Mesaje ferme ale guvernatorului BNR

Mugur Isarescu: Solvabilitatea si lichiditatea bancilor din Romania - printre cele mai bune din lume / Atacul informational asupra Bancii Transilvania seamana ca doua picaturi de apa cu cel din 2000 asupra BCR, dar acum mass-media a fost mult mai matura

de D.E.     HotNews.ro
Luni, 13 octombrie 2008, 14:00 Economie | Finanţe & Bănci


Mugur Isarescu
Foto: AGERPRES
Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, a reafirmat categoric luni soliditatea sistemului bancar, declarind ca "solvabilitatea si lichiditatea bancilor din Romania sunt printre cele mai bune nu numai din regiune, ci si din lume".

Sistemul bancar romanesc - foarte solid

Isarescu a insistat in declaratia de presa asupra stabilitatii sistemului bancar, respingind zvonurile despre presupusele efecte ale crizei financiare globale. "Romania, fara a fi ferita in totalitate de criza, nu are motive sa vorbeasca despre efecte directe ale crizei financiare globale" - astfel si-a inceput declaratia guvernatorul BNR.

El a reiterat faptul ca nu exista nici o criza de lichiditati in piata, iar bancile din Romania nu sint afectate de criza financiara globala.

Guvernatorul BNR a mai spus ca actionarii bancilor care activeaza in Romania nu pot retrage capitalul acestora.

Mesaje dure la adresa zvonurilor si "raspindacilor"

Mugur Isarescu a vorbit in premiera despre zvonurile repetate privind presupuse dificultati ale Bancii Transilvania, respingindu-le ferm si asemanindu-le cu atacul nefondat asupra BCR din 2000.

"Atacul informational asupra Bancii Transilvania seamana ca doua picaturi de apa cu cu cel din 2000 asupra BCR, dar acum mass-media a fost mult mai matura", a spus Isarescu.

El s-a referit si la cei care au generat si pus in circulatie aceste informatii: "Daca vom solicita masuri si o atitudine impotriva raspandacilor, cred ca este cazul sa incepem cu cei care lucreaza in sistemul bancar. In momentul in care vom avea probe ca acele zvonuri au plecat din banca nu cred ca va trebui sa acceptam sub nici o forma ca oamenii aceia sa mai calce in vreo banca".

BNR nu vrea sa intervina asupra cursului leului

Isarescu a mai vorbit si despre interventia BNR asupra cursului leului, sustinind ca piata trebuie sa-l stabileasca, iar BNR trebuie sa vegheze asupra conditiilor pietei.

Guvernatorul a spus ca BNR a intervenit vineri in piata pentru ca "lucrurile aratau ciudat, si inca mai arata ciudat".

Atac la pseudo-analisti

 
La inceputul anului, aceleasi personaje apareau la aceleasi sezatori vanatoresti si dau semnale de crestere a preturilor
 
 
Mugur Isarescu
De asemenea, intr-un limbaj neobisnuit de sarcastic, Isarescu a atras atentia preudo-analistilor si comentatorilor din presa sa nu mai semene panica. Guvernatorul BNR a folosit termeni precum "sezatori vinatoresti", referindu-se la dezbateri televizate in care se vehiculeaza dezinformari legate de inflatie.

Mult mai dur a fost Mugur Isarescu la adresa publicatiilor care au scris despre o prezumtiva pierdere a rezervelor BNR. "Solicit ziarului care a publicat asemenea zvonuri sa-si ceara scuze", a spus guvernatorul BNR.

Nici o schimbare in politica monetara

Isarescu a mai spus ca nu exista nici un motiv pentru relaxarea politicii monetare. Reamintim ca BNR a pastrat neschimbata, la 10,25%, rata dobinzii de referinta la ultima sedinta.

