Bancile cresc dobanzile la credite, Isarescu prevede vremuri grele pentru creditele in valuta

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 20 octombrie 2008, 16:56 Economie | Finanţe & Bănci


O parte a bancilor din Romania au inceput sa isi majoreze dobanzile la credite, atat ca urmare a crizei financiare internationale, cat si din cauza noilor norme de creditare impuse de BNR. Oficialii Unicredit au anuntat ca strategie incetinirea creditarii, in timp ce creditele in franci elvetieni au fost eliminate deja.

Schimbarea de strategie a bancilor vine pe fondul declaratiilor de luni ale guvernatorului BNR, Mugur Isarescu: "Creditele in valuta nu se vor simti prea bine".

Printre institutiile financiare care au urcat nivelul dobanzilor la credite se numara Unicredit Tiriac Bank, Banca Romaneasca, CR Firenze si Banca Comerciala Romana, potrivit The Monney Channel.

Astfel, bancile percep dobanzi cu unu pana la cinci puncte procentuale mai mari.

Unicredit Tiriac Bank a crescut dobanzile cu trei puncte procentuale pentru creditele imobiliare in euro si cu cinci puncte procentuale pentru creditele imobiliare in lei. Pentru finantarile contractate pana la 31 decembrie reprezentantii bancii spun ca dobanzile s-au diminuat cu un punct procentual in primele sase luni ale creditului.

Federico Ghizzoni, responsabil pentru operatiunile est-europene ale Unicredit, a declarat pentru Milano Finanza ca sistemul bancar din regiune "va creste mult mai lent, bancile fiind mult mai precaute".

O crestere de suta la suta a avut Banca Romaneasca pentru creditele in euro atat pentru creditele ipotecare, cat si pentru cele de nevoi personale cu ipoteca.

Banca Comerciala Romana a marit dobanda cu 1,05-1,25% pentru creditele in lei iar pentru creditele in euro, dobanda a ramas neschimbata, in vreme ce banca CR Firenze a avut o crestere procentuala de 1-1,5% atat la creditele in euro, cat si cele in lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12891 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ciudat (Luni, 20 octombrie 2008, 17:44)

    ion [anonim]

    Nu inteleg prea bine cum merge mecanismul asta al dobanzilor. Atunci cand bnr a majorat dobanda de referinta au crescut dobanzile la lei. A fost cevas stire zilele trecute ca BCE a micsorat dobanda la euro, nu ar fi fost normal sa scada de fapt dobanzile la euro, sau cum de la noi la banci se intampla invers. Poate cineva mai avizat sa ma lumineze?
    • 0 (0 voturi)    
      dobanzi (Luni, 20 octombrie 2008, 18:11)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui ion

      Hai sa incer sa-ti raspund eu - dobanzile la care bancile din romania iau credite de afara au crescut mult mai mult de 0.5% (cat a fost reducerea BCE), deci nu se pune problema de reducere a dobanzilor la credite, ci in continuare de scumpire.
      Daca vrei poti sa te uiti aici http://www.euribor.org/html/content/euribor_data.html
      sa vezi istoricul EURIBOR pe anul asta - de ex. la 1 luna (1M) a plecat de la 4.2, a atins 5.2, dupa care a scazut la 4.7 dupa interventia BCE, dar tot e mai mare decat la inceputul anului.
      Mai mult, EURIBOR e dobanda la care se imprumuta intre ele bancile 'serioase'; daca e vorba de o banca din Romania se mai adauga o prima 'de risc', prima care a crescut mult fata de inceputul anului, ca sa nu mai zic ca acum nu-ti mai imprumuta nimeni altcineva decat 'banca mama' (daca o ai).
      • +1 (1 vot)    
        partial adevarat (Luni, 20 octombrie 2008, 23:31)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui Adi

