ" (cu caractere mari, ca nu cumva sa ai dubii, chiar daca o cheama Ana Maria). Un altul, care ocupa postul de Operations Manager - Banca Romaneasca, venit de la o alimentara care a dat faliment, vrea un post de conducere la o alta institutie bancara, avand de partea sa argumentul decisiv: "doresc sa-mi pun experienta internationala dobandita in slujba Dumneavoastra", scrie Dan Popa, pe blogul lui.

Retineti cuvantul "experienta internationala!!!". Probabil ca domnul respectiv capitalizeaza experienta actionarului Bancii Romanesti - National Bank of Greece... No comment.

O alta fata, care lucreaza la Trezoreria unei banci din top 5, este originala. "Simt ca cariera (sic!) mea ingheata in acest loc de munca si am nevoie de responsabilitati mult mai mari. Citez: "I want high rewards and statuets and I’m willing to sacrifice leisure time to achieve them". Ramai mut.

Partea buna a acestor cv-uri este ca dai peste oameni infinit mai capabili decat marii bancheri de pe Wall Street. Domneste acolo panica? Nicio problema. Il avem pe Radu. Citez: "I have to mention that I am used to work at the latest hours and I never get panic!". Foarte bine, Radule. Voi forwarda mesajul tau bancilor care mai opereaza pe WS.

De mentionat. Radu are o experienta bogata. A lucrat intr-o fabrica de ulei, de unde s-a mutat la o casa de schimb valutar, unde se lucreaza exact ca si in banci, cu valuta.

Urmatoarea scrisoare de intentie nu mai are nevoie de introducere. O reproduc integral, in caligrafia originala. "FAPTUL DE A FACE PARTE DINTR-O INSTITUTIE BANCARA ESTE ONORANT PENTRU CINEVA CALIFICAT IN DOMENIU CARE CAUTA CEA MAI BUNA POSIBILITATE DE REALIZARE PRIFESIONALA PRIN ACTIVITATEA DESFASURATA PANA IN PREZENT. AM CASTIGAT O EXPERIENTA IMPORTANTA IN DOMENIUL BANCAR SI-AL RELATIILOR CU CLIENTII ABTITUDINILE PE CARE LE-AM DEZVOLTAT IN CURSUL MUNCI MELE IMI DAU POSIBILITATEA SA REZOLV PROBLEMELE DE SPECIALITATE SI SA PARTICIP ACTIV LA PROIECTE DIN DIFERITE RAMURI REALIZEZ FAPTUL CA MUNCA SUSTINUTA DEDICATIA, ABILITATILE PERSONALE SUNT CONDITII FUNDAMENTALE PENTRU AMI CONSTRUI O CARIERA DE SUCCES".

Comenteaza pe Dan Popa's Weblog.
Citeste si Oamenii din banci. De unde vin si cat de calificati sunt? - Partea I.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5218 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Analfabeti (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:53)

    un roman [utilizator]

    Si se mai mira profesorii ca spune lumea ca ei nu fac treaba!
    • +1 (1 vot)    
      De unde (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:58)

      Ciudat [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Da' de unde ai boierule informatiile astea si de ce le faci publice? Credeam ca sunt confidentiale.. Nu ca nu as fi de acord cu ceea ce zici...
      • 0 (0 voturi)    
        f bine ca le-a zis (Miercuri, 8 octombrie 2008, 11:00)

        ei da na [anonim] i-a raspuns lui Ciudat

        ... hai sa fim seriosi ... sunt confidentiale informatiile reale si de bun simt ... dar "glumele" astea mai degraba fac parte din ... folclor
  • 0 (0 voturi)    
    smart (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:55)

    Alex [anonim]

    bun, acum avem motiv pentru o vanatoare de vrajitoare.
  • -3 (3 voturi)    
    Frustrarile oamenilor din afara... (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:56)

    George [anonim]