Principalele declaratii ale lui Mugur Isarescu:
  • Panica pare a fi generata pe de o parte de necunoastere (...) si de putina dorinta de senzational
  • Influenta crizei asupra bancilor romanesti este limitata pentru ca ele sunt relativ independente.
  • Capitalul dintr-o banca nu se poate retrage sub nici o forma de catre actionarii sai. Nici o banca-mama din strainatate, daca va avea probleme la ea acasa, nu-si poate retrage capitalul din bancile deschise in Romania, iar bancile romanesti sunt foarte bine capitalizate
  • Liniile de creditare nu sunt bani care se iau cand ii trazneste celui din exterior
  • Totalul liniilor de creditare din exterior este 23 miliarde de euro, unul foarte mare, iar 63% dintre acestea sunt cu scadenta de peste un an
  • Solvabilitatea si lichiditatea bancilor din Romania este una dintre cele mai bune din lume
  • BNR nu tinteste cursul si ne mentinem aceeasi pozitie. Ne intereseaza cursul leului, dar vrem ca acest curs sa fie stabilit de piata
  • Ce cauta Banca Nationala pe piata: noi suntem reglementatorii pietei, iar interventia directa poate sa aiba alte motivatii decat a sprijini un anumit nivel de curs. Potrivit regulamentului, BNR poate sa intervina cand apar variatii foarte mari de curs care nu au explicatii logice
  • O banca centrala trebuie sa intervina cand are dovezi asupra realitatii cotatiilor din piata
  • Suntem impotriva miscarilor fara o baza, ca sa nu le numesc fictive, ar fi un adjectiv cam tare pentru un guvernator. A te juca pe ecran cu cotatiile este un mare pacat pe o piata care se doreste functionala
  • O banca centrala intervine pentru a-si regla agregatele monetare
  • Rezerva nu trebuie sa creasca tot timpul si ea nu trebuie raportata la sume care se vantura prin exterior. Rezerva nu exista ca sa ne uitam la ea, ci tocmai pentru momente de criza, de volatilitate
  • Pe piata monetara exista o situatie paradoxala, care trebuie reglata: exista exces de lichiditate pe o anumita segmentare, ceea ce reprezinta un semnal de neincredere intre banci, o contaminare din exterior
  • Pe piata valutara apar miscari care nu sunt deloc legate cu piata monetara
  • Anunturile unor televiziuni privind cresteri de preturi de 30-40% sint povesti vinatoresti si sint regretabile. Avem o problema: ne lipseste o criza?
  • In momentul in care reiei iarasi sloganul cu zarzavaturile care vor creste cu 10% pentru ca se depreciaza leul, inseamna ca ne e dor de o criza. La inceputul anului, aceleasi personaje apar la aceleasi sezatori vanatoresti si dau semnale de crestere a preturilor
  • Zvonurile privind diminuarea sau pierderea rezervelor BNR sint cel putin regretabile. Solicit ziarului care a publicat asemenea zvonuri sa-si ceara scuze
  • Rezerva nu dispare, poate sa fie pierduta doar daca este plasata la institutii care au dat faliment. Nu o avem acolo, o declar cu toata responsabilitatea
  • Nu comentam interventiile in piata valutara tocmai pentru a nu influenta cursul. Vineri, BNR a intervenit in piata pentru ca lucrurile piata aratau ciudat, si inca mai arata ciudat
  • Eu nu exclud ca in situarii de mari turbulente, cand o intreaga societate se uita la curs ca la butelie, o banca centrala sa nu transmita semnale in clar de a nu permite deteriorari si miscari pe cursul leului, mai ales daca ele nu au un fundament
  • Vom furniza lichiditate sistemului bancar daca are nevoie, deocamdata este inca exces de lichiditate
  • Peste 99% din depozitele bancare din Romania sunt sub 20.000 de euro, dar suntem gata sa majoram nivelul de garantare la 50.000 de euro
  • Daca ar fi lipsa de lichiditate, ar trebui sa ne gandim si noi sa oferim garantii pentru ca piata monetara sa-si asigure lichiditatea si sa poata sa functioneze. In Romania, e o situatie ciudata, avem inca exces de lichiditate, care nu este mare, dar si o segmentare a pietei, cu dobanzi relativ mari
  • Bancile romanesti au aceasta pozitie privilegiata de a fi foarte solide din punct de vedere al capitalului si al lichiditatii, si, in ultima instanta, prudente din punct de vedere al creditarii
  • Banca Transilvania - atacul informatic seamana ca doua picaturi de apa cu cu cel din 2000 asupra BCR, dar acum mass-media a fost mult mai matura
  • Daca vom solicita masuri si o atitudine impotriva raspandacilor, cred ca este cazul sa incepem cu cei care lucreaza in sistemul bancar. In momentul in care vom avea probe ca acele zvonuri au plecat din banca nu cred ca va trebui sa acceptam sub nicio forma ca oamenii aceia sa mai calce in vreo banca
  • Nu avem motive deocamdata sa relaxam prea mult elemente de politica monetara
  • Nu as vrea sa vorbesc cu pacat, dar s-a sarit putin calul si in ceea ce priveste concurenta intre banci
  • Personal, voi cere masuri dintre cele mai drastice pentru cei care au raspindit zvonuri false despre banci
  • Mesajul meu este ca e bine ca, inainte de a face comentarii, sa ne documentam - ma refer la analisti, comentatori
HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratia lui Mugur Isarescu






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





22643 vizualizari

  • -10 (18 voturi)    
    Jucatori la turca (Luni, 13 octombrie 2008, 15:10)

    Radu, Elvetia [anonim]