        haide sa-ti spun eu care e adevarul: Romania a fost permanent contra curentului. Banii care de fapt sunt transferati printr-un simplu click ajung sa coste in Romania dublu decat pe pietele din Vest, asta multumita politicii gresite a BNR care incearca astfel sa absoarba banii de pe piata prin rate crescute la credite. De aici BNR se alege cu titluri de glorie prin mentinerea consumului la limite reduse, bancile comerciale isi trag rate ale profiturilor greu de imaginat, iar romanii nici nu viseaza in ce s-au bagat. Suntem prinsi la confluenta unor curenti perversi, singura iesire poate fi liberalizarea creditului asa cum este in alte tari. Platim prea scump statuia lui Isarescu. Nu te mai uita prea mult la EURIBOR, ca ametesti si nu mai vezi realitatea. Aceea din buzunarele noastre.
        • 0 (0 voturi)    
          praf in ochi (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:29)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui kllaus

          Eu nu inteleg de ce Isarescu isi face griji pentru creditele in valuta, eu imi fac griji mai mari pentru creditele in lei.
          Sunt de parere ca euribor-ul va scade, nu sunt asa de sigur despre ratele interbancare practicate pentru lei.
          Ar fi interesant de stiut cat de vital/cat de indatorata este economia romaneasca de-si permite Isarescu sa lase dobanzile asa de ridicate.
        • 0 (0 voturi)    
          frustrat (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:51)

          realwahl [anonim] i-a raspuns lui kllaus

          Incearca sa dai si un raspuns intelifent, bazat pe date concrete. Ceea ce spui tu nu e altceva decat rezultatul frustrarii tale.

          Dobanzile sunt mari, asa cum zicea Adi, pentru ca a crescut f. mult costul banilor. Adica Euribor. Euribor nu mai tine pasul cu dobanda bancii centrale, deoarece bancile "nu mai vor sa imprumute pe ceilalti". Pentru Romania se mai adauga si prima de risc, e adevarat.

          E adevarat si faptul ca bancile au facut contracte care le permit sa faca tot ceea ce vor. Deci maresc dobanzile pt. a-si recupera pierderile din creditele neperformante pe care le-au facut in graba spre a acapara o cota de piata mai mare.
          Nu pun in discutie legalitatea contractelor de credit. Oricum, marea majoritate a creditorilor nu isi pun nici macar problema citirii contractului, darmite de a da in judecata ditamai bancile.
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi.. unde cresc atata? (Luni, 20 octombrie 2008, 23:37)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adi

        daca isarescu zice ca nu e criza de lichiditati si euribor e la 5% cum se face ca dae la euro a ajuns 11-12%? cata paine tre' sa manance bancile noastre?
        cum de socgen are 6% la euro, rbs are 7% la lira si noi avem peste 10% la orice credit in valuta?
    • +2 (2 voturi)    
      iar... (Luni, 20 octombrie 2008, 19:54)

      d [anonim] i-a raspuns lui ion

      legatura dintre cresterea dobanzilor si noile norme de creditare ale BNR este urmatoarea.
      Prin aplicarea acestor norme scade dramatic numarul de potentiali noi clienti ai bancilor (sclavi).
      Cum profitul bancii trebuie sa creasca cu cel putin 30% anual, se pune jugul mai tare pe clientii actuali.
      • 0 (0 voturi)    
        Really? (Luni, 20 octombrie 2008, 23:16)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui d

        Pai se poate schimba rata pentru contractele existente? Poate doar la reinnoire. Daca ai luat credit pe cinci ani la o anumita rata, nu se poate schimba rata decat daca e mai mica si banca (eventual diferita decat cea la care ai contractul) iti ofera o refinantare. Cel putin asa se intampla in Canada!
        • 0 (0 voturi)    
          fals (Marţi, 21 octombrie 2008, 8:12)

          tsunami [utilizator] i-a raspuns lui Ion

          asa se intampla in canada NUMAI la mortgage-ul cu dobanda fixa. la variabil fluctueaza in functie de rata bancii. in romania nu cred ca ai posibilitatea unui mortgage fix pentru ca nu exista stabilitatea financiara din canada (daca mai poate fi numita asa si-n canada, LOL), nici bancile nu-s suficient de puternice, iar cele puternice sunt expuse riscului mai mult decat in canada
        • 0 (0 voturi)    
          Din pacate da (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:59)