    Habar n-am cine e Dan Popa sau de ce este citat aproape zilnic pe hotnews, dar cu un asa articol ar trebui pus numai in josul paginii, la rubrica de fun... De unde aceasta frustrare a lui Dan Popa fata de oamenii din banci? Si daca sunt persoane care au lucrat la alimentara inainte, asta e un criteriu de evaluare a performantelor si a cunostintelor personale? Un articol jalnic, care tradeaza complexele de inferioritate fata de oamenii din banci si poate regretul ca dansul castiga 1-2000 RON pe luna scriind articole "magnifice"... Am lucrat in 2 banci pana acum si m-am convins de un lucru. Cei mai pregatiti oameni si cei mai capabili lucreaza in sistemul bancar... Nicaieri nu gasesti oameni mai buni ca intr-o banca. E adevarat ca sunt si persoane care nu stapanesc limba engleza sau sunt absurzi in ceea ce priveste solicitarile, dar asa e in toate domeniile. Spre exemplu, in presa nu toti oamenii sunt frustrati, dar Dan Popa este... Astept si partea a treia a articolului care sa-i prezinte si pe oamenii cu adevarat capabilli din banci, care vorbesc fluent cate 3-4 limbi straine si sunt foarte apriciati atat de clienti cat si de managementul din Romania dar si de cel din afara.... Acestia sunt angajatii care se regasesc in primul rand in sistemul bancar, restul sunt minoritatea....
    • +1 (1 vot)    
      ma indoiesc (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:38)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui George

      nu vad un complex de inferioritate in articol; mai degraba vad o problema la cineva care se simte atacat de acest articol.
      Despre cei mai buni oameni, (care lucreaza in sistemul bancar) dupa ce criterii sunt ei cei mai buni? Singurele competente precizate de tine sunt "stapanesc limba engleza" si "vorbesc fluent 3-4 limbi straine". E cam putin ca sa spui ca sunt cei mai capabili si mai pregatiti oameni.
    • +1 (1 vot)    
      ...si a celor din interior (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:43)

      Iepurasul de Paste [anonim] i-a raspuns lui George

      Draga George, pe ce iti bazezi afirmatia ca "cei mai pregatiti oameni si cei mai capabili lucreaza in sistemul bancar"? Ai lucrat si in toate domeniile ca sa poti face declaratii atat de prapastioase? Ai studii care sa justifice astfel de afirmatii? By the way sistemul bancar, mai ales inainte de privatizarea in masa a bancilor, avea faima de domeniu unde se intra "pe pile". Iar dupa privatizari, in epoca exploziei de sucursale bancare, mai ceva ca retelele de fast food, de unde crezi ca au aparut din senin atatia oameni "pregatiti si capabili". Evident de unde au apucat: alimentari, case de schimb valutar, etc. iar bancile in criza de angajati i-au acceptat asa cum sunt. Si articolul din cate imi dau eu seama nu generalizeaza. In nenumarate randuri e precizat ca sunt si oameni exceptionali si foarte bine pregatiti... dar si multi veniti de te miri unde, care fac greseli de ortografie in CV-uri si in general nu prea stiu cu ce se manaca o banca dar ar vrea sa o conduca.
    • +1 (1 vot)    
      Frustrarile oamenilor dinauntru bancilor (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:20)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui George

      Nu vreau sa tin partea autorului articolului - cei de la hotnews.ro scriu si ei pentru un salariu, iti dai seama ca nu au cum sa fie peste nivelul mediu de mediocritate din Romania.

      Dar nici sa-i prezinti pe amploaiatii din banci ca fiind 'cu adevarat capabili', nu este corect.
      Estimarea mea este ca un 40 % din personalul care lucreaza in sediile centrale ale bancilor si un maxim 10 % ale celor din teritoriu sint relativ bine pregatiti. Sa vorbeasca vreun angajat bancar 3-4 limbi ? Rar prietene, foarte rar. Poate daca vorbeste cu el insusi.
      Incepind de la directorii de sucursale, filiale, agentii, toti sint angajati marunti care nu au drept de decizie. Au dreptul de a spune am inteles, voi respecta normele. Mai pe scurt, roboti.
      Pregatirea lor ? Slaba la momentul actual, poate au fost virfuri cind au terminat scoala, acum sint la nivelul de negru pe plantatie.
      Tot in ritmul asta as putea sa continui cu multe exemple, te-ai ingrozi de cita mizerie si umilinta exista in viata voastra profesionala. Prea multe compromisuri pentru bani, din pacate prea putini pentru ceea ce acceptati.
      Dar stai linistit, a venit criza, s-au redus marjele de profit la toata lumea, sa vezi cum o sa plece angajatii bancilor dupa clienti, indiferent de functie, vechime si pregatire - actionarul vrea profit , este dreptul lui si sint banii lui.