    Daca pe piata financiara de la Bucuresti exista doar jucatori atunci sa se apuce de jucat ...turca! In vest exista investitori si experti financiari care nu prea se ...joaca! La asemenea catalogare asemenea rezultate.
    • +7 (11 voturi)    
      chelcashoz savant isi da cu parerea (Luni, 13 octombrie 2008, 15:39)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Radu, Elvetia

      adica... in traducere libera... cum sa fac sa ma laud ca nu mai sunt acolo in tara aia naspa, nu? amice, jucator se zice si la bursa, si pe piata de fmcg, si in vopseluri... peste tot. lasa-ti sa se vada maieul neschimbat de trei zile ca te-au vazut multi asa cum esti :) snobicel mic ce esti
    • -3 (9 voturi)    
      Nedumerire... (Luni, 13 octombrie 2008, 16:01)

      movimpact [anonim] i-a raspuns lui Radu, Elvetia

      ... turca, precum turca, bre... sau tzurca, precum, Pitzurca?
  • +16 (16 voturi)    
    @Radu (Luni, 13 octombrie 2008, 15:52)

    Alin [anonim]

    Raducule, daca traiesti in Elvetia, pacat de tara aia ca tine un specimen ca tine. Te-ai uitat vreo data la TV sa vezi cum se manifesta o bursa? Uita-te, de exemplu, la cea de la NY, Tokio....cum ti se pare ceea ce vezi? Poti sa pierzi, poti sa castigi...de-aia se spune ca joci, deci esti un jucator.
    Plus ca ai facut o afirmatie de-a dreptul tembela: "In vest exista investitori si experti financiari care nu prea se ...joaca! La asemenea catalogare asemenea rezultate". CRIZA asta de unde vine, istetule, cumva din Romania? Sau investitorii si expertii aia financiari din vest au generat-o?
  • -5 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 13 octombrie 2008, 15:59)

    [anonim]

    • +2 (6 voturi)    
      nu mai vedem copacii din cauza padurii & invers (Luni, 13 octombrie 2008, 16:31)

      eu [anonim] i-a raspuns lui

      ce treaba are??? nici macar daca ai fi avut dreptate, nu era cazul sa intrebi asa ceva... adica... hai sa interzicem filiera neologismelor ca mijloc de imbogatire a vocabularului, nu? la urma urmei daca faci apologia lexicului... hai sa discutam corect... de ce propovaduiesti cuvintele daca le interzici in acelasi timp? si ce de ce e asta mai important decat mesajul in sine? sau esti si tu dornic de afirmare precum amicul din elvetia si nu stiai cum sa profiti de context?
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 13 octombrie 2008, 20:01)

        [anonim] i-a raspuns lui eu

        • 0 (0 voturi)    
          Razvan, ai dreptate... (Marţi, 14 octombrie 2008, 6:35)

          YFS [anonim] i-a raspuns lui

          corect ar fi sa fie numiti: investitori, chiar daca unii sunt, intr-adevar, speculatori. Dar nimeni nu-si permite sa "joace" la bursa, pantru ca bursa nu este loteria nationala.
    • +1 (7 voturi)    
      Engleza cu femeia de servici (Luni, 13 octombrie 2008, 16:32)

      Vasilica [anonim] i-a raspuns lui

      Jucatori=players, nu gamblers.
      • +1 (3 voturi)    
        romana cu femeia de serviciu (Luni, 13 octombrie 2008, 16:54)

        adi.i [utilizator] i-a raspuns lui Vasilica

        romana cu femeia de serviciu

        ca sa fiu in ton cu cei care se concentreaza pe forma, nu pe fond
  • +9 (19 voturi)    
    Noroc cu omul asta (Luni, 13 octombrie 2008, 16:27)

    streets [anonim]

    Noroc cu omul asta, cu Isarescu, ca mai calmeaza piata. Domne, la cite gafe face primul ministru, seful comisiei de finante buget din Parlament si mai nu stiu cine, bagind spaima in saracii pensionari care-si retrag economiile. Auzi ala, si-a retras economiile de la banca si le-a bagat in titluri de stat, ca sunt garantate 100%. Asa da prim ministru
    • 0 (4 voturi)    
      o mica intrebare (Luni, 13 octombrie 2008, 17:19)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui streets

      de ce abia acum? De ce n-a iesit la rampa sa calmeze piata atunci cand toti erau damblagii?
      • +6 (6 voturi)    
        De ce (Luni, 13 octombrie 2008, 17:46)

        Dragos [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        Mircea, tu faci confuzie intre a calma piata si a calma presa.
        Piata interbancare e calma, tranzactiile au loc ca in oricare alta zi, nu fluctueaza prea tare si inca nu exista banci in dificultate.
        Omul e economist de-acuma, nu e sociolog. Oamenii citesc presa, se panicheaza, brokerii aduc plaga de "dincolo", ca totusi multe companii locale sunt legate de holdinguri din afara. Scade leul tare, vine Isarescu, calmeaza spiritele si apoi da sfat oamenilor sa nu se impacienteze. Altceva ce vrei? El vine cu masuri economice, nu cu distonocalm.
        Lasa-l in pace ca stie ce face, intre imbecili ca Iliescu, Tariceanu, Geoana sau Becali, Isarescu ne-a scos din rahat de multe ori, altfel dadeam faliment demult.
  • +3 (3 voturi)    
    erata (Luni, 13 octombrie 2008, 16:47)

    ela [anonim]