          realwahl [anonim] i-a raspuns lui Ion

          In Romania, nici o banca nu ofera dobanda intradevar fixa (si nici macar EURIBOR + spread fix). Eu am cautat asta acum un an... insa chiar ci cele care ofereau "dobanda fixa", mi-au zis ca "poate fi schimbata in functie de conditiile din piata". Le-am cerut o "formula clara", sa imi spuna exact in functie de ce variaza, insa nu au putut sa imi dea. Din discutia asta am inteles ca... "dobanda poate fi cat vor muschii lor", iar tu nu ai ce sa faci.
          In acel moment am renuntat sa imi mai fac credit, si bine am facut!
          • 0 (0 voturi)    
            SUNT SI EXCEPTII (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:24)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui realwahl

            Eu am gasit la ING! Am credit la ei de 2 ani : EURIBOR + spread fix. Si actualizarea se face doar o data pe an!
    • 0 (0 voturi)    
      Numele meu? (Marţi, 21 octombrie 2008, 0:37)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui ion

      Hei, Ion e numele cu care postez eu ... de ce nu iti alegi altul????
      • 0 (0 voturi)    
        Mai mai... (Marţi, 21 octombrie 2008, 1:35)

        Traficantu' de Influentza [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Ai patentat tu numele la milioane de romani :)) Hai,fugi mai incolo.
      • 0 (0 voturi)    
        Solutie (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:01)

        realwahl [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Daca vrei sa postezi "doar tu" cu un anumit nume, poti sa te inregistrezi ca utilizator cu acel username. Iti va aparea dupa nume scris [utilizator] si nimeni nu va mai putea scris ca "Ion [utilizator]"!
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:06)

        [anonim] i-a raspuns lui Ion

  • -1 (1 vot)    
    CREDIT IN RON ? HA HA HA! (Luni, 20 octombrie 2008, 20:23)

    RON [anonim]

    Ce ar fi sa il ascultam pe mugurel si sa ne luam credit in ron..? pai la dobinda crescuta cit dai in plus la banca pe luna ..??? 1% in plus poate sa insemne foarte mult!!
    • +1 (1 vot)    
      Credite. (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:03)

      realwahl [anonim] i-a raspuns lui RON

      Hai sa il adcultam pe Mugur si sa nu mai luam credite. Putem realiza mult mai multe daca muncim si avem putina rabdare pt. a pune ban peste ban si apoi sa-i cheltuim.
  • -2 (2 voturi)    
    renuntati la credite romani si (Luni, 20 octombrie 2008, 20:42)

    la revolte [anonim]

    iesiti in strada
    • 0 (0 voturi)    
      Bun ... (Luni, 20 octombrie 2008, 23:18)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui la revolte

      Si daca ies in strada ce o sa faca? Care ar fi scopul iesirii in strada? Vrei reeditarea mineriadelor?
    • +1 (1 vot)    
      ANTIREVOLTA (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:37)

      turnesol [anonim] i-a raspuns lui la revolte

      Cand te-ai imprumutat erai bucuros. Sau ce au crezut romanii ca bunastarea asta pe datorie nu se plateste? Acum cand te strange putin usa gata la revolte. Sa iesim in strada. Nu prea cred.
      Uita-te putin la marketing-ul asta nemilos care te atrage ca un vartej. Cand erau unii si propovaduiau cumpatare erau scuipati de nici ochii nu-i mai puteau deschide.
      Daca e sa privesc un pic in urma, nu mai putin de ianuarie - mai a.c Pro TV-ul era unul din cei care promovau in draci in prime time (stirile 19), creditele in CHF.
      A doua remarca: Acum se gasesc tot felul de pitzifelnici sa-l felicite pe Mugurel, pana mai ieri era cel mai hulit din romania. Ca face ca drege, ca nu te mai lasa sa te imprumuti, ca-i asa ca-i pe dincolo. Si am mai auzit ceva chiar unii propun sa-l decoreze.
      A treia remarca prin iunie - iulie un prapadit cerea ca rezerva nationala sa treaca in administrarea parlamentului ca cica dom'le e mare economist.
      Acu' ceva timp era cap de afis - moderator la o intalnire la nivel inalt.
      Cand unii dintre noi (chiar si pe acesta ag. de stiri) - afirmam ca aceste creditein CHF si JPY sunt produse periculoase eram cei mai injurati. Ca lase-ne dom'le in pace ca noi vrem sa ne ducem in cap.
      Acu' de voie de nevoie a-ti ajuns la aceeasi concluzie dar pe spinarea voastra.
      Oricum nu vei avea ce sa faci si trebuie sa-ti platesti datoria. Asta este ce nu a-ti inteles A LUA CU IMPRUMUT = DATORIE - RAMBURSARE
  • +1 (1 vot)    
    sa iesimmmm... (Marţi, 21 octombrie 2008, 0:28)