      In orice caz, am un mare respect pentru cei care au lucrat in banci si au inceput o activitate proprie in domeniu asemanator - intradevar superprofesionisti. Nu ma refer la hoastele batrine ci la cei intre 30 - 40 ani care acum stau bine pe picioarele lor. Ei vor fi viitorul in acest domeniu.

      Inchei la fel ca tine 'Acestia sunt angajatii care se regasesc in primul rand in sistemul bancar, restul sunt minoritatea....'
    • 0 (0 voturi)    
      pai eu unde intru? (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:43)

      ioio [anonim] i-a raspuns lui George

      vorbesc fluent(zilnic) 2 limbi straine si ma descur binisor inca in 4...
      Eu pe ce post ma pot angaja la voi?
    • 0 (0 voturi)    
      Pe langa (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:48)

      fane [anonim] i-a raspuns lui George

      Nu sunt competenti aia din SUA, de la mama lu' capitalismu' lu' peste. Doar nu credeti ca astia de la noi sunt mai tari ca ei.

      Cati de la FABBV nu se chinuiesc sesiuni intregi cu examenul de Modelare si nu inteleg ca matematica este esentiala in intelegerea sistemului bancar? Dupa care vin si ne spun ca vorbesc 15 limbi straine, de parca asta ar trebui sa compenseze faptul ca la un simplu ordin de plata a pus acelasi cont si la Platitor si la Beneficiar in timp ce vorbea cu iubi in romgleza.

      Si normal ca cei mai pregatiti si capabili oameni din sistemul bancar se afla in sistemul bancar, ca nu ma asteptam sa curete spanu'.
    • 0 (0 voturi)    
      si eu sunt frustrat (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:53)

      Paul Popescu [anonim] i-a raspuns lui George

      ...Si nu pentru ca as cistiga mai putin ca un functionar din banci. Sint frustrat in calitate de client al bancilor - si cred ca e dreptul meu sa ma simt asa si sa exprim asta! Pusti abia iesiti din facultati, pe posturi de directori de sucursala, incapabili sa recunoasca vreodata ca au gresit ceva (inepuizabilul "S-A intimplat o eroare in sistem", " a intervenit o problema", etc, etc), gomosi ca niste CEO si plini de BS ca niste agenti de vinzari, dar sunind la centru pt detalii la cea mai banala intrebare a clientului, primindu-te in birou in timp ce mesteca guma... Le-am vazut pe toate, asa ca a se slabi cu calitatea oamenilor din banci. Pe linga faptul ca orice domeniu cu salarii bune este plin de oameni intrati pe spagi si pe pile, sistemul bancar a crescut evident prea mult prea repede, si e dezamagitor sa vezi ca nici bancile mari internationale nu reusesc sa califice oameni de calitate.
  • +2 (2 voturi)    
    titlul.. (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:57)

    andreea [anonim]

    ar fi trebuit sa fie "Oamenii din banci. De unde vin si cat de INcompetenti(!!!!) sunt?"
    din pacate......
  • -1 (1 vot)    
    recidiveaza (Marţi, 7 octombrie 2008, 10:58)

    iul [anonim]

    Baiatul asta Dan Popa recidiveaza. Deja poti identifica persoanele supuse barfei publice, cu o aproximatie rezonabila. Putea foarte bine sa publice niste analize mai impersonale cu tema 'Asa sa NU-ti faci CV-ul etc'. In nici un caz motivul nu este interesul public. Ce anume realizeaza prin aceste articole: 1) denigrarea institutiilor bancare (populate pare-se de specimene subdezvoltate); 2) probleme create unora din angajatii care au avut nefericita idee de a avea incredere in confidentialitatea HR-ului respectiv; 3) dobandirea unei aure de 'bad boy' al blogosferei (cu acces in probleme confidentiale din sistemul bancar - tzzz !). Nu vad nici o dovada de profesionalism, ci de OTV-ism cu tema financiar-bancara.
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:00)

    profesorul [anonim]

    de cati bani primesc, atata treaba fac. simplu
    daca nimeni nu isi da seama in tara asta ca educatia e o bomba cu efect intarziat...incepem sa culegem roadele incet incet
    avem ce meritam
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:05)

    DMO [anonim]

    Ia uite,frate, cu cine trebuie sa avem de-a face ca sa ne luam credite...Doamne fereste!
  • -1 (1 vot)    
    ??? (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:11)

    xyz [anonim]