    "Personal, voi cere MASURI (si nu zvonuri) dintre cele mai drastice pentru cei care au raspindit zvonuri false despre banci"
    • +1 (1 vot)    
      multumim (Luni, 13 octombrie 2008, 17:06)

      Cristian Pantazi [anonim] i-a raspuns lui ela

      Am corectat. Uneori ne iau degetele pe dinainte :)
    • -1 (5 voturi)    
      Sa citim printre randuri (Luni, 13 octombrie 2008, 18:38)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui ela

      "In momentul in care vom avea probe ca ACELE ZVONURI AU PLECAT DIN BANCA nu cred ca va trebui sa acceptam sub nici o forma ca oamenii aceia sa mai calce in vreo banca"
      Pai daca zvonurile au plecat de la oameni din banca transilvania, oameni care cunosc cel mai bine situatia bancii, noi ce sa mai credem?
      • +2 (2 voturi)    
        Sa citim printre randuri (Luni, 13 octombrie 2008, 20:37)

        # [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        "Atacul informational asupra Bancii Transilvania seamana ca doua picaturi de apa cu cu cel din 2000 asupra BCR", a spus Isaresu.
        Citind printre randuri, eu am inteles ca atacul a pornit de la concurenta. Daca nu cunosti cazul BCR din 2000, la care s-a referit guvernatorul, informeaza-te inainate sa faci presupuneri.
        Cat despre Ela, ea nu a facut decat sa propuna o corectura.
  • 0 (16 voturi)    
    Intrebari si nedumeriri! (Luni, 13 octombrie 2008, 16:49)

    Un Cetatean Turmentat [anonim]

    Ca cetatean absolut turmentat si bulversat de cele ce se intimpla, si oarecum rupt din piesa lui Caragiale am si eu citeva intrebari Domnului Isarescu:

    1. Mereu dati vina pe altii cind inflatia este mare si pe ienficienta noastra a romanilor cind e vorba de deficit import export. Credeti ca BNR prin permiterea cresterii bazei monetare cu 60 - 70% anual nu este direct responsabila pentru cele sus mentionate? Daca baza monetara ar fi stabila ar mai fi posibil sa avem inflatie de aproape 10%?

    2. Credeti ca datele furnizate de INS legate de inflatie si crestere PIB sunt corecte si/sau reprezinta corect realitatea simptita de marea majoritatea a cetatenilor?

    3. Sunt total de acord cind spuneti "Rezerva nu exista ca sa ne uitam la ea, ci tocmai pentru momente de criza, de volatilitate". Rezerva de aur a unei tari este considerata ca rezerva de ultima instanta. Este cumva aceasta mica rezerva de aur a Romaniei imprumutata la banci private straine? Daca criza financiara mondiala se agraveaza si aceste banci intra in faliment care este riscul ca Romania sa ramna fara aceasta rezerva strategica?
    • -9 (9 voturi)    
      curat turmentat (Luni, 13 octombrie 2008, 16:58)

      stefan pop [anonim] i-a raspuns lui Un Cetatean Turmentat

      ca eu nu am inteles decat prima intrebare si aia partial. adica intrebarile le puteai adresa si lui mircea badea si rezultatul era acelasi. Zapada galbena
      • +2 (10 voturi)    
        Ce nu ai inteles? (Luni, 13 octombrie 2008, 17:17)

        Un Cetatean Turmentat [anonim] i-a raspuns lui stefan pop

        Dn. Stefan Pop,

        Sunt sigur ca Dn. Isarescu si /sau colegi sai de la BNR inteleg perfect intrebarile mele.

        Spune ce nu ai inteles si iti voi explica.
    • 0 (2 voturi)    
      Turmentat (Luni, 13 octombrie 2008, 18:32)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Un Cetatean Turmentat

      Nici macar FED n-ar putea opri un guvern (aici al USA) sa ajunga la la valori ale inflatiei de 5-10%. Aici, la noi, e vorba, in primul rand, de tendinta noastra paguboasa de cheltui mai mult decat avem in buzunare. In acest caz ''buzunarul'' e bugetul de stat. Din pacate nu se exagereaza in infrastructura ci in salarii si in clientela politica: vezi investitiile in tot ce se repara in Romania. Indiferent in ce domeniu. Bani aruncati in vant cu buna stiinta. In general constructiile finantate de la buget sunt mana cereasca. Dupa ultimul proces-verbal de receptie toata lumea rasufla usurata. Pana la anu' cand o iau de la capat.
      • +2 (2 voturi)    
        Se poate!!! (Luni, 13 octombrie 2008, 21:41)

        Un Cetatean Turmentat [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Domnule Anonim,