    lulu [anonim]

    ...pai bem 1 bere si ne linistim... poate ne inprietenim si merem de brat la vot... ce fain ar fi!
    Dolanescu... Dolanescu la ce colegiu candideaza?
  • 0 (0 voturi)    
    Exista Ordonanta 99/2006 care apara de comisioane (Marţi, 21 octombrie 2008, 2:05)

    Ovidiu [anonim]

    Avem legi in Romania insa acestea sunt ignorate de catre banci si de catre autoritati, asa cum este ANPC sau BNR .O astfel de lege care-i apara pe romanii care apeleaza la banci , este OUG 99 din 2006 [Citeste] care se poate gasi pe internet

    Si care la art. 117 spune :
    Art. 117

    (1)Institutiile de credit pot derula tranzactii cu clientii doar pe baze contractuale, actionand intr-o maniera prudenta si cu respectarea legislatiei specifice in domeniul protectiei consumatorului.

    (2)Documentele contractuale trebuie sa fie redactate astfel incat sa permita clientilor intelegerea tuturor termenilor si conditiilor contractuale, in special a prestatiilor la care acestia se obliga potrivit contractului incheiat. Institutiile de credit nu pot pretinde clientului dobanzi, penalitati, comisioane, ori alte costuri si speze bancare, daca plata acestora nu este stipulata in contract.

    Cu taxa de prima inmatriculare am reusit.
    Cu plata indemnizatiei pentru mame am reusit.
    Urmeaza bancile !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Ce facem cu bancile? (Marţi, 21 octombrie 2008, 9:02)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Cu bancile ar trebui sa dam de pamant!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai citeste ordonanta din nou! (Marţi, 21 octombrie 2008, 9:57)

      Alias [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Este un text ambiguu, la fel ca toate textele de lege votate de grasanii din parlament. Toate bancile stipuleaza in contract ca POT mari dobanzile, comisioanle etc.

      Imi spui si mie ce am reusitcu taxa de prima inmatriculare in afara de schimbarea numelui ei? Se numeste taxa de mediu, este relativ mai mica, dar exista.
  • 0 (0 voturi)    
    CHF mai bun ca RON (Marţi, 21 octombrie 2008, 9:43)

    Florin [anonim]

    In oct 2007, ROBOR, in functie de care se calculeaza dobanda la creditele in RON era de 7,6%. La 30 sept 2008 aceasta era de 13,73%. Deci cine a luat credite in RON plateste acum dobanda dubla.
    Echivalentul in RON al ratei mele de mai sus in CHF era de 850 * 2,016 = 1714 RON in 2007, iar la 30 sept 2008 era de 850 * 2,3627 = 2008 RON. Deci mi-a crescut rata cu 17%, nu mi s-a dublat cum s-ar fi intamplat daca luam credite in RON.
    • 0 (0 voturi)    
      Matematica (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:06)

      M.S. [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Un pic de aritmetica din ciclul primar te-ar fi ajutat sa iti dai seama ca dublarea dobanzii nu implica dublarea ratei... Pe deasupra, dobanzile nu s-au dublat (cel putin nu inca...)