    Domnu' Popa? Dumneavoastra de unde veniti si cat de competent va considerati in ceea ce faceti? (uimiti-ma cu un raspuns)
  • -1 (1 vot)    
    confidentialitatea datelor personale (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:12)

    ion [anonim]

    Ceea ce faceti e PENAL in sensul propriu al cuvantului. Vrem sa stim si noi ce director de resurse umane de la ce firma si-a batut joc de meseria in care se crede ass din moment ce ii critica pe ceilalti. Cum ar fi daca fata de la ghiseu ar scrie pe blog: uite si incompetentul ala de Dan Popa, cumpara valuta acum cand cursul e defavorabil, si se mai da mare specialist. PENIBIL!
    Neprofesional!
    Macar incompetentii aia de care vorbiti nu incalca legea cu buna stiinta.
    Sau articolele astea sunt fictiune? Atunci cum explicati: "Un altul, care ocupa postul de Operations Manager - Banca Romaneasca, venit de la o alimentara care a dat faliment,"

    De ce ati mentionat Banca Romaneasca? Aveti interes sa aratati cat de incompetenti sunt oamenii de la concurenta?
    • 0 (0 voturi)    
      Te cam oftici ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:00)

      soby [anonim] i-a raspuns lui ion

      ' Vrem si noi sa stim ce director....' ....... care 'voi' ma Ioane?
      Nu cred ca-s f incompetenti cei de la conducerea bancii romanesti, doar tu ca stai sa citesti ziare pe net in timpul serviciului. Manifestarile onaniste la locul de munca dauneaza grav analizei riscului.
      • 0 (0 voturi)    
        citesc ziarul de pe mobil, din tren (Marţi, 7 octombrie 2008, 14:42)

        ion [anonim] i-a raspuns lui soby

        poate imi zici si mie de unde ai tras concluzia ca as fi la serviciu? Esti cumva omida?
  • +1 (1 vot)    
    articole excelente (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:14)

    C.B. [anonim]

    furnizeaza informatii foarte pertinente din domeniul bancar , si de asemenea divertisment prin pamflete.
    keep it up!
  • 0 (0 voturi)    
    Aveti exact ceea ce cereti... (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:15)

    Rali [utilizator]

    Pentru a-si gasi de lucru cei de HR cer si celebrele scrisori de intentie.
    Adica ... bai ce tare sunt eu , azi am citit 50 de CV si 50 de scrisori de intentie, deci am muncit 100 de hartii! Pai cum, doar 50 de candidati, io-te ioooo am citit 100 de chestii, deci imi merit cei x mii euro pe care-i iau!
    Niciodata nu le-am inteles rostul ,ce sa spun in ea, ca ma intereseaza jobul? OK, asta spun cand imi trimit CV!
    Oricum daca citesti modelele de pe net de SI te pufneste rasul.
    Cea mai tare SI de asta am citit-o la o prietena care vroia sa ajunga intr-o banca. Pacat ca nu o mai am! Era atat de tare incat am ras cu lacrimi 2 zile!
    Deci ... la cereri imbecile nu poti sa primesti decat raspunsuri imbecile... cu cat sunt mai imbecile cu atat mai bine, iti dau masura HR pe care-l faci.
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi tu... (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:49)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Rali

      Un CV mai mult sau mai putin tabelar, in ordine cronologica sau ba, il face pana la urma tot prostul.

      Dar o scrisoare de intentie din care sa reiasa cat de cat adevartul nivel intelectual al aplicantului la job spune multe despre persoana respectiva.

      Daca ar fi dupa CV-uri ar trebui sa-i cheme la un interviu pe toti cei care au studille cautate. dar dupa ce citesti scrisorile de intentie poti reduce numarul interviurilor la cei care stiu sa scrie corect si sa formuleze o fraza in mod logic. Si se pare ca in Romania chiar e bine sa faci treaba asta inainte de a da nas in nas cu analfabetii.
  • 0 (0 voturi)    
    tare de tot (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:55)

    soby [anonim]

    Comentariile acide si negative ( cu avertismente penale, confidentialitate etc) inteleg ca sunt de la cei care inca zgaraie usile bancilor cu Cv-uri de la fabrici de ulei.
    Dragii mei, s-a dus boieria din banci corespunzatoare anilor 90. Exista clar un deficit de forta de munca specializata, deficit pe care bancile il pot regla racoland de pe bancile facultatilor si pregatind viitori manageri.
    Si pana la urma in fabrici de ulei se traieste bine ...
  • 0 (0 voturi)    
    To'ar'su (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:56)