        O banca Centrala cu Adevarat independenta are puterea de a opri inflatia creata de guvern. Nu numai care puterea dar acesta este si principalul motiv pentru care bancile centrale sunt independente si anume au scopul de a feri populatia de cadourile electorale inflationiste ale politicienilor.
        Daca un guvern cheltuieste aiurea, ramane in curind fara bani. Ce se intimpla acuma la noi si in alte parti este o interventie a bancii centrale sau nationale care tipareste bani fara acoperire intr-o forma sau alta, iar cantitatea de bani marita actioneaza ca un fel de taxa ascunsa asupra averilor populatiei scotind guvernul din rahat. O banca Nationala cu coloana vertebrala ar trebui sa mentina baza / masa monetara stabila, sa nu creeze inflatie si sa lase guvernul nechibzuit sa isi dea arama pe fata si anume ori sa ramna fara bani de platit pensii si salarii ori sa fie fortat sa mareasca taxele foarte mult. In felul acesta oameni ar vedea adevarata fata a politicienilor si nu ar mai face greseala sa ii voteze a doua oara. Astfel am avea si mult dorita curatare politica , dar in schimb avem banci nationale compromise care fac jocul politicienilor si nu apara interesele oamenilor de rind.
  • +1 (7 voturi)    
    Live Text (Luni, 13 octombrie 2008, 16:57)

    Tequila [utilizator]

    De ce Live Text? De ce nu exista un fisier pdf cu declaratia de presa care poate fi downloadat?
    • +4 (8 voturi)    
      de ce (Luni, 13 octombrie 2008, 17:06)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Tequila

      de ce mp3, de ce mpeg, de ce windows, de ce ... daca nu iti place un serviciu nu il folosesti. tii mortis sa ai un pdf. instalezi open office, care e gratis apropo, copiezi continutul din acest articol intr-un fisier nou si alegi din meniu optiunea export as pdf. daca te intrebi de ce sa faci aceste lucruri (open office si export) atunci mi-am pierdul timpul de pomana cu tine si nici tu nu prea stii exact ce vrei.
      • +1 (1 vot)    
        stati usor (Luni, 13 octombrie 2008, 17:43)

        alex [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Eu cred ca omul voia textul complet al declaratiei de presa, si nu rezumatul facut de Hotnews.

        Ca textul complet e in pdf, word, mp3, mpeg etc etc nu cred ca e atat de relevant si nu ar trebui sa te impacientezi atat de usor...
        • -1 (1 vot)    
          nu se impacienteaza nimeni (Luni, 13 octombrie 2008, 18:07)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui alex

          ideea era ca pe hotnews exista serviciul live text care din ce mi-am dat eu seama inseamna sa faca modificari la articol cat mai des posibil legat de un anumit subiect ca si cum cel ce citeste ar participa in direct la locul actiunii. :) deci acesta este un live text. daca vrei pdf sau ce vor muschii tai preiei continutul din live text si il convertesti singur. e ca si cum cineva se uita la tv si se intreaba de ce nu transmite canalul curent cu inalta definitie semnalul. pentru ca nu face asta, nu e evident. :) putem propune redactorilor hotnews ca dupa ce un live text se termina sa ofere acel live text si in format pdf. aceasta imi pare o atitudine constructiva dar sa vii cu pretentii e un pic deplasat. intr-adevar poate omul e doar curios de ce nu exista si un fisier pdf spre descarcare, in acest caz imi cer scuze daca l-am deranjat cu ceva. in alta ordine de idei mie imi pare ca in articol este declaratia completa facuta de mugur isarescu, nicidecum un rezumat.
          • +1 (1 vot)    
            moshule (Luni, 13 octombrie 2008, 18:43)

            alex [anonim] i-a raspuns lui cristi

            Mi se pare ca tu faci confuzia intre textul unei conferinte de presa (exact ce spune un om in conferinta) si LiveText (care chiar daca e destul de complet si actualizat in timp real, nu e decat un rezumat si nimic altceva).

            LiveText e folositor pentru ca ofera informatie in timp real, dar mai apar si erori- cum a fost cea legata de procentul depozitelor sub 20,000 EUR- una a spus Isarescu, alta a aparut pe LiveText pana s-a sesizat cineva si au facut modificarea.

            Acum ca au trecut cateva ore, si eu vreau sa vad exact ce a spus omul ala in conferinta, si sa imi trag eu concluziile de cuviinta. Daca Hotnews vrea, altfel o sa caut in alta parte.
            • -1 (1 vot)    
              erori (Luni, 13 octombrie 2008, 22:47)

              cristi [anonim] i-a raspuns lui alex

              Daca vrei sa stii exact ce spune un om intr-o conferinta atunci inregistreaza acea conferinta, in caz contrar in orice fel de document pot aparea erori. Iar acest live text mie imi pare o chestie foarte buna. Vrei mai mult si nu gasesti aici, cauta in alta parte, pana la urma cine te opreste? Ideea de live text este sa urmaresti ceva in timp real. Daca vrei sa te convingi citeste cate vizualizari a avut acest articol. Peste 14 mii. De ce? Pentru ca foarte multi oameni, inclusiv eu, am urmarit la ora 16 facand refresh la pagina ceea ce a zis Mugur Isarescu aproape in mod real. Acesta este scopul la live text. Vrei textul exact intra la bnr sau oriunde altundeva se poate gasi integral discursul lui si gata. Nu venii aici sa zici, vreau pdf, vreau pdf daca scopul articolului e total altfel. Asa si eu pot sa zic aici, vreau programul tv in paralel cu live text. De ce sa nu fiu la curent cu ceea ce e la televizor, e mai eficient, dar are vreun sens?
              • +1 (1 vot)    
                @cristi (Marţi, 14 octombrie 2008, 16:33)