      Iar cursul de 2,3627 este cel oficial. Nu cred ca ai facut rost de franci la acest curs :) Iar venituri in franci elvetieni ma indoiesc ca ai...

      Mie, in 3 ani, la credit in euro, mi-a crescut rata de la 138.90 la 151.00.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:09)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Florin

      si induci cititorul nestiutor in eroare: compari mere cu pere. Cat din dobanda (dublata) reprezinta rata? In primul exemplu compari dobanzile (dublate), in al 2-lea compari ratele (care includ si principal). Deci comparatia e irelevanta.

      Daca vrei sa aiba sens, compara o rata similar in RON la 2007 si sept. 2008 cu cea in CHF pe care o pomenesti. Sunt convins ca inca va iesi in favoarea CHF-ului, insa sigur nu va fi diferenta intre 100% (dublu pomenit de tine) si 17%.
  • +2 (2 voturi)    
    va lipseste o banca (Marţi, 21 octombrie 2008, 10:59)

    carmen [anonim]

    Si Banc Post a crescut DAE cu aproximativ 8 % ceea ce mi se pare enorm. La un credit de nevoi personale de 3000 euro luat acum 2 ani au majorat dobanda de 5 ori !!! Saltul cel mai recent, anuntat prin scrisoarea primita ieri din partea bancii, este de la 16% la 24%. In conditiile in care in februarie au mai crescut cu 1% dobanda.
    Asa ceva este inadmisibil !!
    • 0 (0 voturi)    
      Incredibil (Marţi, 21 octombrie 2008, 15:15)

      iulian [anonim] i-a raspuns lui carmen

      Si mie mi s-a marit dobanda la Banc Post. De la 400 lei luna trecuta am trecut direct la 530 lei/luna. Deabia luasem scadentzarul nou luna trecuta si uite ce fac acum. Primesc hartie prin posta ca s-au marit la nu mai stiu cat. In plus, la fiecare marire de dobanda, fie ea si de 1%, se maresc comisioanele de gestiune cu 0,59%. Deci dupa cum inteleg eu la fiecare marire ce a fost, ei tot au bagat 0,59%. Deja sunt pe la 20% cred sau si mai mult vreo 25%. Exista vreo Org Guvernamentala care apara drepturile noastre in acest caz?
  • 0 (0 voturi)    
    tot in jurul cozi (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:03)

    directia 5 [anonim]

    vad ca SUA si Vestu scad dobanzile pentru a stimula ritmul de crestere economica ,la noi Mugur mareste dobanda pentru a tempera creditarea si pentru a absoarbi masa monetara aruncata de guv. pe pomeni electorale ,loganuri de 70 000,sali de conferinte cu dotari de 270 000 euro sau salarii de 50 000 euro,asa ca Mugur trebuie sa scoata masa monetara in exces pentru a stopa inflatia si a intari leul iar guv. trebuie sa reduca risipa bugetara -si asta va conduce inevitabil la cresterea somajului-sa stimuleze exportul si sectorul investitii,sa gandeasca la o politica fiscala care sa stimuleze productivitatea si sa incurajeze investitorul
  • 0 (0 voturi)    
    BNR ??? (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:05)

    Sorin [anonim]

    Romania nu va trece peste catva timp la EURO? Ce ne spune BNR este sa luam credite in LEI pe care apoi le va transforma in EURO la ce curs vor muschi lor si ai celor din EU. Care e faza???
    Au crescut cursul in Octombrie la EURO pentru ca taxele se raporteaza la acest curs. Cei de la BNR vor juca cinstit si cand se va face trecerea la EURO??? Poate ne explica cineva ...
  • 0 (0 voturi)    
    ING (Marţi, 21 octombrie 2008, 11:57)

    Gaby [anonim]

    Si ING -ul a marit dobanzile...cica le-a recalculat in functie de EURIBOR...maama lor de nenorociti !!!
  • 0 (0 voturi)    
    dobanda de referinta (Marţi, 21 octombrie 2008, 12:33)

    Adi [anonim]

    Parca in US pe fondul crizei s-a micsorat dobanda de referinta. La noi de ce e invers? Poate ne raspunde dl. Isarescu, marele specialist.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici iarna nu-i ca vara, nici SUA ca tzara! (Marţi, 21 octombrie 2008, 14:30)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Americanii vor sa incurajeze oamenii sa consume, noi din contra :)

      Si daca te uiti la deficitul comercial al Romaniei o sa intelegi ca e sanatos ce face Isarescu, ne-am intins cam tare.