    AdrianC [utilizator]

    Recidivati... Sigur acum o sa-si retraga toata lumea banii de la BR si o sa se indrepte catre alte banci.. poate ca si catre aia care va plateste....
    Bun, poate e un job.. dar e muuulta rautate si reavointa si imoralitate in ceea ce faceti. Rusine!
    CV-ul si SI-ul sunt confidentiale.. sau nu...
    • 0 (0 voturi)    
      confidentialitate... (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:42)

      ioio [anonim] i-a raspuns lui AdrianC

      "CV-ul si SI-ul sunt confidentiale"
      daca sunt confidentiale nu le pui pe siteuri pe net... acolo doar jumate' din Romania are access
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti (Marţi, 7 octombrie 2008, 15:47)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui ioio

        Nu e vb de confidentialitatea CV-ului in sine ... nu prea ai inteles despre ce e vorba pe aici.

        E vb de confidentialitatea celui ce aplica pe un post. Daca o sa intri pe site-ul lor direct o sa vezi ca la un moment dat si scrie..."cv-urile vor fi tratate confidential" ceea ce evident aici nu se intampla.

        Ca ai CV-ul pe un site e una...poate cauti activ sau pasiv , dar in momentul cand ai si aplicat situatia se schimba radical ptr ca daca se afla poti fi zburat de la locul actual de munca...cel putin asa scrie la mine in contractul de munca.

        Poate la tine ... nu.
  • 0 (0 voturi)    
    serviciile bancare... (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:58)

    AB [anonim]

    Inclin sa cred ca asa arata majoritatea aplicatiilor de job la banci din simplu motiv ca nu am intalnit inca functionari bancari competenti; nu zic ca nu sunt, dar sunt bine ascunsi probabil.
    E inaceptabila calitatea serviciilor in front office la majoritatea bancilor din tara asta; parca sunt veniti de pe planeta "aroganta si suficienta".
    Ce le lipseste acestor personaje? Ca-n Orwel, nu vad alta optiune decat implantarea poate a unui cip care sa ii ajute sa gandeasca corect fraza "exist datorita tie, draga client!".
  • 0 (0 voturi)    
    Bancile noastre (Marţi, 7 octombrie 2008, 15:41)

    idan [utilizator]

    Blogger-ul Popa se amuza.
    Pe ceva bani, nu-i asa?!
    Are si el un prieten la un liceu, altul la o banca, unul la Alimentara din coltz si probabil se intelege bine si cu femeia care-i face menajul.
    Hai sa scriem despre perlele de la Bac si sa mai bagam si una cu CV-urile de pomina.
    E ilegal si imoral sa le faci publice?
    Kakat. Pe Popa si cei de teapa lui ii amuza...
    Astept o analiza serioasa a fenomenului bancar din Romania: mii de sucursale, servici de rahat, personal nepregatit, comisioane gigantice etc.
    Totul seamana a Caritas!
    Sfarsitul este insa aproape!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Deschide bine ochii (Marţi, 7 octombrie 2008, 22:07)

    2600bps [anonim]

    locul anterior de munca nu are nici cea mai mica importanta. Sunt cunoscute exemplele companiilor de succes (mai ales din IT: RedHat, Microsoft, Google, Apple, IBM dar si General Electric) care au angajat oameni care aparent n-aveau nici o tangenta cu noul domeniu dar care au avut contributii semnificative. Iar in vest se schimba frecvent domeniul de activitate.

    Suntem cam dobitoci daca gandim ca doar cel care s-a pregatit de la gradinita de (sa zicem programare) poate fi un foarte bun (programator).

    Poate ca omul ala, in tot timpul liber de la casa de schimb valutar a tocit carti adevarate despre finante-banci si acum e mai capabil decat unul din directorii de sucursala de mai sus.

    Din pacate, eu fac parte din clasa celor care s-au specializat "pe nisa" (liceu, facultate, master, cursuri peste cursuri) dar cunosc oameni din acelasi domeniu care nu au facultate si sunt cel putin la fel de buni ca mine, daca nu mai buni.

    Deschide bine ochii.
  • 0 (0 voturi)    
    Dezamăgire (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:51)

    Robintel [anonim]

    Ete de asta nu o să lucrez eu la bancă... :)):)):))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by