                alex [anonim] i-a raspuns lui cristi

                Esti cumva seful Hotnews? Eu sunt cititor si mi-am exprimat o opinie. Ca vreau sa vad PE HOTNEWS fie inregistrarea conferintei sau textul complet (daca ma apuc eu sa caut pe site-ul BNR sau in alta parte ce nevoie mai am sa intru pe site-ul de stiri?).

                Nu prea inteleg care ti-e problema. Am zis eu sa se renunte la LiveText?
  • +5 (9 voturi)    
    Intrebare (Luni, 13 octombrie 2008, 17:01)

    bnr [anonim]

    1. Puteti sa ne comunicati adevarul in legatura cu DEFICITUL BUGETAR acumulat de aceasta PUTERE in ultimii 2 ani ?

    2. Care este toleranta BNR fata de informatiile economice viciate pe care le lanseaza PUBLIC politicienii de la PUTERE ?
    Va asumati vreo raspundere fata de acestea sau va asumati complicitatea cu ei ?

    3. In Ungaria forintul cade, si UE ia masuri pt. a ajuta Ungaria.
    Inainte de criza, analisti occidentali spuneau ca Romania, Bulgaria si tarile baltice sunt cele mai vulnerabile din regiune.

    N-ar fi mai bine ca BNR sa lase cursul sa cada - luind in acelasi timp masuri pt. a proteja productia si sectoarele active economic - si sa ceara de la UE acelasi tratament ca Ungaria, macar pentru faptul ca BNR a adapostit atat timp (2004-2008) acele fonduri speculative care au facut profituri enorme in Romania ?

    Poate ar fi mai bine asa decat sa procedam din nou ca in 1997 cand am platit datoria externa creata de PDSR, in loc sa schimbam tot sistemul ca in Bulgaria.

    Daca BNR ar lasa cursul sa cada, n-ar exista sansa sa se curete sistemul si sa pornim si noi cu sanse egale alaturi de toti ceilalti - macar de data asta - sau macar cu aceleasi sanse ca Ungaria si Polonia ?
    • 0 (2 voturi)    
      guvernatorul este un profesionist si...... (Marţi, 14 octombrie 2008, 6:39)

      YFS [anonim] i-a raspuns lui bnr

      are mult bun simt. Da mereu semnale, dar guvernantii si instigatorii se fac ca nu vad si nu aud. Ai foarte multa dreptate in tot ce ai specificat. Din pacate, insa, numai cu BNR nu putem crea o economie sanatoasa.
  • +3 (7 voturi)    
    corect (Luni, 13 octombrie 2008, 17:19)

    sile [anonim]

    Foarte pertinent apelul lui Isarescu catre pleiada de comentatori si analisti inchipuiti de a se documenta temeinic inainte de a deschide gura.

    Din pacate exista o gramada de vorbitori degeaba si o multime de pitpalaci care apleaca urechea la spusele acestora,lucru periculos mai ales in situatii de criza.

    Rezultatul inversarii scarii valorilor in Romania este si increderea acordata unor palavragii in detrimentul increderii in profesionisti adevarati.
  • 0 (2 voturi)    
    cifre... (Luni, 13 octombrie 2008, 17:22)

    alex [anonim]

    Depozitele sub 20,000 de EUR....sunt peste 92% (conform Hotnews) sau peste 99,2% (asa cum apare pe site-ul unui ziar economic)?
    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 13 octombrie 2008, 17:41)

      [anonim] i-a raspuns lui alex

      • 0 (2 voturi)    
        Isarescu (Luni, 13 octombrie 2008, 18:09)

        alex [anonim] i-a raspuns lui

        Isarescu a tinut o conferinta de presa si a spus o cifra. Pe care doua surse jurnalistice au citat-o diferit. E irelevant cum a fost calculata, faptul ca se bat cap in cap inseamna ca undeva era o eroare.