      Problema e ca in medie cetatetii in Ro au avut acces la putine lucruri pana prin anii 2002-2003. Dupa aia s-a dat liber la creditare. Si asa se intampla cand te abtii prea tare. Te abtii, te abtii, dar si cand dai buzna in cheltuieli, faci praf totul :)
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Marţi, 21 octombrie 2008, 15:52)

    cristi [anonim]

    nu am foarte multe cunostinte in domeniu si as dori sa stiu daca e posibil ca aceasta miscarede a elimina creditele in franci elvetieni si a mari dobanzile la creditele in euro nu este cumva o forma de a intari leul? daca nu mai iau credit in euro iau in lei, daca romanii folosesc preponderent leul atunci leul se intareste castigand incredere. dar este o crestere reala sau o crestere artificiala?
  • 0 (0 voturi)    
    Fals (Marţi, 21 octombrie 2008, 21:17)

    gigi [anonim]

    Lucrez la una din bancile menionate ca si ofiter de credite si nu am auzit inca de o majorare a donazilor la PJ-uri ( la PF-uri nu stiu ...) , deci stirea e falsa pana la ora aceasta .
  • 0 (0 voturi)    
    rata la banca (Miercuri, 22 octombrie 2008, 18:48)

    ionut [anonim]

    cei de la banc post sunt cei mai nesimtiti de parca mi-au dat banii cu camata.au scumpit rata in 1 luna cu 70 de lei,de la o rata de 157 au ajuns la frumoasa suma de 228.....este posibil in halul asta ca la o suma de 70mil lei vechi si am platit un an si 5 luni la zi cu ratele,eu am dat dovada de seriozitate,bancpost a dat dovada de camatari.....si apropo mai vreti sa va platesc :))) nu cred .........asta ar trebuii sa facem mai multi sa se invete cu putin dar sigur .....
    • 0 (0 voturi)    
      BANC POST (Miercuri, 29 octombrie 2008, 13:19)

      miki [anonim] i-a raspuns lui ionut

      da, ai dreptate ionut.si eu sunt in aceeasi situatie privind banc post,rata am inceput-o de la 80 euro in 2007-aprilie...ulterior s-a facut50.... 160, apoi 171, si culmea acum am primit o notificare prin care sunt informata ca mi s-a marit acel comision la 0,59...iar rata va fi 212 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!este strigator la cer, nu se mai satura acest banc post. deja le-am facut o reclamatie si stiu ca nu sunt singura...pentru ca am avut grija sa imi trimit toti prietenii carora anterior le recomandasem aceasta banca....sa le faca reclamatie...am avut si argumente suficiente pentru a-i face o antireclama...
  • 0 (0 voturi)    
    dobanziile de la B.C.R. (Marţi, 14 iulie 2009, 1:32)

    ionescu adrian [anonim]

    am un credit la B.C.R. in euro. Am virat lunar o suma m-ai mare decat rata, am avut surpriza sa constat ca contul a fost jefuit de banca. La a 13 rata banca a marit abuziv dobanda cu 40 % in euro (in ron nu pot sa fac socoteala, de la 3, la 4,2 ca ametesc).Ce ma sfatuiti sa fac? (( Am intrat pe saituri ca banci canadiene si surpriza, 2,5_3 comisioane inexistente nu ca in balcani)) tel. rel 0731832526.
    • 0 (0 voturi)    
      sfat (Sâmbătă, 15 august 2009, 0:44)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ionescu adrian

      pentru a va scadea dobanda trebuie sa sugeti chilotii si curul lui guciup si petre m.bogdan dar mai ales al lui lalele.bafta


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by