        Vad ca a fost facuta modificarea, multumesc.
  • +3 (7 voturi)    
    Isarescu (Luni, 13 octombrie 2008, 17:46)

    pavel [anonim]

    Nu stiu daca remarca cineva dar singurul care incearca sa mentina stabilitatea in tara asta pare a fi Isarescu. In rest toti alearga numai dupa cascaval, aplicand cunoscutele principii: Dupa mine potopu', sa moara si capra vecinului, la placinte inainte, la razboi inapoi samd. Isarescu e singurul care iese in fata si incearca sa calmeze nebunii
  • -6 (10 voturi)    
    bnr si declaratiile guvernatorului (Luni, 13 octombrie 2008, 17:58)

    neamtzu [anonim]

    Vrea sa ceara masuri impotriva celor care discuta despre posibile falimenta in bancile romanesti?
    1.O banca fara probleme nu falimenteaza din cauza zvonurilor
    2. Nu inseamna ca daca nu vorbesti despre o problema ea nu exista
    3. Intr-o tara membra UE libertatea cuvantului e totala
    4. Informatiile date de cei responsabili sant ambigui si chiar contradictorii lasand la o parte totala lipsa de credibilitate a reprezentantilor guvernului,presedentiei,bnr sau parlamentului.
    5. Experientza cumplita postdecembrista vis a vis de falimentele din sistemul bancar romanesc nu poate fi ignorata
    6. Toate falimentele bancare de dupa '90 au avut loc sub inaltul patronaj si atenta supraveghere a bnr condusa de mugur isarescu
    7. va rog mai multa decenta
    • +2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 13 octombrie 2008, 18:20)

      [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

    • +1 (3 voturi)    
      Oare? (Luni, 13 octombrie 2008, 18:34)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Naiv mai esti...
      macar aici e vorba de incercare de preluare la moca
    • -1 (1 vot)    
      Asa crezi tu (Marţi, 14 octombrie 2008, 8:20)

      Dorel [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Citez din clasici inca in viata (din pacate):
      1. "O banca fara probleme nu falimenteaza din cauza zvonurilor" - vezi cazul de acum 2 saptamani din USA.
      Afirmatie falsa.
      2. "Intr-o tara membra UE libertatea cuvantului e totala" - corect citat din manualul de propaganda al oricarui serviciu de informatii din vest. libertatate, libertate dar numai ce vor ei sa fie liber altfel esti catalogat terorist si apoi vezi tu mai departe
      3. "Toate falimentele bancare de dupa '90 au avut loc sub inaltul patronaj si atenta supraveghere a bnr condusa de mugur isarescu" - las'o jos ca macane pe romaneste. Esti clar propagandist psd-ist. Succesuri bade si la mai mare dar vezi ca iar se fac restructurari la voi, aia cu ochii mov.
  • +2 (4 voturi)    
    RASPANDACI (Luni, 13 octombrie 2008, 19:54)

    terhes rodica [anonim]

    Sunt de acord cu mesajul dl-ui Isarescu-acum mai mult ca oricand este momentul sa fim uniti si sa dam dovada macar o data ca uniti fiind nu putem avea probleme. Sa ne bucuram ca sistemul nostru bancar nu are probleme si sa constietizam ca zvonurile fac rau oricarei banci oricat de solida ar fi. Lipsa de "fair play" nu ne ajuta . Si eu lucrez intr-o banca si mi se pare lipsit de orice bun simt sa-mi castig clientii pe barfele rele despre alte banci. Chiar concurenti fiind sunt colegii mei iar profesionalismul se dovedeste prin cu totul altceva.
    Clientii ar trebui in primul rand sa-si puna intrebarea ...Ce motive are banca respectiva sa spuna rau de alta banca-este primul semn ca nu o duce chiar super de bine sau doreste cu disperare clienti???
    Am totusi convingerea ca angajatii din sistemul bancar romanesc sunt profesionisti si printre cei mai responsabili angajati. Succes tuturor romanilor-haideti sa aratam ca suntem importanti.
    • +1 (1 vot)    
      fair play (Marţi, 14 octombrie 2008, 6:28)

      luputehno [anonim] i-a raspuns lui terhes rodica

      nu cred ca e cazul cu discutii de genul asta.cel putin nu acuma.ar trebui curatata toata mizeria din interiorul bancilor apoi sa se puna problema asa.comportamentul abuziv al bancilor fata de clienti se va intoarce impotiva lor.da ...ar trebui sa fie importante bancile.un factor de dezvoltare al economiei dar acuma se pare ca nu e asa.cred c an mai degraba este o institutie camatareasca ce atenteaza la banii populatiei ,institutie la care lucreaza si multi ageamii.pana la urma sunt imaginea fidela a societatii si a transformarilor prin care trece.timpul le va rezolva pe toate
  • +2 (2 voturi)    
    Pro-Isarescu (Luni, 13 octombrie 2008, 20:29)

    Addy [utilizator]

    Pacat ca nu-l putem clona, sa-l mai avem inca o data si drept priministru .

    Aveam nevoie de mesaje ferme si de stabilitate.
  • +2 (4 voturi)    
    pierdere de timp (Luni, 13 octombrie 2008, 20:47)

    neamtzu [anonim]

    @furia Prietene dupa 10 ani traiti in USA si 20 in Germania imi vine greu sa iau lectii de la tine in ceea ce priveste libertatea cuvantului in Europa si ce inseamna o banca.
    O banca nu e o fata mare pregatita de nunta careia ii strici reputatia daca ii zici kurva.
    Banca ESTE o kurva si se comporta ca atare.
    Ea falimenteaza pe baza zvonurilor numai daca zvonurile sant deja adevarate.
    Cat despre a interzice cuiva sa spuna ce gandeste mai ales cand este vorba despre proprii bani ce sa mai spun.
    @anonim Tu cel putin prin afirmatia care o faci te dovedesti atat de prost ca nu ma mai obosesc sa-ti explic nimic.
    Concluzia mea e ca ff multi romani n-au invatat nimic in anii astia si nu stiu ce sa faca cu statusul pe care- l au.Va e dor de botnitze si tzepe.Asta o sa aveti
    • -1 (1 vot)    
      Inca odata (Marţi, 14 octombrie 2008, 8:22)

      Dorel [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Din acest mesaj se vede clar dunga de la centura.
      Vezi ca ti s-a terminat misiunea bade!
      Go home!
    • 0 (0 voturi)    
      Adica ai trait atatia ani in afara (Marţi, 14 octombrie 2008, 17:39)

      Ionescu [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Si tot n-ai inteles nimic? La o banca zvonurile devin advarate pe masura ce falimenteaza, e ca aia cu oul si gaina. Nu pot sa cred ca nu stii cat de usor poate da faliment o banca daca se duce o campanie impotriva ei. Iar bancile falimentare din anii 90 n-au beneficiat de reglementarile care salveaza acum bancile, reglementari de sub patronajul dlui Isarescu. As putea spune ca-i unul dintre putinii oameni capabili care s-au mentinut in functie.
  • +4 (4 voturi)    
    BANC SIMPATIC CU ISARESCU (Luni, 13 octombrie 2008, 21:47)

    bizonul vesel [anonim]

    Isãrescu la frizer. Tzâc, tzâc,tzâc!

    Frizerul: Domnu Guvernator, cum mai merge economia?
    Isãrescu : mm, bine…
    Tzâc, tzâc,tzâc! Dupã câteva minute…
    Frizerul: Domnu Guvernator, cum mai merge economia?
    Isãrescu : mm, bine…
    Tzâc, tzâc,tzâc! Dupã câteva minute..
    Frizerul: Domnu’ Guvernator…

    Isãrescu: Auzi, da ce mã tot intrebi?
    Frizeru: Pãi când vã întreb vi se ridicã pãrul si il tai mai bine!!!..
  • -2 (4 voturi)    
    "sezatori vinatoresti" !!! (Luni, 13 octombrie 2008, 23:03)

    Technicus [utilizator]

    Cu tot respectul pentru dl. Isarescu, remarc cu regret ca si dumnealui se manifesta cu aroganta impotriva oricui ar "indrazni" sa iasa din turma de oite si sa-si dea o parere.
    N-o fi economia o stiinta foarte exacta, dar nici religie nu-i ca sa tipe Isarescu "blasfemie" la oricine care interpreteaza situatia altfel decat dumnealui.

    Poate va trebui si ziarul "Le Monde" sa-si ceara scuze pentru articolul asta, ca nu pare in ton cu viziunea roza a BNR:

    http://www.lemonde.fr/economie/article/2008/10/13/de-la-russie-a-la-thailande-comment-la-crise-s-etend_1105999_3234.html#ens_id=1090253

    citat:

    "A court terme, les pays les plus menacés par la crise financière sont ceux qui dépendent le plus des entrées de capitaux étrangers et affichent de très forts déficits des paiements courants"

    Adica exact cazul Romaniei (despre care se face referire si explicit in articol), cu deficit comercial si bugetar si dependenta de intrarile de capital strain si de banii trimisi de cei ce lucreaza in strainatate.
    • -1 (1 vot)    
      bine ma (Marţi, 14 octombrie 2008, 10:02)

      Chulalongkorn [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      e mai interesant ce scrie in articol pt ca ala e strain si nah .. tot ce e strain e mai bun .. inclusiv ce zice un nene francez comparativ cu guvernatorul BNR ... nu-i asa ?
  • +2 (4 voturi)    
    isaretscu (Luni, 13 octombrie 2008, 23:52)

    alexandru [anonim]

    am credite de mai multe sute de mi de euro si la fiecare sedinta in care isarescu anunta marirea dobanzi de referinta il injuram,dar acuma sa stiti ca din partea mea are toata stima si cine-l injura nu stie ce sant afacerile si un sistem bancar.
  • -1 (1 vot)    
    Sezatori vanatoresti (Marţi, 14 octombrie 2008, 13:38)

    Lucian [anonim]

    Cred ca a fost prea bland cu anumiti "analisti economici" - in realitate niste amatori increzuti care-si debiteaza de zor ineptiile provocatoare de panica pe la televiziuni care-i baga in seama mai mult decat merita. Cand l-am auzit mai deunazi pe Ilie Sebanescu explicand pretios la TV ca marea criza din 1929 a fost "un bubble-gum care a explodat" era sa cad pe jos de ras. Si cand te gandesti ca individul a fost ministru de finante...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by